×
×

از ۰ تا ۱۰۰ اجرای نمای رومی و اجرای نمای کلاسیک

  • کد نوشته: 25275
  • ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
  • دیدگاه‌ها برای از ۰ تا ۱۰۰ اجرای نمای رومی و اجرای نمای کلاسیک بسته هستند
  • اجرای نمای رومی به گزارش بازسازی ویلا : وقتی صحبت از اجرای نمای رومی می‌شود، مهم‌ترین متریال سنگ است! معمولاً در این نما از سنگ تراورتن و یا مرمر استفاده می شود، البته سبک اجرای نمای رومی قطعاً شما را راضی نگه میدارد چون بسیار لوکس و اشرافی است. نمای ساختمان دانشی به روز و همیشه […]

    از ۰ تا ۱۰۰ اجرای نمای رومی و اجرای نمای کلاسیک

    اجرای نمای رومی

    به گزارش بازسازی ویلا : وقتی صحبت از اجرای نمای رومی می‌شود، مهم‌ترین متریال سنگ است! معمولاً در این نما از سنگ تراورتن و یا مرمر استفاده می شود، البته سبک اجرای نمای رومی قطعاً شما را راضی نگه میدارد چون بسیار لوکس و اشرافی است.

    نمای ساختمان دانشی به روز و همیشه در حال تحول و تغییر است. نمای ساختمان  همانند لباس ، معرف هویت و شخصیت ظاهری یک ساختمان محسوب می شود ،که سیرت داخل یک ساختمان را هم به ما نشان می دهد.

    همچنین نما ترکیب توان مهندسی فن آوری های نوین ، تجربه ، هنر، خلاقیت و استفاده از عناصر بصری و دیداری در کنار یکدیگر است و هنگامی که بر مبنای اصول و هارمونی طراحی شود ، علاوه بر جذب نگاه دائمی مخاطب ، می تواند فارغ از محدودیت های زمان و مکان ، به اثری جاودانه تبدیل شود. امروزه به طراحی ظاهر ساختمان توجه ویژه ای می شود و انواع سبک ها برای طراحی نمای وجود دارد که یکی از پرطرفدارترین آن ها طراحی نمای رومی است که گاهی به آن طراحی نمای کلاسیک ساختمان نیز می گویند.

    جهت طراحی و اجراء با ما در تماس باشید.

    ۰۹۱۲۲۲۳۶۹۷۴

    اجرای نمای رومی

    اجرای نمای رومی

    نحوه اجرای نمای رومی با سنگ

    برای اجرای نمای رومی با سنگ مراحل مختلفی مطرح می شود، در این راستا چه خوب است که مراحل را به طور دقیق مورد بررسی قرار دهید:

    مرحله اول اجرای نمای رومی با سنگ تهیه نقشه است. در نقشه نما می بایست ضخامت سنگ ها، سطح برجستگی نما و همینطور فرمی که برای نمایش اجرا می شود، مورد بررسی قرار بگیرد. نما می بایست از نظر زاویه و قوس مشخص شود، پس از اینکه نقشه کشی انجام شد، عملیات شاسی کشی صورت میگیرد.

    اجرای نمای رومی

    اجرای نمای رومی

    مرحله دوم اجرای نمای رومی مربوط به شاسی کشی است. شاسی کشی وظیفه تحمل وزن نما را بر عهده دارد، در واقع این عملیات سبب می‌شود تا ساختمان در برابر زلزله انعطاف پذیری بیشتری داشته باشد، برای شاسی کشی نیز یک سری ابزارهای خاص مورد نیاز است، مثلا نیاز به نبشی میلگرد و همینطور پیچ و مهره های خاصی خواهد بود.

    برای شاسی کشی در ابتدا می بایست اندازه ها پیاده سازی شوند و سپس ریسمان کشی صورت بگیرد، البته که ریسمان کشی شاسی ها یکی از حساس ترین مراحل بوده و نیاز است که به دقت انجام شود، چون ارتباط زیادی به استحکام ساختمان خواهد داشت.

    در صورتی که سازه بتنی در ساختمان استفاده شده باشد، نیاز به دستک های فلزی خواهد بود/ معمولا شاسی کشی نیاز به پوشش ضد زنگ داشته و یا می بایست از آلیاژهای مقاوم برای آن استفاده شود، چون شرایط آب و هوایی مناطق  مختلف با هم فرق می‌کند.

    جهت طراحی و اجراء با ما در تماس باشید.

    ۰۹۱۲۲۲۳۶۹۷۴

    اجرای نمای کلاسیک

    اجرای نمای کلاسیک

     

    ویلا دوبلکس کوچک

    سومین مرحله اجرای نمای رومی مربوط به رابیتس کاری است. به زبان ساده قرار است که یک سری فرم های منحنی شکل برای شاسی کشی اجرا شود، این فرم ها معمولاً پیچیدگی خاص خود را دارند، بنابراین نیاز به رابیتس کاری خواهد بود.

