×
×

از 0 تا 100 طراحی معماری را به ما بسپارید (مسکونی و تجاری)

  • کد نوشته: 35058
  • ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
  • دیدگاه‌ها برای از 0 تا 100 طراحی معماری را به ما بسپارید (مسکونی و تجاری) بسته هستند
  • طراحی معماری در ابتدایی ترین مراحل طراحی معماری لازم است که همه عوامل هدف خود را در این پروژه از پیش مشخص کنند. از همه مهمتر این است که طراح از اول بداند که چه چیزی را باید طراحی آپارتمان کند. یا کارفرمایی که با آن کار می کند از او چه خواسته هایی دارد. از […]

    از 0 تا 100 طراحی معماری را به ما بسپارید (مسکونی و تجاری)

    طراحی معماری

    در ابتدایی ترین مراحل طراحی معماری لازم است که همه عوامل هدف خود را در این پروژه از پیش مشخص کنند. از همه مهمتر این است که طراح از اول بداند که چه چیزی را باید طراحی آپارتمان کند. یا کارفرمایی که با آن کار می کند از او چه خواسته هایی دارد.

    از ابتدا نیاز است که با استفاده از مطالعات معماری همه مطالب مورد نیاز مثل نوع فعالیت سازه، نوع مصالح به کار رفته و… مورد مطالعه طراح قرار بگیرد و نقشه معماری بی نقصی بر اساس این موارد طراحی معماری شود.

    ساختمان و طراحی معماری از تصمیمات کوچک و بزرگ بسیاری تشکیل می شود. در جهت تولید ایده ها و طراحی معماری بی نظیر نیاز است که به کسب و ارتقا دادن دانش و مهارت خود بپردازیم تا توانایی پاسخگویی همه جانبه به این گستره وسیع را داشته باشیم.

    طراح خوب کسی است که اهمیت نیاز های مختلف را به خوبی درک کند و اولویت بندی مناسبی در طراحی معماری خویش داشته باشد.

    تماس با ما : 09122236974

    طراحی معماری

    طراحی معماری

    فرایند طراحی معماری

    خوب است بدانید که در نقاط مختلف و گسترده جهان معماران هر یک شیوه و روش خاص خود را دارند. این فرایند طراحی معماری همه جا یکسان نیست. به دلیل اینکه هر کدام از معماران با توجه به مکان زندگی خود این طراحی معماری را انجام می دهند و با در نظر گرفتن فاکتور های به خصوص کشورشان روش های گوناگونی دارند که بر اساس نوع سازه، نوع پروژه، مصالح به کار رفته در پروژه و… متفاوت است.

    روش کلی و اصلی طراحی معماری:

    1. شناخت موضوع پروژه و خواسته های کارفرما
    2. جمع آوری اطلاعات درباره سایت پروژه
    3. جمع آوری اطلاعات از طریق شناخت عوامل اقلیمی که با پروژه مرتبط است.
    4. تجزیه و تحلیل نمونه هایی که در ارتباط با پروژه انجام شده است.
    5. ارائه و بیان ایده های مختلف مناسب با طرح
    6. انجام یک برنامه ریزی فیزیکی و طراحی معماری و تقسیم بندی فضا ها
    7. جزئیات طراحی سازه مثل حجم و فضا طراحی ویلا معماری شود.
    8. ترسیم نقشه
    9. ارائه نقشه نهایی
    طراحی معماری

    طراحی معماری

    طراحی معماری ساختمان

    معماری ساختمان بر کیفیت فضاهای داخلی خانه، احساس آرامش و رضایت درونی افراد ساکن در آن بسیار تاثیر گذار است. کافی است هنگام طراحی معماری نکات بخصوصی را رعایت کنیم و معماری ویلا یا طراحی ساختمان مسکونی خودمان را به برترین شکل ممکن تغییر دهیم.

