×
×

فرانک گری | سبک معماری فرانک گری | خانه فرانک گری

  • کد نوشته: 18048
  • ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
  • دیدگاه‌ها برای فرانک گری | سبک معماری فرانک گری | خانه فرانک گری بسته هستند
  • معرفی فرانک گری به گزارش طراحی سینما : فرانک گری یک معمار آمریکایی متولد کانادا است که برخی از وی به عنوان مهمترین معمار عصر ما یاد می کنند. او از جهات مختلف انقلابی در دنیای معماری ایجاد کرده است و با هر پروژه ای که بر عهده دارد این کار را ادامه می دهد. در […]

    فرانک گری | سبک معماری فرانک گری | خانه فرانک گری

    معرفی فرانک گری

    به گزارش طراحی سینما : فرانک گری یک معمار آمریکایی متولد کانادا است که برخی از وی به عنوان مهمترین معمار عصر ما یاد می کنند. او از جهات مختلف انقلابی در دنیای معماری ایجاد کرده است و با هر پروژه ای که بر عهده دارد این کار را ادامه می دهد.

    در اینجا همه چیزهایی است که شما باید در مورد معمای معماری که Frank Owen Gehry است بدانید.

    زندگینامه فرانک گری

    • متولد: فرانک اوون گلدبرگ ، 28 فوریه 1929 (90 ساله) ، در تورنتو ، انتاریو ، کانادا

    • ملیت: تابعیت دوگانه: کانادایی ، آمریکایی

    • شغل : معمار

    • والدین: سدی تلما ، ایروینگ گلدبرگ

    • تحصیلات:  دانشکده معماری USC (1954)

    • تمرین: Gehry Partners LLP

    • وب سایت: foga.com

    طراحی های رادیکال فرانک گری بیش از نیم قرن است که در درک معماری در معماری اخلال ایجاد می کند. وی برخی از شاخص ترین بناها را که انقلابی در معماری مدرن ایجاد کرده است ، طراحی کرده است. با مشهورترین آثار وی از جمله موزه گوگنهایم بیلبائو ، سالن کنسرت والت دیسنی و بنیاد لویی ویتون.

    با بیش از نیم قرن کار معماری موفق ، فرانک گری ثروت زیادی به دست آورده است. ارزش وی تقریبی 50 میلیون دلار تخمین زده شده است.

    فرانک گری

    فرانک گری

    حقایقی سریع درباره فرانک گری

    1. نام واقعی فرانک گری فرانک اوون گلدبرگ بود. او آن را به دلیل یهودی ستیزی که در دوران کودکی تجربه کرده تغییر داد.

    2. وی کارهای زیادی را به دور از حوزه معماری انجام داده است. وی حتی یک بار به ارتش ایالات متحده پیوست.

    3. وی در تورنتو ، انتاریو ، کانادا متولد شد و تابعیت کانادا و ایالات متحده را دارد.

    4. “Vanity Fair” او را “مهمترین معمار عصر ما” توصیف کرد.

    5. او قایقرانی را دوست دارد و یک قایق بادبانی به نام “مه” دارد و یکی از اعضای باشگاه قایقرانی کالیفرنیا است.

    6. وی دریافت کننده جوایز بی شماری در زمینه معماری ، از جمله جایزه معماری پریتزکر است.

    7. وی اقامتگاه خود را در سال 1977 طراحی کرد و از برجسته ترین طراحی های وی است و هنوز هم در کنار خانواده در آنجا اقامت دارد.

    8. فرانک گری در یک قسمت از سیمپسونها صداپیشگی کرد ، جایی که او پس از الهام گرفتن از کاغذهای مچاله شده یک سالن کنسرت برای اسپرینگ فیلد طراحی می کند.

    9. بیشتر ساختمانهایی که فرانک گری طراحی کرده است ، مکانهای اصلی جذب توریست هستند.

    10. پدرش فکر می کرد که او یک ریاپرداز است و به هیچ چیز بر نمی گردد.

    خانواده فرانک گری

    فرانک گری از اروینگ گلدبرگ و سدی تلما متولد شد. پدرش ، ایروینگ گلدبرگ در بروکلین ، نیویورک متولد شد و اصالتاً یهودی روسی بود. مادر او ، سدی تلما یک مهاجر یهودی از لهستان بود و در لودز متولد شد. فرانک یک خواهر کوچکتر به نام دورین گری دارد که بیش از 40 سال را به عنوان یک مربی گذرانده است.