    دقت کنید که برای شاسی کشی، سنگ و ضخامت آن و همین طور حجم سنگ ها اهمیت زیادی دارند، هرچه وزن نما بیشتر باشد، شاسی کشی و زیرسازی آن بر اساس نوع متریال مقاوم تر خواهد بود، گاه نیاز به چند لایه رابیتس خواهد بود.

    اجرای نمای کلاسیک

    اجرای نمای کلاسیک

    مرحله بعدی یا مرحله چهارم اجرای نمای رومی مربوط به نصب سرستون‌ها است، معمولاً سر ستونها نیاز به سنگ زیادی دارند که البته هزینه و زمان بالایی در بر خواهند داشت، این قسمت می بایست توسط استادکاران صورت بگیرد و معماری که برای اجرای سرستون‌ها انتخاب می شود علاوه بر مهارت بالا می بایست شرایط را هنرمندانه پیش ببرد. معمولا از روش سی ان سی استفاده میشود تا برش سنگ ها سریعتر صورت بگیرد.

    نما سیمانی ویلا

    نما سیمانی ویلا

    مرحله بعدی به این شکل است که سنگها می بایست با دوغاب به قطعات فلزی اسکوپ متصل شوند، اسکوپ ها همان قطعات کوچکی هستند که از جنس گالوانیزه اجرای شده‌اند و معمولاً در مدل‌های سه پایه و پروانه‌ای عرضه می شوند البته جنس اسکوپ ها معمولاً استیل است. زاویه ای که برای اسکوپ های پروانه ای اجرا می شود، ۴۵ درجه بر سطح پشت سنگ خواهد بود.

     یکی از نکات مهمی که در اجرای نمای رومی با سنگ باید به آن دقت شود این که فردی که این کار را انجام می‌دهد باید تسلط زیادی به ابزارزنی داشته باشد. محاسبات و پیاده‌سازی نقشه و همینطور نوع جوشکاری اهمیت زیادی در اجرای نمای رومی خواهد داشت.

    ابعاد و رنگ سنگ ها، شکل ستون ها، سطح برآمدگی ها و نوع ابزارها، شرایط قرار گیری سازه های فلزی همگی در اجرای نمای رومی اهمیت دارند.

    ابزار رومی

    ابزار رومی

    اجرای نمای رومی سیمانی

    اجرای نمای رومی توسط سیمان نیز صورت می‌گیرد. شاید این روزها سیمان جای سنگ را گرفته باشد مخصوصاً برای ویلا های جذاب در شمال!

    دلایلی که باعث می شود سیمان گزینه بهتری نسبت به سنگ ها باشد، گران بودن قیمت سنگ ها و همینطور احتمال سقوط سنگ ها و خطر ساز بودن آنها است. در صورتی که برای سیمان چنین شرایطی وجود ندارد. مراحل اجرای نمای رومی سیمانی به صورت زیر است:

    در ابتدا نیاز است که زیرسازی به درستی صورت بگیرد، زیرسازی اهمیت زیادی دارد چون می بایست سطح زیر ساز کاملاً صاف و تراز باشد. بنابراین نیاز به ماله کشی بوده تا ناصافی ها از بین بروند. پس از این مرحله نوبت به اجرا نمودن ملات می رسد که مرحله دوم اجرای نمای رومی سیمانی خواهد بود. در واقع زمانی که زیرسازی تکمیل شد، می‌بایست کروم بندی انجام شود. در این روش روی توری های رابیتس توسط ملات پوشانده می شود.

    ملاتی که در این قسمت به کار برده می شود، معمولاً ترکیبی از سیمان و پودر سنگ است این کار سبب می شود تا بستر مناسبی برای اجرای ماسه سیمان فراهم شود تخصص در این مرحله اهمیت زیادی دارد.

    جهت طراحی و اجراء با ما در تماس باشید.

    ۰۹۱۲۲۲۳۶۹۷۴

    اجرای نمای رومی سیمانی

    اجرای نمای رومی سیمانی

    سومین مرحله مربوط به قاب بندی سیمان است در واقع می بایست قاب بندی نما به صورتی انجام شود که قالب کلی نما قابل قبول به نظر برسد. به زبانی ساده تر نیاز است که از شیشه هایی با ضخامت یک الی یک و نیم سانتی متر استفاده شود و ملات، پودر سنگ و همینطور سنگریزه ها به همراه سیمان سفید قاب بندی شوند. مرحله چهارم مربوط به بند کشی و سمباده زنی نما است در چنین شرایطی نیاز است که شیشه‌های قاب بندی از نما جدا شده و همینطور شیارهای ایجاد شده به واسطه بندکشی و سمباده کشی حالت صیقلی پیدا نمایند.