    طراحی معماری مراحل گوناگونی دارد که باید هر مرحله به شکل تمام و کمال انجام شود. همه پروژه های ساخت معماری برای طراحی معماری از 3 بخش یا فاز تشکیل می شوند:

    1-فاز صفر معماری 2-فاز یک معماری 3-فاز دو معماری

    تماس با ما : 09122236974

    طراحی معماری

    طراحی معماری

    اکنون خوب است که به معرفی کامل این سه بخش بپردازیم.

    فاز صفر طراحی معماری

    این بخش از مطالعات معماری تشکیل شده است. در این بخش ما باید به شناخت موارد زیر بپردازیم:

    • 1-منطقه
    • 2-اقلیم منطقه
    • 3-شرایط معماری منطقه
    • 4-استاندارد ها
    • 5-قوانین و چارچوب ها
    • 6- بررسی دقیق مسئله های مرتبط با مهندسی خاک

    مورد ششم بسیار اهمیت دارد زیرا اگر ما هنگام بررسی ژئوتکنیک و وضع خاک به آن دسته از نتایج مطلوب مورد نظر نرسیم ممکن است که پروژه ساخت معماری به طور کلی کنسل شود. همانطور که در بسیاری از شهر های دنیا به دلایلی مثل نوع خاک و حفظ بافت سنتی بلند مرتبه سازی ممنوع است و فقط تا حد مشخصی اجازه ساخت وجود دارد.

    در این فاز معماری باید پروژه به خوبی از نظر فنی، اقتصادی، اجتماعی و… مورد بررسی دقیق قرار بگیرد. این اطلاعات در اکثر مواقع از طریق مذاکره هایی با کارفرما و آگاهی از نیاز های مورد نظر آن به دست می آید.

    طراحی معماری

    طراحی معماری

    فاز یک طراحی معماری

    تمامی اطلاعات بدست آمده در فاز صفر معماری را در این مرحله پیاده سازی می کنیم. آن ها را به صورت طرح های معماری و یا نقشه های اولیه معماری در فاز یک نام گذاری می شوند.

    این نقشه های اولیه معماری از مقطع های معماری، طرح های معماری و… تشکیل شده است. تمام این نقشه های طراحی معماری در همین ابتدای کار با کارفرما به اشتراک گذاشته می شود. در صورت نیاز تغییرات مدنظر کارفرما بر روی آن اجرا می شود. یک خروجی مشترک از این تبادل حاصل می شود که برای دریافت مجوز های لازم به مراکز مخصوص صدور مجوز ارسال می شود.

    اگر مجوز صادر شد که طرح نهایی می شود. اما در صورت نیاز به بازنگری این بازنگری مجدد انجام می شود. دقت نظر در این مرحله بسیار قابل اهمیت است. اگر غیر این باشد دچار دوباره کاری در فاز دوم می شویم که این دوباره کاری ها غیر استاندارد هستند.

    تماس با ما : 09122236974

    طراحی معماری

    طراحی معماری

    فاز دو طراحی معماری

    در این مرحله نقشه های معماری که از قبل در فاز یک معماری طراحی معماریشده اند بر طبق ضوابط و مقررات ملی ساختمان و معماری مجدد طراحی معماری می شوند. زیرا در فاز یک در طراحی معماری نقشه ها از دقت و ظرافت مورد نیاز استفاده نشده است. این طراحی نقشه صرفا برای تبادل اطلاعات و ایده های افراد انجام شده است.

    فاز دو طراحی معماری

    فاز دو طراحی معماری

    در واقع تغییری که در نقشه های طراحی شده در فاز یک انجام می شود، تغییر در جهت بالا رفتن دقت آن ها است و در ماهیت آن هیچ گونه تغییری ایجاد نمی شود.

