×
×

درباره معماران مشهور و آثار آنها چه میدانید؟

  • کد نوشته: 18043
  • ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
  • دیدگاه‌ها برای درباره معماران مشهور و آثار آنها چه میدانید؟ بسته هستند
  • معماران مشهور و آثار آنها به گزارش ساخت کارخانه : معماران مشهور و آثار آنها، بدون شک دفتر معماری همان ساختاری است که جامعه ما را می پوشاند. زنان و مردان پشت این خلاقیت ها اغلب بی نام و ناشناخته هستند و افراد عادی معمولاً تمام زندگی خود را می گذرانند بدون اینکه بدانند دقیقاً چه […]

    درباره معماران مشهور و آثار آنها چه میدانید؟

    معماران مشهور و آثار آنها

    به گزارش ساخت کارخانه : معماران مشهور و آثار آنها، بدون شک دفتر معماری همان ساختاری است که جامعه ما را می پوشاند. زنان و مردان پشت این خلاقیت ها اغلب بی نام و ناشناخته هستند و افراد عادی معمولاً تمام زندگی خود را می گذرانند بدون اینکه بدانند دقیقاً چه کسی مسئول شکل گیری کیفیت زندگی روزمره آنهاست.

    با این حال ، هر چند وقت یک بار ، یکی از این سازندگان به عنوان یک استاد واقعی در صنعت خود برجسته می شود ، و به خاطر آنچه انجام می دهند مشهور می شود. معماران مشهور تأثیر می گذارند ، از همتایان خود الهام می گیرند ، معماری جهان را شکل می دهند و البته می توانند ثروت زیادی را به همراه داشته باشند که به شهرت برسد.

    در این مقاله نگاهی خواهیم انداخت به مشهورترین و تأثیرگذارترین معماران جهان و میراث آنها.

    معروف بودن یعنی چه؟

    معماران مشهور و آثار آنها مشهور بودن به معنای شناخته شدن ، قدردانی (یا دوست نداشتن!) توسط بسیاری از افراد شناخته شده است. فرد مشهور شخصی است که یا به دلیل مناسبی مورد احترام مردم قرار می گیرد ، یا به دلیل ویژگی های بد خود بدنام یا مشهور است ، در این صورت گفته می شود فرد بدنام است.

    مراحل ساخت ساختمان در نتیجه ، افراد مشهور ، ساختمانها ، اشیا، ، نهادها و شرکت ها می توانند زندگی و جامعه ما را به شدت تحت تأثیر قرار دهند.

    معمار معروف کیست؟

    معماران مشهور معمارانی هستند که به همین دلیل یا دیگر از همتایان خود برجسته شده اند. طراحی ویلا سنتی ادعای آنها را به شهرت می تواند شخصیت های منحصر به فرد خود، خود نمونه کارها از پروژه های جالب توجه است، این واقعیت که آنها چهره های عمومی، و یا برخی از دستاوردهای حرفه ای مخصوص که آنها ممکن است داشته باشد.

    انسان همیشه محیط خود را ساخته و شکل داده است. و تا زمانی که انسان در حال ساخت و ساز بوده است ، معمارانی نیز وجود داشته اند. همانطور که کیفیت محیط ساخته شده تکامل می یابد ، استقبال مردم از طراحی و عملکرد خوب نیز افزایش می یابد ، و البته (در بیشتر موارد) معماران ناظر بر آنها هستند که مسئولیت آن را بر عهده دارند.

    این معمارانی بودند که به خاطر خوب بودن ، ابتکار یا متفاوت بودن در کارهایی که داشتند از آنها تجلیل می شد. امروز ، ما آنها را “معمار ستاره” می نامیم ، زیرا شهرت و شهرت آنها شبیه ستاره های فیلم / موسیقی است.

    مشهورترین معماران تاریخ از اقصی نقاط جهان آمده اند. آنها شامل معماران تاریخی می شوند که بناهایی را طراحی کرده اند که مدتها بیش از آنها زنده مانده اند و آزمایش زمان را کرده اند ، تا معماران مدرن تر که در حال بازتعریف معماری هستند که ما هر روز آن را می شناسیم.

