×
×

قیمت کابینت آشپزخانه در سال ۱۴۰۲

  • کد نوشته: 41245
  • ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
  • دیدگاه‌ها برای قیمت کابینت آشپزخانه در سال ۱۴۰۲ بسته هستند
  • قیمت کابینت آشپزخانه یکی از مهم ترین ابزار در هر آشپزخانه است که برای نگهداری ظروف، وسایل آشپزی و حتی مواد خوراکی استفاده می شود. علاوه بر این نمی توان از نقش این ابزار در نمای درونی ساختمان و پوشش دهی مناسب فضا چشم پوشی کرد. این مصنوعات که جزو طراحی داخلی به شمار می […]

    قیمت کابینت آشپزخانه در سال ۱۴۰۲

    قیمت کابینت آشپزخانه یکی از مهم ترین ابزار در هر آشپزخانه است که برای نگهداری ظروف، وسایل آشپزی و حتی مواد خوراکی استفاده می شود. علاوه بر این نمی توان از نقش این ابزار در نمای درونی ساختمان و پوشش دهی مناسب فضا چشم پوشی کرد. این مصنوعات که جزو طراحی داخلی به شمار می آیند، انواع مختلفی از نظر جنس، مدل، رنگ و ویژگی های دیگر دارند که در ادامه بیشتر به آن می پردازیم.

    قیمت کابینت آشپزخانه در سال 1402

    قیمت کابینت آشپزخانه در سال ۱۴۰۲

    نقشه ساخت ویلا

    انواع کابینت آشپزخانه

    همانطور که می دانید آشپزخانه قلب هر ساختمان است که اغلب برای امور پخت و پز و پذیرایی کاربرد دارد و بسیار مورد توجه افراد به ویژه خانم ها قرار می گیرد؛ چرا که بخش اعظمی از وقت خود را در آن صرف می کنند و از این رو توجه به اجزای مختلف آن از جمله کابینت ها اهمیت دارد.

    هر ساله با توجه به گسترش علم و فناوری و توسعه صنعت ساخت و ساز، انواع مختلفی از این محصولات تولید و عرضه می شوند که از نظر طراحی و کیفیت پیشرفت قابل توجهی داشته اند. این ابزار دسته بندی های بسیار متنوعی دارند که به طور کلی از نظر نوع طراحی، در دو گروه سنتی همچون ممبران و مدرن مانند فرامید یا طرح برجسته قرار می گیرند و با یکدیگر تفاوت های بسیاری از نظر مدل، ترکیب رنگ، نوع و جنس دستگیره و حتی تعداد و اندازه دارند.

    از طرفی در طراحی های جدید، از نورپردازی و دیگر عناصر زیبایی به مقدار زیادی استفاده می شود که مزیت آن نسبت به انواع کلاسیک، تنوع زیاد در طرح و رنگ است؛ همچنین این شرایط دست سازندگان و مشتریان را در انتخاب باز نگه می دارد.

    قیمت کابینت آشپزخانه

    قیمت کابینت آشپزخانه

    جنس و مواد اولیه به کار رفته در ساخت کابینت

    معمولاً اولین گام برای تهیه کابینت مورد کاربرد برای آشپزخانه، انتخاب جنس مواد به کار رفته است که از متریال مختلفی تولید می شوند و هر یک ویژگی ها و مزایای خاص خود را دارند. از جمله این مواد عبارتند از:

    چوبی ام دی اف: یکی از پر کاربرد ترین متریال به کار رفته برای ساخت کابینت، این نوع چوب است که معمولاً در منازل با سبک سنتی دیده می شود. این ابزار از استحکام و ماندگاری قابل توجهی برخوردارند و تنوع خوبی در طرح و رنگ دارند.

    چوبی های گلاس: این محصول از نظر کیفیت و قیمت کابینت آشپزخانه در سطح بالا تری از ام دی اف قرار گرفته و برای هر دو خانه های کلاسیک و مدرن مناسب هستند؛ البته ساختار اصلی این نوع چوب نیز ام دی اف است که با روکش های براق پلاستیکی پوشانده شده اند. زیبایی و جلوه خیره کننده این محصولات باعث شده طرفداران زیادی داشته باشند.

    چوبی ملامینه: هرچند اساس اصلی این محصول نیز از چوب است، اما با کابینت های تمام چوب تفاوت های فاحشی دارد و عمده آن به جنس روکش این ورقه ها بر می گردد که با رزین و کاغذ های ضد آب پوشیده شده اند و دوام و ماندگاری بالایی دارند.

    فلزی گالوانیزه یا استیل: دسته دیگری از کابینت های آشپزخانه از نوع فلزی هستند که با وجود مقاومت خوب و قیمت کابینت آشپزخانه پایین، محبوبیت خود را از دست داده و بسیار کمتر از گذشته مورد استفاده قرار می گیرند. البته ترکیب این ابزار با چوب نیز مشاهده می شود که اغلب به صورت بدنه فلزی و درب چوبی هستند و از نظر هزینه نسبت به تمام چوب، مناسب ترند.

    قیمت کابینت آشپزخانه

    قیمت کابینت آشپزخانه

    انواع دیگری از کابینت های پلی گلاس، لمینت، لترون، رنگ پولشی و موارد دیگر نیز وجود دارند که از نظر ساختار اصلی مشابه موارد فوق بوده و اغلب در نوع روکش و در نتیجه خصوصیات ظاهری و میزان ماندگاری با هم تفاوت دارند.

