×
×

9 توصیه برای ساخت پورتفولیو معماری از کانون معماران

  • کد نوشته: 38062
  • ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
  • دیدگاه‌ها برای 9 توصیه برای ساخت پورتفولیو معماری از کانون معماران بسته هستند
  • 9 توصیه برای ساخت پورتفولیو معماری از کانون معماران به گزارش آگهی ساختمان : چکیده : توصیه‌های کانون معماران در مورد طراحی و ساخت رزومه و پورتفولیو معماری که مسیر موفقیت اپلای تحصیلی و شغلی تان را هموار تر می‌کند. اکنون، به عنوان یک فارغ‌التحصیلی که دوران دانشجویی خود را پشت سر گذاشته و قدم در فضای […]

    9 توصیه برای ساخت پورتفولیو معماری از کانون معماران

    9 توصیه برای ساخت پورتفولیو معماری از کانون معماران

    به گزارش آگهی ساختمان : چکیده : توصیه‌های کانون معماران در مورد طراحی و ساخت رزومه و پورتفولیو معماری که مسیر موفقیت اپلای تحصیلی و شغلی تان را هموار تر می‌کند.

    اکنون، به عنوان یک فارغ‌التحصیلی که دوران دانشجویی خود را پشت سر گذاشته و قدم در فضای حرفه‌ای می‌گذارید، می‌دانید که حداقل 80  الی 300 نفر از هم‌دانشگاهی‌هایتان با شما در رقابت هستند. ناگفته نماند که تعداد بی‌شماری از فارغ‌التحصیلان سایر دانشگاه‌ها و سایر شهر‌ها و حتی کشور‌ها نیز با شما به رقابت خواهند پرداخت.

    شما در ابتدای فارغ‌التحصیلی‌تان و بطور غریزی شروع به ساخت پورتفولیویی از رزومه و کار‌های طراحی خود کرده و آنرا به دفاتر یا دانشگاه‌های مختلف معماری ارسال خواهید کرد. در حالی که این‌کار شما تحسین برانگیز است، فراموش نکنید که هم‌تایان شما نیز همین مسیر را پیش گرفته‌اند.

    جایی برای نگرانی نیست؛ در این مقاله، ما در مورد نکاتی کلیدی طراحی و ساخت پورتفولیو معماری و رزومه به گفتگو خواهیم پرداخت که اگر توان از میان برداشتن رقبای‌تان را به شما ندهد، حداقل شما را در میان گروه اندک منتخب در رقابت قرار خواهد داد! شما می‌توانید در میان جمعیت برجسته شوید و به رویای خود جامع عمل بپوشانید.

    قبلاً اصول اولیه طراحی و قوانین ساختمان را در دانشگاه و مدرسه معماری خود آموزش دیده‌اید. اکنون زمان این فرا رسیده که توانایی و مهارت‌های خود را به درستی در معرض دید داور یا کارفرمایان آینده خود قرار دهید.

    1.    به بررسی نمونه پورتفولیو معماری بپردازید

    بی‌تردید معمار یا معمارانی را در ذهن خود دارید که مسیر طی شده توسط آن‌ها برایتان الهام بخش است. بررسی پورتفولیو‌ این معماران گزینه‌ی خوبی برای قدم برداشتن در مسیر ساخت پورتفولیو معماری است. با بررسی نمونه پورتفولیو معماری ، تلاش کنید که طرح‌های نزدیک به سبک هنری خود را بیابید.

    راه دیگر این است که از ایده‌ها و مفاهیم استفاده شده در پورتفولیو بهترین معماران جهان بهره بگیرید. معمارانی همچون فرانک گری، باکمینستر فولر، آی‌ام‌پی و افرادی از این دست. اگرچه ممکن است طرح‌های آنها برای فارغ‌التحصیلان جدید کمی دور از ذهن باشد، اما مفاهیمی که آنها ایجاد کرده‌اند هنوز بسیار محبوب هستند؛ ایده‌های طراحی‌ای را استخراج کنید که داوران‌تان را شگفت زده کند.

