×
×

طراحی سالن ورزشی و ساخت سالن ورزشی

  • کد نوشته: 31905
  • ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
  • دیدگاه‌ها برای طراحی سالن ورزشی و ساخت سالن ورزشی بسته هستند
  • طراحی سالن ورزشی طراحی کلینیک یکی از اهداف دولت‎ها داشتن جامعه‎ای سالم و بانشاط است که این هدف طراحی سالن ورزشی در همۀ شهرها و مناطق روستایی کشور را ضروری می‎سازد. ساخت سالن ورزشی در تربیت نوجوانان و جوانانی که بتوانند در آینده برای کشور مدال آوری کنند مؤثر است. جهت طراحی و ساخت با […]

    طراحی سالن ورزشی و ساخت سالن ورزشی

    طراحی سالن ورزشی

    طراحی کلینیک یکی از اهداف دولت‎ها داشتن جامعه‎ای سالم و بانشاط است که این هدف طراحی سالن ورزشی در همۀ شهرها و مناطق روستایی کشور را ضروری می‎سازد. ساخت سالن ورزشی در تربیت نوجوانان و جوانانی که بتوانند در آینده برای کشور مدال آوری کنند مؤثر است.

    جهت طراحی و ساخت با ما در تماس باشید.

    طراحی سالن ورزشی

    طراحی سالن ورزشی

    طراحی نما مدرن سالن ورزشی به مکان سرپوشیده‎ای می‎گویند که برای انجام یک یا چند ورزش مطابق با اصول فنی ساخته شده باشد. عموما در طراحی سالن ورزشی چندین رشتۀ ورزشی را در نظر می‎گیرند و زمین را مطابق با استانداردهای رشته‎ای که بزرگترین فضا را می‎خواهد می‎سازند. به عنوان مثال در ساخت سالن چند منظوره رشته‎های والیبال، بسکتبال، تنیس، بدمینتون، فوتسال، هندبال و ژیمناستیک (رایج‎ترین نوع سالن چند منظوره) ابعاد زمین برای رشتۀ فوتسال و ارتفاع سقف با توجه به رشتۀ بدمینتون ساخته می‎شود.

    ساخت سالن ورزشی

    ساخت سالن ورزشی

    استانداردهای طراحی سالن ورزشی برای مسابقات ملی و بین المللی

    در طراحی سالن ورزشی برای سقف، دیوارها و کف مصالح مناسب با رعایت شرایط بومی منطقه به کار گرفته می‎شود. با اینکه می‎توان در طراحی سالن ورزشی از نورگیرهای طبیعی استفاده کرد ولی نورپردازی مصنوعی اهمیت بیشتری دارد. نورپردازی باید به گونه‎ای باشد که باعث خطای دید بازیکنان و تماشاچیان نشود. بر روی لامپ‎ها حفاظ مناسب نصب شود و نورگیری طبیعی نیز در طول بازی باعث اختلال در عملکرد بازیکنان نگردد.

    سالن ورزشی

    سالن ورزشی

    طراحی آپارتمان انسان منبع تولید گاز کربنیک است و با فعالیت بدنی تعریق و تنفس سریع‎تر خواهد شد. پس نصب تجهیزات تهویۀ هوا لازم است. دیوارها و کف نیز باید کفپوش و حفاظ‎های مناسب پوشانده شوند. سیستم اطفای حریق و خروجی‎های استاندارد برای جمعیت زیاد (ترجیحاً هر ده متر یک درب) در ساخت سالن ورزشی ضروری است.

    سالن ورزشی

    سالن ورزشی

    ساخت سالن ورزشی

    هر سالن ورزشی نیاز به دو گروه اتاق‎های رختکن، مربی، استراحت و سرویس بهداشتی برای دو تیم دارد. طراحی سالن ورزشی باید به گونه‎ای باشد که بازیکنان هر تیم به هنگام مسابقات و استفاده از این فضاها با هم برخورد نداشته باشند. اتاق‎های دیگری هم جهت انبار و نگهداری وسایل و تجهیزات ورزشی و مدیریت سالن در نقشۀ سالن در نظر گرفته می‎شود.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.