×
×

طراحی استخر ویلا | عکس استخر ویلا | استخر ویلا

  • کد نوشته: 20496
  • ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
  • دیدگاه‌ها برای طراحی استخر ویلا | عکس استخر ویلا | استخر ویلا بسته هستند
  • طراحی استخر ویلا به گزارش طراحی ویلا : طراحی استخر ویلا یکی از قسمت های محوطه ویلا بوده که در زیبایی طراحی ویلا تاثیر بسیار زیادی دارد. استخرها دارای انواع طرح ها و سبک های گوناگون بوده که در ادامه به شرح آن می پردازیم. انواع سبک های ساخت استخر ساخت استخر به سبک ایتالیایی […]

    طراحی استخر ویلا | عکس استخر ویلا | استخر ویلا

    طراحی استخر ویلا

    به گزارش طراحی ویلا : طراحی استخر ویلا یکی از قسمت های محوطه ویلا بوده که در زیبایی طراحی ویلا تاثیر بسیار زیادی دارد. استخرها دارای انواع طرح ها و سبک های گوناگون بوده که در ادامه به شرح آن می پردازیم.

    انواع سبک های ساخت استخر

    ساخت استخر به سبک ایتالیایی

    برای داشتن یک محیط آرام بخش می توانید از به سبک ایتالیایی استفاده نمایید. نقاشی ساختمان این سبک بسیار زیبا و ساده و در عین حال بسیار خیره کننده می باشد. در این سبک به فضای زیادی نیاز نداشته و در اکثر استخرها از سبک ایتالیایی استفاده شده است.

    استخرهای سبک روستیک، بسیار رویایی بوده و در اکثر خانه های چوبی از این سبک استفاده می شود. این سبک بسیار شیک و زیبا بوده و حس آرامش را به مخاطب القا می کند.

    ساخت استخر پاستلی

    در صورتی که تمایل دارید خانه را به صورت مستقیم به  استخر مرتبط سازید می توانید رنگ هایی را به کار ببرید که جذابیت بالایی به فضای شما ببخشد. از قسم این رنگ ها، رنگ پاستلی می باشد. با استفاده از این رنگ در استخرها، باعث افزایش جذابیت استخر خواهید شد.

    طراحی استخر ویلا

    طراحی استخر ویلا

    سنگ های مرحله بندی

    برای زیبایی بیشتر استخر از سنگ های متعدد استفاده می شود. این سنگ ها به صورت متوالی از ابتدا تا انتهای ویلا چیه شده است.

    ساخت استخر روستایی

    در ساخت استخرهای روستایی از نیمکت هایی جهت فراهم آوردن محیطی راحت استفاده شده است. وجود این نیمکت ها برای استراحت و گذران وقت در کنار استخر بسیار مناسب می باشد.

    عایق کاری استخر

    این استخرها همان طور که از نام آن مشخص است، با استفاده از پرچین های اطراف آن تبدیل به یک استخر امن و حریم خصوصی شده است.

    ساخت استخر

    ساخت استخر

    ساخت استخر با دیوار بلند

    این گونه از استخرها با دیوار چینی های بلند ساخته شده است. با این روش می توانید یک دریای بزرگ در خانه خود داشته باشید.

    طراحی اطراف استخر

    طرح های به کار رفته در اطراف استخر باعث افزایش استخر در طراحی منظر می شود. بنابراین بهتر است در طراحی اطراف استخر بسیار دقت شود.

    استفاده از رنگ روشن

    نکات طلایی ساخت استخر بهتر است در اطراف استخر خود از چیدمان هایی با رنگ روشن استفاده نمایید تا باعث گرما بخشیدن به محوطه شما شود. رنگ های شاد و روشن باعث ایجاد حس گرمی و آرامش به محوطه شما می شود.

    فضای راحت در اطراف استخر

    برای دلپذیر شدن محیط بیرونی ویلای خود می توانید در اطراف استخر از صندلی های راحتی و فضای سبز استفاده کنید تا بتوانید اوقات خوشی را در کنار استخر بگذرانید.