    مرحله پنجم یا آخرین مرحله اجرای نمای رومی سیمانی مربوط به نصب المان های رومی روی نما است معمولاً المانها از پیش ساخته بوده و حالت مجسمه‌ای دارند و تنوع زیادی برای اجرای نقش و نگار رومی روی آنها فراهم شده است‌.

    طراحی ویلا شیبدار

    نمای رومی ساده

    اگر از دسته افرادی هستید که به فکر اجرای نمای رومی هستید قطعاً نوع ساده آن برای شما بهترین گزینه خواهد بود. در مدل های ساده معمولا از رنگ های خنثی استفاده شده و نقش و نگارها کاملاً با احتیاط اجرا خواهند شد. در این سبک رویکرد مینیمال نیز وارد نمای رومی می شود البته سبک ساده هم برای نمای رومی سنگی و هم مدل سیمانی قابل اجرا است و مقرون به صرفه تر از مدل های پر نقش و نگار خواهد بود.

    نمای رومی ساده

    نمای رومی ساده

    قیمت هر متر سنگ نما رومی

    قیمتی که برای سنگ نمای رومی در نظر گرفته می شود، بر اساس نوع سنگ بررسی می‌شود. در گذشته از سنگهای گرانیتی استفاده می‌شد که قیمت نسبتاً بالایی داشتند و البته بسیار سنگین بودند.

    امروزه از سنگ مرمر و یا تراورتن استفاده می‌شود، که قیمت نسبتاً ارزان تری دارند. نوعی نمای رومی پیش ساخته پلی استایرن وجود دارد که از فوم های نسوز ساخته می شود. میزان دانسیته واقعی آن ۲۰بوده و از روکش های یکنواخت بتن پلیمری برای آنها استفاده می‌شود، که تراکم بالایی داشته و نسبتاً ضخیم هستند و مقاومت بسیار عالی در برابر رطوبت، گرما، سرما و همینطور بارانهای اسیدی دارند.

    نمای رومی پیش ساخته معمولاً ۵۰ درصد ارزانتر از سنگها هستند و قدرت اجرای آنها نیز ۱۰ برابر سریع تر از سنگ است، چون نیاز به رابیتس بندی و همینطور اسکوپ ندارد. به طور کلی فاکتورهای زیادی در تعیین قیمت سنگ نمای رومی در نظر گرفته می شود، مثلاً رنگ برخی از سنگ ها سبب گرانتر بودن آنها خواهد شد، چون معمولاً در بازار کمتر یافت می‌شود و گاه نیز نوع سنگ به کار برده شده نایاب است و این موضوع سبب می‌شود تا هزینه کلی کار بیشتر شود اما به طور کلی قیمت سنگ نمای رومی به صورت متری محاسبه می‌شود.

    نما رومی ویلا

    نما رومی ویلا

    نمای رومی ایرانی

    معمولاً نمای رومی ایرانی به صورت کلاسیک است، ایرانیان علاقه زیادی به سبک کلاسیک دارند و این موضوع در ساخت و ساز نیز ورود کرده است. اگر به مناطق خاصی از تهران به خصوص مناطق یک و دو و سه دقت نمایید، از نمای کلاسیک رومی بسیار استفاده شده و به نوعی مشهور به مناطق لوکس نشین در تهران است.

    نمای رومی و نمای کلاسیک ترکیب بسیار عالی هستند و سبب زیبایی ظاهری ساختمان می‌شوند. از نمای رومی کلاسیک برای آپارتمان ها و همینطور منازل مسکونی استفاده خواهد شد و در ویلاها نیز به کار برده می شود. معماری اجرای نمای رومی کلاسیک کمی دشوار است، چون معمولاً پر از نقش و نگار بوده و هویت و فرهنگ ایرانی در بخش‌های مختلف آن دیده می‌شود و این موضوع سبب می‌شود تا سلیقه مردم نیز اهمیت زیادی در اجرای نما پیدا نمایند.

    جهت طراحی و اجراء با ما در تماس باشید.

    نمای رومی ایرانی

    نمای رومی ایرانی

    البته این روزها نمای رومی مدرن نیز در ایران طرفداران خاص خود را دارد. نمایی که بسیار ساده بوده و شامل پوشش یکدست و یکرنگ هستند و البته به رنگ خنثی استفاده می شوند. در ساخت و سازهای مدرن معمولاً تمیز بودن اجرا و انعکاس درست نور توسط اجرا اهمیت زیادی خواهد داشت.

