×

از ۰ تا ۱۰۰ طراحی حیاط ویلا را به ما بسپارید.

  • کد نوشته: 24293
  • ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
  • دیدگاه‌ها برای از ۰ تا ۱۰۰ طراحی حیاط ویلا را به ما بسپارید. بسته هستند
  • طراحی حیاط ویلا طراحی حیاط ویلا ، از همان ایام قدیم حیاط بخش مهم و جدایی ناپذیری از خانه های ایرانی بوده است. به طوریکه اگر به طراحی معماری خانه های ایرانی توجه کنیم به وضوح نقش حیاط را در طراحی خانه های ایرانی می بینیم. از طرفی ویلا سازی که امروزه با سرعت چشمگیری […]

    از ۰ تا ۱۰۰ طراحی حیاط ویلا را به ما بسپارید.

    طراحی حیاط ویلا

    طراحی حیاط ویلا ، از همان ایام قدیم حیاط بخش مهم و جدایی ناپذیری از خانه های ایرانی بوده است. به طوریکه اگر به طراحی معماری خانه های ایرانی توجه کنیم به وضوح نقش حیاط را در طراحی خانه های ایرانی می بینیم. از طرفی ویلا سازی که امروزه با سرعت چشمگیری در مناطق بالای شهر و خوش آب و هوای کشور در حال گسترش است مورد توجه بسیاری از شهروندان قرار گرفته است.

    در طراحی معماری ویلا بخشی به نام طراحی حیاط ویلا وجود دارد. طراحی حیاط ویلا در واقع شامل طراحی فضای سبز و المان های انسان ساخت می شود. در معماری ویلا طراحی حیاط ویلا نقش اساسی در زیباسازی آن دارد. در سال های گذشته خانه ای کامل و ایده آل محسوب می شد که حیاط داشته باشد خواه کوچک باشد یا خواه بزرگ. البته که همچنان هم با وجود گسترش  و بسیاری انتخابشان خانه های ویلایی و خانه های حیاط دار است.

    طراحی حیاط ویلا

    طراحی حیاط ویلا

    طراحی حیاط ویلا ایرانی

    طراحی حیاط ویلا به همان اندازه که طراحی و یا خانه اهمیت دارد، مهم است. اگر بخواهیم از عامل تشبیه استفاده کنیم بیاد بگوییم که طراحی حیاط ویلا مثل طراحی لباس انسان است. حیاط ویلا یا خانه در واقع می تواند بیانگر ظاهر ویلا یا خانه باشد. پس طراحی هرچه بهتر و زیباتر و همچنین آراستن محوطه بیرونی می تواند تاثیر بسزایی در زیباتر بودن و آرام بخش بودن محیط ویلا یا خانه داشته باشد.

    یکی از موضوعاتی که در طراحی حیاط ویلایی ایرانی اهمیت دارد فضای بازی است که پیرامون ساختمان ویلا یا خانه وجود دارد. در واقع طراح و معمار در اولین نگاه به وسعت فضای باز اطراف و پیرامون باید تعریفی از فضای سبز و المان های انسان ساخت متناسب با آن فضا و منطقه برای خود داشته باشد. این طراحی باید طوری باشد که با استفاده از تمام امکانات و پتانسیل های فضا موجب به وجود آمدن کمترین پرتی و فضای اضافی و بلااستفاده شود.

    طراحی ویلا ایرانی

    طراحی ویلا ایرانی

    طراحی حیاط ویلایی کوچک

    بله، فضای سبز از گذشته تا به امروز بخش مهمی از فضای پیرامون خانه های  ایرانی بوده است. با اینکه وجوهات مختلف و بسیار زیادی وجود دارد تا طراحی حیاط ویلا چشم نواز و منحصر به فرد به نظر بیاید اما شاید با قطعیت گفت که وجود فضای سبز زیبا و چشمگیر شاید از همه المان ها در زیبا سازی محیط اطراف ویلا یا خانه مهمتر باشد. کاشت انواع درختان و گل های زیبا و خوشبو می تواند گزینه بسیار جذابی برای طراحی حیاط ویلا باشد. کاشت درختان و گل های مختلف در اطراف راه منتهی به ویلا می تواند پیشنهاد خوبی باشد.

