×

ویلا روتوندا آندره پالادیو

  • کد نوشته: 1886
  • ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
  • دیدگاه‌ها برای ویلا روتوندا آندره پالادیو بسته هستند
  • ویلا روتوندا آندره پالادیو ویلا روتوندا آندره پالادیو “لا روتوندا” یک ویلای رنسانس درست در خارج از ویچنزا ، شمال ایتالیا است که توسط آندره پالادیو طراحی شده است. نام درست ویلا Almerico-Capra است. همچنین به La Rotonda ، ویلا روتوندا ، ویلا لا روتوندا ، و ویلا آلمرکو معروف است. طراح باغ ویلا نام […]

    ویلا روتوندا آندره پالادیو

    ویلا روتوندا آندره پالادیو

    ویلا روتوندا آندره پالادیو “لا روتوندا” یک ویلای رنسانس درست در خارج از ویچنزا ، شمال ایتالیا است که توسط آندره پالادیو طراحی شده است. نام درست ویلا Almerico-Capra است. همچنین به La Rotonda ، ویلا روتوندا ، ویلا لا روتوندا ، و ویلا آلمرکو معروف است. طراح باغ ویلا نام “Capra” از برادران Capra نشأت گرفته است ، که ساختمان را پس از آنکه در سال ۱۵۹۱ به آنها واگذار شد ، به اتمام رساند. مانند سایر آثار پالادیو در ویسنزا و مناطق اطراف آن ، این بنا به عنوان بخشی از میراث جهانی “شهر واقع شده است. ویچنزا و ویلاهای پالادیان ونتو “.

    عکس ویلا روتوندا آندره پالادیو

    در سال ۱۵۶۵ یک کشیش ، پائولو آلمریکو ، طراحی ویلا اروپایی در بازنشستگی خود از واتیکان (به عنوان رسیورپاریوو آپوستولیک پاپ پیوس چهارم و پس از آن پیوس V) ، تصمیم گرفت به شهر زادگاه خود ویچنزا در حومه ونیز بازگردد و خانه ای از خانه را بنا کند. این خانه که بعداً با نام “لا روتوندا” شناخته شد ، یکی از معروف ترین میراث پالادیو در دنیای معماری بود. ویلا کاپرا ممکن است از هزار ساختمان بعدی الهام بخش باشد ، اما ویلا خود الهام گرفته از Pantheon در رم بود.

    سایت انتخاب شده یک تپه درست در خارج از شهر ویچنزا بود. برخلاف برخی دیگر از ویلاهای پالادیان ، این ساختمان از ابتدا برای اسکان یک مزرعه کار طراحی نشده بود. این ساختمان پیشرفته برای سایتی شده است که در اصطلاحات مدرن “حومه” است. پالادیو ساختمان را به عنوان “palazzo” طبقه بندی کرد

    طراحی برای یک ساختمان کاملاً متقارن با یک نقشه مربع با چهار نما است که هرکدام دارای یک بنای پروژکتور است. کل در یک دایره تخیلی قرار گرفته است که هر گوشه ساختمان و مراکز پیاده رو را لمس می کند. (تصویر ، سمت چپ). نام La Rotonda به سالن مدور مرکزی با گنبد آن اشاره دارد. ویلا روتوندا برای توصیف ویلا ، به عنوان یک کل ، یک “روتوندا” از نظر فنی نادرست است ، طراحی ویلا کرج زیرا ساختمان مدور نیست بلکه تقاطع مربعی با صلیب است. هر ایوان دارای پله هایی است که به جلو می رود و از طریق یک کابینت کوچک یا راهرو به سالن مرکزی گنبدی مدور باز می شود. این و تمام اتاق های دیگر با دقت ریاضی مطابق با قوانین معماری Palladio که او در Quattro Libri dell’Architettura منتشر کرده بود ، متناسب بودند.

    این طرح منعکس کننده ارزشهای انسان گرایانه معماری رنسانس بود. برای اینکه هر اتاق کمی آفتاب داشته باشد ، طراحی از هر نقطه اصلی قطب نما ۴۵ درجه می چرخید. هر یک از این چهار پرچم دارای نقش برجسته ای است که توسط مجسمه های خدایان کلاسیک به نمایش گذاشته شده است. هر پایه توسط شش ستون یونی پشتیبانی می شد. هر روبرو توسط یک پنجره واحد پهلو گرفته بود. تمام اتاق های اصلی در طبقه دوم یا تلفن پیانو بودند.

