×

قیمت آجر نسوز در سال ۱۴۰۲

  • کد نوشته: 41753
  • ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
  • دیدگاه‌ها برای قیمت آجر نسوز در سال ۱۴۰۲ بسته هستند
  • چکیده مطلب قیمت آجر نسوز یکی از مدرن‌ترین آجرها که با خاک چینی و نسوز تولید می‌شود، آجر نسوز نام دارد که قیمت آجر نسوز با توجه به عواملی همچون ابعاد و انواع متغیر است. این آجر برای پوشش دیوارکوب‌ها و به کار بردن آن در تنور یا شومینه‌ها بسیار کاربردی عمل می‌کند و یکی […]

    قیمت آجر نسوز در سال ۱۴۰۲

    چکیده مطلب

    قیمت آجر نسوز یکی از مدرن‌ترین آجرها که با خاک چینی و نسوز تولید می‌شود، آجر نسوز نام دارد که قیمت آجر نسوز با توجه به عواملی همچون ابعاد و انواع متغیر است. این آجر برای پوشش دیوارکوب‌ها و به کار بردن آن در تنور یا شومینه‌ها بسیار کاربردی عمل می‌کند و یکی از مناسب‌ترین متریال‌ها به شمار می‌رود. با ما در این مقاله همراه باشید تا به طور کلی با آجر نسوز و انواع آن همچنین مزایایی که دارد، بهتر آشنا شوید.

    ال اس اف

    قیمت آجر نسوز

    قیمت آجر نسوز

    معرفی آجر نسوز

    آجر نسوز دارای ساختار مولکولی متراکم و بسیار ظریفی است که از ترکیب شدن مواد مختلفی همچون خاک چینی و نسوز تولید می‌شود. این آجر در دمای ۱۵۰۰ درجه سانتی‌گراد تولید می‌شود که با در نظر گرفتن میزان حرارت کوره می‌توان آن را در طیف وسیعی از رنگ‌های مختلف همچون: سفید، مشکی، قرمز انگلیسی و پرتقالی شاموتی تهیه کرد.

    دانه‌های سیاه شکل در آجر نسوز به دلیل سیلیس موجود در آن بوده که ۷۳ درصد آن سیلیس و ۲۳ درصد آن آلومینیوم است. امروزه آجر نسوز به دلیل سازگاری با محیط زیست و ضد شوره بودن در اکثر نمای ساختمان‌ها و یا ققسم‌های مختلف خانه همچون دیوار تراس و سقف سرویس بهداشتی مورد استفاده قرار ‌می‌گیرد.

    طراح ویلا در گذشته از این آجر بیش‌تر در مساجد، اماکن تاریخی و بناهایی که بافت آن‌ها معمولاً سنتی بود استفاده می‌کردند. آجرنسوز علاوه بر ظاهر زیبایی که دارد و باعث می‌شود فضای خانه زیباتر شود، از کیفیت و مقاومت بسیار بالایی در برابر تغییرات دمایی هوا برخوردار است به همین دلیل قیمت آجر نسوز به صورت‌های مختلفی در بازار عرضه می‌شود.

    قیمت آجر

    قیمت آجر

    انواع آجر نسوز

    آجر نسوز در انواع مختلفی همچون آجر سیلیسی، آجر نسوز ویژه، آجر آلومینیومی و آجر نسوز قلیایی تولید می‌شود که با توجه به نوع آن‌ها قیمت آجر نسوز کاهش یا افزایش می‌یابد.

    • آجر سیلیسی

    این آجرها از خاک سیلیسی تشکیل شده‌اند و به اصطلاح به خاک‌های سیلیسی، کورتزیت هم می‌گویند که مواد تشکیل‌دهنده آن اکسید سیلیسیم، اکسید کلسیم، اکسید تیتانیوم و اکسید آهن است. قیمت این آجر به صورت تقریبی از ۳ هزار تومان شروع می‌شود و تا ۶ هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد.

