×
×

کدوم آجر نما نسوز بهتره؟

  • کد نوشته: 10269
  • ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
  • دیدگاه‌ها برای کدوم آجر نما نسوز بهتره؟ بسته هستند
  • آجر نما نسوز به گزارش طراحی کلاسیک : کدوم آجر نما نسوز بهتره؟ طراحی ویلا ارزان در واقع یک ساختار از آجر است که مقاومت حرارتی بالایی دارد و اساساً برای مصارف صنعتی و کوره های ذوب استفاده می شود. آجر نما نسوز در واقع نوعی از مصالح چینی است که از خاک نسوز ساخته می […]

    کدوم آجر نما نسوز بهتره؟

    آجر نما نسوز

    به گزارش طراحی کلاسیک : کدوم آجر نما نسوز بهتره؟ طراحی ویلا ارزان در واقع یک ساختار از آجر است که مقاومت حرارتی بالایی دارد و اساساً برای مصارف صنعتی و کوره های ذوب استفاده می شود. آجر نما نسوز در واقع نوعی از مصالح چینی است که از خاک نسوز ساخته می شود. آجر نسوز در دمای حدود 1500 درجه سانتیگراد پخته می شود و در صنعت کوره سازی استفاده می شود. آجر نمای نسوز از 1080 درجه سانتیگراد تا 1200 درجه سانتیگراد پخته می شود و در نما و کف از آن استفاده می شود.

    آجر نما نسوز

    آجر نما نسوز

    مقاومت آجر نمای نسوز در برابر آتش

    از آنجا که آجرها در کوره آتش سوزی ساخته می شوند، در حال حاضر در برابر آتش بسیار مقاوم هستند، طراحی ویلا روستیک کدوم آجر نما نسوز بهتره؟ و معمولاً از آجر به عنوان بهترین مصالح ساختمانی برای محافظت در برابر آتش نام برده می شود. بسته به ساخت و ساز و ضخامت دیوار، یک دیوار آجری می تواند درجه مقاومت در برابر آتش 1 ساعت تا 4 ساعت را بدست آورد. بنابراین، اگرچه برخی از مواد نسبت به بقیه مقاوم در برابر آتش هستند، عوامل مختلفی می توانند بر تصمیم سازنده تأثیر بگذارند، lsf سیستم ساختمانی از جمله مقرون به صرفه بودن، سهولت نصب و آب و هوا هر چند آجر نما نسوز در ساختمان عالی به نظر نمی آید. متأسفانه، آجر در مقایسه با سایر مصالح ساختمانی می تواند گران و سنگین باشد. همچنین در عایق کاری بسیار موثر نیست، از این رو نیاز به مواد عایق پشتیبان برای ایجاد صرفه جویی در انرژی ساختمان است.

    آجر نما نسوز

    آجر نما نسوز

    فواید آجر نمای نسوز

    • آجرهای نسوز ماندگاری زیادی دارند
    • باعث کاهش مصرف سوخت های فسیلی می شود
    • هزینه نگهداری آجرهای نسوز بسیار کم است
    • طراحی سبک و معماری با طیف گسترده ای از آجرهای نسوز
    • آجر های نما نسوز باعث بهینه سازی مصرف انرژی هستند
    • آجرهای نسوز رنگارنگ هستند و از الهامات متنوعی برخوردارند
    • آجر نسوز کاملاً قابل اعتماد است
    • آجرهای نسوز در برابر تمام شرایط آب و هوایی کاملاً مقاوم هستند

    تاریخچه آجر نما نسوز

    در ایران باستان استفاده از خشت و در سالهای بعد استفاده از آجر برای ساخت بناها و دیوارها تقریباً اولین گزینه بود. کدوم آجر نما نسوز بهتره؟ تولید و تجارت آجر نما همیشه رواج داشته است. آجرهای نما دو گروه هستند. پتینه مدرن بعضی از آنها در ساختمانها و دیوارها قابل استفاده است اما برخی دیگر در ضخامت های بسیار کمتری تولید می شوند و فقط در سطح خارجی دیوارها و نما ها (آجرهای دوغاب) استفاده می شوند فرایندی که در نهایت منجر به تولید محصولات کارآمد و پرکاربرد به نام آجرهای نسوز، ساخت ویلا در جنگل مطابق با تکنولوژی تولید و فرمول بندی ترکیبات مواد اولیه می تواند طیف گسترده ای از محصولات را در سطوح مختلف کیفیت ایجاد کند. توجه به بسیاری از نکات کلیدی در هنگام خرید آجر نسوز ضروری است تا بتوانید با توجه به کاربرد دلخواه خود بهترین محصول را با بهترین کیفیت پیدا کنید.

