×
×

قرص کلسیم چیست و چه مزایای دارد؟

  • کد نوشته: 37262
  • ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
  • دیدگاه‌ها برای قرص کلسیم چیست و چه مزایای دارد؟ بسته هستند
  • قرص کلسیم چیست و چه مزایای دارد؟ به گزارش رپورتاژ آگهی : از قرص کلسیم چه می‌دانید؟! یکی از مهمترین عناصر در بدن انسان برای رشد و سلامت استخوان‌ها، کلسیم و ویتامین D است. در سنین کودکی با استفاده از مواد غذایی مناسب، می‌توانید کلسیم مورد نظر بدن کودکان را تامین کنید. اما با افزایش سن، شاهد جذب کمتر […]

    قرص کلسیم چیست و چه مزایای دارد؟

    قرص کلسیم چیست و چه مزایای دارد؟

    به گزارش رپورتاژ آگهیاز قرص کلسیم چه می‌دانید؟! یکی از مهمترین عناصر در بدن انسان برای رشد و سلامت استخوان‌ها، کلسیم و ویتامین D است. در سنین کودکی با استفاده از مواد غذایی مناسب، می‌توانید کلسیم مورد نظر بدن کودکان را تامین کنید. اما با افزایش سن، شاهد جذب کمتر کلسیم از طریق مواد غذایی در بدن خواهید بود. لذا استفاده از مکمل‌های مناسب برای سلامت و قدرت استخوان‌ها، امری ضروری و حائز اهمیت است.

    اگر بخواهیم از یک ماده‌ی معدنی بسیار مهم و حیاتی برای سلامت بدن نام ببریم، قطعا نام کلسیم خودنمایی خواهد کرد. این ماده‌ی معدنی، علاوه بر سلامت و همچنین تقویت استخوان‌ها، بر روی:

    • انقباض عضلات
    • تپش قلب
    • انعقاد خون

    نیز تاثیرگذار است. لذا استفاده از قرص کلسیم امری قابل توجه و حائز اهمیت، به شمار می‌رود. انسان‌ها روزانه مقدار زیادی از کلسیم بدن خود را از دست خواهند داد. کلسیم بدن از طریق:

    • ادرار کردن
    • عرق کردن
    • مدفوع کردن
    • پوست
    • ناخن

    دفع می‌شود. مواد غذایی ناسالم نیز می‌توانند بر روی افزایش میزان دفع کلسیم از بدن، نقش بسزایی داشته باشند. زمانی که بدن مقدار زیادی از کلسیم را از دست بدهد، در نتیجه برای تامین کلسیم از استخوان‌‌ها استفاده می‌کند. در این صورت شاهد استخوان‌های سست، ضعیف و شکننده خواهیم بود.

    اهمیت استفاده از قرص کلسیم در چیست؟

    آیا از اهمیت استفاده از قرص کلسیم چیزی می‌دانید؟ چرا باید اقدام به استفاده از این مکمل نمود؟ این قرص می‌تواند مهمترین و اصلی‌ترین نیاز بدن شما (کلسیم) را پوشش دهد. لذا استفاده از آن برای تامین سلامت بدن، بسی هوشمندانه خواهد بود. این محصول می‌تواند مزایای فوق العاده‌ای را برای بدن در بر داشته باشد. از جمله این مزایا عبارتند از:

    • انعقاد طبیعی خون
    • تولید انرژی طبیعی در بدن
    • بهبود عملکرد طبیعی عضلات
    • بهبود تمایز سلولی و فرآیند تقسیم
    • تامین سلامت دندان‌ها
    • تامین سلامت استخوان
    • بهبود عملکرد طبیعی آنزیم‌های گوارشی
    • بهبود عملکرد میانجی‌های طبیعی

    میزان مورد نیاز کلسیم برای بدن

    همانطور که ذکر کردیم یکی از مهمترین دلایل استفاده از قرص کلسیم، تامین کلسیم مورد نیاز بدن است. منابع غذایی بسیار زیادی وجود دارند که می‌توانند کلسیم مناسب بدن را تامین نمایند. اما در برخی از زمان‌ها، جذب کلسیم از مواد غذایی برای بدن امکان پذیر نخواهد بود. در این زمان، بهترین راهکار، استفاده از قرص کلسیم است. حال سوال اینجاست که میزان کلسیم مناسب برای شما، چقدر است؟ برای پاسخ به این سوال، باید به المان‌هایی از قبیل: سن، جنسیت و … توجه نمود. برای درک بهتر می‌توانید از اطلاعات جدول زیر استفاده کنید.