    طراحی حیاط ویلا کوچک

    طراحی حیاط ویلا کوچک

    در طراحی حیاط ویلایی کوچک باید حدالامکان و با استفاده از حداقل ها و فضای موجود یک طراحی مناسب و زیبا انجام داد. به عنوان مثال در همین فضای کم و کوچک باید یک طراحی فضای سبز متناسب با شرایط و متراژ محیط داشته باشیم.

    شاید این کار در ظاهر کمی سخت تر به نظر برسد اما می توانیم با استفاده از افراد با تجربه و با دانش در حوزه معماری و طراحی این کار را انجام دهیم. پس باید به این نکته توجه کنیم که در طراحی حیاط ویلایی کوچک هم المانی به نام فضای سبز بسیار حائز اهمیت است. و نباید آن را نادیده بگیریم. استفاده از درختان و گیاهانی که در بیشتر اوقات سال طراوت و شاداب و سبز باشد می تواند یک خوش سلیقگی محسوب شود.

    این کار در طراحی حیاط ویلا در شمال به طبع راحت تر به نظر می رسد. چرا که تنوع گیاهی زیاد و با توجه به رطوبت هوا و بارندگی زیاد بیشتر پوشش گیاهی و فضای سبز در بیشتر اوقات سال طراوت خود را حفظ می کنند. البته که همه اینها بستگی به آب و هوا و نوع پوشش گیاهی منطقه ای که ویلا در آن قرار گرفته است، دارد.

    برای باغچه سازی حیاط ویلا می توانید از سنگ های تزئینی و رنگارنگ که زیبایی را دوچندان می کند استفاده کنید و اطراف چمن یا گیاهان و گلها را با آنها تزئین کنید. در طراحی حیاط ویلا ایرانی معمولا برای باغچه سازی از اشکال هندسی کمک گرفته می شود. در گذشته بیشتر باغچه ها به شکل مربع یا مستطیل بوده اند اما با گذشت زمان باغچه ها به شکل های دیگر نیز طراحی می شوند ولی خب سرانجام همه چیز به سلیقه خود صاحب ویلا یا خانه بر می گردد.  

    طراحی حیاط ویلا

    طراحی حیاط ویلا

    نقش فضای سبز در طراحی حیاط ویلا

    یکی از مواردی که در طراحی حیاط ویلا و به خصوص در طراحی حیاط ویلا مدرن مورد توجه قرار گرفته است، اختصاص فضایی برای استراحت مثل آلاچیق و تعبیه استخر است. در طراحی اصولی و درست حیاط ویلا این فضاها باید در حیاط پشتی ویلا قرار بگیرند. چراکه در واقع این فضاها خصوصی و خانوادگی محسوب می شوند. این موضوع به خصوص در طراحی حیاط ویلاهای سنتی از اهمیت بالایی برخوردار است.

    طراحی محوطه ویلا

    طراحی محوطه ویلا

    در طراحی حیاط ویلا اگر حیاط پشتی وجود نداشته باشد، فضای استراحت و استخر معمولا با محصوریت در حیاط جلویی تعبیه می شود. اما همانطور که گفتیم معمولا برای حفظ حریم خصوصی فضای استراحت، آلاچیق و استخر در حیاط پشت ویلا طراحی می شود.

    برای هرچه زیباتر شدن فضای استراحت حیاط ویلا می توانیم از مبلمان متناسب با فضای پیرامون استفاده کنیم. در طراحی حیاط ویلایی کوچک ممکن است فضای استراحت محدود تر و کوچک تر در نظر گرفته شود و یا اصلا  از اختصاص دادن چنین فضایی صرف نظر شود.

    پس نتیجه می گیریم که اختصاص دادن فضایی برای استراحت و استخر به خصوص در طراحی حیاط ویلا مدرن بسیار حائز اهمیت است و می تواند از مزیت های آن به حساب بیاید و بر زیبایی حیاط ویلا بیافزاید..

