×
×

طراحی سفارتخانه و ساخت سفارتخانه

  • کد نوشته: 30991
  • ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
  • دیدگاه‌ها برای طراحی سفارتخانه و ساخت سفارتخانه بسته هستند
  • معماری سیاسی در طراحی سفارتخانه به گزارش ساخت ویلا : شاید برای شما هم پیش آمده باشد که وقتی از کنار سفارتخانۀ یک کشور عبور می‎کنید به طراحی سفارتخانه دقت کنید. وقتی به نمای این ساختمان‎ها نگاه می‎کنید، ترکیبی از معماری آن کشور را با شرایط آب و هوایی سرزمین خود می‎بینید. البته در فرای […]

    طراحی سفارتخانه و ساخت سفارتخانه

    معماری سیاسی در طراحی سفارتخانه

    به گزارش ساخت ویلا : شاید برای شما هم پیش آمده باشد که وقتی از کنار سفارتخانۀ یک کشور عبور می‎کنید به طراحی سفارتخانه دقت کنید. وقتی به نمای این ساختمان‎ها نگاه می‎کنید، ترکیبی از معماری آن کشور را با شرایط آب و هوایی سرزمین خود می‎بینید. البته در فرای این طراحی ساده، پیام‎های بسیاری هم وجود دارد.

    جهت طراحی و ساخت با ما در تماس باشید.

    طراحی سفارتخانه

    طراحی سفارتخانه

    بسیاری از کشورها در ساخت سفارتخانه به روابط دیپلماتیک خود با کشور مقصد نیز نگاه می‎کنند. ساختمان سفارتخانه می‎تواند پیام قدرت و دوستی را منتقل می‎کند. در عین حال از معماری سفارتخانه به خوبی می‎توان دریافت که این بنا به کدام کشور تعلق دارد و رویکرد سیاسی آن چگونه است. به عنوان مثال وقتی به سفارتخانه چین یا روسیه در ایران نگاه کنید، ساختمان‎های خاکستری بتونی آن که هیچ آرایه‎ای ندارند توجه شما را جلب می‎کند. این سبک از معماری ناشی از نگرش سیاسی کمونیستی آن‎هاست.

    نیازها و پیام‎ها در طراحی سفارتخانه

    طراحی سفارتخانه در هر صورت بنا به نیازهای اداری یک کشور صورت می‎گیرد. از همین منظر در نظر گرفتن بخش‎های اداری و اقامتی برای کارمندان سفارتخانه و مراجعین هدف اصلی ساخت سفارتخانه است. از آنجایی که تعدادی از مراجعه کنندگان از کشورهای دیگر خواهند بود، یک طراحی نظام مند و استوار بر مبنای سنت‎ها می‎تواند تبلیغ و معرفی معماری ایرانی باشد.

    طراحی سفارتخانه

    طراحی سفارتخانه

    البته از آنجایی که سفارتخانه‎ها تحت تأثیر سیاست‎های خارجی و گاهی تبلیغات سو قرار دارند، طراحی سفارتخانه به شکلی که امنیت مقیمان آن تأمین گردد از نکات ضروری است. از دیگر امکاناتی که در ساخت سفارتخانه در نظر گرفته می‎شود، داشتن بخش‎های فرهنگی چون سالن همایش، کتابخانه، سالن‎هایی جهت برگزاری نمایشگاه و رویدادهای فرهنگی است.

    ساخت سفارتخانه

    ساخت سفارتخانه

    ساخت سفارتخانه

    می‎توان به سفارتخانه‎ها به چشم یک مجموعه شهری کوچک نگاه کرد. بسیاری از کشورها برای ساخت سفارتخانه ‎های خود استانداردها و پروتکل‎های خاصی دارند و همچنین دولت میزبان نیز قوانینی را وضع کرده است. به همین دلیل مهندسانی که به طراحی سفارتخانه می‎پردازند باید از این قوانین و استانداردها آگاهی داشته باشند و همانطور که به معماری بومی خود آشنا هستند از شرایط جغرافیایی کشور مقصد نیز مطلع باشند.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.