×

قیمت اجر سوراخ دار در سال ۱۴۰۲

  • کد نوشته: 41239
  • ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
  • دیدگاه‌ها برای قیمت اجر سوراخ دار در سال ۱۴۰۲ بسته هستند
  • قیمت آجر سوراخ دار آجر یکی از پرکاربردترین و کاربردی ترین مصالح ساختمانی است که از دیوار چینی گرفته تا فونداسیون و حتی نمای ساختمان استفاده می شود. این مصالح به انواع مختلفی طبقه بندی می شوند که یکی از پرکاربردترین آنها آجر سوراخ دار می باشد. آجر ماشینی سوراخ دار یا آجر بهمنی آجری […]

    قیمت اجر سوراخ دار در سال ۱۴۰۲

    قیمت آجر سوراخ دار آجر یکی از پرکاربردترین و کاربردی ترین مصالح ساختمانی است که از دیوار چینی گرفته تا فونداسیون و حتی نمای ساختمان استفاده می شود. این مصالح به انواع مختلفی طبقه بندی می شوند که یکی از پرکاربردترین آنها آجر سوراخ دار می باشد. آجر ماشینی سوراخ دار یا آجر بهمنی آجری است که در بزرگترین سطح خود هشت یا ده سوراخ دارد. البته برخی از انواع آجرهای سوراخ دار نیز به صورت سه سوراخ تولید می شوند که به همین نام معروف هستند. آجر سوراخ دار به آجر لفتون نیز گفته می شود که علت این نام گذاری به اولین جایی که این آجر ساخته شد یعنی روستای لفتون اصفهان برمی گردد.

    قیمت اجر سوراخ دار در سال 1402

    قیمت اجر سوراخ دار در سال ۱۴۰۲

    هزینه ساخت ویلا در شمال

    انواع آجر سوراخ دار  قیمت های متفاوتی دارند. قیمت آجر سوراخ دار نما و درجه ۱ با آجر سوراخ دار درجه ۲ و ۳ پشت کار متفاوت می باشد.

    با توجه به نوسانات روزانه قیمت ها در دنیای مصالح و ساخت و ساز، توصیه می گردد برای دریافت قیمت دقیق آجر این محصول با کارشناسان فروش ما تماس برقرار نمایید تا در اسرع وقت محصول مورد نظر را خریداری نمایید.

    البته در نظر داشته باشید که آجر سوراخ دار لفتون صادراتی یکی از گران ترین و مرغوب ترین مصالح ساختمانی در بین انواع مصالح ساختمانی است قیمت آجر سوراخ دار به عنوان دیوارپوش و نمای ساختمان کمی بالاتر از آجر سوراخ دار پشت کار می باشد. قیمت روز آجر سوراخ دار در کشور دستخوش تغییرات قیمتی بوده و با توجه به تورم متغیر است.

    انواع آجر سوراخ دار

    آجرهای سوراخ دار انواع مختلفی دارند که بر اساس تعداد سوراخ، رنگ، ابعاد، وزن و … دسته بندی می شوند که این عوامل در تعیین قیمت نیز تاثیر دارد که برخی از آن ها به شرح زیر می باشد:

    قیمت اجر سوراخ دار

    قیمت اجر سوراخ دار

    آجر لفتون قالب کوچک و بزرگ

    آجرهای لفتون بر اساس ابعاد به دو دسته کوچک و بزرگ تقسیم می شوند که تفاوت این دو نوع در ابعاد و در نتیجه حجم و وزن آنهاست. آجر سوراخ دار قالب کوچک ابعاد کوچک تری نسبت به نوع قالب بزرگ دارد. همچنین قیمت آجر لفتون سایز کوچک کمتر از قیمت آجر لفتون سایز بزرگ است.

    آجر بهمنی ده سوراخه

    آجرهای سوراخ دار بهمنی هم به صورت عمده و هم به صورت بسته بندی پالت شده قابل فروش هستند. تعداد آجر در هر بسته به ابعاد آجر بستگی دارد. این بسته بندی ها معمولاً به صورت های ۱۰، ۱۲، ۱۴ و ۱۶ می باشد که آجرهای بهمنی در ایران فقط در یک نوع به فروش می رسند. اما در کشورهای اروپایی در دو کلاس A و B به فروش می رسد و آجرهای بهمنی کلاس A نسبت به نوع B مقاومت فشاری و جذب آب کمتری دارند. آجر بهمنی مرغوب دارای سطح صاف و مستطیل شکل است. مکعب در ساخت دیوارهای باربر از انواع آجر قرمز بهمنی استفاده می شود. از آجر بهمنی برای حصار باغ و ویلا، دیوار ساختمان، سوله، تراس و حیاط استفاده می شود. همچنین می توان از آن در ساخت منهول های فاضلاب و سقف به کمک تیر آهن استفاده کرد. استفاده در نمای ساختمان از دیگر مصارف آجرهای سوراخ دار می باشد.