    2.    قالب پورتفولیو معماری متناسب و سازگار با زمینه‌ی طراحی‌تان را انتخاب کنید

    گام بعدی، در نظر گرفتن زمینه‌ی ترجیحی طراحی‌تان است.

    آیا تمایل به طراحی معماری آثاری دارید که نشان دهنده عشق و اشتیاق شما به فناوری پیشرفته است، یا طرح‌های کلاسیک؟ آیا تفاوت‌های ظریف رنگی را ترجیح می‌دهید یا احساسات دنج و راحت؟ آیا علاقه‌مند به طراحی معماری مسکونی هستید یا تجاری؟

    زمانی که سبک شخصی خود را بیابید، انتخاب قالب و نمونه پورتفولیو معماری از میان آنچه در پوشه‌های خود ذخیره کرده‌اید، آسان‌تر خواهد شد. شما می‌توانید قالبی را انتخاب کنید که مکمل سبک طراحی شما باشد.

    3.    از مهارت های طراحی گرافیکی خود به خوبی استفاده کنید

    هر دانشکده معماری خوبی، دانشجویان خود را به دانش اولیه‌ی طراحی گرافیکی مجهز می‌کند. در واقع این مهارت‌ها ترجمان فکر و ایده های ما به زبان گرافیکی هستند. مهارت‌هایی که توسط نرم‌افزار های مختلفی مانند فتوشاپ، ایندیزاین، ایلاستریتور، کورل دراو و … برای ارتقاء کار طراحی خود استفاده می‌شوند.

    طراحی گرافیک، بخشی جدایی‌ناپذیر از طراحی داخلی و معماری است. این ابزار‌های نرم‌افزاری به افزودن جلوه‌ها ویژه‌ و بهبود رندر‌ها کمک می‌کند تا در نهایت مشتریان بالقوه‌ای را که به شرکت معماری مراجعه می‌کنند، تحت تاثیر قرار دهند. نشان دادن تسلط شما بر طراحی گرافیک به جذابیت شما به عنوان یک معمار و طراح می‌افزاید.

    اگر با این ابزار‌های طراحی گرافیک آشنا نیستید، یک دوره آموزشی یا کارگاه آموزشی را در نظر بگیرید و مدتی را صرف آزمودن گرایش های مختلف طراحی کنید.

    4.    الگوی قرار گیری پروژه‌هایتان را خلق کنید

    یکی از عناصر کلیدی پورتفولیو معماری شما، نمونه پروژه‌های معماری‌تان است.

    زمانی که تجربه‌ی زیادی در این زمینه دارید، می‌توانید به‌راحتی پروژه‌های قبلی‌تان را در پورتفولیوی خود گنجانده و ترکیب کنید. بهترین کار هایتان را انتخاب کنید و پوشه‌ای برای به اشتراک‌گذاری با مشتریان بالقوه‌ی خود خلق کنید. شما می‌توانید آن‌ها را در وب‌سایت‌تان آپدیت کنید و لینک آن را با دیگران به اشتراک بگذارید یا آن‌ها را به پورتفولیو خود اضافه کنید.

    در روی دیگر سکه، اگر یک تازه فارغ‌التحصیل هستید، احتمالاً استخر پروژه‌هایتان بسیار کوچک خواهد بود. بنابراین شما نیاز دارید که خلاق باشید. از اندک مدارک موجود خود به بهترین نحو استفاده کنید و در صورتی که امکانش را دارید، طرح‌هایی ذهنی خلق کرده و به پورتفولیوی خود اضافه کنید؛ اگرچه این طرح‌ها هنوز ساخته نشده‌اند اما نشان دهنده‌ی نبوغ ذانی شما در معماری خواهند بود.