    معماران مشهور

    معماران مشهور

    بزرگترین معمار جهان کیست؟

    اگرچه نام بردن از بزرگترین معمار جهان دشوار است ، اما چندین معمار چیره دست وجود دارد که بدون شک رقیب قدرتمندی برای کسب این عنوان هستند. در اینجا برخی از بهترین معماران در همه زمان ها آورده شده است:

    1. زاها حدید – مشهورترین معمار زن مدرن در جهان. او پیشگام بود که در قرن ۲۱ معماری را دگرگون کرد. برخی از ساختمان های وی شامل گالری های سرپانتین ، مرکز آبزیان لندن ، غرفه پل در ساراگوسا و سالن اپرای گوانگجو است.

    2. فرانک گری – گری یکی از مشهورترین معماران امروز جهان است. برخی از ساختمان های وی شامل موزه گوگنهایم در اسپانیا ، تالار والت دیسنی در لس آنجلس و خانه رقص در پراگ است.

    3. فرانک لوید رایت – رایت خالق سبک معماری Prairie House و یکی از مشهورترین معماران جهان بود. از مشهورترین آثار وی می توان به خانه آب در حال سقوط ، خانه رابی و هتل امپریال در توکیو اشاره کرد.

    4. لوکوربوزیه – کوربوزیه یکی از پیشگامان معماری مدرن بود. برخی از بناهای وی شامل ویلا ساوویه ، نوتردام دو هاوت و مقر سازمان ملل متحد در نیویورک است که زمینه ساز معماری مدرنی است که امروز می شناسیم.

    5. آنتونی گائودی – گائودی سبکی منحصر به فرد داشت که باعث شد در میان همسالان خود متمایز شود. وی همچنین در طراحی ساختمانهای خود روش دیگری را در پیش گرفت و ترجیح داد در مدلهای سه بعدی کار کند در عوض ترسیم نقشه ساختمانهایی که قصد ساخت آن را داشت. برخی از کارهای وی شامل Segrada Familia ، Casa Mila ، Park Guell و Casa Battlo است.

    6. والتر گروپیوس – گروپیوس یکی از بنیانگذاران مدرنیسم و ​​عقاید باوهاوس بود. برخی از ساختمانهای وی شامل کارخانه فاگوس ، ساختمان MetLife ، خانه گروپیوس و سفارت آمریکا در آتن است.

    7. Renzo Piano – پیانو معماری است بدون سبک امضا. با این حال ، ساختمان های او همه به همان اندازه استادانه و متنوع هستند. برخی از آنها شامل Shard در لندن ، موزه ویتنی در نیویورک و مجموعه Menil در تگزاس است.

    8. Daniel Libeskind – لیبسکیند استاد ساختارشکنی و تحریف است. برخی از برجسته ترین آثار وی شامل موزه جنگ شاهنشاهی لندن ، موزه هنر دنور ، تئاتر انرژی بورد گایس در دوبلین و موزه معاصر یهود در سانفرانسیسکو است.

    9. Rem Koolhaas – Koolhaas معمار برنده جایزه پریتزکر است ، وی به خاطر خلاقیت های ابتکاری خود شهرت دارد. برخی از آنها شامل مرکز دوربین مداربسته در پکن ، مجتمع دی روتردام ، موزه هنرهای معاصر گاراژ در مسکو و بورس سهام شنژن در چین است.

    10. لودویگ میس ون روهه – میس به همراه کوربوزیه یکی از پیشگامان معماری مدرن و از مهمترین معماران عصر ما بودند. برخی از ساختمان های وی شامل پاویلیون بارسلونا ، خانه فارنسورث ، ساختمان سیاگرام و ۳۳۰ وباش شمالی است.

    معروف ترین شخص کیست؟

    در اینجا لیستی از مشهورترین معماران تمام دوران وجود دارد: معماران مشهور و آثار آنها

    1. لودویگ میس ون در روهه

    2. لوکوربوزیه

    3. والتر گروپیوس

    4. زاها حدید

    5. فرانک لوید رایت

    6. آنتونی گائودی

    7. فرانک گری

    8. پیانو رنزو

    9. رم کولهاس

    10. نورمن فاستر

    ثروتمندترین معمار کیست؟

    امروزه معمار پردرآمد در جهان ، نورمن فاستر ۷۷ ساله از فاستر و شرکا است. او سالانه ۲ میلیون پوند حقوق دارد. در سال ۲۰۰۷ ، وی با فروش ۴۰٪ از مشاغل خود ، ۱۲۰ میلیون پوند درآمد کسب کرد. او هنوز ۴۵٪ سهام این شرکت را در اختیار دارد.