    اوایل زندگی

    فرانک گری در 28 فوریه سال 1929 در تورنتو ، انتاریو ، کانادا ، فرانک اوون گلدبرگ متولد شد. او بسیار به مادربزرگش نزدیک بود ، که با گذراندن وقت با او در ساختن شهرهای کوچک چوبی در اتاق نشیمن به پرورش خلاقیت او کمک کرد. پدربزرگ او یک فروشگاه سخت افزار داشت که از آنجا تکه های چوب برای ساختمان تهیه می کردند.

    دوران کودکی وی بر سبک معماری وی که شامل استفاده از مصالح ساختمانی غیرمتعارف مانند حصار بند پیوند زنجیره ای ، تخته سه لا رنگ نشده و فولاد موج دار است ، تأثیرگذار بود. گری یک بار گفت ، “اما پدر من فکر می کرد که من یک رویاپرداز هستم ، من نمی خواستم به چیزی برسم. این مادرم بود که فکر می کرد من فقط در انجام کارها عقب هستم. او مرا تحت فشار قرار می داد. “

    فرانک گری در خانواده ای یهودی پرورش یافت. پدربزرگش در میتسوا ، نام عبری او را “افرایم” گذاشت ، اگرچه هرگز از آن استفاده نمی کند. او به دلیل یهودستیزی که در دوران کودکی تجربه کرد ، نام خود را از Frank Owen Goldberg به Frank O. Gehry تغییر داد.

    موزه فرانک گری

    موزه فرانک گری

    تحصیلات فرانک گری

    خانواده فرانک گری در سال 1947 به ایالات متحده مهاجرت کردند و در کالیفرنیا اقامت گزیدند. وی در کالج شهر لس آنجلس تحصیل کرد. او تقریباً در همان زمان راننده کامیون نیز بود. وی بعداً به دانشکده معماری دانشگاه کالیفرنیا نقل مکان کرد و در آنجا در رشته معماری در سال 1954 فارغ التحصیل شد.

    قبل از این ، قبل از انتخاب معماری ، فرانک گری در بسیاری از کارها تلاش کرد. او با کامیون تحویل رانندگی ، تلاش می کرد گوینده رادیو باشد ، که اعتراف می کند خیلی در آن مهارت نداشته است. او مهندسی شیمی را نیز امتحان کرد اما علاقه خاصی به این رشته نداشت. وی سپس اشتیاق کودکی خود را برای ساختن شهرهای خیالی به یاد آورد و سرانجام معماری را انتخاب کرد.

    وی پس از اتمام دوره لیسانس ، مدتی را از رشته معماری دور کرد و خود را درگیر فعالیتهای دیگری کرد که مربوط به معماری نبود. این شامل پیوستن وی به ارتش ایالات متحده بود.

    در پاییز 1956 ، فرانک گری به همراه همسرش آنیتا اسنایدر برای ثبت نام در مدرسه طراحی هاروارد به کمبریج ، ماساچوست نقل مکان کرد. وی برنامه ریزی شهر را در این م institutionسسه گذراند. او اما قبل از اتمام برنامه آنجا را ترک کرد.

    حرفه معماری فرانک گری

    فرانک گری پس از مدتی اقامت در ماساچوست ، بعداً به لس آنجلس بازگشت. وی برای ویکتور گرون و همکاران کار می کرد. این جایی بود که وی در حالی که هنوز در دانشکده معماری دانشگاه کالیفرنیای جنوبی مشغول به کار بود ، شاگردی خود را دریافت کرده بود.

    در سال 1957 در سن 28 سالگی ، پروژه طراحی اولین اقامتگاه خصوصی خود را به او اختصاص دادند. این مأموریت را به همراه همکلاسی و دوست قدیمی اش گرگ والش به او دادند. این ساخت و ساز در ایدیلویلد ، کالیفرنیا انجام شد. طراحی ساختمان بیانگر سبکی بود که بعداً مترادف با کارهای آینده وی شد.

    این پروژه که یک عقب نشینی کوهستانی است ، مساحت تقریبی 2000 فوت مربع را اشغال کرده است. طراحی پروژه بی نظیر بود و از آسیا ، به ویژه خانه گنج Shosoin در نارا ، ژاپن تأثیر زیادی داشت.

