×
×

طراحی نقشه ساختمان و طراحی پلان ساختمان

  • کد نوشته: 34635
  • ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
  • دیدگاه‌ها برای طراحی نقشه ساختمان و طراحی پلان ساختمان بسته هستند
  • طراحی نقشه ساختمان طراحی نقشه ساختمان در مقاله‌ی پیش رو به نحوه‌ی ترسیم نقشه ساختمان در علم معماری می‌پردازیم. با ما در ادامه همراه باشید. اولین نکته‌ای که برای طراحی نقشه باید بدانید این است که طراحی ها همه یک شکل نیستند. اگر قصد دارید یک سازه‌ی مسکونی را طراحی آپارتمان کنید شیوه‌ی کار با […]

    طراحی نقشه ساختمان و طراحی پلان ساختمان

    طراحی نقشه ساختمان

    طراحی نقشه ساختمان در مقاله‌ی پیش رو به نحوه‌ی ترسیم نقشه ساختمان در علم معماری می‌پردازیم. با ما در ادامه همراه باشید. اولین نکته‌ای که برای طراحی نقشه باید بدانید این است که طراحی ها همه یک شکل نیستند.

    اگر قصد دارید یک سازه‌ی مسکونی را طراحی آپارتمان کنید شیوه‌ی کار با ترسیم نقشه‌ی یک سازه‌ی تجاری کاملا متفاوت خواهد بود. زمانی که می‌خواهید کار ترسیم نقشه را شروع کنید باید نیازها و انتظارات خود را از ساخت سازه تعیین کنید. در واقع مهم ترین گام برای اینکه خروجی کار مطابق میل شما باشد این است که بدانید چه می‌خواهید. پس از آن باید به اقدامات لازم برای طراحی بپردازید.

    تماس با ما : 09122236974

    طراحی نقشه ساختمان

    طراحی نقشه ساختمان

    یکی از مسائلی که حین طراحی نقشه ساختمان بسیار حائز اهمیت است توجه به مساحت فضای موجود است‌. باید ابعاد فضایی که در اختیارتان است را به صورت دقیق اندازه‌گیری کنید.

    شکل سایت ساختمان برای ترسیم نقشه خیلی مهم است. باید دسترسی های لازم ساختمان را بدانید. در طراحی ویلا ممکن است با یک سری از محدودیت ها هم مواجه شوید. طراح خوب کسی است که این محدودیت ها را شناسایی و جایگزین مناسبی برایشان پیدا کند.

    این محدودیت ها می‌توانند ناشی از قوانین و مقررات ساختمان سازی و سخت گیری های ضوابط شهرداری باشند. به همین جهت باید دقت کافی را حین ترسیم پلان به خرج دهید تا دچار مشکلات بعدی نشوید.

    تماس با ما : 09122236974

    طراحی پلان ساختمان

    طراحی پلان ساختمان

    نکات تکمیلی در ترسیم طراحی نقشه ساختمان

    وقتی به طراحی نقشه ساختمان اقدام می‌کنید، محیط های لازم در ساختمان را باید تعیین کنید. پس از این مرحله باید محیط های معین را در نقشه جای بدهید. از اطراف ساختمان نور کافی باید به داخل منزل بتابد.

    به همین جهت توجه به نور ورودی ضروری است. هر کدام از محیط های داخلی ساختمان ابعاد خاصی دارند. در نقشه این ابعاد را با توجه به سلیقه و نیازهای خود مشخص کنید. حواستان باشد که حین ترسیم نقشه مجاری ارتباطی فضاهای مختلف ساختمان را در نظر بگیرید. آن چه گفتیم مختصری از اصول طراحی نقشه برای سازه‌های مختلف بود.

    تماس با ما : 09122236974

    طراحی پلان ساختمان

    در این مقاله قصد داریم به معرفی پلان ساختمان در علم معماری بپردازیم. با ما تا انتهای مطلب همراه باشید. پلان یک ساختمان در واقع نقشه‌ای است که یک برش افقی فرضی از سازه را به طور کلی نشان می‌دهد.

    در پلان سازه ارتفاع فضاهای ساختمان تعیین می‌شوند. در واقع برای اینکه در طراحی جزئیات داخل ساختمان مشخص شوند پلان آن ترسیم می‌شود. پلان ها غالبا نمایی فرضی از بالای ساختمان را نشان می‌دهند.

    نقشه ساختمان

    نقشه ساختمان

    پلان ها می‌توانند به قسمت های مختلفی از یک ساختمان برای مثال یک طبقه‌ی خاص اختصاص پیدا کنند. طراحی پلان برای ساختمان یک امر حرفه ای است. بنابراین باید حین انجام کار اصول مربوط به این تخصص مورد توجه طراح قرار گیرد.

    پلان ساختمان همانطور که گفتیم اصول خاصی دارد. اگر پلان کار به صورت اصولی ترسیم نشود، خروجی یک سازه استاندارد های لازم را نخواهد داشت. در حین طراحی یک نکته‌ی مهم وجود دارد.

    اگر خودتان اقدام به طراحی می‌کنید باید بدانید که هر نوع ساختمانی سبک خاص خودش را دارد. نیازهای بنا را باید شناسایی کنید. طراحی پلان این روزها به دو صورت انجام می‌شود. یکی از راه های طراحی پلان، استفاده از طراحی های دو بعدی است. طراحی های سه بعدی هم کمی مدرن تر و دقیق تر هستند.

    تماس با ما : 09122236974

    طراحی نقشه ساختمان

    طراحی نقشه ساختمان

    چند نکته‌ی تکمیلی درباره طراحی نقشه ساختمان

    در طراحی پلان ساختمان محیط هایی که در فضای ساختمان وجود دارند را به ترتیب تعیین و ترسیم کنید. لازم است تا حین ترسیم نقشه به نور ورودی هم توجه کافی را داشته باشید. زوایا و جهات فضاهای مختلف ساختمان بسیار مهم هستند. در تعیین آن‌ها با دقت لازم عمل کنید.

    حین طراحی رعایت انسجام بین فضاها بسیار دارای اهمیت است. یعنی اینکه باید هنگام ترسیم فضاهای مختلف در نقشه ارتباط آن ها را با یکدیگر حفظ کنید. شما با رسم پلان یک سازه تا حد زیادی متوجه‌ی قابلیت اجرای طرح های از پیش تعیین شده‌ ی ذهن خود، خواهید شد. بنابراین ترسیم پلان را جدی بگیرید تا یک نتیجه‌ی عالی، طبق سلیقه‌ی خود رقم بزنید.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.