×

قیمت یونولیت سقفی در سال ۱۴۰۲

  • کد نوشته: 41580
  • ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
  • دیدگاه‌ها برای قیمت یونولیت سقفی در سال ۱۴۰۲ بسته هستند
  • قیمت یونولیت سقفی چکیده مطلب امروز هر چقدر ساختمان‌های ساخته شده سبک‌تر و مقاوم‌تر باشند، خواهان بیش‌تری در میان مردم پیدا می‌کنند که برای سبک‌تر شدن ساختمان در سقف آن از یونولیت استفاده می‌شود. قیمت یونولیت سقفی به عوامل مختلفی بستگی دارد که ما در این مقاله شما را با عوامل موثر بر قیمت یونولیت […]

    قیمت یونولیت سقفی در سال ۱۴۰۲

    قیمت یونولیت سقفی

    چکیده مطلب

    امروز هر چقدر ساختمان‌های ساخته شده سبک‌تر و مقاوم‌تر باشند، خواهان بیش‌تری در میان مردم پیدا می‌کنند که برای سبک‌تر شدن ساختمان در سقف آن از یونولیت استفاده می‌شود. قیمت یونولیت سقفی به عوامل مختلفی بستگی دارد که ما در این مقاله شما را با عوامل موثر بر قیمت یونولیت و مشخصات آن همچنین مزایایی که در سازه دارد، آشنا می‌کنیم و برای کسب اطلاعات بیش‌تر توصیه می‌کنیم تا پایان مطلب را مطالعه کنید.

    قیمت یونولیت سقفی در سال 1402

    قیمت یونولیت سقفی در سال ۱۴۰۲

    یونولیت سقفی چیست

    طراحی ویلا ۳۰۰ متری در صنعت ساخت‌وساز از سقف‌های متفاوتی استفاده می‌کنند که باید این انتخاب با توجه به عوامل مختلفی همچون شرایط آب و هوایی، نوع اسکلت و هزینه مورد نظر کارفرما صورت بگیرد. سقف‌های مختلفی همچون یوبوت، وافل، کامپوزیت، عرشه فولادی، تیرچه بلوک و یونولیت سقفی در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد که قیمت یونولیت سقفی به صورت‌های مختلفی در بازار عرضه می‌شود.

    پلاستوفوم نام ماده‌ای است که در کشور ایران به عنوان یونولیت شناخته می‌شود و از آن در قسمت‌های مختلفی همچون سقف ساختمان استفاده می‌کنند. یونولیت سقفی نوعی پلیمر است که از مونوراستایرن تشکیل شده به طوری که اگر در معرض بخار قرار بگیرد منبسط  و حجم آن ۴۰ برابر بزرگ‌تر می‌شود. استفاده از یونولیت سقفی یا فوم سقفی باعث می‌شود تا ساختمان‌ها با توجه به وزن سبکی که دارند بسیار مقاوم و از استحکام بالایی در برابر فشار برخوردار باشند.

    مشخصات یونولیت سقفی

    یونولیت سقفی در ابعاد، وزن و سایزهای مختلف تولید می‌شود که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌ها و مشخصات مخصوص به خود را دارند که قیمت یونولیت سقفی به این عوامل وابسته است.

    قیمت یونولیت سقفی

    قیمت یونولیت سقفی

    • نوع یونولیت

    یونولیت تیرچه بتنی به طول ۲ متر، عرض ۵۰ سانتی‌متر و ارتفاع ۲۵ سانتی‌متر تولید می‌شود که بسته به نوع سقف از آن استفاده می‌کنند. یونولیت سقف تیرچه کرومیت یا فلزی به طول ۱تا ۲ متر، عرض ۶۵ سانتی‌متر و ارتفاع ۲۰ تا ۲۵ سانتی‌متر ساخته می‌شود که با توجه به اندازه‌های آن باید آن را به کار گرفت.

    یونولیت فوم سقفی‌های پیش تنیده در طول ۲ متر، عرض ۵۰ سانتی‌متر و ارتفاع ۱۵ سانتی‌متر طراحی شده‌اند که باید با توجه به اندازه آن‌ها را در سقف ساختمان به کار گرفت. یونولیت حفره دار در طول ۱ متر، عرض ۵۰ سانتی‌متر و ارتفاع ۲۵ سسانت‌متر ساخته شده‌اند که مهندسان از این یونولیت با توجه به اندازه‌های گفته شده در سقف آن را به کار می‌برند.

    • ابعاد یونولیت

    یونولیت سقفی سیمانی در ابعاد ۲۵*۵۰*۲۰۰سانتی‌متر ساخته شده که پاشنه کاری آن به طور ۳*۴ و وزن آن‌ها در هر مترمکعب به صورت یکسان تولید شده است.

    مزایا و معایب یونولیت سقفی

    یونولیت سقفی مزایای بسیار زیادی از جمله کاهش مصرف بتن و تیرچه، نیاز نداشتن به رابیزکاری، چسبندگی خوب به خاک و گچ، صرفه جویی در مصرف آب و قالب بندی، جلوگیری از نفوذ گرما و سرما و سبک‌تر شدن وزن سازه دارد. از دیگر مزایای این یونولیت مقاومت در برابر آتش، کاهش مصرف فولاد، صرفه جویی در هزینه، قیمت یونولیت سقفی به صورت مناسب و افزایش سرعت نصب سقف اشاره کرد.

    در کنار مزایایی که یونولیت سقفی دارد، معایبی را هم شامل می‌شود که طبیعتاً تعداد معایب از مزایا کم‌تر است و از معایب آن می‌توان به عدم مقاومت در برابر حلال‌های عالی اشاره کرد. آسیب رسیدن به لایه اوزن که مربوط به یونولیت‌های ساخته شده از کلرو فلورو کربن است از دیگر معایب بوده و اگر آن را با روغن رنگ آمیزی کنیم قابلیت اشتعال را دارد.

    مزایا و معایب یونولیت سقفی

    مزایا و معایب یونولیت سقفی

    عوامل موثر بر قیمت یونولیت سقفی

    طرح ویلای ۸۰ متری فاکتورهای بسیار مهمی همچون نوع یونولیت، دانسیته یونولیت، نوع مواد اولیه محصول و ویژگی‌های فیزیکی یونولیت بر روی قیمت تأثیر می‌گذارد. قیمت این محصول با توجه به وزنی که دارد به صورت تقریبی از ۱۵۰ هزار تومان شروع می‌شود و وزن‌های بیش‌تر آن به یک میلیون تومان هم خواهد رسید. از دیگر عوامل موثر بر روی قیمت یونولیت سقفی می‌توان به ابعاد و اندازه، میزان اشتعال پذیری، ظاهر و ساختار، میزان عرضه و تقاضا، میزان نرخ دلار و افزایش یا کاهش آن همچنین استاندارد بودن یونولیت بر روی قیمت اشاره کرد.

    سخن پایانی

    در مطالب فوق شما با یونولیت و مشخصات آن و همچنین عوامل موثر بر قیمت یونولیت سقفی به طور کامل آشنا شدید و اگر قصد خرید این محصول را جهت استفاده در سازه خود دارید بهتر است تمام جوانب را در نظر داشته باشید. استفاده از یونولیت علاوه بر اینکه مزایای بسیاری را شامل می‌شود، می‌تواند در هزینه‌های شما صرفه جویی کند و به دلیل قیمت به‌صرفه و کیفیت مناسبی که دارد، گزینه مناسبی جهت خرید محصول می‌شود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.