    نمای رومی کلاسیک با فرهنگ اصیل ایرانی همگام و همسو است. مخصوصا اگر به صورت تخصصی و حرفه‌ای صورت بگیرد اگر به این نماها دقت کنید، ساختمان شامل پوسته بسیار جذاب خواهد بود، که معمولاً متفاوت از ساختمانهای دیگر است. این نمای ظاهری زمانی که با اصول زیبایی شناسی در معماری ترکیب شود و همینطور اقلیم منطقه را مدنظر قرار دهد، قطعاً مورد تایید سطح بیشتری از افراد قرار می‌گیرد. اجرای نمای رومی کلاسیک در ایران نمره بالایی توسط مهندسان اروپایی کسب کرده است.

    تاج نمای رومی

    تاج و سردری ها یکی از مهمترین قسمت اجرای نمای رومی محسوب می‌شوند. این طور که بررسی‌ها نشان می‌دهد کاربران به محض دیدن یک ساختمان در ابتدا به تاج و سر در آن دقت می‌کنند. بنابراین مهمترین نکته ای که در اجرای تاج نمای رومی می بایست رعایت شود، نوع اجرای آن است.

    طراحان ایرانی خوشبختانه توانسته‌اند خلاقیت زیادی برای اجرای تاج نما در نظر بگیرند و در این زمینه تا حد زیادی موفق بوده اند. تاج نمای رومی در ایران معمولاً یا به صورت مثلثی و یا به شکل مدرن و هلالی اجرا می‌شود، البته ایده های مختلفی در این زمینه قابل اجرا بوده و محدودیت زیادی دیده نمی شود/ سردری های ساختمان های رومی معمولاً می بایست برجستگی های خاص خود را داشته باشند.

    بنابراین زاویه سازی برای تاج نمای رومی اهمیت زیادی دارد. هر چه زاویه سازی گسترده تری اجرا شود تاج نمای رومی شرایط بهتری خواهد داشت بررسی ها اینطور نشان می‌دهد که استفاده از رنگ های روشن و مجسمه‌های از پیش ساخته برای تاج نمای رومی بهترین گزینه خواهند بود.

    تاج نمای رومی

    تاج نمای رومی

    نما رومی جدید

    در اجرای نمای رومی جدید به جزئیات بیشتر اهمیت داده می‌شود. المان‌هایی که در نمای ساختمان اجرا می‌شوند بر اساس منطقه مورد بررسی قرار می گیرند.

    معمولا سبک های کلاسیک به کوچکترین جزئیات بیشترین اهمیت را می‌دهند و هماهنگی زیادی بین قسمت‌های مختلف سبک های کلاسیک دیده می‌شود مثلاً یکی از مدل های جدید از اجرای نمای رومی ساختمان استفاده از رنگ سفید برای بخشهای پنجره ها و همینطور تاج ساختمان است، شیارها و زاویه های به کار برده شده معمولاً جزئیات بالایی دارند‌.

    نما رومی جدید

    نما رومی جدید

    نمای ساختمان رومی به رنگ نسکافه ای و به سبک کلاسیک با جزئیات زیاد از دیگر سبک های جدید سال ۲۰۲۱ محسوب می شود. فرم های دایره ای در یک سال اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند معمولاً در اجرای نماهای کلاسیک تقارن و قرینه بودن مهمترین موضوع است.

    ستون ها و سرستون هایی که برای سبک های مدرن استفاده می‌شوند، اهمیت زیادی دارند. در چنین حالتی بهترین رنگ استفاده شده، سفید است. معمولاً نمای ساختمان رومی که از سنگ ساخته شده و دارای کاربری ویلایی در طبقات دوبلکس به صورت کلاسیک است، می تواند یکی از بهترین ایده هایی باشد که می توانید انتخاب کنید.

    ترکیب رنگ طلایی و سفید به خصوص برای ستون ها ایده های جذابی هستند که در اجرای نمای رومی جدید ایرانی دیده می شود. رنگ‌های قهوه‌ای معمولاً برای بخشی از فضا قابل اجرا هستند.

    جهت طراحی و اجراء با ما در تماس باشید.

    ۰۹۱۲۲۲۳۶۹۷۴

    سنگ کاری رومی جدید

    سنگ کاری رومی جدید

    سنگ کاری رومی جدید

    استفاده از سنگ های مرمر برای اجرای نمای رومی معمولاً هزینه زیادی دارند اما به قدری شیک و مدرن هستند که هر سلیقه ای را به خود جذب می کنند. معمولا اجرای سنگ های طبیعی سبب می شود تا فضای بیرونی ساختمان بسیار جذاب به نظر برسند.

    سنگ های مرمر و گرانیت در سبکهای جدید و به صورت ترکیبی نیز اجرا می‌شوند. البته شما می توانید نمای رومی ساختمان را ترکیبی از سنگ و سیمان در نظر بگیرید تا هزینه‌ها تا حد زیادی کاهش یابد .معمولاً جدیدترین سنگ کاری رومی با رنگ های خنثی اجرا  شده است.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.