×
×

طراحی مبادی ورودی شهرها

  • کد نوشته: 14900
  • ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
  • دیدگاه‌ها برای طراحی مبادی ورودی شهرها بسته هستند
  • طراحی مبادی ورودی شهرها به گزارش تبلیغات معماری :  فهرست مطالب 1-کلیات 1-1چکیده………………………………………………………………..4 2-1مقدمه………………………………………………………………..5 3-1بیان مسئله……………………………………………………………6 4-1ضرورت واهمیت موضوع…………………………………………..7 5-1اهداف تحقیق…………………………………………………………8 6-1روش تحقیق………………………………………………………….8 7-1پیشینه………………………………………………………………..9 8-1موقعیت و مکان جغرافیایی…………………………………………..9 9-1نقشه تقسیمات سیاسی………………………………………………..10 2مبانی نظری 1-1-2تعریف مبادی ورودی…………………………………………….11 2-1-2تعریف فضای شهری……………………………………………..12 3-1-2تعریف اغتشاش بصری…………………………………………..13 4-1-2تعریف کاربری های ناسازگار…………………………………….14 2-2چارچوب نظری……………………………………………………..15 3-2نتیجه گیری………………………………………………………….17 4-2مدل مفهومی…………………………………………………………18 موضوع:طراحی مبادی ورودی شهر […]

    طراحی مبادی ورودی شهرها

    طراحی مبادی ورودی شهرها

    به گزارش تبلیغات معماری :  فهرست مطالب

    1-کلیات

    1-1چکیده………………………………………………………………..4

    2-1مقدمه………………………………………………………………..5

    3-1بیان مسئله……………………………………………………………6

    4-1ضرورت واهمیت موضوع…………………………………………..7

    5-1اهداف تحقیق…………………………………………………………8

    6-1روش تحقیق………………………………………………………….8

    7-1پیشینه………………………………………………………………..9

    8-1موقعیت و مکان جغرافیایی…………………………………………..9

    9-1نقشه تقسیمات سیاسی………………………………………………..10

    2مبانی نظری

    1-1-2تعریف مبادی ورودی…………………………………………….11

    2-1-2تعریف فضای شهری……………………………………………..12

    3-1-2تعریف اغتشاش بصری…………………………………………..13

    4-1-2تعریف کاربری های ناسازگار…………………………………….14

    2-2چارچوب نظری……………………………………………………..15

    3-2نتیجه گیری………………………………………………………….17

    4-2مدل مفهومی…………………………………………………………18

    موضوع:طراحی مبادی ورودی شهر

    استاد مربوطه:سرکارخانم رویا مرتضی پور

    گردآورندگان:الهه ملکی-مینوشجاع

    1-1چکیده:

    در گذشته های نه چندان دور که حد و مرز شهرها ،توسط دروازه ها مشخص می شد راه های ورودی به شهر از کیفیت بالایی برخوردار بود و جزء عناصر مشخص و از ویژگی های بارز هر شهر به حساب می آمد، هزینه ی ساخت ویلا امروزه با گسترش و توسعه شهرها راه های ورودی آن به مسیرهای سریع السیر برای تردد وسایل نقلیه ی موتوری تبدیل شده است و زمین های مجاور آن به کاربری های مزاحم و ناسازگار با محیط اختصاص یافته است که بی نظمی و اغتشاش بصری این فضاها را تشدید می کند.

    ورودی شهر یکی از جذاب ترین نقاط شهر و جزء تاثیر گذارترین خاطره های آن شهر است. کیفیت فعلی مبادی ورودی اکثر شهرها تصاویر مناسبی از شهر در منظر ذهنی مخاطبان ایجاد نمی کند. مکانی که باید معرف هویت شهر و ارزش های نهفته در آن باشد با آشفتگی فضایی-فعالیتی بسیار مواجه است  از این جهت بهبود وضعیت محور ورودی شهر در جهت افزایش کیفیت محیط شهری و ایجاد جاذبه های توریستی ضروری به نظر می رسد.