    از دیگر معماران و روش های برجسته ثروتمند می توان به RMJM ، روشی اسکاتلندی ، با ارزش ۸۰ میلیون پوند و ایروین و جیمز سلار ، توسعه دهندگان Shard در لندن ، با ۲۰۰ میلیون پوند ارزیابی اشاره کرد. زاها حدید در زمان مرگ ۲۱۵ میلیون پوند ارزش داشت.

    چه نوع معماری بیشترین درآمد را دارد؟

    دستمزد معماران بسته به عوامل مختلف بسیار متفاوت است. برخی از آنها در راهنمای حقوق ما در زیر آورده شده است:

    معماران مشهور

    معماران مشهور

    راهنمای حقوق و دستمزد معماران

    طبق اداره آمار کار ، در سال ۲۰۱۷ متوسط ​​حقوق و دستمزد سالانه معماران در ایالات متحده تقریباً ۷۶۹۳۰ دلار بود که ۱۰٪ معماران برتر ۱۲۹،۸۱۰ دلار درآمد داشتند ، در حالی که ۱۰٪ پایین ۴۶،۶۰۰ دلار درآمد داشتند. برخی از عواملی که منجر به این اختلاف می شود شامل مکان ، اندازه شرکت ، تجربه ، سطح تحصیلات و صدور مجوز است.

    در ایالات متحده ، ایالت های دارای بیشترین شغل برای معماران نیویورک و کالیفرنیا هستند. با این حال ، جورجیا با میانگین ۹۷ هزار و ۹۰۰ دلار ، بهترین هزینه را به معماران خود می دهد. برای مناطق متروپولیتن ، پردرآمدترین معماران در وست پالم بیچ فلوریدا ، با متوسط ​​حقوق ۱۲۰۳۸۰ دلار هستند.

    پردرآمدترین معماران برای شرکتهای بزرگتر با درآمد ۱۵ میلیون دلار یا بیشتر کار می کنند. آنها درآمد متوسط ​​۱۰۴،۸۷۰ دلار دارند. این معماران به طور کلی در کلان شهرهای بزرگ یافت می شوند.

    ۱۰ نفر از بهترین معماران در تمام دوران ها

    این لیست از نظر ماهیت خود می تواند بسیار ذهنی باشد ، با این حال براساس تأثیر ، نفوذ ، محبوبیت و موفقیت آنها ، در اینجا برخی از مواردی است که ما بهترین معماران در تمام زمان ها می دانیم:

    ۱. آنتونی گائودی معماران مشهور و آثار آنها

    گائودی تمام پروژه های خود را در بارسلونا ساخت ، جایی که تمام زندگی حرفه ای خود را در آنجا گذراند. سبک او ترکیبی از عناصر باروک ، گوتیک ، ویکتوریا و مور بود. از مشهورترین بناهای وی می توان به La Sagrada Familia و Casa Milla اشاره کرد.

    ۲. فرانک لوید رایت معماران مشهور و آثار آنها

    رایت با ارائه سبک معماری تمام دشت های آمریکایی انقلابی در معمار قرن بیستم ایجاد کرد. هندسه های تمیز و تأکید بر افقی را به کار گرفت. برخی از مشهورترین آثار وی شامل خانه آب در حال سقوط و موزه گوگنهایم است.

    ۳. میس ون در روهه معماران مشهور و آثار آنها

    مانترا معروف وی ، “Less is more” ، به معماران بی شماری در سراسر جهان الهام بخشیده است. او معماری را از عناصر اصلی آن دور کرد و جهان را با مینیمالیسم آشنا کرد. برخی از ساختمان های وی شامل پاویلیون بارسلونا و برج سیاگرام در نیویورک است.

    ۴. Eero Saarinen معماران مشهور و آثار آنها

    او بر خلاف دانه سبک بین الملل رفت و در طراحی های خود از منحنی های گسترده استفاده کرد. برخی از کارهای وی شامل JFK Terminal for the TWA و St. Louis Gateway Arch است.