    در سال 1961 ، فرانک گری به پاریس فرانسه نقل مکان کرد تا برای آندره رموندت ، معمار مستقر در پاریس کار کند. او تقریباً یک سال در آنجا کار کرد.

    در سال 1962 ، گری به کالیفرنیا ، ایالات متحده بازگشت. وی فعالیت خود را در لس آنجلس ، کالیفرنیا تاسیس کرد ، که در سال 1967 فرانک گری و همکاران شد. این عمل بعدا در سال 2001 نام خود را به Gehry Partners تغییر داد.

    تمام کمیسیون های اولیه ای که فرانک گری تحت عمل خود گرفت در محلی جنوبی کالیفرنیا بود. او چندین سازه تجاری را با استفاده از طرح های ابتکاری مانند Santa Monica Place طراحی کرد. وی همچنین ساختمانهای مسکونی مانند خانه نورتون در ونیز ، کالیفرنیا را طراحی کرد.

    با این حال ، از کارهای اولیه او ، نمادین ترین طراحی او مسلماً بازسازی محل زندگی خود در سانتا مونیکا است. این بازسازی شامل نمای بیرونی فلزی ساخته شده از فولاد موج دار و حصار پیوند زنجیره ای اطراف خانه های ییلاقی بود. این طرح آوانگارد توسط فرانک گری مورد توجه دنیای معماری قرار گرفت.

     

    موزه فرانک گری

    موزه فرانک گری

    فرانک گری در سال 1989 جایزه معماری پریتزکر را دریافت کرد. این یکی از معتبرترین جوایز در جهان معماری است. او به خاطر طراحی های ابتکاری و همیشه باز بودن در آزمایش ، جایزه دریافت کرد. این امر نام ، شغل و شهرت وی را تا حد زیادی ارتقا داد.

    فرانک گری شروع به دریافت کمیسیون های عظیم در سطح ملی و بین المللی کرد. او دیگر فقط از منطقه محلی کالیفرنیا کمیسیون نمی گرفت. سرانجام جهان با معماری انقلابی فرانک گری آشنا شد.

    وی اولین کمیسیون اروپایی خود را برای طراحی و ساخت تاسیسات و موزه تولید بین المللی مبلمان ویترا در آلمان به دست آورد ، که در سال 1989 تکمیل شد. وی کمیسیون های عمده دیگری مانند طراحی موزه هنر فردریک وایزمن در سال 1993 و طراحی خانه رقص در سال 1996.

    اگر موزه گوگنهایم بیلبائو که در سال 1997 تکمیل و افتتاح شد ، در بیلبائو ، اسپانیا ، فرانک گری برای طراحی و ساخت به شهرت رسید. مجله نیویورکر آن را به عنوان “شاهکار قرن بیستم” توصیف کرد ، در حالی که معمار معروف فیلیپ جانسون آن را به عنوان بزرگترین ساختمان زمان ما توصیف کرد. 

    این امر وی را به عنوان یکی از برجسته ترین معماران جهان معرفی کرد. او از آن زمان به طور مرتب برنده کمیسیون های مهم در سراسر جهان است. برخی از برجسته ترین بناهای وی شامل سالن کنسرت والت دیزنی ، غرفه جی پریتزکر ، پارک هزاره ، مرکز دنیای جدید از جمله بسیاری از پروژه های دیگر است.

    پروژه های بزرگ دیگری نیز وجود دارند که ساخت آنها هنوز ادامه دارد. یکی از این پروژه ها پروژه گوگنهایم ابوظبی در امارات متحده عربی است. در برخی از سالهای اخیر ، برخی از طرحهای فرانک گری محقق نشده اند. این طرح ها شامل گسترش گالری هنری Corcoran در واشنگتن دی سی و موزه گوگنهایم در نیویورک است.

    پروژه های اولیه فرانک گری

    استودیو و اقامتگاه دیویس ، مالیبو ، کالیفرنیا

    طراحی و ساخت استودیو و اقامتگاه دیویس در مالیبو ، کالیفرنیا ، در سال 1968 آغاز شد و در سال 1972 به پایان رسید. این اولین حرکت قدرتمند فرانک گری به سمت سبک شخصی بود. این ساختمان شکل ذوزنقه ای دارد و دارای نرده های فلزی راه راه و نرده های فلزی روکش دار بود

    موزه طراحی ویترا ، ویل آم راین ، آلمان

    طراحی موزه طراحی ویترا که در ویل آم راین آلمان واقع شده است ، در اواخر دهه 1980 تکمیل شد. این طرح انتقال واضحی بین پروژه های ساختارشکنی در مقیاس کوچکتر فرانک گری و زیبایی زیبا و عالی است که وی بیشتر به خاطر آن شهرت دارد.