    جنسیت سن میزان مصرف
    خانم 19 الی 50 سال روزانه 1000 الی 2500 میلی گرم
    خانم‌ بالای 51 سال روزانه 1200 الی 2000 میلی گرم
    آقا 51 الی 70 سال روزانه 1000 الی 2000 میلی گرم
    آقا بالای 71 سال روزانه 1200 الی 2000 میلی گرم
    نوجوانان در سنین رشد و زیر 19 سال روزانه 1300 میلی گرم

    چه کسانی نیازمند استفاده از قرص کلسیم هستند؟

    هدف از مصرف قرص کلسیم، تامین سلامت و مقاومت استخوان‌ها در بدن است. در صورتی که فرایند جذب کلسیم در بدن صورت نپذیرد، سستی و شکنندگی استخوان‌ها در کمین است. لذا افراد به راحتی دچار استئوپروز (پوکی استخوان) خواهند شد. اما این عارضه بیشتر در بین بانوان رایج است. لذا بسیاری از پزشکان در سنین یائسگی، استفاده از مکمل‌های مناسب کلسیم را پیشنهاد می‌کنند. اما برخی از علائم‌ها و بیماری‌ها در افراد نیز بیانگر کمبود کلسیم در بدن است. لذا افرادی که با این بیماری‌ها و یا علائم مواجه می‌شوند، باید از این مکمل‌ها استفاده کنند. از جمله این مشکلات عبارتند از:

    • برخورداری از بیماری پوکی استخوان یا استئوپروز
    • درمان بیماری با کورتیکواستروئیدها برای مدت زمان طولانی
    • مبتلا بودن به بیماری کرون
    • مبتلا بودن به بیماری‌های روده‌ای التهابی
    • برخورداری از رژیم خاص با سدیم و پروتئین بالا که منجر به دفع کلسیم می‌شود.
    • استفاده از رژیم گیاه خواری

    در برخی از موارد نیز شاهد عدم و منع مصرف قرص کلسیم خواهیم بود. برای این مورد نیز باید قبل از استفاده از این مکمل، با پزشک خود مشورت نمایید. جهت جلوگیری از تداخل‌های دارویی، بهتر است این محصول را یک الی دو ساعت پس از مصرف سایر داروها، مورد استفاده قرار دهید. در برخی از موارد استفاده از این محصول سبب ایجاد سنگ کلیه در بدن خواهد شد. حساسیت دارویی به کلسیم کربنات، بالا بودن سطح کلسیم در بدن، بالا بودن سطح ویتامین D3 و … عدم استفاده و منع مصرف این مکمل را در بر خواهد داشت.

    بهترین زمان مصرف قرص کلسیم

    آیا از بهترین زمان مصرف قرص کلسیم آگاهی دارید؟! در زمان استفاده از این مکمل‌ها باید به موارد خاصی توجه نمایید. در این صورت می‌توانید شاهد جذب بسیار بالا و تاثیرات فوق العاده‌ی آنها باشید. اما در صورتی که به زمان مناسب استفاده از این مکمل‌ها توجه نکنید، هرگز با مزایای آن مواجه نخواهید شد.

    بدن به طور خودکار روزانه 500 میلی گرم کلسیم را جذب خواهد کرد. اما در برخی از موارد شاهد عدم جذب مناسب کلسیم خواهیم بود. قرص‌های کلسیم از تنوع بالایی برخوردار هستند. نحوه‌ی استفاده از آنها بر روی محصول درج شده است. برخی از آنها را می‌توان در هر ساعت از روز و بدون محدودیت استفاده کرد. اما برخی دیگر حتما باید با وعده‌ی غذایی مورد استفاده قرار بگیرند. حتما توجه داشته باشید که 1 ساعت قبل و بعد از استفاده از این قرص‌ها، هرگز چای ننوشید.

    راهنمایی برای خرید هوشمندانه قرص کلسیم

    برای اینکه بتوانید یک خرید ایده‌آل و هوشمندانه را برای خود رقم بزنید، باید به برخی از فاکتورهای بسیار مهم، توجه نمایید. در این صورت می‌توانید به راحتی از یک خرید هوشمندانه لذت ببرید. در انتخاب و خرید این محصول، بهتر است به موارد زیر توجه نمایید.

    1. برندهای مهم و مطرح را برای مصرف انتخاب کنید.
    2. با مطالعه برچسب محصول، می‌توانید از میزان کلسیم در آن مطلع گردید. در این صورت می‌توانید با توجه به نیاز خود، بهترین انتخاب را تجربه کنید.
    3. برای جذب بهتر قرص کلسیم، از رژیم غذایی مناسب پیروی کنید.

    در انتها برای خرید هوشمندانه و دقیق قرص کلسیم، خرید از داروخانه است. البته با گسترش اینترنت و روی آوردن داروخانه ها به سمت فروش اینترنتی و راه اندازی داروخانه اینترنتی از جمله داروکده، مثبت سبز و داروخانه آنلاین داروبوم خرید از این داروخانه های اینترنتی بسیار سهل شده است. در این بین پیشنهاد ما به شما خرید قرص کلسیم از داروخانه آانلاین داروبوم به آدرس سایت darooboom.com است. چرا که این داروخانه علاوه بر داشتن تمامی مجوزهای لازنم از سازمان غذا و دارو امکان پرداخت در محل را برای سراسر ایران فراهم نموده است تا شما با خیالی آسوده و اطمینان خاطر اقدم به خرید از این داروخانه آنلاین کنید.

    توجه : این مطلب آگهی تبلیغات، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و اویم شاهانه در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.