    به منظور ساماندهی و تعیین معیارهایی برای طراحی مبادی ورودی شهر،وضعیت موجود مبادی ورودی شهر کرمانشاه مورد بررسی قرار خواهد گرفت سپس با توجه به محدودیت ها و امکانات موجود،ضوابط و معیار ها با استفاده از عناصر مصنوعی و طبیعی برای هویت بخشی به این فضاها تدوین خواهد شد و کاربری های خدماتی ویژه ی مبادی ورودی شهر برای آن پیشنهاد گردید

    دیدگاه برای انتخاب این موضوع شناسایی مولفه های موثر بر طراحی شهری محورهای ورودی شهرها به ویژه محور مطالعاتی مورد نظر است.

    در این مقاله تلاش بر این است که از روش کابردی استفاده شود،مانند عکس،فیلم،مصاحبه،برداشت های میدانی و…

    واژگان کلیدی:مبادی ورودی-فضای شهری-اغتشاش بصری-کاربری های ناسازگار- شهر کرمانشاه

    2-1 مقدمه:

    با نگاهی به گذشته و ساختار شهرها در می یابیم که ورودی ها نقش عمده ای در شخصیت بخشی به شهر ایفا می کردند و تصویر برجسته شهر را می ساختند. دگرگونی های پر شتاب ناشی از مدرنیزه شدن سال های اخیر،تحولات غافلگیرانه ای را ایجاد کرد. سرعت این تغییرات تا جایی بود که جوامع فرصت شناخت و تحلیل پدیده های تازه را پیدا نکردند. شهرها به شکل نسنجیده گسترش یافتند و در این میان مفهوم ورود به شهر مفهومی فراموش شده یافت.متاسفانه بافت ورودی شهر امروز را ساختمان های زشت و فرسوده ای می سازند که نه تنها پاسخگوی نیاز کارکردی نیستند،بلکه هیچ جای آن تفاوتی را که نشان دهنده ورود به محیط تازه ای باشد،در خود ندارد و لبه های نا آشکاری به شهر بخشیده اند.

    دیگر زمان آن فرا رسیده که مفهوم ورودی را دوباره بشناسیم و با پذیرفتن اینکه شهر کالبدی یکپارچه و دربردارنده روابط چند سویه میان نیروهاست،تاثیر ورودی را در شهر بیابیم.

    3-1بیان مسئله:

    کاربری های ناسازگاری که در دو طرف مسیر ورودی سنندج-کرمانشاه ایجاد شده اند شامل تعداد زیادی کاربری های مسکونی می شوند که قشر زیادی از افراد در آن سکنی دارند. همچنین کاربری های متعدد خدمات رسانی در جوار مسیر اغلب مغازه هایی هستند که برای خدمات رسانی به اتو مبیل ها اختصاص دارند و محل کسب و کار ساکنان محدوده به شمار می روند.

    بنابراین تخریب یا حذف آنها مستلزم پرداخت غرامت و جبران خسارت به مالکین آنها از سوی مسئولان ذی ربط(شهرداری)خواهد بود که این امر بودجه سنگینی را به شهرداری تحمیل میکند و به احتمال زیاد خارج از توان آنهاست.

    ساخت ویلا شیشه ای راه حل کلی درباره ی ساماندهی،ایجاد بلواری 60 متری است که بدنه های آن را عناصر مصنوع و طبیعی شکل می دهند. عناصر مصنوع شامل بناهایی با الگویی از معماری بومی شهر است این بلوار در چند ردیف مشجر بوده و در محدوده هایی که ضرورت داشته باشد مسیر سواره رو را مسیرهای پیاده و مسیرهای جداگانه ی ویژه دوچرخه با باغچه بندی همراهی می کنند در تقاطع های این بلوار 60 متری و یا در حاشیه میدان ورودی از معماری ویژه ایی استفاده خواهد شد که بدنه های آن را شکل داده و در عین حال نشانه های بصری را به وجود آورند و در مجموع این مسیر باید معرف و القا کننده یک ورودی صمیمی و دلپذیر برای شهر باشد.

