×
×

از 0 تا 100 آموزش نقاشی ساختمان را ببینید!

  • کد نوشته: 25100
  • ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
  • دیدگاه‌ها برای از 0 تا 100 آموزش نقاشی ساختمان را ببینید! بسته هستند
  • آموزش نقاشی ساختمان به گزارش  چک لیست نظارت معماری : آموزش نقاشی ساختمان ، پس از سال ها زندگی در یک خانه و مشاهده رنگ های یکنواخت روی در و دیوار آن، این نیاز در شما ایجاد می شود که ظاهر آن را تغییر دهید. یک لایه رنگ جدید مطمئناً ظاهر خانه شما را دگرگون می کند. […]

    از 0 تا 100 آموزش نقاشی ساختمان را ببینید!

    آموزش نقاشی ساختمان

    به گزارش  چک لیست نظارت معماری : آموزش نقاشی ساختمان ، پس از سال ها زندگی در یک خانه و مشاهده رنگ های یکنواخت روی در و دیوار آن، این نیاز در شما ایجاد می شود که ظاهر آن را تغییر دهید. یک لایه رنگ جدید مطمئناً ظاهر خانه شما را دگرگون می کند. در این مقاله قصد داریم به موضوع آموزش نقاشی ساختمان به منظور تأثیری که یک نقاشی ساختمان حرفه ای و اصولی می تواند بر سلامت روحی ساکنان و نیز سلامت ساختاری ساختمان داشته باشد، بپردازیم.

    خانه شما مکانی است که پس از یک روز شلوغ و طولانی، آسایش و آرامش خاطر خود را پس از ورود به آن به دست می آورید. شما بیشتر از هر جای دیگری در خانه خود با خانواده تان وقت می گذرانید. نقاشی دیوارهای خانه، مقرون به صرفه ترین، ساده ترین و سریع ترین راه برای افزایش جلوه و جذابیت ظاهر خانه و بهبود روحیه و انگیزه ساکنان خانه است. البته اگر این نقاشی با آگاهی از اصول و قواعد یک نقاشی باکیفیت و نیز بر مبنای اصول روانشناسی رنگ ها که قابل استفاده در آموزش نقاشی ساختمان می باشد، صورت پذیرد.

    آموزش نقاشی ساختمان

    آموزش نقاشی ساختمان

    آموزش نقاشی ساختمان با غلطک

    ابزارهای متفاوتی برای نقاشی ساختمان وجود دارد. غلطک یکی از پرکاربردترین و مناسب ترین این ابزارهاست. آموزش نقاشی ساختمان با غلطک به افراد و در نتیجه پیاده کردن یک رنگ آمیزی خوب توسط آن ها بر روی اجزای داخلی و نمای خارجی ساختمان، می تواند در ایجاد یک تغییر شگفت انگیز در نمای داخلی و ظاهر ساختمان بسیار کمک کننده باشد.

    یکی از مهم ترین نکات در آموزش نقاشی ساختمان با غلطک این است که هنگام تهیه غلطک، توجه داشته باشید که جنس، کیفیت و مشخصات ظاهری غلطک، در کیفیت نتیجه رنگ آمیزی با این ابزار بسیار مؤثر خواهد بود. به طور مثال پرزهای یک غلطک، اجزایی هستند که باعث می شوند میزان نفوذ رنگ بر روی سطح بیشتر شود و علاوه بر جلوه بیشتر نقاشی، محافظت بیشتری نیز از سطوح در برابر عوامل بیرونی به عمل آید.

    بنابراین یک غلطک با پرزهای طبیعی، یک انتخاب مناسب خواهد بود. قابل ذکر است که غلطک های با پرز طبیعی بلند برای مواقعی به کار می روند که رنگ مورد استفاده در نقاشی ساختمان، از نوع اکریلیک باشد و برای رنگ های پلاستیک، از غلطک های با پرز طبیعی کوتاه بهره گیری می شود. در آموزش نقاشی ساختمان با غلطک، معمولاً به هنرجویان گفته می شود که عناصر اصلی در این نوع نقاشی، غلطک با پرز و پایه مناسب، رنگ، آب و سینی رنگ هستند.

    آموزش نقاشی ساختمان با غلطک

    آموزش نقاشی ساختمان با غلطک

    در اجرای نقاشی ساختمان با غلطک، ابتدا رنگ با میزان مشخصی از آب به عنوان حلال، مخلوط می گردد تا غلظت مطلوب از رنگ به دست آید و سپس رنگ درون سینی رنگ ریخته می شود تا با سهولت بیشتری توسط غلطک برداشته شده و حین رنگ آمیزی، بر روی سطوح بنشیند. نکته مهم در رابطه با آموزش نقاشی ساختمان با غلطک این است که به دلیل محدودیت غلطک برای رنگ آمیزی گوشه ها و کنج های دیوارها، می بایست برای رنگ آمیزی این بخش ها از قلم موی نقاشی استفاده شود و سپس برای پوشش مناطق میانی از غلطک بهره گیری به عمل آید.

