×

چطور کودکان را تشویق کودکان به بازی و تحرک کنیم ؟

  • کد نوشته: 32683
  • ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
  • دیدگاه‌ها برای چطور کودکان را تشویق کودکان به بازی و تحرک کنیم ؟ بسته هستند
  • چطور کودکان را تشویق کودکان به بازی و تحرک کنیم ؟ در دنیای امروز بیشتر بچه ها در آپارتمان زندگی می کنند. آپارتمان با توجه به متراژ پایین و قوانین آپارتمان نشینی اجازه فعالیت زیاد به کودکان را نمی دهد. مخصوصا با مصالحی که در آپارتمان های امروزی استفاده می شود ، کوچک ترین سر […]

    چطور کودکان را تشویق کودکان به بازی و تحرک کنیم ؟

    چطور کودکان را تشویق کودکان به بازی و تحرک کنیم ؟

    در دنیای امروز بیشتر بچه ها در آپارتمان زندگی می کنند. آپارتمان با توجه به متراژ پایین و قوانین آپارتمان نشینی اجازه فعالیت زیاد به کودکان را نمی دهد. مخصوصا با مصالحی که در آپارتمان های امروزی استفاده می شود ، کوچک ترین سر و صدایی باعث اذیت و آزار همسایه ها می شود. بی دلیل نیست استفاده از وسایل بازی در پارک ها و اماکن عمومی مانند تاب و سرسره پارکی این روزها روذج فراوانی پیدا کرده است. کودکان مخصوصا در سنین رشد نیاز به فضا برای تحرک و فعالیت و خالی کردن انرژی خود دارند. در گذشته این انرژی با بازی کردن با بجه ها با هم سن و سالانشان در حیاط و مدرسه و کوچه تخلیه میشد. بچه ها با بازی کردن درس ها می آموختند ، زمین می خوردند ، گریه می کردند ، می خندیدند اما این بازی ها با زیاد شدن آپارتمان ها کم کم از بین رفت. در این بین برخی افراد با درک صحیح از نیاز کودکان به بازی و تحرک اقدام به تهیه تجهیزات خانه بازی و فراهم کردن اماکن بازی برای کودکان کردند. تجهیزاتی مانند سرسره بادی و انواع الاکلنگ و تاب می توانند ساعت ها کودکان را مشغول و خوشحال نگاه دارند. .بنا بر آنچه گفته شد طبیعیست که بیشتر خانواده ها روی به اسباب بازی هایی آورده اند که فضای بیرون از خانه را در داخل خانه برای بچه ها شبیه سازی کنند. تاب و سرسره های بلندی که در پارک ها موجود است را می توان با اندازه کوچک به خانه آورد و فضایی کوچک برای سرگرمی بچه ها بدون اذیت کردن همسایه ها ایجاد کرد .با خرید تاب و سرسره مناسب آپارتمان می توانید با خیال راحت از شیطونی کردن بچه های خودتون لذت ببرید.

    چطور کودکان را تشویق کودکان به بازی و تحرک کنیم ؟

    چطور کودکان را تشویق کودکان به بازی و تحرک کنیم ؟

    انواع تاب و سرسره کودک

    تاب با توجه به حرکات ریتمیک و منظمی که دارد برای کودکان بسیار آرامش بخش است و حتما تجربه این را داشته اید که کودک را در حال گریه داخل تاب گذاشتید و با چند حرکت آرام شده است. حرکات منظم تاب به مغز کودک فرمان آرامش می دهد و بعضی از کودکان هنگام بازی نیز خوابشان می برد.

    سرسره وسیله تخلیه هیجان کودکان خردسال است. آنها از انجام این بازی خیلی لذت می برند. بالا رفتن از روی پله ها و سپس سر خوردن از ارتفاعی بلند از قد بچه ، برایش جذابیت خاصی دارد. مخصوصا وقتی این بازی دسته جمعی انجام شود ، شور و هیجان بین بچه ها بیشتر می شود زیرا که رقابت بر سر بیشتر سر خوردن یا باحال تر سر خوردن بین آنها ایجاد می شود.