    نشیمن حیاط ویلا

    نشیمن حیاط ویلا

    فضایی برای استراحت در حیاط ویلا

    پیشنهادی برای هر چه جذابتر شدن حیاط ویلا

    وجود یک آبنمای جذاب و زیبا و البته متناسب با فضای موجود می تواند جذابیت و چشم نواز بودن فضای حیاط ویلا را دوچندان کند. پس اگر برایتان مقدور است و مشکلی وجود ندارد حتما در طراحی حیاط ویلا یک آبنمای زیبا و مناسب در نظر بگیرید.

    از طرفی طراحی یک جوی پر پیچ و خم و زیبا که منتهی به آبنما شود هم می تواند یک پیشنهاد جذاب باشد. وجود آب و صدای شورانگیز آن همیشه مورد توجه انسان بوده است. پس بی جهت نیست که در خانه های ایرانی و حتی در طراحی حیاط کوچک از دیرباز یک حوض یا حوضچه وجود داشته است.

    وجود استخر و آبنما یا جوی آب می تواند نشانه سرزندگی و شادابی حیاط ویلا باشد. پس حتی در طراحی حیاط ویلایی کوچک هم تا می توانید وجود یک آبنما، حوض یا یک استخر کوچک را طراحی کنید.

    نورپردازی حیاط ویلا

    نورپردازی حیاط ویلا

    نورپردازی حیاط ویلا را جدی بگیرید

    نورپردازی در طراحی حیاط ویلا و به خصوص طراحی حیاط ویلا مدرن از اهمیت بالایی برخوردار است. در شب و زمانی که هوا تاریک است نورپردازی پیرامون ویلا و حیاط آن می تواند رکن مهمی برای زیباسازی محوطه ویلا باشد. پس با طراحی یک نورپردازی زیبا و چشم نواز همراه با چراغ های مدرن و کلاسیک می تواند ایده ای بسیار خوب و جذاب به شمار آید. درخشش و به چشم آمدن فضای سبز اعم از گل ها، درختان و گیاهان زیر نور می تواند عاملی برای جذابتر شدن فضای ویلا و حیاط آن در شب باشد.

    نورپردازی محوطه ویلا

    نورپردازی محوطه ویلا

    طراحی حیاط کوچک

    در طراحی حیاط کوچک موضوعی که بسیار اهمیت دارد استفاده درست و بهینه از حداقل فضای موجود است. به عنوان مثال شما می توانید برای طراحی حیاط کوچک از درختچه های کوتاه و نه چندان بزرگ برای فضای سبز و باغچه سازی ویلا استفاده کنید و در کنار آن محیطی ولو کوچک مثلا با یک میز شش نفره یا چهار نفره یا مبل برای استراحت و مکث در نظر بگیرید.

    همچنین در طراحی حیاط ویلا می توانید از چوب استفاده کنید به عنوان مثال استفاده از چوب ترموود در کنار چمن و فضای سبز حیاط می تواند یک گزینه خوب برای طراحی حیاط ویلا باشد. همچنین استفاده از چوب باعث به وجود آمدن طراوت و معطر شدن فضا می شود.

    طراحی حیاط کوچک

    طراحی حیاط کوچک

    طراحی کف حیاط ویلا

    یکی از دغدغه های شیرین صاحبان ویلا یا خانه طراحی کف حیاط ویلا است. در همین اول بحث باید بگوییم که برای طراحی کف حیاط ویلا ایده ها و طراحی های مختلف و جذابی وجود دارد که در اینجا به چند نمونه از آن اشاره می کنیم:

    طراحی کف حیاط ویلا

    طراحی کف حیاط ویلا

    طراحی کف حیاط با استفاده از شن و سنگ

    بله یکی از ساده ترین ایده ها و در عین حال محبوب ترین آنها پوشاندن کف حیاط ویلا با استفاده از شن، سنگ یا کلوخ است. بقیه ماجرا بستگی به سلیقه فردی شما و طراح مورد نظر دارد. به عنوان مثال اینکه می خواهید از شن دانه ریز یا متوسط یا درشت استفاده کنید. فقط پیش از این کار به این نکته توجه کنید که قبل از پوشاندن کف حیاط با شن یا سنگ کف حیاط و خاک آن را فشرده کنید.

