×

کابرد محصولات بتنی پرسی در ساخت و ساز

  • کد نوشته: 43020
  • ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
  • دیدگاه‌ها برای کابرد محصولات بتنی پرسی در ساخت و ساز بسته هستند
  • کابرد محصولات بتنی پرسی در ساخت و ساز محصولات بتنی پرسی در ساخت و ساز کاربردهای زیادی دارند حالا ما قصد داریم به چند نمونه از مزیت های  استفاده از بتن پرسی در پروژه های ساختمانی اشاره کنیم . این محصولات به دلیل استحکام و دوام آن در مقایسه با سایر محصولات بتن ، به […]

    کابرد محصولات بتنی پرسی در ساخت و ساز

    کابرد محصولات بتنی پرسی در ساخت و ساز

    محصولات بتنی پرسی در ساخت و ساز کاربردهای زیادی دارند حالا ما قصد داریم به چند نمونه از مزیت های  استفاده از بتن پرسی در پروژه های ساختمانی اشاره کنیم .

    این محصولات به دلیل استحکام و دوام آن در مقایسه با سایر محصولات بتن ، به طور مکرر در پروژه های ساختمانی در سراسر جهان استفاده می شود همچنین در برابر ترک خوردگی مقاوم هستند که به نوبه خود باعث افزایش طول عمر و توانایی آنها در مقاومت در برابر خوردگی و سایر اشکال سایش عمومی می شود. مقاومت فشاری بتن (یعنی توانایی آن در تحمل بارهای زیاد) به حداکثر می رسد و به سازه اجازه می دهد تا بارهای سنگین تر را بدون شکستگی تحمل کند.

    محصولات بتنی انواع مختلفی دارند که ما در ادامه راجع به آنها توضیح خواهیم داد.

    مزایاِی محصولات بتنی پرسی

    همانطور که اشاره کردیم از مهم ترین مزایا آنها می توانیم به استحکام و مقاومت آنها اشاره کنیم همچنین این سازه های بتنی به اتصالات کمتری نیاز دارند که باعث صرفه جویی در سرمایه گذاری اولیه و همچنین کاهش هزینه های نگهداری می شود بنابراین مقرون به صرفه هستند.

    محصولات بتنی برای پروژه هایی در مقیاس بزرگ ایده آل هستند و همچنین بیشترین کاربرد را در پروژه های ساختمانی تجاری دارد و به دلیل کشش بالایی که دارد برای سازه هایی مانند پارکینگ ها و مراکز خرید بهترین گزینه است. طول دهانه بیشتر آن را به دلیل توانایی آن در فراهم کردن مساحت بیشتری از فضای کف بدون مشکل و همچنین برای ساختمان های مرتفع، انتخابی عالی برای کفپوش ها می کند.

    یکی دیگر از مزایای بزرگ این محصول بتنی این است که تحقیقات نشان داده است که این ماده دارای مقاومت خوبی در برابر آتش است.

    کفپوش بتنی

    کفپوش بتنی

    انواع محصولات بتنی پرسی و کاربردهای آن

    در حقیقت کفپوش بتنی پرسی نوعی بتن است که تراکم خود را از طریق فشار پرسی به دست می‌آورد و از سیمان، سنگدانه، ماسه، پودر سنگ و آب در ابعاد و طرح‌های گوناگون تولید می‌شود. آب داخل مصالح ساخته شده توسط دستگاه‌هایی که در این کار استفاده می‌شوند گرفته می شود و حالتی جامد و سفت‌تر به آن می‌دهند.

    در عصر حاضر بتن از مصالحی است که بیش از ۹۰ درصد در صنعت نقش دارد همچنین کفپوش‌ها نیز با اینکه از مصالح متنوعی چون چوب، سرامیک، آجر، سنگ و غیره ساخته می‌شوند، اما هیچکدام به اندازه کفپوش‌های بتنی کاربرد ندارند.

