×
×

از ۰ تا ۱۰۰ طراحی نقشه آپارتمان را به ما بسپارید.

  • کد نوشته: 34655
  • ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
  • دیدگاه‌ها برای از ۰ تا ۱۰۰ طراحی نقشه آپارتمان را به ما بسپارید. بسته هستند
  • طراحی نقشه آپارتمان طراحی نقشه آپارتمان در نوشتار پیش رو می‌خواهیم در خصوص ترسیم نقشه طراحی آپارتمان و اصول معماری صحبت کنیم. با ما تا انتهای مطلب همراه باشید. آپارتمان ها این روزها بیشتر از سایر سازه ها ساخته می‌شوند. با افزایش جمعیت شهرها و گرانی خانه های ویلایی آپارتمان سازی رونق فراوانی گرفته است. […]

    از ۰ تا ۱۰۰ طراحی نقشه آپارتمان را به ما بسپارید.

    طراحی نقشه آپارتمان

    طراحی نقشه آپارتمان در نوشتار پیش رو می‌خواهیم در خصوص ترسیم نقشه طراحی آپارتمان و اصول معماری صحبت کنیم. با ما تا انتهای مطلب همراه باشید. آپارتمان ها این روزها بیشتر از سایر سازه ها ساخته می‌شوند.

    با افزایش جمعیت شهرها و گرانی خانه های ویلایی آپارتمان سازی رونق فراوانی گرفته است. آپارتمان ها در واحد ها و طبقات مختلف و متعدد ساخته می‌شوند.

    طراحی نقشه آپارتمان

    طراحی نقشه آپارتمان

    بنابراین مستلزم طراحی ویلا مخصوص به خود هستند. آپارتمان ها برخی از امکانات ویژه مثل پارکینگ و آسانسور دارند که باید در پلان یا نقشه مورد توجه قرار بگیرند. در گام های طراحی پلان آپارتمان باید محل اجرای طرح راه پله، آسانسور و… در نظر گرفته شوند.

    اتوکد طراحی نقشه آپارتمان

    در رسم نقشه آپارتمان تعیین محل مناسب برای نصب آسانسور و راه‌پله بسیار حائز اهمیت است. برای اینکه به درستی این مرحله را به انجام برسانید لازم است تا ابعاد فضای خود را به درستی اندازه‌گیری و سپس تقسیم کنید. یک مسئله‌ی مهم دیگر در تعیین محل راه‌پله و آسانسور تعداد طبقات و واحدهای ساختمان است.

    اتوکد نقشه آپارتمان

    اتوکد نقشه آپارتمان

    باید به گونه‌ای عمل کنید که استفاده از امکانات ساختمان با سهولت همراه باشند. پله‌های یک ساختمان به اشکال مختلفی می‌توانند ساخته شوند. بعد از اینکه ابعاد فضاها و تعداد واحد ها را تعیین کردید می‌توانید در خصوص شکل راه‌پله تصمیم بگیرید.

    ترسیم نقشه آپارتمان

    ترسیم نقشه آپارتمان

    ترسیم نقشه آپارتمان

    پس از انتخاب شکل راه‌پله‌ی ساختمان آن را در نقشه آپارتمان پیاده کنید. یکی از بهترین موقعیت های مکانی برای راه‌پله‌ی ساختمان، مرکز یا همان وسط پلان است. البته در این خصوص با محدودیت خاصی مواجه نیستید.

    ترسیم نقشه آپارتمان

    ترسیم نقشه آپارتمان

    بنابراین می‌توانید طبق سلیقه‌ی خود عمل کنید. اگر راه‌پله و آسانسور را به درستی در جای مناسب نقشه قرار دهید، بقیه‌ی قسمت ها هم به شکل استانداردی ترسیم خواهند شد.

    حین طراحی پلان آپارتمان لازم است تا لابی ساختمان را تعیین و ترسیم کنید. در نقشه‌ی خود ورودی لابی را هم مشخص کنید. اگر برای طبقه‌ی همکف طرح خاصی در نظر دارید باید روی نقشه آن طرح را بکشید. برای تکمیل کار نسبت به ترسیم فضای پارکینگ ساختمان و محل قرار گرفتن خودروها اقدام کنید. در نهایت یک نمای کلی از ساختار و ظاهر آپارتمان خود خواهید داشت.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.