    آجر نما نسوز

    آجر نما نسوز

    جمع بندی:

    آجر نسوز، یا آجر نما نسوز، مجموعه ای از مواد سرامیکی است که در کوره ها، جعبه های آتش نشانی و شومینه ها استفاده می شود. یک آجر نسوز در درجه اول برای مقاومت در برابر دمای بالا ساخته می شود، اما همچنین برای بهره وری بیشتر انرژی رسانایی گرمایی نیز کاربرد دارد. معمولاً آجرهای نسوز متراکم در کاربردهایی با تنش های شدید مکانیکی، شیمیایی یا حرارتی مثلا داخل کوره یا در معرض سایش چوب یا شار شدن از خاکستر قرار دارند، مورد استفاده قرار می گیرند. این آجر های نشوز ضعیف ترند، اما شکل گیری و عایق بندی آنها بسیار بهتر از آجرهای متراکم بسیار سبک تر و آسان تر است . در هر صورت، آجرهای نسوز نباید جوش بزنند و در هنگام تغییرات سریع دما، مقاومت آنها به خوبی حفظ می شود.

    قیمت آجر نسوز

    آجر های نسوز پر کاربرد ترین نوع آجر ها در هنگام ساخت و ساز و همچنین استفاده در نمای ساختمان ها و خانه ها هستند. نقاشی ساختمان سقف این آجر ها از خاک نسوز ساخته می شوند و در برابر حرارت مقاوم اند. . آجر نسوز در دمای حدود 1500 درجه سانتیگراد پخته می شود و در صنعت کوره سازی استفاده می شود. قیمت آجر نسوز بستگی به مواد اولیه آن دارد که در چه حد آسیاب شده باشند و در چه درجه حرارتی پخته شده باشند دارد.

    قیمت آجر نسوز

    قیمت آجر نسوز

    آجر نسوز چیست؟

    آجر نسوز، مجموعه ای از مواد سرامیکی است که در کوره ها، جعبه های آتش نشانی و شومینه ها استفاده می شود. هزینه ساخت و ساز ساختمان یک آجر نسوز در درجه اول برای مقاومت در برابر دمای بالا ساخته می شود، اما همچنین برای بهره وری بیشتر انرژی رسانایی گرمایی نیز کاربرد دارد. این آجر های نسوز در رنگ های متفاوتی به فروش می رسند. توجه به بسیاری از نکات کلیدی در هنگام خرید آجر نسوز ضروری است تا بتوانید با توجه به کاربرد دلخواه خود بهترین محصول را با بهترین کیفیت و بهترین قیمت پیدا کنید.

    قیمت آجر نسوز

    قیمت آجر نسوز

    کاربرد آجر نسوز

    آجر های نسوز معمولا برای ساخت ساختمان و همچنین طراحی نمای ساختمان ها به کار می رود که هم نسوز است و هم اینکه به دلیل رنگ های متفاوتی که دارد، باعث زیبای نمای ساختمان می شود و به همین دلیل است اسکلت فلزی پیچ و مهره که قیمت آجر نسوز نسبت به مقاومت و رنگ های مختلفی که دارد، متفاوت است و به آنها بستگی دارد. از این آجر های نسوز همچنین برای ساخت شومینه ها، جعبه های آتش نشانی و همچنین کوره های آجر پزی استفاده می شود.

    قیمت آجر نسوز

    قیمت آجر نسوز

    مزیت های آجر نسوز

    آجر های نسوز به دلیل اینکه در دمای نزدیک به 1000 درجه سانتی گراد و در کوره ساخته می شوند، برای محافظت ساختمان ها در برابر آتش و حریق مقاوم هستند و امنیت ساختمان را تامین می کنند. نسوز بودن این آجر ها به این معنی نیست که موقع آتش سوزی آتش نمی گیرند، بلکه به این معنی استه که اگر آتس سوزی اتفاق بی افتد، این آجر های نسوز شعله ور نمی شوند و آتش را پخش نمی کنند. اسکلت فلزی با قوطی آجر های نسوز همچنین در مقابل اسید نیز مقاوم هستند.

    مقالات پیشنهادی جهت مطالعه بیشتر : 

    نمای شسته در ساختمان
    شستن نما در یزد
    هزینه ساخت ساختمان فلزی

    ضوابط شهرداری ساخت و ساز

    بازسازی ساختمان در رشت

    نرخ نقاشی ساختمان
    طراحی سالن آپارتمان

    هزینه ساخت ویلای 50 متری

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.