×
×

بلوک ساختمانی و انواع آن

  • کد نوشته: 41395
  • ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
  • دیدگاه‌ها برای بلوک ساختمانی و انواع آن بسته هستند
  • بلوک ساختمانی و انواع آن یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین مصالح مورد استفاده در ساخت و ساز، بلوک ساختمانی است که به منظور کاربرد در سازه‌های بتنی و فلزی از آن استفاده می‌شود. این بلوک در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شود که هر پیمانکاری با توجه به نیاز خود، مدل‌های مختلفی از […]

    بلوک ساختمانی و انواع آن

    بلوک ساختمانی و انواع آن یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین مصالح مورد استفاده در ساخت و ساز، بلوک ساختمانی است که به منظور کاربرد در سازه‌های بتنی و فلزی از آن استفاده می‌شود. این بلوک در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شود که هر پیمانکاری با توجه به نیاز خود، مدل‌های مختلفی از آن‌ها را استفاده می‌کند. برخی از بلوک‌های ساختمانی بر پایه سیمان ساخته شده‌اند و برخی دیگر نیز از سایر مواد مانند لیکا و گل رس که توصیه می‌کنیم برای اطلاعات بیش‌تر حتما تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

    بلوک ساختمانی و انواع آن

    بلوک ساختمانی و انواع آن

    طراحی ویلای ۸۰ متری

    بلوک ساختمانی چیست

    این بلوک یکی از قطعات مجزا و پیش ساخته از سیمان و یا سایر مواد ساختمانی است که از آن به عنوان بخشی از سازه استفاده می‌کنند. استفاده از بلوک ساختمانی باعث کاهش استفاده از مواد خام در محل پروژه می‌شود و در نتیجه سرعت ساخت و ساز را به صورت چشمگیری افزایش می‌دهد.

    قرار دادن برخی از مواد در کنار یکدیگر باعث ایجاد بلوک ساختمانی می‌شود که از برخی از انواع آن در سقف و برخی نیز در دیوار استفاده می‌کنند. معمولا برای ساخت این قطعه ساختمانی از سیمان، ماسه سنگ و آب استفاده می‌کنند که با ترکیب این اجزاء، بلوک مورد نظر تهیه می‌شود.

    سقف ال اس اف

    انواع بلوک ساختمانی

    بلوک ساختمانی در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شوند که در ادامه به بررسی مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم :

    بلوک ساختمان

    بلوک ساختمان

    بلوک سیمانی و سفالی

    یکی از رایج‌ترین بلوک‌های ساختمانی در بازار، نوع سیمانی آن است که با استفاده از ماسه سنگ، سیمان و احتمالا برخی از مواد افزودنی شیمیایی ساخته می‌شود. از انواع بلوک‌های سیمانی برای ساخت سقف و دیوار مورد استفاده قرار می‌گیرد. بلوک سفالی نیز جزو قطعات ساختمانی مقاوم است که در برابر حرارت و صوت مقاومت بالایی دارد و میزان تراکم آن نسبت به بلوک‌های سیمانی، بیش تر است. این دو نوع بلوک ساختمانی از نظر ظاهری تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند و در ساخت بلوک سفالی نیز از گل رس به عنوان اصلی‌ترین ماده اولیه استفاده می‌شود.

    بلوک لیکا و هبلکس

    یکی دیگر از انواع بلوک ساختمانی بلوک لیکا است که از لیکا به عنوان اصلی‌ترین ماده اولین آن یاد می‌شود که همین باعث شده که وزن بلوک به صورت چشمگیری کاهش یابد. از این نوع بلوک نیز می‌توان به عنوان بلوک سقفی و بلوک دیواری استفاده کرد. در سمتی دیگر، بلوک هبلکس قرار دارد که از ترکیب پودر آلومینیوم، سیمان، آهک و سیمان تشکیل می‌شود و به خاطر وجود حباب در ساخت آن، فضاهای متخلخلی بین دانه‌های ماسه سنگ شده به وجود می‌آید. همین موضوع باعث شده که بلوک هبلکس جزو سازه‌های سنگین و بزرگ قرار گیرد که طرفداران بسیاری نیز در بازار ساختمانی دارد.

    بلوک

    بلوک

    بلوک aac و بلوک naac

    بلوک‌های ساختمانی aac و naac جزو یک خانواده محسوب می‌شوند و تقریبا ویژگی‌های مشتری دارند. از بلوک aac به عنوان بلوک سبک اتوکلاو نیز یاد می‌کنند و برای تولید آن از ماسه بادی، سیمان، آب و پودر آلومینیوم استفاده می‌شود. بلوک نوع naac نیز با نام بلوک سبک گازی غیراتوکلاو یاد می‌شود و از همین مواد اولیه ساخته می‌شود. تنها تفاوتی که این دو نوع بلوک ساختمانی دارند این است که برای ساخت بلوک نوع اول از دستگاه اتوکلاو استفاده می‌شود ولی در بلوک naac این موضوع وجود ندارد.

    بلوک فومی (استایرن)

    بلوک فومی یا استایرن در چند سال اخیر جزو بلوک‌های سقفی استفاده شده است که مقاومت بالایی در برابر عبور حرارت و صوت دارد و جلب اینجاست که در عین حال وزن پائینی را داراست.

    مراحل ساخت ویلا در شمال

    قیمت بلوک ساختمانی

    انواع بلوک ساختمانی موجود در بازار دارای قیمت‌های مختلفی است که از جمله فاکتورهای موثر بر قیمت آن می‌توان به نوع آن، ابعاد بلوک، تعداد جداره، خرید عمده یا خرد، مواد به کار رفته در آن و غیره اشاره کرد. به منظور آشنایی با قیمت دقیق هر کدام از انواع بلوک‌های ساختمانی می‌توانید با کارشناسان مربوطه ارتباط برقرار کنید و نسبت به خرید آن اقدام نمائید.

    بلوک دیوار

    بلوک دیوار

    سخن پایانی

    همانطور که مشاهده کردید بلوک ساختمانی جزو اصلی‌ترین قطعات ساختمانی است که به منظور ساخت و ساز از آن استفاده می‌شود و برای ساخت دیوار و سقف استفاده می‌کنند. بلوک‌های ساختمانی دارای انواع مختلفی است که از آن جمله می‌توان به بلوک سیمانی، فومی، لیکا و سفالی اشاره کرد. هر کدام از انواع بلوک‌های ساختمانی با استفاده از مواد مختلفی تولید می‌شوند که باعث شده در وزن و قیمت آن‌ها نیز تفاوت ایجاد شود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.