×
×

دستمزد لوله کشی گاز ساختمان در سال ۱۴۰۲ و عوامل تاثیرگذار

  • کد نوشته: 41252
  • ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
  • دیدگاه‌ها برای دستمزد لوله کشی گاز ساختمان در سال ۱۴۰۲ و عوامل تاثیرگذار بسته هستند
  • دستمزد لوله کشی گاز ساختمان یا تعویض لوله های آسیب دیده باید طبق استانداردهای موجود انجام بگیرد اما ممکن است سوال شود که دستمزد لوله کشی گاز ساختمان در سال ۱۴۰۲ چقدر است؟ برای رسیدن به این پاسخ ابتدا باید از ضرورت و مهم بودن این موضوع اطلاع داشته باشید زیرا درصورت تعویض نکردن قطعات […]

    دستمزد لوله کشی گاز ساختمان در سال ۱۴۰۲ و عوامل تاثیرگذار

    دستمزد لوله کشی گاز ساختمان یا تعویض لوله های آسیب دیده باید طبق استانداردهای موجود انجام بگیرد اما ممکن است سوال شود که دستمزد لوله کشی گاز ساختمان در سال ۱۴۰۲ چقدر است؟ برای رسیدن به این پاسخ ابتدا باید از ضرورت و مهم بودن این موضوع اطلاع داشته باشید زیرا درصورت تعویض نکردن قطعات آسیب دیده، خسارت های زیادی را به بار خواهد آورد.

    در ادامه قصد داریم برای شما از دستمزد لوله کشی گاز ساختمان، عوامل تاثیر گذار و سایرموارد توضیحاتی ارائه دهیم پس همراه ما باشید.

    هر فردی که قصد ساخت خانه و یا ساختمان جدید را دارد قیمت لوله کشی گاز ساختمان از جمله مسائل مهمی است که ذهنش را درگیر می کند. قیمت لوله کشی گاز برحسب عوامل مختلفی همانند متراژ ساختمان تعیین می شود و متغییر است‌.

    دستمزد لوله کشی گاز ساختمان در سال ۱۴۰۲ و عوامل تاثیرگذار

    دستمزد لوله کشی گاز ساختمان در سال ۱۴۰۲ و عوامل تاثیرگذار

    هزینه ساخت ویلا در شمال ۱۴۰۲

    لوله کشی گاز باید طبق اصول و قانونی باشد و توسط افراد متخصص انجام بگیرد زیرا درصورتی که اصولی نباشد خطرات غیرقابل جبرانی را به وجود خواهد آورد. لوله کشی گاز به دو شکل: روکار و توکار صورت می گیرد. هزینه کلی و نهایی لوله کشی تحت تاثیر دو فاکتور است:

    • قیمت لوله های اتصالی، لوازم جانبی و شیرالات و دیگر لوازم است.
    • دستمزد و هزینه لوله کشی گاز

    تعرفه لوله کشی گاز توسط اتحادیه گاز اعلام می شود که قیمت تعین شده یک قیمت پایه است و سپس عواملی که بر روی قیمت تاثیر گذارند به قیمت پایه افزوده می شود‌. تعرفه ای که اتحادیه برای این کار مشخص می کند کلی است و در متراژ تقریبا زیاد و سایز کم لوله کشی، قیمت حدودی تقریبا ۱۰۰تا ۱۲۰ هزار تومان است.

    اما اگر لوله کشی گاز به صورت خرده کشی باشد  باید از مکان مورد نظر نظارت صورت بگیرد تا بتوان قیمت دقیقی بیان کرد. سایز و ابعاد لوله های گازکشی متغییر است اما هزینه خرید هر متر از لوله و اتصالات در سایزهای کوچک تقریبا ۱۰۰_۱۲۰ هزار تومان است که در سایزهای بزرگتر ممکن است تا ۲۰۰هزار تومان یا بیشتر افزایش یابد.

    قیمت لوله و اتصالات در لوله کشی گاز

    لوله های گازی نقش مهمی در صنعت دارند و انتخاب درست آن ها از اهیمت بالایی برخوردار است. لوله های روکار از جمله پرفروش ترین لوله ها هستند که قیمت شان به عوامل مختلفی همانند:

    سایز لوله، وزن لوله، ضخامت و جنس آن بستگی دارد. سایز این لوله ها معمولا بین ۲.۱ تا ۴.۳ اینچ است و روزانه وارد بازارهای فروش می شود.

    قیمت لوله های توکار با توجه به کاربرد و نوع آن ها مشخص می شود و این قیمت با قیمت لوله‌های روکار متفاوت است. به عنوان مثال قیمت حدودی خرید لوله و اتصالات برای سطوح مختلف به شرح زیر است:

    دستمزد لوله کشی گاز ساختمان

    دستمزد لوله کشی گاز ساختمان

    • هزینه خرید اتصالات لوله کشی گاز ساختمان ویلایی دوبلکس: به طور تقریبی بین ۷ تا ۱۰ میلیون تومان است.
    • هزینه اتصالات لوله کشی گاز واحد آپارتمان کوچک: به طور تقریبی بین ۲.۵ تا ۴ میلیون تومان است.
    • هزینه اتصالات لوله کشی گاز سایز ۴ تا ۶ و تا طول ۵ متر: به طور حدودی هزینه هر متر بین ۱۰۰ تا ۱۵۰

    هرچه سایز لوله ها بیشتر شود، انجام لوله کشی گاز سختی بیشتری دارد، زمان بیشتری طول می کشد و نیاز به مهارت بیشتر دارد و درنتیجه هزینه‌های لوله کشی نیز بیشتر خواهد شد. از طرف دیگر یکی از مبناهای جدید لوله کشی برطبق، تعداد واحدها است درواقع تعداد و نوع کلکتور موردنیاز و متراژ براساس تعداد واحد است که این قیمت برای هر واحد حدود ۳ تا ۴ میلیون تومان است.

    قیمت طراحی ویلا

    دستمزد لوله کشی گاز ساختمان

    دستمزد لوله کشی گاز ساختمان

    قیمت خرده کاری لوله کشی گاز

    یکی دیگر از انواع لوله کشی گاز، خرده کاری است که نمی توان قیمت مشخصی برای آن تعیین کرد زیرا، نوع کارها بایکدیگر تفاوت دارد. در ادامه قصد داریم برخی از تعویض های لوله کشی گاز را ارائه دهیم:

    • کور کردن یا مسدود کردن لوله کشی گاز: قیمت حدودی بین ۳۰۰ تا ۴۰۰هزار تومان دارد.
    • برای تغییر مسیر دارد لوله کشی گاز در آشپزخانه تا طول ۱ متر : قیمت حدودی بین ۳۵۰ تا ۴۵۰ هزار تومان است.
    • لوله کشی گاز در اندازه پنج تا ده متر: قیمت حدودی بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تومان است.
    • انشعاب گیری و لوله کشی گاز تا طول ۳ متر: قیمت حدودی بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ تومان است.

    قیمت‌های حدودی که در اینجا بیان شد باتوجه به سایزهای کم و لوله کشی هایی است که در محیط های دارای پیچیدگی کم است در نظر گرفته شده است و در صورت تغییر شرایط قیمت‌ها نیز متغییر است.

    سازه ال اس اف

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.