    آموزش نقاشی ساختمان سه بعدی

    پس از گذشت زمان، رنگ آمیزی نمای بیرونی ساختمان در اثر باران، سرما، گرما و … جذابیت و زیبایی خود را از دست می دهد و مطمئناً نگریستن به چنین ظاهر و نمایی برای صاحبان و ساکنان خانه ها آزاردهنده خواهد بود. به همین دلیل است که نوع و سبک رنگ آمیزی نمای بیرونی حتی در بعضی مواقع بیشتر از فضای داخلی اهمیت پیدا می کند. برای نقاشی سه بعدی ساختمان و دستیابی به بهترین نتیجه چه در نقاشی اجزای داخلی و چه سطوح خارجی ساختمان، می بایست با یک نقاش حرفه ای تماس بگیرید یا خودتان دوره های آموزش نقاشی ساختمان را گذرانده باشید و به اصول و قواعد آن آشنایی داشته باشید.

    آموزش نقاشی ساختمان در بحث آموزش نقاشی سه بعدی ساختمان، اولین گام مشخص نمودن مکان و سطح مناسب برای اجرای نقاشی است. همچنین در مرحله بعد می بایست به محیط پیرامون دیوار یا هر سطحی که قرار است روی آن نقاشی سه بعدی انجام شود و المان های دکوراسیون ساختمان، جهت برقراری ارتباط بین نقاشی سطح و محیط اطراف و انتخاب ترکیب رنگ مناسب که ارتباط مؤثری بین تمامی این عوامل برقرار نماید، توجه کافی به عمل آید. در این رابطه باید به میزان نور و روشنایی محیط نیز دقت کرد.

    آموزش نقاشی ساختمان سه بعدی

    آموزش نقاشی ساختمان سه بعدی

    افراد متخصص و باتجربه در آموزش نقاشی ساختمان، توصیه می کنند که نقاشی سه بعدی به دلیل تأثیری که می تواند بر مخاطب بگذارد، بهتر است بر روی دیوارهایی اجرا شود که توسط المان های تزئینی یا مبلمان و … پوشانده نمی شوند و در دیدرس مخاطبین قرار دارند. پس از بررسی این نکات، لازم است دیوار یا سطح مورد نظر، به طور کامل تمیز شود و جهت آغاز نقاشی آماده گردد. سپس با ابزارهای نقاشی ساختمان نظیر رنگ، برس های با ابعاد مناسب و باکیفیت، قلم‌مو، خط کش و … طرح های مورد نظر با هنر و مهارت نقاش، بر روی سطوح پیاده شوند.

    آموزش نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک

    گاهی اوقات، تغییر رنگ در و دیوار خانه می تواند انرژی مثبت بسیاری را به محیط زندگی شما وارد کند. در هنگام رنگ آمیزی خانه سعی کنید رنگی متناسب با سبک معماری فضای داخلی و رنگ چیدمان و مبلمان خانه، انتخاب کنید. نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک به دلایل مختلف ازجمله مقرون به صرفه بودن، زودتر خشک شدن رنگ، استفاده از آب به عنوان حلال رنگ به جای مواد شیمیایی، عدم وجود بوی نامطبوع و زننده پس از رنگ آمیزی و … متقاضیان زیادی دارد. اولین مرحله در آموزش نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک این است که می بایست سطح مورد نظر برای نقاشی را یکدست نمود.

    برای این کار، ابتدا با گچ یا بتونه، لکه گیری دیوار انجام می شود و سپس با سنباده زدن، یک سطح صاف و هموار از دیوار به دست می آید. پس از این مرحله، نوبت به ترکیب رنگ می رسد.

    آموزش نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک

    آموزش نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک

    آموزش نقاشی ساختمان در این گام، رنگ پایه را با کمی آب مخلوط کرده تا غلظت مناسب برای رنگ حاصل شود و سپس با مخلوط کردن رنگ های دیگر، به ترکیب رنگ دلخواه خواهیم رسید. در نهایت پس از تهیه رنگ، آن را با استفاده از ابزارآلات نقاشی ساختمان نظیر قلم‌مو یا غلطک، بر روی سطوح می نشانیم. قابل ذکر است که در رابطه با نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک، بهتر است از غلطک برای رنگ آمیزی استفاده شود تا با مشکل باقی ماندن اثر و رد قلم‌مو بر روی دیوار یا دیگر سطوح مواجه نشویم.