    5.    تجارب کار‌ تیمی خود را برجسته کنید

    بار دیگر باید به این موضوع اشاره کنیم، اگر تجربه کاری در زمینه‌ی معماری دارید، به همکاری با تیم طراحان، متخصصان ساخت‌و‌ساز، فری‌لنسر‌ها و دیگر افراد اشاره کنید. توانایی شما در برقراری ارتباط و همکاری با تیم‌های متفاوت نشان دهنده‌ی سازگاری و توانمندی‌تان در مدیریت پروژه است.

    اگر به تازگی از رشته معماری فارغ‌التحصل شده‌اید و همکاری‌های جدیِ کاری تجربه نکرده‌اید، دوباره به پروژه‌های گروهی خود در طول برنامه‌ی تحصیل‌تان فکر کنید. داوران شما همیشه به‌دنبال کشف این هستندکه آیا فردی که جذب می‌کنند توانایی همکاری بدون تنش و درگیری را دارد یا نه. کار گروهی موثر یک مهارت نرم ارزشمند است که به وزن پورتفولیوی شما خواهد افزود.

    6.    در زمینه خود تخصص داشته باشید

    معماری صرفاً درباره‌ی ساختن سازه‌های طراحی شده برای ساختمان‌ها نیست. به‌عنوان یک معمار مهم است که اشتیاق خود در زمینه معماری را پیدا کرده و در آن به فعالیت بپردازید؛ این چیزی شبیه به چاشنی غذاست که اگر به‌اندازه باشد، شاید مهم‌ترین عامل برای خوشمزه کردن هر چیزی باشد که قرار است سرو کنید.

    برای مثال، می‌توانید در زمینه‌ی معماری داخلی تخصص داشته باشید. به این معنی که در انتخاب پلان طبقات، چهارچوب‌ها، نحوه‌ی قرار گیری اجزای مختلف ساختمان و مورادی از این قبیل متخصص باشید. همچنین می‌توانید یک ویژوآل آرتیست حرفه‌ای برای طراحی نمای بیرونی ساختمان باشید. یا شاید در زمینه‌ها و سبک‌های دیگری تخصص داشته باشید؛ تخصصی عالی در جزئیات آسمان‌خراش‌ها یا شهود قوی در طراحی مجموعه‌های مسکونی.

    7.    مهارت‌های نرم را در کنار مهارت‌های سخت خود نشان دهید

    داشتن جعبه ابزاری شامل مهارت‌های مختلف نرم و سخت، یکی از الزام های هر کسب‌و‌کاری است. معماری نیز از این قائده مستثنی نیست. شما به‌عنوان یک معمار، نیاز به مهارت‌های بین فردی دارید تا تمایل افراد و نقاط ضعف و قوت آنها را به خوبی حس و شناسایی کنید.

    اینجا تعدادی از مهارت‌های نرم آمده است که درج آن در پورتفولیو معماری شما اهمیت دارد:

    • خلاقیت
    • مدیریت زمان
    • حل مسئله
    • تصمیم‌گیری
    • تفکر انتقادی
    • سازگاری
    • رهبری
    • شکبه‌سازی
    • همکاری
    • اخلاق کاری
    • مذاکره
    • مدیریت پروژه

    همچنین به مهارت‌های سختی نیاز دارید که به کسب‌و‌کار شما کمک کند. این مهارت‌های سخت شما را قادر می‌سازند تا فضای موجود را ارزیابی کنید، سازه‌ای بسازید که بتواند وزن خود را نگه دارد، بار پیش‌بینی‌شده توسط ساختمان را محاسبه کنید و یک ساختمان مناسب طراحی کنید.

    اینجا  تعدادی از مهارت‌های سخت که یک معمار باید به آن مجهز باشد آورده شده است:

    • مهارت‌های طراحی
    • درک کامل ریاضیات
    • دانش سازه‌ای عناصر
    • مهارت‌های نرم‌افزاری
    • چهارچوب توسعه و معماری

    مطمئن شوید که پورتفولیو معماری شما بطور یکپارچه‌ای این مهارت‌ها را نشان می‌دهد. در صورت نیاز، این موراد را در بخش ویژه‌ای از رزومه خود بیاورید.