    خانه گری ، سانتا مونیکا ، کالیفرنیا ، ایالات متحده

    خانه گری ، که در سانتا مونیکا ، کالیفرنیا است ، خانه شخصی فرانک گری است. گری اقامتگاه سانتا مونیکا را برای خود و خانواده اش طراحی کرد. فرانک گری و همسرش خانه ای موجود در سانتا مونیکا خریداری کردند و تصمیم به بازسازی آن گرفتند. این پروژه خانه های ییلاقی موجود را در حجم های زاویه دار پوشانده است که در شورش مواد روزمره حومه شهر مانند تخته سه لا و حلقه زنجیره ای پوشانده شده است.

    طراحی رادیکال این اقامتگاه که نمادی از ساختار شکنی را به نمایش می گذارد ، باعث شهرت فرانک گری شد. در سال 2012 جایزه معتبر بیست و پنج ساله انستیتوی معماران آمریکا را از آن خود کرد. اگرچه همسایگان از آن متنفر بودند ، اما این واقعیت که این خانه بیانگر هنر آمیخته با معماری بود ، تغییری نکرد.

    مجموعه Chiat / Day ، ونیز ، کالیفرنیا

    مجموعه Chiat / Day در سال 1985 طراحی و در سال 1991 تکمیل شد. این معماری به سبک پست مدرن برای آژانس تبلیغاتی Chiat / Day ساخته شده است. به دلیل وجود یک جفت عظیم ساختار دوربین شکاری که در ورودی ساختمان است معمولاً به ساختمان دوچشمی معروف است. ساختارهای دفتر کار شبیه به چله کشتی است.

    پروژه های مهم فرانک گری

    پروژه های مهم فرانک گری

    پروژه های مهم فرانک گری

    سالن کنسرت والت دیزنی ، لس آنجلس ، کالیفرنیا

    ساخت سالن کنسرت والت دیزنی که در لس آنجلس ، کالیفرنیا واقع شده است ، در سال 2003 به پایان رسید. این یکی از مشهورترین پروژه های فرانک گری است. این اشکال عجیب و غریب را نشان می دهد که مترادف با سبک فرانک گری شده اند. هدف این پروژه ساخت خانه جدیدی برای فیلارمونیک لس آنجلس بود.

    فرانک گری این ساختمان را در سال 1988 طراحی کرد. ساخت ساختمان در سال 1991 آغاز شد. ساخت ساختمان بیش از 10 سال به طول انجامید و مورد انتقادات بسیاری قرار گرفت. امروز اما ، منتقدان و مردم بر این عقیده اند که این ساختمان ارزش انتظار را داشت. در ابتدا این ساختمان به گونه ای طراحی شده بود که با سنگ روکش شود اما مواد قابل انعطاف بیشتری انتخاب شد.

    موزه هنر وایزمن ، مینیاپولیس ، مینه سوتا

    موزه هنر وایزمن ، که در مینیاپولیس ، مینه سوتا ، ایالات متحده است ، توسط فرانک گری طراحی و ساخته شده است. این یکی از مهمترین نشانه های دانشگاه مینه سوتا است که در بلوفی مشرف به رودخانه می سی سی پی واقع شده است. در سال 1992 ، گری برنده جایزه معماری پیشرو برای موزه هنر وایزمن شد.

    خانه رقص ، پراگ ، جمهوری چک c

    خانه رقص ، یا همانطور که معمولاً فرد و زنجبیل شناخته می شود ، بانک هلندی ، Nationale-Nederlanden را در خود جای داده است و توسط فرانک گری با همکاری معمار چک Vlado Milunic طراحی شده است. این ساختمان در سال 1992 طراحی و در سال 1996 به اتمام رسید. این ساختمان در محلی ساخته شد که ساختمانی را در آن نابود کرده بود که در جنگ جهانی دوم تخریب شد.