    طراحی ویلا دوبلکس

    آجر سوراخ دار دوقلو

    نوع دیگر آجر سوراخ دار آجر دوقلو است. دلیل این نام گذاری به دلیل ابعاد آجرهای دوقلو است که برابر با ابعاد دو آجر لفتون قالب کوچک روی هم قرار گرفته اند. از جمله مزایای استفاده از آجرهای دوقلو لفتون در دیوارسازی، نیاز به ملات کمتر است. همچنین ابعاد بزرگتر آن باعث افزایش سرعت نصب دیواری می شود.

    اجر سوراخ دار

    اجر سوراخ دار

    استفاده از این آجر سبب صرفه جویی در هزینه ها می باشد و بر قیمت نهایی نیز تاثیر دارد.

    آجر لفتون نیمه

    نیم آجر سوراخ دار دارای ۵ سوراخ و ابعاد آن برابر با نصف آجر ۱۰ سوراخ است. آجر لفتون نیمه را آجر ۵ سوراخ نیز می نامند. آجر نیم بهمنی در آجرکاری با عرض کم استفاده می شود.

    آجر سوراخ دار سبک و سنگین

    همانطور که مشخص است تفاوت این دو در وزن آنهاست و آجر سبک سوراخ دار وزن کمتری نسبت به نوع سنگین دارد. کاهش وزن آجر با کاهش ابعاد آن یا افزایش قطر سوراخ ها (بدون کاهش مقاومت آن) امکان پذیر است و عامل دوم موثرتر است.

    در نظر بگیرید که میزان وزن آجر بر قیمت آن نیز تاثیر می گذارد و هر چه آجر سنگین تر باشد قیمت آن نیز بیشتر است پس با توجه به نیازی که دارید از آجر سبک یا سنگین استفاده نمایید.

    رنگ و ابعاد آجر سوراخ دار

    آجرهای ماشینی ابعاد مختلفی دارند که پرکاربردترین آنها ۵/۵۱۰۲۱/۵ سانتی متر است. از دیگر ابعاد آن می توان به ۵.۵ × ۱۱ × ۲۲ ، ۵ × ۱۰ × ۲۱.۵ ، ۴ × ۱۰ در ۲۱.۵ و ۷ × ۱۱ × ۲۳ سانتی متر اشاره کرد.

    علاوه بر این آجرهای سوراخ دار در رنگ های متفاوت تولید می گردد. آجرهای قرمز، زرد، نارنجی، قهوه ای و طلاکاری شده سوراخ دار از انواع آن هستند که رنگ های زرد و قرمز رایج تر و پرکاربردتر است.

    آجر سوراخ دار سبک و سنگین

    آجر سوراخ دار سبک و سنگین

    قیمت آجر بهمنی

    در ساخت آجرهای بهمنی از خاک رس، خاک شیل و خاک نسوز استفاده می گردد و از خاک رس بیشتر از دو خاک دیگر استفاده می شود. زیرا اگر در ساخت آن از شیل یا خاک نسوز بیشتر استفاده شود، آجر سوراخ دار گرانتر می شود. آجر بهمنی یکی از قدیمی ترین انواع آجر مورد استفاده در ساختمان سازی است.

    قیمت آجر بهمنی به مواد اولیه، کیفیت ساخت، برند سازنده، ابعاد و … وابسته می باشد که آجرهای بهمنی با کیفیت های مختلف در بازار موجود می باشد. با توجه به نحوه پخت و چیدمان در فر و همچنین درصد اکسیدهای فلزی در ساختار آن، رنگ آجر بهمنی متفاوت خواهد بود. رایج ترین انواع آجرهای بهمنی بر اساس رنگ شامل آجرهای بهمنی قرمز، زرد و طلایی می باشد.

    هزینه ساخت ویلا lsf

    قیمت آجر ماشینی

    قیمت آجر سوراخ دار با توجه به کیفیت مواد اولیه، کیفیت ساخت، برند سازنده، ابعاد و … فرق دارد. آجرهای سوراخ دار در کیفیت های مختلفی تولید می گردد. با افزایش کیفیت، قیمت آجر سوراخ دار بالا می رود. معمولا آجرهایی با ابعاد کوچکتر قیمت پایین تری دارند. همچنین قیمت آجر فله سوراخ دار با بسته بندی متفاوت است. قیمت آجر دستگاه سوراخ دار بسته بندی شده بیشتر از عمده می باشد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.