    کفپوش بتنی پرسی، مقاومت زیادی دارد و به دلیل مزایای منحصر به فرد و روش تولیدش به عنوان مناسب‌ترین نوع کفپوش برای محیط‌هایی مانند پیاده روها و معابر و مسیرهای پرتردد محسوب می‌شود.

    روش های تولید کفپوش های بتنی پرسی:

    تولید کفپوش‌های بتنی پرسی به سه روش وجود دارد که شامل پرس خشک، پرس درجا، پرس تر می شود.

    جدول بتنی

    جدول بتنی

    جدول بتنی قطعه ای پیش ساخته می باشد که برای جوی آب، جدا نمودن پیاده رو ها از مسیر ماشین ها و غیره مورد استفاده قرار می گیرد. قیمت جدول بتنی معمولا با توجه به سطح کیفی بتن مورد استفاده در تولید آنها و روش های تولید آن در کارخانه تعیین می گردد. انواع جدول بتنی مانند جدول بتنی  خیابانی، جدول بتنی رنگی ، جدول بتنی بزرگ و غیره با روش های مختلفی تولید می شود که این روش ها هر کدام در تعیین مشخصات جدول بتنی موثر هستند.

    در گذشته جدول بتنی به دو دسته دستی و جداول بتنی ماشینی تقسیم بندی می شدند اما امروزه نوع دستی بسیار کمتر مورد استفاده قرار می گیرد و به دلیل مقاومت کمی که جداول بتنی دستی در برابر سرما و یخبندان دارند تولید آنها در اکثر کارخانه ها متوقف شده است بنابراین انواع جدول بتنی پرسی جایگزین شده است که به دو دسته جدول بتنی پرسی خشک و جدول بتنی پرسی خیس تقسیم بندی می شود.

    بتن اکسپوز

     بتن اکسپوز به پنل های بتنی پیش ساخته ای گفته می شود که روی سطح نهایی کار در نمای خارجی، داخلی و یا کف استفاده شده و پس از نصب آن از هیچ مصالح و یا پوشش دیگری استفاده نمی شود. کاربرد اصلی بتن اکسپوز، پرداخت نهایی سطوح داخلی و خارجی ساختمان با بافت بتنی است.

    بتن‌های اکسپوزها دارای تنوع بسیار بالایی می باشند همچنین  این بتن‌ها بر اساس رنگ، بافت، کاربری و شکل به انواع مختلفی تقسیم می شوند.

    بتن اکسپوز بر اساس کاربری به دسته های نمای بیرونی، دیوار بیرونی، فضای داخلی، دکوراسیون، کف و پشت بام تقسیم می شوند.

    بتن اکسپوز بر اساس رنگ نیز به دسته های مختلفی تقسیم می شوند که شامل رنگ معمولی (مطابق با رنگ بتن معمولی و سیمان مورد استفاده در آن)، رنگی، چند رنگ و تک رنگ می باشد.

    بتن اکسپوز ها براساس بافت به دو دسته صاف و صیقلی تقسیم شده اند.

    این نوع بتن ها براساس شکل به سه دسته استاندارد، معمولی و سه بعدی تقسیم بندی می شوند.

    کلام آخر

    شرکت ابنیه سازان مبتکر شهر در سال ۱۳۸۱ تاسیس و فعالیت خود را در زمینه اجرای پروژه های عمرانی، تولید قطعات بتنی پیش ساخته و بتن آماده آغاز نموده و با ظرفیت تولید سالانه بیش از ۲۵۰۰۰ متر مکعب پیشرو در صنعت ساختمانی و راه سازی کشور در خدمت رسانی و آبادانی ایران قدم نهاده است.

    آدرس: تهران، شهرری، میدان بسیج، مجتمع کوه نور طبقه اول واحد ۳

    تلفن: ۳۶۲۱۳۵۹۵-۰۲۱

    توجه : این مطلب آگهی ساختمان، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و اویم شاهانه در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.