    پراگ شهری است که به خاطر بناهای باشکوه گوتیک ، نئو باروک ، نئوگوتیک و آرت نوو شهرت دارد. این طرح بسیار غیر سنتی است زیرا این ساختمان از ساختمانهای همسایه خود متمایز است. این ساختمان توسط عناصر انعطاف پذیری عالی احاطه شده است ، که علی رغم سبک ساختارشکنی ، با محیط هماهنگ است.

    گری یک ساختمان بتنی منفرد را بیش از حد “مردانه” می دانست و انگیزه آن را داشت که ایده یک نقطه مقابل زنانه را توسعه دهد: یین زنانه و متعادل کننده یانگ مردانه. این تصور از یک زوج رقصنده ایجاد شد که مردم آن را فرد و جینجر نامیدند ، به نام یک زوج فیلم افسانه ای که در دهه 1930 صنعت سرگرمی را جمع کردند.

    گوگنهایم بیلبائو ، اسپانیا

    موزه گوگنهایم بیلبائو ، که در بیلبائو ، کشور باسک ، اسپانیا واقع شده است ، موزه ای از هنرهای مدرن و معاصر است که ساخت آن در سال 1997 به پایان رسید. اگرچه شکل فلزی نمای خارجی از بالا تقریباً به شکل گل ، از زمین ، این ساختمان شبیه یک قایق بادبانی است ، ادای احترامی به زندگی صنعتی گذشته بندر بیلبائو.

    منحنی های نمای بیرونی موزه با استفاده از تیتانیوم ، سنگ آهک و شیشه ساخته شده است. سطح خارجی برای گرفتن نور و واکنش به خورشید و هوا طراحی شده است. این باعث می شود که سطح در زیر نور تغییر کند و به کل موزه یک رنگین کمانی فوق العاده به ترکیب کلی بدهد.

    موزه گوگنهایم بیلبائو

    موزه گوگنهایم بیلبائو

    موزه EMP ، سیاتل ، واشنگتن

    ساخت پروژه Music Experience (EMP) در سال 2000 به پایان رسید. طراحی منحصر به فرد فرانک گری نیاز به یک رویکرد خلاقانه در مهندسی و ساخت داشت. موزه EMP حاصل ایده بنیانگذار مایکروسافت پاول آلن است. موزه EMP بعداً در سال 2016 به موزه فرهنگ پاپ تغییر نام یافت.

    الهام از موزه فرهنگ پاپ راک اند رول بود. گفته می شود که فرانک گری چندین گیتار برقی خریداری کرده ، آنها را قطعه قطعه کرده و از آنها به عنوان بلوک های ساختاری برای طراحی اولیه مدل استفاده کرده است.

    ساختمان Peter B. Lewis ، کلیولند ، اوهایو

    ساختمان Peter B. Lewis ، دانشکده مدیریت Weatherhead را در دانشگاه Case Western Reserve ، واقع در کلیولند ، اوهایو ، در خود جای داده است. نمای بیرونی آجری سازه با روبانهای استیل ضد زنگ پوشانده شده است. در داخل ، یک طرح طبقه باز نماد و تشویق یادگیری بین رشته ای است.

    مرکز ریچارد بی فیشر ، آنانداله-هادسون ، نیویورک

    طراحی و ساخت مرکز ریچارد بی فیشر ، که در آنانداله آن هادسون ، نیویورک واقع شده است ، در سال 2003 به پایان رسید. این یک سالن کنسرت است که اپرا ، ارکسترها و سایر اجراهای موسیقی را به نمایش می گذارد.

    در مورد طراحی ، گری می نویسد ، “نمای جلوی ساختمان را می توان به عنوان یک ماسک نمایشی تفسیر کرد که چهره خام فضای اجرا را می پوشاند. فرم های انتزاعی آن بازدید کننده را آماده می کند تا پذیرای تجربه هایی باشد که در داخل رخ می دهد … “

    ساختمان IAC ، چلسی ، نیویورک

    ساختمان IAC در چلسی ، نیویورک واقع شده است. این اولین سازه فرانک گری است که در نیویورک احداث شده است. این ساختمان دارای دو سطح عمده است ، این واقعیت را که ساختمان دارای طرحی دارای 10 طبقه است پنهان می کند. نمای بیرونی شیشه ای سفید و خاکستری نمایانگر یک تغییر برای Gehry است که در ابتدا برای تیتانیوم چروکیده برنامه ریزی کرده بود.