    اصول مهم در طراحی استخر ویلا

    شکل استخر

    فرم استخر از استاندارهای مشخصی پیروی نکرده و شما می توانید در هر طرحی آن را اجرا نمایید طراحی مدرسه ولی باید با طرح معماری ساختمان هماهنگ باشد. استخرهای مستطیلی از مرسوم ترین و کم هزینه ترین شکل استخر شمرده می شود.

    نمایش استخر

    طرح و رنگ به کار رفته در استخر برای نمایش بهتر استخر بسیار مناسب می باشد. رنگ های به کار رفته در استخر باید به گونه ای باشد که باعث شفافیت آب استخر شود.

    ساخت استخر

    ساخت استخر

    محل استخر

    انتخاب محل استخر بسیار مهم می باشد. استخر لازم است دارای شیب متعادلی بوده و نور مناسبی در طول روز داشته باشد و تنها در شب از نورپردازی استفاده شود.

    از عوامل بعدی در طراحی محل استخر، حفظ حریم شخصی می باشد. استخر باید در محلی قراربگیرد که حریم شخصی افراد حفظ شود. جهت وزش باد نیز بر روی محل استخر تاثیر گذار است. قبل از طراحی استخر ویلا باید شرایط جوی در نظر گرفته شده تا در مسیر وزش باد نباشد.

    ابعاد استخر

    عوامل تاثیر گذار بر ابعاد استخر به شرح زیر می باشد:

    میزان فضای موجود در محوطه

    نمای استخر

    تعداد افرادی که قصد استفاده از استخر را دارند

    هدف از استفاده استخر

    بنابراین قبل از طراحی ابعاد استخر بایداستانداردهای لازم مورد بررسی قرار گیرد.

    سازه استخر

    سازه استخر در مقاومت استخر بسیار موثر است. در نوع سازه ساختمان عمق و شکل استخر بسیار تاثیر گذار می باشد. فرم های متفاوت تاثیر زیادی بر هزینه های ساخت استخر داشته و با پیچیدگی فرم ها، هزینه بالا می رود. همچنین نوع مصالح به کار رفته در استخر مربوط به بخش سازه استخر می باشد.

    ساخت استخر

    ساخت استخر

    آب بندی و عایق استخر

    • جهت عایق بندی و آب بندی استخر، مواد زیادی وجود دارد مانند:
    • مقاوم در برابر نمک ها وقلیاها
    • مقاومت در مقابل تغییرات سریع دمایی
    • چسبندگی
    • مقاوم در مقابل ضربه، آب و سایش
    • مقاومت مکانیکی
    • انعطاف پذیری

    جمع بندی

    به طور کلی می توان گفت قبل از ساخت ویلا استخرها لازم است معیارهای زیادی را در نظر گرفت ما فقط  در ساخت استخر در این مقاله در نظر گرفتیم. علاوه بر مواردی که در بالا عنوان شد. لازم است به فضای اطراف استخر نیز اهمیت داده شود.

    باید پوشش گیاهی اطراف استخر بررسی شده و در اطراف استخر از آن پوشش گیاهی برای نمای استخر استفاده شود. طراحی استخر ویلا صندلی های به کار رفته در اطراف استخر باید راحت و دارای مقاومت بالایی بوده تا در برابر آب و تغییرات آب و هوایی از خود واکنشی نشان ندهد. رنگ های به کار رفته در اطراف استخر بهتر است رنگ های روشن و شادی بوده تا محیط گرم و آرامبخشی را به اطرافیان خود القا نمایند.

    استخر در ویلا

    اگر شما قصد دارید تا یک ویلا زیبا و لوکس داشته باشید که بتوانید در آن آرامشی فراموش نشدنی را به خود هدیه بدهید نیاز دارید تا یکی از مهم ترین بخش ها را به ویلای خود اضافه کنید، یعنی در ویلای خود استخر بسازید. طراحی استخر ویلا دقیقا مکانی است که می توانید در آن ریلکس کنید و با آرامش خاطر، فکر و ذهن خود را پس از روزهای سخت کاری به حالت آرام و خلسه ببرید.