    4-1 ضرورت و اهمیت موضوع:

    در حال حاضر تجمع فعالیت های ناسازگار نظیر واحدهای کارگاهی،تعمیرگاهی و منازل مسکونی و… در عرصه ی مبادی ورودی شهر ملموس است. وجود این کاربری ها عمدتاً تحت تاثیر توجیهات اقتصادی،هزینه ی بالا برای شهر یا نبود نظارت بازدارنده و… در این عرصه هاست.

    ماهیت عملکردی کاربری های نیمه سازگار اعم از نبود خدمات مناسب حوزه بندی و همجواری کاربری ها و نیز نبود خدمات مناسب و سازگار با نیاز مسافرین از قبیل واحدهای پذیرایی،نمازخانه،سرویس بهداشتی مناسب،پمپ بنزین و استراحتگاه و همچنین نابسامانی های  دیداری از قبیل نبود ارزش های دیداری در ساخت و سازهای حومه و حاشیه شهر،نبود عناصر محیطی از قبیل مبلمان شهری،فضای سبز،کف سازی،علایم و نشانه ها، نامناسب بودن سیمای برخی از کاربری ها،اختلاف نامناسب عوامل مصنوعی با بستر طبیعی،تهدیدات متوجه محیط زیست از سوی برخی از کاربری ها باعث تنظیم این مقاله شده که تا حدودی از مشکلات کاسته شود.

    5-1 اهداف تحقیق:

    هدف اصلی: شناسایی مولفه های موثر بر طراحی شهری محورهای ورودی شهرها به ویژه محور مطالعاتی مورد نظر است.

    اهدف فرعی:

    -معنی ورودی و تعریف ورودی

    -نشان دادن ورودی در شهر امروز

    -هویت بخشیدن به ورودی (ایجاد آمادگی و شناخت اولیه برای ورود به شهر)

    -اتصال درست حومه به شهر

    -طراحی مفصل ورودی و تعیین کاربری های آن

    -طراحی دسترسی مناسب

    6-1روش تحقیق:

    روش تحقیق در تهیه این مقاله ی پژوهشی روش کاربردی می باشد که به طراحی ورودی شهر و بررسی مسایل و مشکلات آن می پردازیم(بر اساس برداشت های میدانی،پرسشنامه،عکس و…)

    7-1 پیشینه:

    در گذشته اولین نشانه بصری شهر در ذهن ناظر،ورودی شهر بود(دروازه،حصار،بارو و خندق..) کالبد شهر محصور بارو دروازه و حصار و گاه خندق قرار داشته و ورود به شهر از طرف حوزه ی دروازه صورت می گرفته است. حس ورود از طریق دیدن حصار و بارو وظهور کشتزارها و باغات ایجاد شده و اولین تصویر عینی مسافران باروی شهر بوده است .ورودی ها در گذشته به لحاظ ادراکی و عملکردی قابل تامل و بررسی می باشد.

    8-1 موقعیت ومکان جغرافیایی:

    استان کرمانشاه در عرض 33درجه و 37 دقیقه تا 35 درجه و 17 دقیقه شمالی و طول 45درجه و 20دقیقه تا 48 درجه تا 1 دقیقه شرقی ، واقع در غرب کشور که فاصله ی مرکز استان تا تهران 526 کیلومتر است. مساحت استان 23622 کیلومتر بوده  و دارای جمعیت 1945222 که جمعیت شهر کرمانشاه حدود 870 هزار نفر می باشد. کلانشهر کرمانشاه از نظر منطقه بندی دارای 7 منطقه شهری است که منطقه ی شهری مورد نظر منطقه 7 شهرداری می باشد.