    موضوع مهم این است که تاب و سرسره مخصوص آپارتمان در بازار ایران به وفور یافت می شود. به دلیل تولید داخلی تاب و سرسره این تنوع و طرح و رنگ بوجود آمده است. به هر اسباب بازی فروشی وارد شوید ، قطعا تاب و سرسره مناسب آپارتمان را مشاهده می کنید اما اینکه کدام مناسب شماست ، موضوعی است که در این مقاله به بررسی آن می پردازیم.

    چطور کودکان را تشویق کودکان به بازی و تحرک کنیم ؟

    چطور کودکان را تشویق کودکان به بازی و تحرک کنیم ؟

    بودجه

    برای هر بودجه ای که شما برای خرید تاب و سرسره اختصاص داده اید ، تاب و سرسره در بازار وجود دارد. هم این است که شما چقد بودجه در نظر گرفته اید. طبیعتا هرچقدر بودجه شما بیشتر باشد تاب و سرسره با طرح و رنگ های متنوع تری در لیست خرید شما قرار می گیرند

    سن و سال کودک

    برای هر گروه سنی بین کودکان سرسره و تاب خاصی در نظر گرفته شده است که به صورت استاندارد تولید می شود. توجه داشته باشید که با بزرگتر شدن کودکان ، جذابیت سرسره و تاب های کوچکتر برای آنها از بین می رود.

    تحمل وزن

    با توجه به وزن کودک خود اقدام به خریداری تاب و سرسره نمایید.بیشتر تاب ها و سرسره های مختص آپارتمان از جنس پلاستیک هستند و به همین دلیل تحمل وزن پایینی دارند. با توجه به اینکه بچه ها به سرعت رشد می کنند و بزرگتر می شوند ، پیشنهاد می کنیم حتما تحمل وزن اسباب بازی را در نظر بگیرید. با خریدن این وسایل بازی و دعوت کردن مهمان حتما پیش می آید که کودکان دیگر هم می خواهند سوار تاب و سرسره شوند. پیشنهاد می کنیم برای جلوگیری از وقوع حادثه قبل از مهمانی ها ، تاب و سرسره را جمع کنید یا به بچه ها گوشزد کنید که این تاب و سرسره فقط مختص کودکان با این سن و وزن است.

    شرایط نصب و اجرای وسایل بازی

    با خرید بهترین سرسره و تاب مناسب آپارتمان قطعا یک کاتالوگ راهنمای نصب نیز در اختیار شما قرار می گیرد. از روی این کاتالوگ می توانید سرسره و تاب را به راحتی منتاژ کنید و در هر فضایی از خانه قرار دهید. بیشتر سرسره ها مثل قطعات پازل باید به هم وصل شوند و بیشتر تاب ها بین لولا درب ها قرار می گیرند. حتما اتصالات تاب و سرسره را پس از مدت کوتاهی چک کنید زیرا که ممکن است شل شده باشند و باعث ایجاد حادثه شوند. باتوجه به این که قطعات تاب و سرسره جداشدنی هستند ، می توانید در بازه های زمانی مشخص اقدام به شستن آنها نمایید.

    چطور کودکان را تشویق کودکان به بازی و تحرک کنیم ؟

    چطور کودکان را تشویق کودکان به بازی و تحرک کنیم ؟

    مدل های تاب و سرسره

    فارغ از مدل های کلاسیک و عروسکی و فانتزی موجود در بازار ایران ، سرسره و تاب هایی موجود است که دارای سبد بسکتبال ، چند سرسره دیگر یا چند تاب دیگر هستند. قطعا این موارد جای بیشتر را در فضای خانه شما اشغال می کنند و همچنین گران تر هم هستند.قبل از خرید در مورد انواع و اقسام تاب و سرسره تحقیق کنید.

    جنس و متریال

    قبل تر اشاره شده که جنس بیشتر تاب و سرسره مختص آپارتمان از پلاستیک است اما برخی از سو استفاده کنندگان برای سود بیشتر از جنس های نامرغوب در ساخت تاب و سرسره استفاده می کنند که باعث کم شدن عمر و کاهش تحمل وزن تاب و سرسره می شود.سعی کنید حتما از برند های معروف تولیدکننده تاب و سرسره خرید خود را انجام دهید.

    توجه : این مطلب آگهی ساختمان، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و اویم شاهانه در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.