    استخر در ویلا

    استخر در ویلا

    ویلا استخر لاکچری 

    وجود یک استخر در ویلای شما به خودی خود می تواند جذابیت را به ویلای شما هدیه بدهد و به ویلا لوکس بودن ویلای شما کمک کند اما اگر خود استخر شما نیز به شکلی طراحی شده است که در اولین برخورد چشم هر بیننده ای را مجذوب خود کند می تواند ویلای شما را به خاص ترین شکل ممکن دربیاورد.

    در ساخت یک استخر شما باید طرح کلی استخر خود را در همان هنگام نقشه کشی ارائه کنید تا بتوانید از فضای خود به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. انواع مختلفی استخر وجود دارد که شما می توانید با توجه به نیاز خود یک مدل را انتخاب کنید و در ویلای خود قرار بدهید و از آن استفاده کنید.

    ساخت استخر کوچک ولی اما جذاب

    ممکن است به دلیل محدودیت فضا نتوانید استخر بزرگی در حیاط ویلای خود داشته باشید اما به هیچ عنوان نگران نباشید زیرا امروزه طراحان، استخرهای کوچکی را نیز طراحی کرده اند که می تواند در حیاط ویلای شما ظاهری لوکس و زیبا داشته باشد. ساخت ویلای جنگلی این استخرها با توجه به علاقه شما در طرح های مختلفی در دسترس هستند تا آن ها را در حیاط ویلای خود پیاده سازی کنید.

    اگر علاقه ندارید که استخر شما طرح خاصی داشته باشد و تنها به داشتن یک استخر بسنده می کنید طراحی استخر ویلا می توانید از طرح های مستطیلی استفاده کنید. ویژگی مهم این استخرهای مستطیلی این است که به شما این فضا را می دهد تا اطراف آن را با قرار دادن وسایل مختلف دکور کنید و جلوه خاصی را به استخر خود بدهید.

    استخر در ویلا

    استخر در ویلا

    استخر بتنی پر تقاضا ترین نوع استخر در ایران

    طراحی استخر ویلا در حال حاضر به دلایل مختلفی نظیر ساخت راحت و در دسترس بودن متریال اولیه، استخرهای بتنی پر تقاضا ترین انواع استخر در ایران به شمار می آیند. برای ساخت یک استخر بتونی شما باید با تهیه یک نقشه مهندسی در مرحله اول گود برداری، آرماتور بندی و انجام کارهای فونداسیون را شروع کنید.

    در استخرهای بتنی قالب هایی از جنس چوب، lsf هزینه فایبرگلاس و یا فولاد مورد استفاده قرار می گیرد. پس از اتمام کار آرماتور بندی مرحله بتن ریزی شروع می شود و با توجه به موقعیت آب و هوایی منطقه ضخامت لایه بتن مورد استفاده تعیین می شود.

    ساخت استخر پیش ساخته

    اگر علاقه دارید تا از استخرهای از پیش آماده شده استفاده کنید می توانید استخرهای وینیلی را خریداری کنید. قیمت ساخت ویلا این استخرها با ماده ای به نام وینیل مراحل آب بندی خود را گذرانده اند و با استفاده از چارچوب پلیمری و یا فلزی در داخل زمین قرار می گیرند. این استخرها به نسبت استخرهای بتنی سریع تر مراحل نصب را طی می کنند اما هزینه بیشتری نیز دارند. اگر وقت برای صبر کردن ندارید می توانید استخرهای وینیلی را خریداری کنید و در مکان مورد نظر خود آن را نصب کنید.