    9-1 نقشه تقسیمات سیاسی:

    مشارکت در ساخت مدرسه
    ایران
    کرمانشاه-منطقه7
    کرمانشاه

    1-2 مبانی نظری:

    1-1-2 مبادی ورودی:

    _در لغت نامه دهخدا ورودی منسوب به ورود دانسته شده و ورود در لغت به معنای رسیدن، درآمدن و وارد شدن می باشد.ورودی در معماری،پاسخگوی عمل ورود به معنای رسوخ در سطحی عمودی است. عمل ورود می تواند گذر از درون یک سطح باشد که بطور ضمنی بوجود آمده است و یا در حالات ظریف تر،یک اختلاف سطح می تواند علامت گذر از یک فضا به فضای دیگر باشد.(چینگ،1373)

    _ مبادی ورودی شهرها در حال حاضر محدوده های آباد و سرزنده ای نیستند و جهت گیری و انتخاب مسیر در آنها بسیار دشوار واشتباه انگیز است.(قریب-1382)

    _ نحوه ورود به هر فضا،یا به عبارتی ورودی هر فضا،همواره در ذهن افراد جایگاه ویژه ای دارد. ورودی هر فضا،اولین مکانی است که با حضور در آن خصوصیات کلی فضا،آداب و رسوم،حد خصوصی و عمومی بودن و سایر ویژگی های فضا کشف می شود.(الکساندر-277:1387)

    _ ازآنجا که شهر را موجودیتی می دانیم که همچون دیگر گل ها میزید و رشد می کند، برای ورود به مجموعه منظم و زنده شهر باید مفصلی که میان پیکر شهر و بافت حومه ای قرار دارد را طی کرد.این عضو میانی نه حومه است و نه شهر بلکه مرحله انتقالی میان این دو است. اندازه ی این عضو بستگی تنگاتنگ با گستردگی حدود شهر و حجم آمد و شد(مسافر و کالا) دارد.(قوام پور-24:1385)

    _ امروزه عمدتا نشانه هایی دال برآنکه به کدام شهر وارد می شویم در عرصه ورودی مشاهده نمی گردد از این رو در منظر ذهنی مخاطبان و بهره وران از مبادی ورودی ابهامات جدی در صحت ورود به شهر مورد نظر مشاهده می شود.(ابلقی و پورجوهری-68:1385)

    _در برخی موارد ورود از یک فضا به فضایی دیگر روشن و مشخص است و به ساده ترین شکل از طریق رسوخ از یک سطح عمودی می تواند صورت گیرد. از سوی دیگر در یک مقیاس بزرگتر شهری،غالبا ورود از یک فضا به فضایی دیگر همراه با بروز تمایزات بین دو فضای مختلف،اغلب به صورت تدریجی و مستلزم ورود از یک یا چند فضای واسطه است.در محیط های طبیعی نیز به دلیل تغییر تدریجی ساختار محیط طبیعی،مرحله خروج از یک فضا و ورود به فضای دیگر اغلب تدریجی است.(بحرینی،علی طالب بابلی_14:1381)

    2-1-2 فضاهای شهری:

    _کیفیت فضاهای شهری بستگی دارد به:محصوریت ،یک مرتبگی،تنگ و گشاد شدن فضا، سرپوشیده مسقف بودن ایجاد سایه روشن، تاکید کالبدی،موانع بصری و عوامل وحدت(غفاری-8،7:1378)

    _ فضاهای شهری در معنای کلی،تمام ساختمان ها،اشیاء و فضاهای محیطی شهری و نیز افراد، رویدادها و روابط میان آنها را دربر می گیرد.(مدنی پور_1387)

    _فضا مفهومی به خودی خود بدیهی نیست. این مفهوم معنایی به مراتب گسترده تر از تعریف نسبتاً ساده ی فضای فیزیکی یا طبیعی که به طور ضمنی در مباحث مطرح می شود وبه ابعاد سه گانه ی جهان بیرونی یعنی به تواترها، جدایی ها و فاصله های میان افراد و اشیا ومیان اشیا اطلاق می شود، دارد.(فکوهی-261:1383)