    بنیاد لویی ویتون ، پاریس ، فرانسه

    طراحی و ساخت Fondation Louis Vuitton ، که در Bois de Boulogne ، پاریس ، فرانسه واقع شده است ، در سال 2014 به پایان رسید. این یک مرکز هنری و موزه خصوصی مدرن و معاصر است. طراحی فرانک گری هم از معماری گلخانه ای شیشه ای و استیل سنتی قرن نوزدهم و هم از تصویر یک کشتی بادبانی الهام گرفته شده است.

    مشهورترین ساختمان فرانک گری

    فرانک گری مشهورترین بناهای جهان را طراحی کرده است. با این وجود مشهورترین ساختمان وی موزه گوگنهایم بیلبائو در بیلبائو اسپانیا است. در 3 سال اول تقریبا 4 میلیون گردشگر از این موزه بازدید کردند که باعث افزایش اقتصاد بیلبائو شد. از این به عنوان “اثر بیلبائو” یاد می شود.

    زندگی بعدی

    در سالهای اخیر ، فرانک گری به عنوان استاد معماری در دانشگاه کلمبیا ، دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و ییل خدمت کرده است.

    وی همچنین پروژه های در حال انجام مانند تأسیسات جدید گوگنهایم در ابوظبی و دفتر جدید فیس بوک در کالیفرنیا را دارد.

    سبک معماری فرانک گری

    سبک فرانک گری شامل آزمایش با مواد غیرمتعارف است. سبک او به دنبال فرار از سبک مدرنیستی است اما هنوز هم برخی از ایده های اساسی تحول آفرین آن را به کار می برد.

    سبک طراحی او خام است و ناتمام به نظر می رسد ، منجر به این می شود که برخی کارهای او را با برخی عناصر ساختارشکنی طبقه بندی کنند.

    آثار فرانک گری

    آثار فرانک گری

    10 ساختمان برتر فرانک گری

    برترین ساختمان های طراحی شده توسط فرانک گری عبارتند از:

    1. گوگنهایم بیلبائو ، اسپانیا

    2. خانه رقص ، پراگ ، جمهوری چک

    3. بنیاد لویی ویتون ، پاریس ، فرانسه

    4. موزه طراحی ویترا ، ویل آم راین ، آلمان

    5. خانه گری ، سانتا مونیکا ، کالیفرنیا ، ایالات متحده

    6. ساختمان IAC ، چلسی ، نیویورک

    7. موزه EMP ، سیاتل ، واشنگتن

    8. موزه هنر وایزمن ، مینیاپولیس ، مینه سوتا

    9. ساختمان Peter B. Lewis ، کلیولند ، اوهایو

    10. برج Beekman ، نیویورک ، نیویورک

    زندگی شخصی

    در سال 1952 ، فرانک گری با آنیتا اسنایدر ازدواج کرد. هنگامی که در دانشکده طراحی هاروارد تحصیلات تکمیلی بود ، او تحصیل را رها کرد و در سال 1956 همسرش را طلاق داد. گری دارای دو دختر با آنیتا اسنایدر است. در سال 1975 ، گری با برتا ایزابل آگیلرا که پانامایی است ازدواج کرد. وی با همسر فعلی خود دو پسر دارد.

    فرانک گری دارای تابعیت مضاعف در کانادا و ایالات متحده است. او در خانه ای زندگی می کند که در سال 1978 برای خود و خانواده اش در سانتا مونیکا ، کالیفرنیا طراحی کرده است. او از هواداران هاکی روی یخ است ، که در کانادا بزرگ شده است. او همچنین عضو باشگاه قایق بادبانی کالیفرنیا در مارینا دل ری ، کالیفرنیا است و از اعضای رهبری بنیاد سلول های بنیادی نیویورک است.

    معماران فرانک گری

    توسط Frank Gehry در سال 1962 تاسیس شد و سپس در سال 2001 به Gehry Partners ، LLP تغییر نام یافت. بیش از 120 نفر کارمند دارد. این عمل در لس آنجلس ، کالیفرنیا انجام می شود. در فلسفه این شرکت آمده است: در قلب رویکرد طراحی شرکت روشی است که در آن مشتری به عنوان عضوی از تیم طراحی کاملاً به فرآیند طراحی آورده می شود.

