×

قیمت شن و ماسه در سال ۱۴۰۲

  • کد نوشته: 41751
  • ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
  • دیدگاه‌ها برای قیمت شن و ماسه در سال ۱۴۰۲ بسته هستند
  • چکیده مطلب قیمت شن و ماسه در صنعت ساختمان‌سازی از شن و ماسه بسیار استفاده می‌کنند که قیمت شن و ماسه بر اساس نوع آن متغیر است. ماسه به دانه‌های سنگی که قطر آن‌ها تقریباً دو میلی‌متر یا کوچک‌تر باشد گفته می‌شود در حالی که سنگ‌هایی به قطر بیش‌تر از دو میلی‌متر به عنوان شن […]

    قیمت شن و ماسه در سال ۱۴۰۲

    چکیده مطلب

    قیمت شن و ماسه در صنعت ساختمان‌سازی از شن و ماسه بسیار استفاده می‌کنند که قیمت شن و ماسه بر اساس نوع آن متغیر است. ماسه به دانه‌های سنگی که قطر آن‌ها تقریباً دو میلی‌متر یا کوچک‌تر باشد گفته می‌شود در حالی که سنگ‌هایی به قطر بیش‌تر از دو میلی‌متر به عنوان شن نخودی شناخته می‌شود. شن هم یکی از مصالحی محسوب می‌شود که قطر آن حدوداً به ۶ میلی‌متر می‌رسد و در ساخت‌وساز بسیار حائز اهمیت است.

    قیمت شن و ماسه

    قیمت شن و ماسه

    معرفی شن و ماسه

    شن یک مصالح سنگی به شمار می‌آید که از هر نوع سنگی تشکیل می‌شود و اندازه آن چیزی بین دو تا ۶۰ mm است. هنگامی که شن دارای منشأ آبرفتی یا رودخانه باشد از لحاظ شکل ظاهری در اثر برخورد آب رودخانه به صورت گرد به وجود می‌آید. اگر شن از سنگ‌های معادن استخراج شود در اثر شکسته شدن از لحاظ شکل ظاهری به صورت گوش تیز به وجود می‌آید.

    معرفی شن و ماسه

    معرفی شن و ماسه

    هزینه ساخت ویلا در سال ۱۴۰۲

    ماسه به سنگ‌ریزه‌های کوچک‌تر از شن می‌گویند که می‌توان آن را به راحتی از سواحل دریاها و رودخانه‌های مختلف تهیه کرد. ماسه در اثر عوامل طبیعی به وجود می‌آید، هنگامی که باد و باران یا طوفان به تخته سنگ‌ها برخورد می‌کند با گذشت زمان ماسه تشکیل می‌شود.

    همچنین ممکن است در برخی مواقع تخته سنگ‌ها بر اثر یخ زدگی متلاشی و به ذرات ریز تبدیل شوند که در نتیجه ماسه به وجود خواهد آمد. ماسه‌ها معمولاع در اندازه‌های یک صدم میلی‌متر یا دو صدم میلی‌متر وجود دارند که در اثر بادهای شدید به راحتی جابه‌جا می‌شوند. قیمت شن و ماسه با توجه به کاربردی بودن آن در انواع مختلف، متغیر است که می‌توان آن را در قیمت‌های مختلفی از سایت مجموعه تهیه کرد.

    انواع شن و ماسه

    انواع شن و ماسه

    انواع شن و ماسه

    شن و ماسه در انواع مختلفی وجود دارند که می‌توان از آن‌ها در صنایع مختلف از جمله ساختمان‌سازی استفاده کرد. قیمت شن و ماسه با توجه به نوع آن در ساختمان‌سازی متغیر است که به سه دسته شن طبیعی، شن شکسته و شن شسته تقسیم می‌شوند.