    _فضاهای شهری همچون دیگر پدیده ها واجد مولفه های معنایی، عملکردی و فرمی می باشند هر چقدر این مولفه ها همسوتر و هماهنگ تر باشد کیفیت فضا بهتر می شود. وظیفه طراحی شهری نیز هماهنگ کردن این مولفه های سه گانه است” (پاکزاد 1385)

    _فضای شهری چیزی نیست جز فضای زندگی روزمره ی شهروندان که هرروز به صورت آگاهانه یا نا آگاهانه در طول راه، از منزل تا محل کار ادراک می شود.(پاکزاد-32:1376)

    _فضای شهری به عنوان یکی از زیرمجموعه های مفهوم فضا،از مقوله ی فضا مستثنی نیست.بدین معنی که ابعاد اجتماعی و فیزیکی شهر رابطه ی پویا با یکدیگر دارند. در واقع فضای شهریمشتمل دو فضای اجتماعی و فیزیکی می شود.(مدنی پور-48:1379)

    3-1-2 اغتشاش بصری:

    _شهر نه تنها عاملی است که مورد مشاهده میلیون ها مردم از هر طبقه که باشند قرار میگیرد، احیانا تماشای آن موجب تفریح خاطره می شود.حال در نظر بگیرید این شهر مملو از آلودگی دیداری باشد در نتیجه روی روان آدمی تاثیر منفی گذاشته و همینطور موجب می شود تماشای شهر که موجب تفریح خاطر است دلچسب نباشد. البته به این نکته هم باید توجه داشت که آشفتگی محیط موجب شگفتی شده و دلپذیر است.اما باید به اندازه ای باشد که وضوح کلی محیط را از میان نبرد(لینچ-11:1372)

    _مفهوم آلودگی دیداری به زعم صالحی(همان)اشاره به وجود هر نوع اغتشاش و کیفیت بصری نامطلوب در شکل شهر(اعم از نما ها،فرم ها،احجام کالبدی ساختمان ها،تابلو ها و پنجره هاو…) دارد.(همان-1386)

    _شهر زیبا شهر پاک است،پاک از همه ی آلودگی ها در خاک، در آب،در آسمان،در جامعه و همه فضا ها و مکان های شهری(جهانشاهی-1385)

    _آسایش بصری از مولفه های مهم و اساسی محیط های انسان ساخت محسوب می شود،زیرا برای سکونت و زندگی شهر خانه ای است بزرگ(لینچ-17:1372)

    _شهرها باید دارای کیفیات و ویژگی هایی برای تامین آسایش و راحتی باشند که آسایش بصری نیز از مولفه های مهم و اساسی محیط های انسان ساخت امن محسوب می شود(صالحی-39:1388)

    _آلودگی های بصری در شهرها طی درازمدت انسان را دچار پریشانی ذهنی و بیماری های روحی می کند. ساختمان های ناهمگون با بافت های مجاور،افزایش حجم تبلیغات محیطی و بی توجهی به شیوه هماهنگ آذین بندی و زیباسازی شهر طی سالهای گذشته بافت شهرها را به چشم اندازی آشفته و ملال آور تبدیل کرده است.(محمدی-6:1388)

    4-1-2 کاربری های ناسازگار:

    _نیازهای هر کاربری را در زمینه های کیفیت صدا،دید و منظر،شبکه ارتباطی،شیب زمین و…می توان بر اساس استانداردهای کمی و کیفی موجود تعیین نمود و سپس آنها را با هم مقایسه کرد.چنانچه مشخصات به دست آمده با یکدیگر مساوی و یا نزدیک به هم باشند در این صورت کاربری ها با هم سازگار و در غیر این صورت ممکن است نسبتا ناسازگار و یا کاملا ناسازگار باشند.(بحرینی-193:1377)

    _برای تعیین میزان سازگاری و ناسازگاری، بین دو کاربری باید مشخصات و نیازهای مختلف هریک را برای انجام دادن فعالیت عادی آن تعیین و سپس با مقایسه این مشخصات، موارد توافق و عدم توافق را مشخص کرد.(پورمحمدی_110:1387)

