×
×

آموزش ایده های نما ویلا

  • کد نوشته: 24845
  • ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
  • دیدگاه‌ها برای آموزش ایده های نما ویلا بسته هستند
  • ایده های نما ویلا به گزارش  چک لیست نظارت معماری : ایده های نما ویلا شاید در نگاه اول به یک ویلا آنچه چشم های ما را به خود خیره کند، طراحی نمای ویلا باشد. به عبارت دیگر طراحی و ساخت نما ویلا اصلی ترین بخش طراحی و ساخت یک ویلا است. پس به این نتیجه می […]

    آموزش ایده های نما ویلا

    ایده های نما ویلا

    به گزارش  چک لیست نظارت معماری : ایده های نما ویلا شاید در نگاه اول به یک ویلا آنچه چشم های ما را به خود خیره کند، طراحی نمای ویلا باشد. به عبارت دیگر طراحی و ساخت نما ویلا اصلی ترین بخش طراحی و ساخت یک ویلا است. پس به این نتیجه می رسیم که در این میان موضوع ایده های نما ویلا بسیار اهمیت پیدا می کند. تقریبا همه کسانی که می خواهند ویلا بسازند یا شغلشان ویلا سازی است ایده هایی نزد خودشان برای طراحی نما ویلا دارند و حتما با یک یا چند نفر در این خصوص صحبت کرده اند. ایده های نما ویلا بسیار زیاد هستند که هرکس می تواند با توجه سلیقه و علاقه خود یکی را انتخاب کند. پس بنابراین ممکن است انتخاب یکی از آنها برای خیلی ها سخت به نظر بیاید و موجب سرگردانی آنها شود. طراحی نما ویلا را می توانیم به یک طراح معماری که تجربه و دانش کافی دارد، بسپاریم. یا برای این کار با کسانی که در این کار خبره اند مشورت کنیم. تا انتخاب مناسب تری داشته باشیم. پس هیچ وقت مشورت و تبادل نظر و بهره گرفتن از تجربه و دانش دیگران را نادیده نگیرید.

     

    ایده های نما ویلا

    ایده های نما ویلا

    طراحی حیاط ویلا

    درباره ایده های نما ویلا

    در مقایسه با آپارتمان های داخل شهر و ایده هایی برای نمای آپارتمان، ایده های نما ویلا بسیار متنوع تر و. بیشتر است چرا که فضای پیرامون ساختمان ویلا این اجازه را می دهد که طرح های متفاوت که نیاز به محیط وسیع تر دارد، در نظر گرفته شود. یکی از مواردی که در طراحی نما ویلا اهمیت فراوان دارد اقلیم و آب و هوای منطقه ای است که ویلا در آن قرار گرفته است. نمای ویلا در واقع می تواند معرف ویلا باشد و سلیقه صاحب ویلا یا طراح را برساند. همانطور که گفتیم ایده های نما ویلا بسیار است که ما در اینجا از بیان همه آنها عاجزیم، پس به اختصار به چند نمونه از آن بسنده می کنیم.

    ایده های نما ویلا

    ایده های نما ویلا

    ایده های نما ویلا

    ایده های نما ویلا

    هماهنگی بین نمای ویلا با فضای داخلی و فضای پیرامون

    یکی از ایده های نما ویلا هارمونی و هماهنگی فضای اطراف و نمای ساختمان ویلا است. اگر این هماهنگی وجود نداشته باشد در واقع تلاش و هزینه ما بیهوده تلقی می شود. به عنوان مثال اگر فضای پیرامون ویلا (فضای سبز و المان های انسان ساخت) مدرن در نظر گرفته شده باشد طراحی نمای کلاسیک و رومی مناسب نمی باشد و بد سلیقگی به شمار می رود. از طرفی نمای بیرونی ویلا باید در هماهنگی کامل با فضا و دکوراسیون داخلی ویلا باشد.

    ایده نما ویلا

    ایده نما ویلا

    نمای ویلا مدرن

    نمای مدرن، یکی از سبک های معماری برای طراحی نمای ویلا است. نمای ویلا مدرن به خصوص در یک یا دو دهه اخیر مورد توجه بسیاری قرار گرفته است و بسیاری از صاحبان ویلا برای طراحی نما ویلا سراغ این سبک از معماری می روند. یکی از مهمترین مشخصات و ویژگی های نمای ویلا مدرن نسبت به نما ویلا کلاسیک نقش پر رنگ و وسیع شیشه و یا پنجره ها در نمای ویلا است. استفاده مطلوب و حتی زیاد از پنجره های سراسری با پوشاندن شیشه های زیبا و باکیفیت باعث نوررسانی هرچه بهتر به فضای درونی ویلا می شود. در کنار شیشه از فلز، سنگ مرمر و بتن نیز بسیار استفاده می شود. در طراحی نمای ویلا مدرن کمتر از سنگ های تزئینی و چوب استفاده می شود.