    آموزش نقاشی ساختمان با رنگ روغنی

    نقاشی ساختمان، سطوح داخلی و خارجی را از طریق پوشش باکیفیتی که بر روی آنها ایجاد می کند، محافظت می کند. رنگ آمیزی، فرآیند فرسودگی ساختمان را کند می کند و دیوارهای شما را از اثرات مخرب اشعه ماوراء بنفش نور خورشید و ناپایداری های جوی محافظت می کند. همه اینها در صورتی امکان پذیر است که نقاشی ساختمان توسط یک شخص حرفه ای و متعهد و با استفاده از رنگ ها و مواد باکیفیت انجام پذیرد. آموزش نقاشی ساختمان با رنگ روغنی این گونه است که پس از تهیه رنگ مورد نظر می بایست وسایل درون ساختمان تخلیه شوند تا فضا برای انجام کار رنگ آمیزی آماده شود.

    همچنین به دلیل بودار بودن رنگ روغن، بهتر است در و پنجره اتاق ها باز باشند تا هوای مطبوع وارد فضای ساختمان شود و بوی تند رنگ، افراد حاضر در ساختمان را اذیت نکند. سپس لازم است سطح دیوار، در یا پنجره ای که قرار است با رنگ روغنی نقاشی شود، به طور کامل تمیز و در صورت نیاز بتونه کاری و در ادامه سنباده کشی شود تا یک سطح یکنواخت و بدون فرورفتگی یا برجستگی حاصل شود. در مرحله بعد برای نقاشی ساختمان با رنگ روغنی، لازم است رنگ آمیزی طی چند مرحله تحت عناوین مرحله آستر اولیه، آستر دوم، آستر سوم و رنگ رویه، انجام شود.

    آموزش نقاشی ساختمان با رنگ روغنی

    آموزش نقاشی ساختمان با رنگ روغنی

    در حوزه آموزش نقاشی ساختمان با رنگ روغن مطلبی که همواره به آن توجه می شود، این است که به دلیل جلوگیری از بازتاب نور از سطوحی که توسط رنگ روغنی نقاشی می شوند، بهتر است سقف ساختمان با این رنگ، نقاشی نشود. قابل ذکر است که یکی از فضاهایی که بسیار مناسب برای رنگ آمیزی با رنگ روغنی است، اتاق کودکان می باشد؛ چراکه می توان به راحتی در اثر کثیفی دیوار، آن را شست و لکه ها را پاک نمود.

    آموزش نقاشی ساختمان با رنگ اکریلیک

    آموزش نقاشی ساختمان مطالعات نشان می دهد که رنگ بر احساسات انسان ها تأثیر می گذارد. مشاهده برخی رنگ ها می تواند واکنش های فیزیولوژیکی بدن را تحت تأثیر قرار دهد، مانند افزایش سطح متابولیسم و ​​فشار خون به هنگام قرار گرفتن در یک محیط با رنگ های قرمز و نارنجی. رنگ به عنوان یک ابزار ارتباطی، می تواند بر روحیه افراد تأثیر بگذارد و واکنش یا عکس العمل خاصی را در آن ها برانگیزاند. رنگ اکریلیک یکی از رنگ هایی است که روز به روز جای پای خود را در بین رنگ های کاربردی برای نقاشی ساختمان باز می کند. این رنگ مزایایی دارد که آن را برای نقاشی انواع سطوح، از بدنه خودروها گرفته تا کف خیابان ها و پیاده روها و سطوح ساختمان ها، مناسب و پر تقاضا می سازد.

    حلال بودن در آب به هنگام انجام رنگ آمیزی و آب گریزی پس از خشک شدن و در نتیجه شست و شوی راحت سطوح، ماندگاری و کیفیت بالای رنگ، دوام رنگ در برابر اشعه ماوراء بنفش و … همگی از ویژگی های جذاب رنگ اکریلیک هستند. برای آموزش نقاشی ساختمان با رنگ اکریلیک، اولین موضوعی که به آن اشاره می شود، زدودن تمامی آلودگی ها و رنگ های باقی مانده از رنگ آمیزی های قبلی بر روی سطوح و دیوارها است. در واقع در مرحله اول، تمیزکاری و زیرسازی سطح مورد نظر، امری واجب است. به نوعی می توان گفت این مرحله برای نقاشی ساختمان با هر نوع رنگی، لازم الاجرا می باشد. پس از تمیزکاری سطح، مقدار مناسبی از رنگ را با درصد معینی آب به عنوان حلال، مخلوط می کنیم تا غلظت نهایی رنگ به اندازه مطلوب برسد.

