×
×

طراحی قهوه خانه و ساخت قهوه خانه

  • کد نوشته: 30962
  • ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
  • دیدگاه‌ها برای طراحی قهوه خانه و ساخت قهوه خانه بسته هستند
  • طراحی قهوه خانه، از فضای سنتی تا فرهنگی دکوراسیون داخلی منزل مدرن : طراحی قهوه خانه همانند نام آن طیفی از سلایق و کارکردها را در نظر می‎آورد. قهوه خانه‏‎هایی هستند که در نقاط شلوغ و پر جمعیت شهر، در روستاها و یا جاده‎ها واقع شده‎اند. فضاهایی نه چندان بزرگ در کنج یک بازارچه یا […]

    طراحی قهوه خانه و ساخت قهوه خانه

    طراحی قهوه خانه، از فضای سنتی تا فرهنگی

    دکوراسیون داخلی منزل مدرن : طراحی قهوه خانه همانند نام آن طیفی از سلایق و کارکردها را در نظر می‎آورد. قهوه خانه‏‎هایی هستند که در نقاط شلوغ و پر جمعیت شهر، در روستاها و یا جاده‎ها واقع شده‎اند. فضاهایی نه چندان بزرگ در کنج یک بازارچه یا در مسیری، با چند صندلی و میز و مشتری‎هایی که از شلوغی روزانه و یا خستگی راه به آن پناه آورده‎اند.

    طراحی قهوه خانه

    طراحی قهوه خانه

    قهوه خانه‎هایی قدیمی که بیشتر محل تجمع مردان هستند و در کنار صرف چای و قلیان، غذاهای ساده هم سرو می‎کنند. اگرچه مکان‎هایی از این دست به نسبت قهوه خانه سنتی، عمر بیشتری دارند ولی با تمایل جامعه به سمت سنت‎های گذشته، ساخت قهوه خانه سنتی رونق بیشتری یافته است.

    طراحی قهوه خانه

    طراحی قهوه خانه

    در طراحی قهوه خانه سنتی، اهمیت فضاسازی بیش از سایر رستوران‎ها و کافی شاپ‎هاست. فردی که قهوه خانه را برای گذران اوقات فراغت خود انتخاب می‎کند، توقع فضایی نوستالژیک را دارد. در طراحی قهوه خانه می‎توان دو فضای سنتی را که در قهوه خانه‎های قدیمی وجود داشته‎اند در نظر گرفت.

    عکس قهوه خانه

    عکس قهوه خانه

    ایجاد فضای خصوصی در طراحی قهوه خانه

    بسیاری از جوانان دوست دارند هم در یک فضای سنتی قرار داشته باشند و هم حریم خصوصی‎شان حفظ شود. در این سبک از طراحی قهوه خانه، الگویی مشابه سفره خانه می‎تواند راهگشا باشد. یعنی حجره‎هایی تعبیه شوند تا این فضای اختصاصی را پدید آورند.

    عکس قهوه خانه

    عکس قهوه خانه

    برای ساخت قهوه خانه به این سبک باید فضای زیادی را در نظر گرفت. همچنین آشپزخانۀ آن مانند سایر رستوران‎ها نیاز به تجهیزات کامل پخت غذا دارد. برای آنکه سالن و یا ورودی قهوه خانه اصالت خود را حفظ کند، نیاز است تا از برخی تزئینات مانند آبنما استفاده کرد.

    قهوه خانه سنتی

    قهوه خانه سنتی

    زنده کردن سنتهای قدیمی در طراحی قهوه خانه

    اما نوع دیگری از طراحی قهوه خانه وجود دارد که در پی زنده کردن سنت‎هایی چون نقالی و شاهنامه خوانی شکل گرفته است.

    ساخت قهوه خانه

    ساخت قهوه خانه

    در این سبک از طراحی باید جایگاه نقال را در نظر گرفت. جایگاه نقال در مرکز قهوه خانه است و مشتریان می‎توانند او را به خوبی ببینند و صدایش را بشنوند. در این فضا، تأکید بر عمومی بودن است. حتی میزهای مشتریان باید به گونه‎ای باشد که آن‎ها امکان تعامل با یکدیگر را داشته باشند.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.