    استخر در ویلا

    استخر در ویلا

    ساخت استخر ارزان

    طراحی استخر ویلا یکی از انواع مقرون به صرفه استخر در ساخت ویلا، استخرهای فایبر گلاس هستند که از پوسته آکریلیک و یا فایبر گلاس در ساخت آن ها استفاده می شود. این استخرها به عنوان استخرهای رو زمینی بسیار مناسبت هستند و می توان آن ها را با قیمت های مقرون به صرفه ای خریداری کرد. یکی از نقاط ضعف استخرهای فایبر گلاس این است که چون این استخرها به صورت یکجا قالب بندی می شوند، اگر آن ها را خریداری کنید باید به صورت یکجا آن را جا به جا کنید و در محل مورد نظر مستقر کنید که همین موضوع باعث می شود تا حمل نقل این استخرها کمی سخت باشد.

    استخر مدرن شیشه ای

    طراحی استخر ویلا در حال حاضر لوکس ترین و مدرن ترین نوع استخر در ویلا، استخرهای تماما شیشه ای هستند که بیشتر افرادی که قصد دارند تا یک استخر لوکس داشته باشند از آن استفاده می کنند. این استخر از شیشه و آکریلیک ساخته می شود و با انعکاس نور جذابیت فوق العاده ای را به ویلای شما می دهد. به طور معمول این استخرهای شیشه ای از چند لایه نازک شیشه در کنار هم ساخته می شود تا در صورت وجود مشکل و شکستن یکی از شیشه ها لایه های دیگر به کمک بیایند و پنل را نگه دارند.

     ابعاد استاندارد طراحی استخر ویلا

    به طور کلی اگر قصد دارید تا یک استخر زیبا و استاندارد داشته باشید عکس ویلا و باغ باید در ابعاد آن دقت بسیار زیادی کنید. به طور استاندارد ابعاد یک استخر در میزان حداقل خود باید طولی برابر ۶ متر، عرضی برابر ۴ متر و عمقی برابر ۱ متر داشته باشد. اما این ابعاد ثابت نیست و شما می توانید با توجه به نیاز خود این ابعاد را تغییر بدهید.

    استخر در ویلا

    استخر در ویلا

    طراحی استخر بدون محدودیت

    طراحی استخر ویلا یکی از ویژگی های مثبت استخرها در این است که از لحاظ طراحی ویلا هیچ محدودیتی برای طراح ندارند، شما می توانید به هر شیوه ای که علاقه دارید استخر خود را بسازید و از آن استفاده کنید. شاید برای شما جالب باشد که در حال حاضر لوکس ترین استخرهای دنیا، استخرهای هستند که از هیچ طرح ثابت و از پیش رسم شده ای پیروی نمی کنند، این استخرها هیچ محدودیتی ندارند و به هر شکلی که از دید طراح می توانند جلوه بصری فوق العاده ای را به ویلا هدیه بدهند، طراحی و بهره برداری می شوند.

    طراحی استخر ویلا حتی برای دکوراسیون اطراف استخر شما می توانید ایده های جذاب و هیجان انگیزی بزنید، پتینه قاب قرار دادن آفتاب گیر، میز و یا صندلی به همراه طراحی یک آب نما در کنار هم استخر لوکس شما را تبدیل به یک شاهکار تکرار نشدنی می کند. با یک محیط سازی فوق العاده، یک طراحی لوکس و یک دکوراسیون شگفت انگیز بهترین استخر را به ویلا خود اضافه کنید.

    مقالات پیشنهادی برای مطالعه طراحی استخر ویلا :

    ضوابط و استانداردهای طراحی پارکینگ طبقاتی

    طراحی باغ در سطح شیب دار

    آموزش پرسپکتیو یک نقطه ای از روی پلان

    قیمت سازه ال اس اف در کرمان

    پتینه دیوار

    قیمت ساخت ویلا در لواسان

    ساخت رستوران گردان

    ضوابط ساخت شهرک ویلایی

    اموزش اسکیس مبلمان

    طراحی کافی شاپ

    طراحی نما با سرامیک

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.