    • آجر نسوز ویژه

    این آجرها تهیه شده از فلزات واسطه هستند که در انواع مختلفی همچون آجر نسوز اکسید کروم، کروندوم، آجر نسوز زیرکونیوم و اکسید کروم تولید می‌شود. قیمت این آجر به صورت تقریبی از۷٫۲۰۰ تومان شروع می‌شود و ممکن است به قیمت ۱۰٫۵۰۰ تومان یا بیش‌تر به فروش برسد.

    • آجر آلومینیومی

    این آجر از مواد تشکیل‌دهنده اکسید آلومینیوم یا آلومین تولید می‌شود که مقاومت حرارتی آن  ۱۷۵۰ درجه سیلسیوس و همچنین مقاومت در برابر قلیاها را دارد که قیمت آن به صورت تقریبی از ۶ هزار تومان شروع می‌شود و ۱۴ هزار تومان می‌رسد.

    • آجر نسوز قلیایی

    آجر قلیایی از اکسید منیزیم و سیلیسیم دی اکسید تشکیل شده است که اگر بخواهند میزان مقاومت گرمایی در این آجر را افزایش دهند مقداری اکسید کروم و اکسید آهن به مخلوط آن اضافه می‌کنند. قیمت این آجر به صورت حدودی از ۵٫۸۰۰ تومان شروع می‌شود و تا ۱۶ هزار تومان یا بیش‌تر هم به فروش می‌رسد.

    قیمت آجر جدید

    قیمت آجر جدید

    مزایای آجر نسوز

    استفاده از آجر نسوز مزایای بسیار زیادی در زمینه ساخت‌وساز دارد و باعث شده است اکثر افراد برای نمای ساختمان خود و یا زیباتر شدن محیط خانه از آن استفاده کنند که به چند مورد از این مزایا اشاره می‌کنیم :

    1. به علت پخت در دمای بسیار زیاد در برابر سرما، گرما و فرسایش از مقاومت بسیاری برخوردار است.
    2. طیف‌های رنگی بسیار زیادی دارد که زیبایی نمای ساختمان را دوچندان می‌کند.
    3. نیاز به نگهدارنده ندارد و باعث صرفه‌جویی در هزینه مشتری می‌شود.
    4. خطر سقوط از ساختمان را ندارد زیرا از قدرت جذب زیادی با ملات و سیمان برخوردار است.
    5. از آجر نسوز می‌توان هر نوع طرحی را بر روی نما اجرا کرد.
    6. از هدر شدن انرژی در فصل گرما سرما جلوگیری می‌کند.
    7. قیمت آجر نسوز به صورت مناسب و به صرفه تعیین شده است.

     

    قیمت آجر جدید

    قیمت آجر جدید

    عوامل موثر بر قیمت آجر نسوز

    عوامل مختلفی همچون دستگاهی که با آن آجر نسوز را تولید می‌کنند، هزینه ساخت ویلا اثر مواداولیه و دستمزد نیروی کار بر روی قیمت آجر نسوز تاثیر بسزایی می‌گذارند. همچنین فاکتورهای مختلف دیگری همچون اثر افزایش دمای کوره، نحوه بسته‌بندی، بازاریابی و نرخ دلار بر روی قیمت این آجر تاثیر گذار است.

    در حالت کلی به صورت تقریبی قیمت این محصول از ۴ هزار تومان شروع می‌شود و ممکن است به ۲۰ هزار تومان یا بیش‌تر در بازار به فروش برسد که هر یک از این عوامل در تغییر یافتن این مبلغ تاثیر دارند.

    عوامل موثر بر قیمت آجر نسوز

    عوامل موثر بر قیمت آجر نسوز

    سخن پایانی

    اگر می‌خواهید نمای ساختمان خود را زیباتر کنید، استفاده از آجر نسوز می‌تواند در زیباسازی نما بسیار موثر باشد و افراد زیادی را مجذوب خود کند. ما در این مقاله سعی کردیم اطلاعات مفید و کاربردی را در مورد آجر نسوز به شما ارائه دهیم تا به طور کامل با این آجر آشنا شوید. اگر قصد خرید این محصول را دارید پیشنهاد می‌کنیم برای آگاهی از قیمت آجر نسوز وارد سایت مجموعه شوید و در صورت نیاز اقدام به خرید کنید.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.