×
×

از ۰ تا ۱۰۰ طراحی کلیسا

  • کد نوشته: 30817
  • ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
  • دیدگاه‌ها برای از ۰ تا ۱۰۰ طراحی کلیسا بسته هستند
  • ویژگی‎های اصلی در طراحی کلیسا به گزارش هزینه بازسازی آپارتمان : برای اولین بار در طراحی کلیسا از سالن‎های داوری رومی استفاده شد. بعدها با توجه به آداب و رسوم هر فرقه از مسیحیت، جایگاه‎های خاصی در کلیساها پدید آمد. ولی به طور کلی، در ساخت کلیسا بخش‎های مشترکی وجود دارد که حتی کوچک‎ترین کلیساها […]

    از ۰ تا ۱۰۰ طراحی کلیسا

    ویژگی‎های اصلی در طراحی کلیسا

    به گزارش هزینه بازسازی آپارتمان : برای اولین بار در طراحی کلیسا از سالن‎های داوری رومی استفاده شد. بعدها با توجه به آداب و رسوم هر فرقه از مسیحیت، جایگاه‎های خاصی در کلیساها پدید آمد. ولی به طور کلی، در ساخت کلیسا بخش‎های مشترکی وجود دارد که حتی کوچک‎ترین کلیساها نیز حتی الامکان این بخش‎های اصلی کلیسا را دارند.

    طراحی کلیسا

    طراحی کلیسا

    مهمترین بخش کلیسا، شبستان یا صحن آن است. در طراحی کلیسا، شبستان برای تجمع عبادت کنندگان پیش بینی شده است. این شبستان عموماً به شکل یک مستطیل طویل است که به محراب اشراف دارد. در طرفین شبستان، جناح‎ها قرار دارند که محل نشستن افراد است.

    طراحی کلیسا

    طراحی کلیسا

    { بازسازی ویلا در کرج } در عکس کلیسا با نقشۀ صلیب که عمومی‎ترین نوع کلیسا است، دو جناح در دو طرف شبستان قرار می‎گیرد که عرض صلیب را می‎سازند. در تقاطع صلیب نیز معبر قرار گرفته است. محراب در رأس صلیب و در مقابل ورودی کلیسا قرار دارد. در برخی از کلیساها محراب با یک قوس و فرو رفتگی مشخص می‎شود که با سقفی گنبدی شکل تزئین می‎گردد. در کنار محراب نمازخانه قرار دارد.

    عکس کلیسا

    عکس کلیسا

    تزئینات معماری شاخصۀ منحصر به فرد در طراحی کلیسا

    از دیرباز، در طراحی کلیسا، تزئینات معماری تعلق کلیسا را به سبک هنری و یا دوره‎ای خاص نشان می‎دادند. حتی ویژگی‎های این سبک‎های تزئینی برای نامگذاری دوره‎های هنری اروپا به کار رفته‎اند. اگرچه در طراحی کلیسا عموماً کلیساهای قارۀ اروپا مد نظر است ولی در نقاط مختلف جهان کلیساهایی هستند که با الهام گرفتن از هنر بومی آن سرزمین‎ها، سبکی تلفیقی از هنر مسیحیت و هنر محلی را پدید آورده‎اند.

    عکس داخل کلیسا

    عکس داخل کلیسا

    عکس طراحی کلیسا

    با توجه به آنکه کلیسا، نوعی سازۀ معماری است که همانند سایر سازه‎های معماری به محیط خود وابسته است، توجه به سبک معماری هر منطقه می‎تواند این بناهای مذهبی را به یک اثر هنری در بافت معماری شهری تبدیل کند. به عنوان مثال کلیساهایی که در اصفهان، آذربایجان غربی و حتی در دوره‎های معاصر در تهران ساخته شده‎اند که هر کدام المانی در تاریخ معماری شهرهای ایرانی است.

    معماری کلیسا با طرح‎های تلفیقی فرهنگ‎های مختلف الهام بخش بسیاری از مهندسان و معماران بوده است. امروزه نیز در ساخت کلیسا، مهندسانی توانایی تهیۀ نقشه‎های تلفیقی را دارند که از سبک‎های معماری مذهبی و ویژگی‎های فرهنگی محلی خود آگاه باشند.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.