    آموزش نقاشی ساختمان با رنگ اکریلیک

    آموزش نقاشی ساختمان با رنگ اکریلیک

    سپس رنگ نهایی را با استفاده از قلم‌مو یا غلطک و … بر روی سطوح می نشانیم. نکته مهم در زمینه آموزش نقاشی ساختمان با رنگ اکریلیک، اجتناب از رنگ آمیزی سطوح مرطوب با این رنگ است. ضمن اینکه نگهداری رنگ اکریلیک در محیط های سرد و جاهایی که احتمال یخ زدن رنگ وجود دارد، کار نادرستی است؛ چرا که موجب می شود، خاصیت رنگ از بین برود و به هیچ عنوان کیفیت اولیه را نداشته باشد.

    نحوه ساخت رنگ روغنی

    بسته به نوع شغلی که دارید و هدفی که در جست و جوی آن هستید، رنگ می تواند به شما در رسیدن به اهدافتان کمک کند. به عنوان مثال، رنگ آبی یک انتخاب خوب برای آبگرم و مجتمع های آب درمانی و استخر و … می باشد. حتی سایه های مختلف یک رنگ می تواند احساسات متفاوتی را برانگیزد و ترکیب دو رنگ در یک طرح مکمل، می تواند مزایای هر دو را برای شما به ارمغان آورد. یکی از سؤالاتی که در آموزش نقاشی ساختمان مطرح می شود این است که ساخت رنگ روغنی باکیفیت، چگونه صورت می گیرد؟ به طور کلی باید گفت در تولید رنگ روغن ابتدا عنصر روغن موجود در ترکیب رنگ، تولید می شود. این روغن با جوشاندن بذر کتان و استخراج روغن آن به دست می آید.

    آموزش نقاشی ساختمان پس از تأمین روغن، آن را با رنگدانه های شیمیایی که بر پایه پلیمر یا کادمیوم هستند، ترکیب می کنند. در ساخت رنگ روغنی مورد نیاز برای نقاشی ساختمان، از مواد دیگری نظیر رقیق کننده ها، به منظور رقیق کردن رنگ و سهولت بهره گیری از آن هنگام نقاشی استفاده می شود. همچنین خشک کننده ها نیز جهت افزایش سرعت خشک شدن رنگی که بر روی سطوح کشیده شده است، استفاده می شوند.

    نحوه ساخت رنگ روغنی

    نحوه ساخت رنگ روغنی

    نحوه ساخت رنگ پلاستیک

    آموزش نقاشی ساختمان درست مانند پخت یک کیک خوب، رنگ نیز از ترکیب کاملی از مواد تشکیل شده است تا بتوان آن را به درستی بر روی سطوح مورد نظر چسباند. رنگ از اجزایی نظیر رنگدانه، تقویت کننده، چسب، حلال یا آب و مواد افزودنی تشکیل می شود. تفاوت رنگ با کیفیت خوب و رنگ کم کیفیت، در میزان هریک از اجزای فوق در فرمول سازنده رنگ است.

    به عنوان مثال، یک رنگ با کیفیت خوب، در ترکیب خود، رنگدانه و چسباننده بیشتری نسبت به رنگ با کیفیت پایین تر خواهد داشت. رنگدانه است که به رنگ، مقاومت بیشتری در برابر اشعه ماوراء بنفش می بخشد و باعث می شود رنگ بیشتر دوام بیاورد و کندتر محو شود. در آموزش نقاشی ساختمان یک ترکیب رنگ با کیفیت و خوب، به ترکیبی مشابه ترکیب زیر گفته می شود: نما شسته

    نحوه ساخت رنگ پلاستیک

    نحوه ساخت رنگ پلاستیک

    • رنگدانه: 20 درصد
    • توسعه دهنده: 20 درصد
    • اتصال دهنده: 40 درصد
    • حلال: 15 درصد
    • افزودنی: 5 درصد
    • آموزش نقاشی ساختمان

    آموزش نقاشی ساختمان برای ساخت رنگ پلاستیک در اجرای نقاشی سطوح ساختمان، از مواد مختلفی در فرمولاسیون این رنگ بهره گیری می شود. از جمله این مواد می توان به آب، ضد یخ، آمونیوم، کف، بیوسید، تیتانیوم، سلول آمونیوم و کربنات کلسیم و … اشاره نمود.

    مقالات پیشنهادی برای مطالعه آموزش نقاشی ساختمان : 

    ساخت ویلا در رشت

    آماده سازی زمین برای ساخت ویلا

    هزینه ساخت ویلا در شمال

    رنگ ساختمان

    رنگ دیوار ساختمان

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.