    طراحی ویلا مدرن

    انواع طراحی کابینت و نحوه نصب آن ها

    نوع مدل و طراحی کابینت ها بسیار متنوع است که در ادامه برخی از معروف ترین آن ها را به طور مختصر بررسی می کنیم.

    • طراحی ممبران: محصولی دارای روکش وکیوم پلاستیکی و مغزی ام دی اف که سطح آن با تجهیزات پیشرفته حکاکی و برش خورده و طراحی بسیار زیبا و جالبی دارد.
    • طراحی منحنی: دارای گوشه هایی کاملاً گرد و بدون زاویه است که اغلب برای فضا های کوچک به کار می رود.
    • طراحی انزو: این نوع سبک بسیار به کابینت های ممبران شباهت دارد، با این تفاوت که میزان حکاکی روی آن کمتر بوده و طراحی ساده تری دارد.
    • طراحی مینیمال: ساده ترین نوع طراحی کابینت است که در عین سادگی، زیبایی خاصی دارد و معمولاً دارای کابینت هایی تک رنگ، بدون دستگیره و کاملا صاف و یکدست می باشد. این سبک در سال های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته و برای اغلب دکوراسیون ها استفاده می شود.

    نکته مهمی که در هنگام نصب این محصولات بایستی مورد توجه قرار بگیرد، چگونگی چیدمان آن ها در آشپزخانه است که به نوع دکوراسیون و فضای در دسترس بستگی دارد. برخی از مهم ترین این شیوه ها عبارتند از نصب یک طرفه روی دیوار، دو طرفه روبروی هم، کابینت هوایی، زمینی یا هردو، چینش ال مانند، یو مانند، جزیره، اپن و غیره که انتخاب چیدمان صحیح نقش مهمی در ظاهر آشپزخانه و میزان کارایی کابینت دارد.

    قیمت کابینت آشپزخانه

    قیمت کابینت آشپزخانه

    قیمت کابینت آشپزخانه در سال ۱۴۰۲

    همانطور که اشاره شد کابینت های مدرن بیشترین میزان تقاضا را در سال های اخیر به خود اختصاص داده اند که علت این امر مزایایی همچون قیمت کابینت آشپزخانه کمتر، تنوع بیشتر و چیدمان های متنوع و زیبا است. البته فاکتور های دیگری نیز بر قیمت کابینت آشپزخانه این محصول تاثیر گذارند که برخی از مهم ترین آن ها شامل نوع و کیفیت مواد اولیه به کار رفته، متراژ مورد نظر، هزینه طراح و سازنده کابینت، یراق آلات استفاده شده و موارد مشابه می باشد که به طور میانگین برای هر جنس و طرح ورقه، به ازای یک متر استاندارد (که این اندازه برای کابینت های زمینی دارای بلندی ۹۰ و عمق ۵۵ سانتیمتر و در کابینت های هوایی بلندی ۷۰ و عمق ۳۰ سانتیمتر می باشد) به شرح زیر است.

    1. کابینت فلزی استیل: ۵ تا ۸ میلیون تومان
    2. کابینت فلزی گالوانیزه: ۴ تا ۴٫۵ میلیون تومان
    3. کابینت ام دی اف داخلی: ۳٫۸ تا ۴٫۵ میلیون تومان
    4. کابینت ام دی اف خارجی: ۴٫۲ تا ۶ میلیون تومان
    5. کابینت ام دی اف با رنگ پلی اورتان: ۷ تا ۸٫۵ میلیون تومان
    6. کابینت تمام چوب ۱۵ تا ۲۲ میلیون تومان
    7. کابینت های گلاس داخلی: ۴٫۸ تا ۵٫۵ میلیون تومان
    8. کابینت های گلاس خارجی: ۵ تا ۶ میلیون تومان
    9. کابینت ملامینه: ۳ تا ۴ میلیون تومان
    10. کابینت پلی گلاس و لمینت داخلی: ۵٫۳ تا ۶٫۵ میلیون تومان
    11. کابینت پلی گلاس و لمینت خارجی: ۵٫۸ تا ۷ میلیون تومان
    12. کابینت ممبران: ۵٫۷ تا ۷ میلیون تومان
    13. کابینت انزو و رنگ پولشی: ۸ تا ۱۱ میلیون تومان
    14. کابینت فرامید داخلی: ۵ تا ۵٫۵ میلیون تومان
    15. کابینت فرامید خارجی: ۵٫۵ تا ۶ میلیون تومان
    16. کابینت مدرن: ۴٫۵ تا ۶ میلیون تومان
    17. کابینت کلاسیک: ۶٫۵ تا ۸٫۵ میلیون تومان

    قیمت سازه ال اس اف

    سخن پایانی

    معیار های متفاوتی در انتخاب کابینت وجود دارد که توجه به همخوانی آن با سایر بخش های ساختمان و همچنین سازگاری با روحیه افراد بسیار حائز اهمیت است. نکته مهم دیگری که مشتریان باید به آن توجه داشته باشند، انتخاب متریال با کیفیت و مرغوب و همچنین استفاده از تجارب طراحان و متخصصان این حوزه است تا بهترین نتیجه از نظر هماهنگی طرح و رنگ محصول با دکوراسیون داخلی ساختمان و همچنین دوام و ماندگاری آن حاصل شود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.