    طراحی ویلا شیبدار

     

    ایده نما ویلا

    ایده نما ویلا

    نمای ویلا دوبلکس

    در طراحی نمای ویلا دوبلکس سادگی یک امتیاز به شمار می آید. استفاده از خطوط افقی، عمودی و انتزاعی نیز در طراحی نمای ویلا دوبلکس شایع است. از دیگر ویژگی های این نوع ویلا استفاده از متریال هایی مدرن مثل شیشه، بتن و فولاد است. همچنین از ایده های نما ویلا برای این نوع ویلا می توانیم به استفاده و بهره گیری از رنگ های روشن و خنثی اشاره کنیم که می تواند عاملی برای جذابیت این نوع ویلا باشد.

    ایده نما ویلا

    ایده نما ویلا

     نمای ویلا باغ

    طراحی نمای ویلا باغ شاید کمی متفاوت تر باشد. به عنوان مثال در طراحی نمای ویلا باغ می توان از وجود تراس یا ایوان متناسب با فضا بهره برد که مشرف به باغ باشد و حس بی نظیری برای استراحت به وجود بیاورد. استفاده از چوب در نمای ویلا باغ مرسوم است و می تواند از ایده های نما ویلا برای این نوع ویلا باشد.

     نمای ویلا باغ

    نمای ویلا باغ

    نمای ویلا ساده

    شاید در تعریف نمای ویلا ساده بتوان گفت که نه مدرن است و نه کلاسیک و شاید هم به نوعی تلفیقی از این دو باشد. نمای ویلا ساده همانطور که از اسمش پیداست در عین سادگی در طراحی و استفاده از متریال خوب و درجه یک می تواند بسیار جذاب و مورد پسند باشد. در طراحی نمای ویلا ساده کمتر از تزیینات مرسوم استفاده می شود و استفاده از شیشه و سنگ و سرامیک ساده می تواند از ایده های نما ویلا برای کسانی که قصد دارند نمای ویلا ساده داشته باشند به شمار بیاید.

    ویلا دوبلکس کوچک

    نما مدرن ویلا

    نما مدرن ویلا

    نمای ساختمان ویلایی همکف

    در انواع نمای ساختمان ویلایی، نمای ساختمان ویلایی همکف بسیار محبوب و عامه پسند است. گچ گیپتون به خصوص اینکه امروزه با توجه به هزینه بالای زمین و همچنین مصالح و ابزار خیلی ها به خصوص در شمال ایران سراغ ساخت ویلای همکف می روند. این گزینه در حالیکه می تواند کاملا اقتصادی و به صرفه باشد می تواند با طراحی خوب یک پیشنهاد ساده، جذاب و ایده آل به شمار می آید. بسیاری از ویلا ها در ایران و حتی کشورهای دیگر در طبقه همکف ساخته می شوند. نمای ساختمان ویلایی همکف معمولا با شیروانی ساخته می شوند و این موضوع در شمال کشور به وفور دیده می شود. این ایده (شیروانی کردن سقف) می تواند از ایده های نما ویلا برای این نوع ساختمان ویلایی باشد. در زمین های شیب دار هم نمای ساختمان ویلایی همکف می تواند گزینه مناسب و خوبی باشد.

    نما مدرن ویلا

    نما مدرن ویلا

    می توانید از اویم شاهانه کمک بگیرید.

    همانطور که گفتیم طراحی نمای ویلا مهمترین بخش طراحی و ساخت ویلا و ساختمان ویلایی است. پس از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بسیاری از صاحبان ویلا خود نمی توانند از پس این کار بر بیایند بنابراین از صاحب نظران در این حوزه کمک می جویند. ضوابط پارکینگ پیشنهاد ما سپردن طراحی و ساخت نمای ویلایتان به دفتر معماری اویم شاهانه است. اویم شاهانه با در اختیار داشتن مجرب ترین و بهترین مهندسین و کادر می تواند شما را به هدفتان برساند.

     

    مقالات پیشنهادی برای مطالعه : 

    پیمانکار ساخت ویلا کرج

    قرارداد ساخت ویلا

    نقاشی ساختمان روی سیمان

    نقاشی ساختمان مدرن

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.