    8.    با کار و سبک طراحی شرکت یا دانشگاه هدف خود مطابقت داشته باشید

    اکنون که ویژگی‌هایی را برای اضافه کردن به پورتفولیوی‌تان تعیین کرده‌اید که شما را از رقبا متمایز کند، بیایید روی ایجاد تأثیر شخصی بر مخاطب هدف خود متمرکز شویم.

    زمانی را برای مطالعه کامل مقصد اپلای معماری خود که احتمالاً یک دفتر معماری یا دانشگاه خواهد بود، اختصاص دهید. تلاش کنید تا ارزش اصلی، مفاهیم طراحی و چشم‌اندازشان در زمینه‌ی معماری را درک کنید. سپس طرح‌بندی و طرح‌های خود را بر مبنای چشم‌انداز شرکت تنظیم کنید.

    سعی کنید کانسپت آنها را با سبک شخصی خود ترکیب کنید. به این ترتیب نه‌تنها کار شما پشتیبان مسیر شرکت یا دانشگاه آنها خواهد بود، بلکه چیزی به ارزش اصلی آنها اضافه خواهد کرد. این پدیده می‌تواند در موضوع مشتریان مستقیم نیز به کار گرفته شود. همه‌ی آنچه که نیاز دارید این است که سبک و انتظارات آنها را درک کنید.

    9.    انگیزه نامه و سی‌وی بی‌نظیر خود را به پورتفولیو اضافه کنید

    زمانی که پورتفولیو معماری‌تان در مرحله تصویر سازی است، یک سی وی یا رزومه طراحی کنید تا مهارت‌ها، دستاورد‌ها، جوایز، تحصیلات و مواردی از این قبیل را در آن بگنجانید.

    بعد از آن روی کاوِر لِتر (انگیزه‌نامه) خود کار کنید. این یکی از عناصر مهم در زمان اپلای شغلی و تحصیلی است، زیرا داورانی که ارزیابی شما را برعهده گرفته‌اند، نیاز به فهم این دارند که برای شناختن آنها چه اندازه‌ای صرف کرده‌اید. این نشان می‌دهد که مدرک به دست، در استخر تمام پوزیشن‌های موجود شیرجه نزده‌اید! در واقع، شما یک علاقه‌مندی شخصی منحصر به‌فرد برای کار با آن شرکت معماری یا دانشگاه دارید.

    نتیجه گیری

    هرگز رویا‌ی دستیابی به جایگاه شغلی معماری یا تحصیلی‌تان را به دلیل چالش‌برانگیز بودن آن، رها نکنید! در عوض، از نکاتی که ذکر شد برای پورتفولیو معماری خود استفاده کنید تا خود و استعداد‌هایتان را به بهترین شکل در معرض دید قرار داده و برجسته کنید.

    مسیر طراحی پورتفولیو مبتنی بر خلاقیت و درک کامل افراد و نیازهای آنهاست. اگر آن را به دست بیاورید، هیچ چیز نمی‌تواند شما را متوقف کند. در ایجاد یک پورتفولیو معماری شگفت‌انگیز ابتکار عمل به خرج دهید تا به داوران دانشگاهی، کارفرمایان بالقوه، سرمایه گذاران املاک و مستغلات و صاحبان خانه نشان دهید که چرا شما بهترین نامزد برای این پوزیشن هستید. دید خود را با دید آنها هماهنگ کنید و تمام!

    کانون معماران آرزوی موفقیت روزافزون شما را در عرصه پرافتخار معماری دارد و همراه و هم‌مسیر همیشگی شما خواهد بود. موفق باشید!

    توجه : این مطلب آگهی تبلیغات، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و اویم شاهانه در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.