    • شن طبیعی

    این شن معمولاً از بستر رودخانه‌ها، مخروط افکن‌ها و آبرفت‌ها استخراج می‌شود که شکل آن‌ها معمولاً گرد و صیقلی است و قیمت آن به صورت تقریبی از ۶۰ هزار تومان شروع و تا ۱۹۰ یا ۲۰۰ هزار تومان می‌رسد.

    • شن شکسته

    این شن‌ها در اثر شکستن تخته سنگ‌های بزرگ به وجود می‌آیند و شکل ظاهری آن‌ها به صورت گوش تیز است که قیمت آن از ۵۰ یا ۴۵ هزار تومان شروع می‌شود و تا ۱۵۰ هزار تومان هم می‌رسد.

    • شن شسته

    همانطور که از نام این شن پیداست این شن‌ها را از خاک و مواد آلی پاک کرده و آن‌ها را می‌شویند که به صورت تقریبی قیمت آن از ۶۵ هزارتومان تا ۱۷۵ هزار تومان تعیین می‌شود. ماسه‌ها در صنعت ساختمان‌سازی به سه دسته ماسه طبیعی، ماسه شسته و ماسه شکسته تقسیم بندی می‌شوند که هر کدام عملکرد متفاوتی دارند.

    • ماسه طبیعی

    این نوع ماسه به صورت طبیعی از بستر رودخانه‌ها و دریاچه‌ها استخراج می‌شود که قیمت آن از ۵۰ هزار تومان شروع می‌شود و به ۷۰ هزار تومان می‌رسد.

    • ماسه شسته

    این نوع ماسه را به عنوان دوبار شور هم می‌شناسند که مخلوطی از ماسه و خاک است که قیمت آن به صورت حدودی رقمی بین ۶۰ و ۱۶۰ تومان ارزش‌گذاری می‌شود.

    • ماسه شکسته

    این نوع ماسه ظاهری گوش تیز دارد که از سنگ‌های معدنی حاصل می‌شود و قیمت آن به صورت ۵۰ تا ۱۸۰ تومان تعیین شده است.

    همچنین ماسه‌ها بر اساس شکل ظاهری نیز به چهار دسته ماسه گرد، ماسه گوشه‌دار، ماسه شن و ماسه مخلوط تقسیم‌بندی می‌شوند.

    انواع شن و ماسه

    انواع شن و ماسه

    طراحی ویلا کلاسیک

    عوامل موثر بر قیمت شن و ماسه

    عوامل مختلفی بر روی قیمت شن و ماسه تأثیر می‌گذارند که شامل نوع شن و ماسه، اندازه شن و ماسه و هزینه حمل و نقل می‌شود. از دیگر عواملی که می‌تواند بر افزایش و کاهش قیمت این مصالح تاثیر بگذارد میزان نرخ دلار، میزان تقاضا و عرضه  و  وضعیت بازار است.

    به صورت تقریبی از ۷۵ هزار تومان قیمت این محصول شروع می‌شود و می‌تواند به قیمت ۱۶۵ هزار تومان یا بیش‌تر هم به فروش برسد که هر یک از عوامل نام برده شده تأثیر بسزایی در تغییر این قیمت می‌گذارند. در نظر گرفتن این عوامل باعث می‌شود تا شما شن و ماسه را با قیمت مناسب جهت ساخت‌وساز در ساختمان و یا دیگر صنایع تهیه کنید.

    قیمت شن و ماسه

    قیمت شن و ماسه

    سخن پایانی

    هزینه ساخت ویلا با lsf در پایان از شما می‌خواهیم با توجه به اینکه قیمت شن و ماسه به صورت مداوم در حال تغییر است از قیمت روز این محصول از طریق سایت مجموعه آگاه شوید. اگر در زمینه‌های ساختمان‌سازی یا صنایع مختلف دیگر فعالیت می‌کنید و قصد خرید شن و ماسه را دارید می‌توانید، جهت تهیه این مصالح برای ساخت‌وساز وارد سایت مجموعه شوید و با در نظر گرفتن تمام شرایط این محصول را خریداری کنید.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.