    تأثیرات فرانک گری

    فرانک گری ساختمان هایی را با عناصری مانند گل میخ های نمایان و پنجره های زاویه دار طراحی می کند. برای ساختمانهای خود ، گری از منابع مختلف الهام می گیرد. وی در طول زندگی حرفه ای خود از هنرمندان کوبیست مانند پابلو پیکاسو الهام گرفته است. او همچنین از سازه هایی که هنگام ساخت شهرهای بازی در کودکی ساخته است الهام گرفته است.

    جوایز فرانک گری

    • 1987: عضو آکادمی هنر و ادبیات آمریکا ، دکترای افتخاری را از انستیتوی هنر کالیفرنیا دریافت کرد ، دکترای افتخاری را از دانشکده طراحی رود آیلند دریافت کرد

    • 1988: به عنوان آکادمی ملی طراحی انتخاب شد

    • 1989: برنده جایزه معماری پریتزکر ، دکترای افتخاری از دانشکده هنر و طراحی اوتیس ، دکترای افتخاری از دانشگاه فنی نوا اسکوشیا

    • 1992: Praemium Imperiale

    • 1993: دکترای افتخاری از کالج Occidental

    • 1994: برنده جایزه دوروتی و لیلیان گیش شد

    • 1995: برنده جایزه Golden Plate Academy of Achievement آمریکا ، دکترای افتخاری از کالج Whittier

    • 1996: دکترای افتخاری از موسسه معماری جنوب کالیفرنیا

    • 1998: مدال ملی هنر ، دکترای افتخاری از دانشگاه تورنتو

    • 1998: جایزه مدال طلا ، م Instituteسسه معماری سلطنتی کانادا

    • 1999: مدال طلای AIA ، انستیتوی معماران آمریکا

    • 2000: دستاورد مادام العمر جایزه ملی طراحی کوپر-هیویت ، دکترای افتخاری از دانشگاه هاروارد ، دکترای افتخاری از دانشگاه ادینبورگ ، دکترای افتخاری از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی ، دکترای افتخاری از دانشگاه ییل

    • 2002: همسفر سفارش کانادا ، دکترای افتخاری از کالج سیتی نیویورک

    • 2004: جایزه وودرو ویلسون برای خدمات عمومی ، دکترای افتخاری از دانشکده موسسه هنر شیکاگو

    • 2006: Inductee ، تالار مشاهیر کالیفرنیا

    • 2007: جایزه هنری سی. ترنر برای نوآوری در فن آوری ساخت و ساز از موزه ملی ساختمان (به نمایندگی از همکاران گری و فن آوری های گری)

    • 2009: سفارش شارلمانی

    • 2012: جایزه بیست و پنج ساله ، انستیتوی معماران آمریکا

    • 2013: دکترای افتخاری از دانشگاه Case Western Reserve ، دکترای افتخاری از دانشگاه پرینستون

    • 2014: جایزه شاهزاده آستوریاس ، دکترای افتخاری از مدرسه جولیارد

    • 2014: فرمانده نظم ملی لژیون افتخار ، فرانسه

    • 2015: مدال جی پل گتی ، دکترای افتخاری از دانشگاه فناوری سیدنی

    • 2016: مدال هنری هاروارد

    • 2016: جایزه لئونوره و والتر آننبرگ برای دیپلماسی از طریق هنر ، بنیاد هنر و حفاظت در سفارت ها

    • 2016: مدال آزادی ریاست جمهوری

    • 2017: دکترای افتخاری از دانشگاه آکسفورد

    • 2018: مدال نوترا

    اعتبار فرانک گری

    شهرت فرانک گری به عنوان یک معمار انقلابی است که غالباً به عنوان یک معمار و هنرمند غیرتبهکار توصیف می شود ، و از موادی استفاده می کند که دیگران دوست دارند از آنها متنفر باشند. او به شهرت تحریک گرایانه معماری دست یافته است.

    ارزش خالص فرانک گری

    فرانک گری با یک حرفه بسیار موفق در معماری که بیش از نیم قرن طول می کشد ، ثروت زیادی را به دست آورده است. بیشتر ثروت او از طریق معماری است. تخمین زده می شود ارزش وی تقریباً 50 میلیون دلار باشد.

    مقالات پیشنهادی برای مطالعه :

    ضوابط جدید پارکینگ شهرداری مشهد

    آموزش نقاشی ساختمان به زبان ساده

    طراحی صحن باغ

    آموزش پرسپکتیو خطی

    خرید سازه ال اس اف

    هزینه ساخت ویلا در بندرانزلی

    ساخت کارخانه ام دی اف

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.