    ویلا روتوندا آندره پالادیو

    ویلا روتوندا آندره پالادیو

    نقشه طراحی ویلا ویلا روتوندا آندره پالادیو

    ساختمان در سال ۱۵۶۷ آغاز شد. پالادیو ، و صاحب پائولو آلمریکو ، قرار نبود تکمیل ویلا را ببینند. پالادیو در سال ۱۵۸۰ درگذشت و یک معمار دوم ، وینچنزو اسکاموزی، توسط صاحبان جدید برای نظارت بر تکمیل به کار گرفته شد. یکی از مهمترین تغییراتی که وی در برنامه اصلی ایجاد کرد اصلاح سالن مرکز دو طبقه بود. پالادیو قصد داشت تا آن را با گنبد نیمه دایره ای پوشانده اما Scamozzi یک گنبد پایین تر با یک اوکولوس (قصد داشت از آسمان باز باشد) طراحی کرد که با الهام از Pantheon در رم ساخته شده است. در نهایت گنبد با یک حجره به پایان رسید.

    ویلا روتوندا آندره پالادیو

    ویلا روتوندا آندره پالادیو

    ویلا روتوندا آندره پالادیو طراحی داخلی ویلا اگر بیشتر از این نبود ، نمای بیرونی بود. به آلیساندرو و جیووانی باتیستا مگانزیا و آنسلومو کانرا مأمور شد که نقاشی های دیواری در سالن های اصلی را نقاشی کنند.

    از میان چهار سالن اصلی موجود در موبایل پیانو می توان به Salon West (که به دلیل ماهیت مذهبی نقاشی های دیواری و سقف آن نیز نامیده می شود) ، و سالن شرقی که شامل داستان زندگی تمثیلی از مالک اول پائولو آلمریکو است ، اشاره کرد. بسیاری از ویژگیهای تحسین برانگیز او که در نقاشی دیواری به تصویر کشیده شده است.

    برجسته داخلی تالار مرکزی ، دایره‌ای است که با بالکن احاطه شده و سقف گنبدی پوشیده شده است. از ارتفاع کل خانه اصلی تا کوپا ، ویلا روتوندا با دیوارهایی که در ترومپ لوئیل تزئین شده اند ، بالا می رود.

    نقاشی های فراوان فضایی را ایجاد می کند که یادآور یک کلیسای جامع از سالن اصلی خانه یک کشور است. از چشم اندازها ، مناظر شگفت انگیزی از حومه اطراف دیده می شود. این تصادفی نیست زیرا ویلا برای هماهنگی کامل با چشم انداز شده است. این دقیقاً برخلاف ساختمانهایی مانند ویلا فارنیس که فقط ۱۶ سال قبل از آن داشت. بنابراین ، در حالی که به نظر می رسد خانه کاملاً متقارن است ، در واقع دارای انحرافات خاصی است ، به گونه ای طراحی شده است که اجازه می دهد تا هر نما از منظره و توپوگرافی اطراف آن تکمیل شود.

     از این رو تغییرات در نمای ، در عرض پله ها وجود دارد ، دیوارهای نگهدارنده و غیره از این طریق ، تقارن معماری امکان عدم تقارن چشم انداز را فراهم می آورد و کلی به ظاهر متقارن را ایجاد می کند. این منظره چشم انداز پانوراما از درختان و چمنزارها و جنگلهاست که ویکنسای دور در افق قرار دارد.

    رواق شمال غربی بر روی تپه به عنوان خاتمه حرکت درایوی مستقیم از دروازه های اصلی قرار گرفته است. این کاروانسرا خیابان بزرگراه بین خدمات است که توسط برادران کاپرا که ویلا را در سال ۱۵۹۱ به دست آوردند ساخته شده است. طراحی مطب آنها به وینچنزو اسکاموززی مأمور شدند که ویلا را تکمیل کند و دامنه کارمندان و ساختمان های کشاورزی را نیز بنا کند. با نزدیک شدن به ویلا از این زاویه ، یکی از عمدا ساخته شده است تا احساس کند صعود از جاهایی با ارزش کمتر به معبدی بلند است. این نمای مشابه ، از ویلای معکوس ، یک نمازخانه کلاسیک در حاشیه ویسنزا را برجسته می کند ، بنابراین ویلا و شهر متحد هستند.

     راهنمای تماس با ما

    هزینه بازسازی ویلا شما میتوانید در هر زمینه ای از ساختمان از خرید زمین تا ساخت و ساز ویلا  با کارشناسان ، طراحان ، مهندسین اجراء و نظارت ما تماس حاصل فرمایید، با ما در تماس باشید ، ویلا روتوندا بنابراین ما می توانیم صحبت کنیم یا با هم ملاقات کنیم و ببینیم ارزش ها و ایده های یکسانی را به اشتراک می گذاریم یا نه. اگر تفاهمی خوبی داریم ، این می تواند اولین قدم برای ایجاد ویلای رویایی شما باشد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.