    _تعیین اصول دقیق مکان یابی فعالیت های مختلف در شهر،به دلیل ماهیت پویای مسایل شهری،اگر نه غیر ممکن،بدون تردید بسیار دشوار است. از همین رو،یکی از اهداف برنامه ریزی کاربری اراضی شهری مکان یابی مناسب کاربری ها و جداسازی کاربری های ناسازگار از یکدیگر است.(بحرینی193:1387)

    _کاربری های اراضی همجوار شهری،اثرات خارجی بر روی یکدیگر دارند. این اثرات می تواند مثبت یا منفی باشد.اثرات مثبت منجر ب افزایش کارآیی به میزانی می شود که کاربری های اراضی همجوار به توسعه پایدار و شیوه بهتر زندگی منجر می شود،در حالی که اثرات منفی به کاهش کارآیی منجر شده،کاهش ارزش کاربری ارضی را به دنبال خواهد داشت که به ایجاد ناسازگاری میان کاربری های مختلف خواهد انجامید.(طالعی_367:2007)

    2-2 چارچوب نظری:

    آنچه که امروزه به عنوان ورودی با آن سرو کار داریم،بیش از هر چیز باعث به هم خوردن نظام رفتاری افراد و بروز ناهنجاری های رفتاری نیز شده است. به این معنا که بی توجهی به طراحی این فضا به عنوان یک مفصل رابط، موجب ورود یکباره افراد به فضاها شده است به نحوی که فرصتی برای تغییر و همساز کردن رفتار با فضای جدید وجود ندارد.این عدم سازگاری رفتار با محیط جدید تاثیری منفی روی محیط گذاشته و به صورت یک ناهنجاری خود را نمایان میسازد.(پاکزاد-9:1386)

    آنچه که امروزه ورودی شهرها مشاهده می شود،تنها تقلیدی نا آگاهانه از کالبد و شکل ظاهری دروازه هاست بدون آنکه نقش و جایگاه آن ها در ساختار شهر تعریف مشخصی داشته باشد. ورودی های امروز که تنها به عنوان عنصری جهت مشخص کردن محدوده شهر عمل می کنند،عناصری تزیینی هستند که در میان میدان ورودی شهرها جای گرفته اند. بی توجهی به زمینه، مسئله ای است که به موجب بی هویتی هر چه بیشتر شهرهای امروز شده است. ورودی شهرها فارغ از زمینه ی شناختی آن، با فرم ها و اشکالی مشابه یکدیگر ساخته میشوند که با معنایی خاصی را به دنبال ندارند(قوام پور-76:1388)

    توسعه سریع و پرشتاب شهرها و اشتغال بی رویه اراضی در فراسوی مرزهای آن موجب تحولات چشمگیری در سیمای حومه و حاشیه شهرها شده است. این نواحی با ساختار فضایی و کالبدی منفصل، پراکنده و بدون انسجام و فاقد هویت عموما در حول و حوش مسیر های ارتباطی شهرها شکل گرفته و نیروی حیاتی خود را از آن می گیرند(شالین-19:1372)

    تجمع کاربری های ناسازگار و نامطلوب مانند تعمیرگاهها ی اتومبیل،انبارهای متروک،سطوح جمع آوری ماشین آلات و آهن قراضه و مابین آنها سخت و ساز های کارگاهی و بناهای مسکونی پراکنده و فاقد ارزش که در گذشته به علت ارزانی قیمت زمین های خارج از محدوده و بی توجهی مسئولان مربوطه،در این مناطق احداث شده اند،آغاز شهر یا به عبارت دیگر حد وحدود مشخص کننده آن را بی رط و بی معنا کرده است.(قریب-1382،قاضی زاده-1378،ظاهری-1380)