    ۵. فرانک گری معماران مشهور و آثار آنها

    وی مشهورترین معمار امروز جهان است. برخی از مشهورترین بناهای وی شامل موزه گوگنهایم در بیلبائو ، تالار دیزنی در لس آنجلس و مرکز MIT استاتا در کمبریج ، MA است.

    ۶. نورمن فاستر معماران مشهور و آثار آنها

    معمار بریتانیایی نورمن فوستر یکی از مشهورترین معماران زنده در جهان است. برخی از کارهای وی شامل Gherkin ، London ، برج Hearst ، Vaiduc de Millau و مرکز هنرهای تجسمی Sainsbury است.

    ۷. پیانو رنزو معماران مشهور و آثار آنها

    پیانو Renzo به دلیل بی نظیر نبودن بی نظیر است. او سبک واحدی ندارد ، هر کاری که انجام می دهد از نظر شکل و طرح متفاوت است. برخی از ساختمان های وی شامل شارد در لندن ، موزه ویتنی و مجموعه منیل ، تگزاس است.

    ۸. زاها حدید معماران مشهور و آثار آنها

    وی که به عنوان ملکه منحنی شناخته می شود ، اولین زنی است که برنده جایزه پریتزکر شده است. برخی از ساختمان های وی شامل مرکز حیدر علی اف ، مرکز آبزیان لندن ، سالن اپرای گوانگژو و ایستگاه راه آهن ناپولی آفراگولا است.

    ۹. اسکار نیمایر معماران مشهور و آثار آنها

    وی شخصیتی اساسی در توسعه معماری مدرنیسم قرن میانه بود. طراحی های وی شامل ساختمان سازمان ملل در نیویورک و ساختمانهای مدنی در برازیلیا است.

    ۱۰. رم کولهاس معماران مشهور و آثار آنها

    رم کولهاس ، طراح و نظریه پرداز معماری ، یکی از تأثیرگذارترین معماران زمان ماست. وی بیشتر به دلیل مقرهای دوربین مداربسته در پکن ، کتابخانه عمومی سیاتل و مرکز فرهنگی تلویزیون پکن مشهور است.

    ۱۰ معمار معروف ایالات متحده معماران مشهور و آثار آنها

    1. ویلیام ون آلن – ساختمان کرایسلر

    2. William F. Lamb – ساختمان امپایر استیت

    3. بروس گراهام – برج سیرز ، مرکز هنکاک

    4. فرانک لوید رایت – موزه گوگنهایم ، خانه آب در حال سقوط

    5. فرانک گری – سالن کنسرت والت دیزنی

    6. دانیل برنهام – ایستگاه اتحادیه ، واشنگتن دی سی

    7. لودویگ میس ون در روهه – ساختمان Seagram

    8. فیلیپ جانسون – غرفه ایالت نیویورک

    9. لویی خان – کتابخانه آکادمی فیلیپس اکستر

    10. آدریان اسمیت – برج پارک مرکزی نیویورک

    زن معمار معروف معماران مشهور و آثار آنها

    1. زاها حدید – مرکز حیدر علی اف ، مرکز آبزیان لندن

    2. دنیس اسکات براون – موزه هنر یادبود آلن

    3. مایا لین – یادبود جانبازان ویتنام

    4. Odile Decq – غرفه گرینلند ، شانگهای ، چین

    5. نری آکسمن – غرفه ابریشم

    6. ماریون ماهونی گریفین – خانه فیش ویک

    7. جولیا مورگان – باشگاه شهر برکلی

    8. آیلین گری – ویلا تمپه یک پایا

    9. Norma Merrick Sklarek – مرکز خرید امریکا ، مینیاپولیس ، مینه سوتا

    10. آماندا لووته – ساختمان Selfridges ، بیرمنگام نقشه ازبیلت

     

    مقالات پیشنهادی برای مطالعه :

    ضوابط پارکینگ حاشیه ای

    آموزش رنگ آمیزی ساختمان طرح دار
    طراحی باغ عروس

    آموزش رسم پرسپکتیو دایره

    قیمت سازه ال اس اف

    پتینه شایقی
    هزینه ساخت ویلا در اردبیل

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.