    طراحی معماری

    طراحی معماری

    در این فاز نقشه های از پیش طراحی شده بر طبق قوانین و مقررات ملی ساختمان نهائی می شوند و به عنوان نقشه نهائی پروژه به پیمانکار مربوطه ارائه می گردد. لازم است که در این فاز نقشه طراحی شده با نقشه های سازه و نقشه های تاسیسات مطابقت داشته باشد. خود این نقشه ها از پیش در فاز یک معماری مورد بررسی قرار گرفته اند و توسط مهندسین مختلف از جمله مهندسین سازه، معماری و تاسیسات مورد تایید قرار گرفته اند. و از همه مهمتر اینکه این طراحی معماری توسط همفکری خودشان صورت گرفته است.

    معماری

    معماری

    اگر مشورت لازم انجام نشود و یا همه مهندسین مربوطه این طرح را قبول نکنند بدیهی است که این طرح از انسجام مورد نیاز برخوردار نمی باشد و بعد ها ممکن است به مشکل بخورد و بی توجهی به آن سبب اتلاف وقت و هزینه های سنگین می شود.

    در فاز دو معماری معمولا نقشه ها با مقیاس یک صدم و یک پنجاهم طراحی می شوند. طراحی این فاز توسط مهندس معمار تهیه می شود و شامل جزئیات اجرایی پروژه، نوع مصالح و… است.

    طراحی معماری

    طراحی معماری

    آشنایی با معماری ساختمان

    در این نوشتار قصد داریم به موضوع معماری ساختمان بپردازیم. همه‌ی پروژه های ساختمانی که در اطراف خود مشاهده می‌کنید، به خدمات طراحی و معماری سازه نیاز دارند. معمار یا همان طراح ساختمان فردی است که اقدام به ترسیم نقشه‌ی سازه می‌کند.

    ساختمان

    ساختمان

    سازه‌ی شما ممکن است کاربری مسکونی، تجاری و… داشته باشد.‌ تعیین کاربری حین ترسیم نقشه به شدت حیاتی و مهم است. نقشه کشی، ترسیم پلان یا همان معماری یک ساختمان امری تخصصی است. طراحی نقشه در استاندارد بودن و امنیت ساختمان اثر می‌گذارد. بنابراین باید به دنبال یک طراح حرفه‌ای باشید. در ادامه‌ی بحث سعی داریم کمی بیشتر در خصوص مفهوم معماری با یکدیگر صحبت کنیم.

    تماس با ما : 09122236974

    آشنایی با معماری ساختمان

    آشنایی با معماری ساختمان

    نکاتی در باب طراحی معماری سازه‌های مختلف

    در ادامه‌ی بحث معماری ساختمان، جا دارد به این نکته اشاره کنیم که معماری یک علم است. علم معماری پیشینه ای قدیمی دارد و در طول سالهای مختلف توسعه یافته است. نمونه های معماری را در آثار باستانی، کاخ‌ها و سازه‌های کهن می‌توانید مشاهده کنید.

    معماری ساختمان

    معماری ساختمان

    برای اینکه طراحی معماری سازه را به سرانجام خوبی برسانید، اصول علمی و عملی این تخصص را باید به خوبی بدانید. ایده‌هایی که برای ساختن یک سازه در نظر دارید، می‌توانید در معماری ساختمان پیاده کنید. معمولا ایده های مختلف معماری در دو گام پیاده می‌شوند. زمانی که فرد به معماری یک سازه می‌پردازد باید به سلایق و ایده‌های کارفرما توجه کند. بنابراین نیازهای کارفرما باید در نظر گرفته شود.

    معماری ساختمان

    معماری ساختمان

    طراحی معماری ساختمان مستلزم این است که ظرافت های ویژه ای را در کار مدنظر قرار دهید. برای مثال حین طراحی لازم است تا به مساحت زمینی که برای ساخت و ساز در اختیار دارید توجه کنید.

    ساختمان

    ساختمان

    اگر قرار است طرح خاصی بر روی سازه اجرا کنید باز هم توجه به ابعاد فضاهای مختلف ضروری است. طراحی و معماری را باید با توجه به کاربری سازه انجام دهید. برخی از طراحی ها فقط قابل اجرا در انواع خاصی از ساختمان ها و سازه ها هستند.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.