    در مسیر ورودی شهرها و در مدخل آن،جایی که شهر باید خود را به تازه واردین و بازدید کنندگان معرفی کند،نشانی از معماری و ساخت و سازهای هنرمندانه و فضاهای صمیمی و دلنشین به چشم نمی خورد.(قریب-29:1382)

    مبادی ورودی در کنار معرفی شهر خود تا حدودی باید دارای تشخص فضایی-کالبدی و یا ویژگی های ماندگار باشد.(قاضی زاده-14:1378)

    با مشاهده استخوان بندی شهرهای قدیم ایران می توان دریافت که ورودی شهر یکی از اجزای استخوان بندی شهر بودند که در امتداد آن واقع شده و بیرون شهر را به داخل آن پیوند می دادند.در شهر امروز نیز ورودی باید جزیی از استخوان بندی شهر و محل تبدیل کارکردهای برون شهری به عملکردهای درون شهر باشد و سلسله مراتب عملکردی و بصری شهر گذشته را احیا کند. از سوی دیگر به دلیل گستردگی شهر امروز و سرعت وسایل نقلیه ، که موجب درک فضای بیشتر در مدت زمان کوتاه تر می شود،فرم شهر در محل ورود باید نمایانگر و پذیرای ورود باشد و اگر فضای خارج شهر را به عنوان فضای عمومی و فضای داخل شهر را به عنوان فضای خصوصی در نظر بگیریم ورودی باید بتواند محصوریت فضایی را هنگام ورود به شهر القا کند.(پریسا ریسمان باف-1392)

    3-2 نتیجه گیری:

    امروزه ضعف عملکردی فضای ورودی شهرها ناشی از طراحی نامناسب و شکل گیری بدون برنامه می باشد که سبب شده ورودی قادر به پاسخگویی نیاز مسافرین و ساکنین نباشد. حرکت از پیرامون شهر به داخل آن باید ریتمیک و آهنگین باشد. برای ایجاد این حرکت و جلوگیری از یک مرتبگی باید دو فضای داخل و خارج از شهر به خوبی شناسایی شوند و فضای سوم که همان ورودی شهر است به عنوان مفصلی بین این دو عمل نمایند و علاوه بر اینکه مبدل این دو فضا است خود دارای شخصیت مستقلی باشد.ورودی شهر کرمانشاه از سمت جاده سنندج از کیفیت مناسبی برخوردار نمی باشد و ورودی های کنونی دارای نابسامانی هایی می باشد و طراحی مناسب ورودی ها باعث سهولت در درک مخاطب و القاء حس ورود می گردد.

    طراحی مبادی ورودی شهر
    1-معنی وتعریف ورودی

    2-هویت بخشیدن به ورودی

    3-اتصال درست  حومه به شهر

    4-طراحی دسترسی مناسب

    4-2 مدل مفهومی:

    شناسایی مولفه های موثر برطراحی شهری محورهای ورودی شهرها
    فرعی
    روش تحقیق
    تصاویر
    برداشت های میدانی

     

    -معرفی شهر

    -تعدیل و یا حذف اغتشاشات و آ لودگی های محیطی و بصری

    ایجاد بلوار 60 متری

    درست کردن مسیر پیاده ودوچرخه

    بررس نتایج

     

    ساختن عناصر مصنوع

    مشجر کردن بلوار

     

    -ایجاد  و تقویت حس گذر

    -تسهیل و تقویت خدمات رسانی به مسافرین

    راهکارها
    راهبردها
    پرسشنامه
    کاربردی-توسعه ایی ییییاییی
    اصلی
    اهداف – ساخت سوله گلخانه ای

    مقالات پیشنهادی برای مطالعه بیشتر : 

    نقاشی ساختمان با غلطک
    ساخت ویلا در طالقان

    مراحل ساخت ساختمان به ترتیب

    مجوز ساخت سوله در زمین کشاورزی

    مشارکت در ساخت دیوار

    ضوابط پارکینگ شهرداری منطقه 12 مشهد

    وال پست 2800

    اموزش ترکیب رنگ یاسی

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.