    طراحی محوطه حیاط ویلا

    شاید بتوانیم بگوییم که این راه مقرون به صرفه ترین راه برای کف سازی حیاط ویلا باشد. برای جذابتر شدن این ایده می توانید از بتن رنگی برای طراحی کف حیاط ویلا استفاده کنید. علاوه بر این ها استفاده از بتن می تواند چند مزیت دیگر هم داشته باشد مثل: مقاومت در برابر رطوبت و سرما و گرما یا ماندگاری و دوام زیاد.

    طراحی محوطه حیاط ویلا

    طراحی محوطه حیاط ویلا

    کف سازی با استفاده از آجر شاید از محبوب ترین ایده های طراحی کف حیاط ویلا باشد. آجر زیبایی خاص و رنگ دلپذیری دارد که می تواند بر زیباتر شدن حیاط و فضای پیرامون ویلا  بیفزاید. و همچنین با رسیدن رطوبت به آن می تواند بوی خاطره انگیزی ایجاد کند. برای کف سازی با آجر ابتدا لازم است کف را با بتن بپوشانید و سپس با استفاده شکل های جذاب مثل شطرنجی، لوزی، دایره ای و مربعی کف حیاط را با آجر بپوشانید.

    طراحی حیاط ویلا در شمال

    این مورد هم یکی از موارد جذاب و محبوب است. سنگفرش کردن کف حیاط یکی از مقاوم ترین راه هاست. علاوه بر این زیبای خاص خود را نیز دارد. شما در این مورد به دلیل انواع مختلف و متنوع سنگ فرش دستتان در انتخاب بازتر است و می توانید به راحتی و با توجه به سلیقه تان نوع و شکل چیدمان آن را انتخاب کنید. مثلا در طراحی حیاط ویلا در شمال سنگفرش ایده و پیشنهاد خوبی می تواند باشد.

    طراحی حیاط باغ

    طراحی حیاط باغ

    طراحی حیاط باغ

     طراحی حیاط باغ به دلیل اینکه پوشش گیاهی و فضای سبز به وفور یافت می شود شاید کار ساده تری به نظر برسد. اما در واقع این گونه نیست. نوع چینش درختان، گلها و گیاهان و داشتن نظم و هارمونی بین آنها بسیار نکته مهم اساسی می باشد.

    از طرفی پیدا کردن جای مناسبی برای آلاچیق و فضای استراحت می تواند بیانگر سلیقه شما باشد. در برخی باغ ها هم به دلیل شیب دار بودنشان طراحی کف و کف سازی امری بسیار مهم و نقش اساسی ایفا می کند. برای زیبا تر شدن طراحی حیاط باغ می توانید از سنگ ها و آجر ها و بتن رنگی استفاده کنید و روی آنها را با گلدان های گل بپوشانید.

    طراحی حیاط ویلا در شمال

    طراحی حیاط ویلا در شمال

    طراحی حیاط ماشین رو

     در طراحی حیاط ماشین رو تقریبا همان ایده هایی که در بالا پیشنهاد کردیم صدق می کند. در طراحی حیاط ماشین رو پارکینگ یا جای مخصوص ماشین باید مشخص باشد. و علاوه بر اینها می توانیم از باغچه کاری متناسب با فضای حیاط استفاده کنیم. و اگر به اندازه کافی فضا داریم می توانیم آبنما همراه با حوض یا استخری کوچک تعبیه کنیم. 

    طراحی حیاط ماشین رو

    طراحی حیاط ماشین رو

    سخن پایانی و پیشنهادی برای شما

    خیلی ها برای طراحی حیاط ویلا سردرگم هستند و نمی دانند به چه شکل باید فضای پیرامون ویلای خود را طراحی کنند. در این بین سپردن این کار به یک کاردان می تواند راهگشا باشد. دفتر معماری اویم شاهانه می تواند یک گزینه برای رهایی از این سردرگمی باشد. اویم شاهانه با بیش از ۱۱ سال سابقه در انجام پروژه های معماری و با استفاده از مجرب ترین تیم مهندسین و کادر و انجام پروژه های متعدد و تجربه زیاد  می تواند شما را در طراحی حیاط ویلا و انجام آن کمک کند.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.