×
×

شروع تجهیز کارگاه

  • کد نوشته: 14748
  • ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
  • دیدگاه‌ها برای شروع تجهیز کارگاه بسته هستند
  • شروع تجهیز کارگاه به اطلاع شهرداری محترم میرساند: بدین وسیله اینجانب مهندس ناظر ساختمان به شماره پرونده شهر سازی ، گزارش همجواری ، تجهیز کارگاه و شروع عملیات ساختمانی را به شرح ذیل اعلام میدارم. گزارش همجواری : به اطلاع شهرداری محترم میرساند: *با توجه به بازدید به عمل آمده از ساختمان در ضلع غربی […]

    شروع تجهیز کارگاه

    شروع تجهیز کارگاه

    به اطلاع شهرداری محترم میرساند:

    بدین وسیله اینجانب مهندس ناظر ساختمان به شماره پرونده شهر سازی ، گزارش همجواری ، تجهیز کارگاه و شروع عملیات ساختمانی را به شرح ذیل اعلام میدارم.

    گزارش همجواری :

    به اطلاع شهرداری محترم میرساند:

    *با توجه به بازدید به عمل آمده از ساختمان در ضلع غربی ، گذرغربی و حیاط پلاک شمالی ، امکان سقوط مصالح و نخاله در حین عملیات تخریب وجود دارد و احتمال و خوف خسارت جانی و مالی به همسایه ها ، عابرین و اشخاص ثالث وجود دارد ، شهرداری محترم مالک را موظف کنید قبل از شروع عملیات تخریب در ضلع های شرقی ، غربی ، شمالی بوسیله داربست و ورق شیروانی و توری فلزی  منطقه را برای همسایه ها ، عابرین و اشخاص ثالث امن کند.

    گزارش تجهیز کارگاه :

    به اطلاع شهرداری محترم میرساند:

    شروع تجهیز کارگاه مالک در حال نصب داربست در قسمت های فوق میباشدشهرداری محترم مالک را ملزم نمایید بعد از داربست بندی و امن کردن حوزه اطراف ، سپس عملیات تخریب را شروع کند.

    تابلو مشخصات کارگاه و تابلوها و هشدارهای ایمنی مطابق مبحث بیستم در محل هنوز نصب نشده ،شهرداری محترم مالک را ملزم نمایید تابلو مشخصات کارگاه و تابلو های هشدارهای ایمنی را نصب نمایید.

    گزارش شروع عملیات ساختمانی:

    به اطلاع شهرداری محترم میرساند:

    شهردار ی محترم مالک را  ملزم کنید قبل از شروع عملیات تخریب ، جریان گاز ، آب ، برق و سرویس های مشابه را قطع و یا در صورت لزوم محدود سازی کند  به طوری که راه های دسترسی به آنها و شیر آتش نشانی محفوظ بماند، این کار باید از طریق همکاری با نهاد های ذیربط صورت گیرد. بعد از اتمام عملیات قطع و محدود سازی انشعابات ، مالک  مجاز است عملیات تخریب را شروع کند.

    کنتور موقت برق در محلی قرار گیرد که در معرض مستقیم بارش برف و باران نباشد.

    قبل از شروع عملیات ساختمانی ، میبایستی  محل مناسبی جهت اسکان موقت  کارگران  با سیستم تهویه ،  گرمایشی و سرمایشی استاندارد و همچنین سرویس بهداشتی موقت تا پایان عملیات اجرایی ساختمان در نظر گرفته شود.

    شهرداری محترم ، طبق اظهارات مالک ، مالک اظهار نموده  که دارای صلاحیت اجرا ، برای  اجرای ساختمان میباشد که این فقره به اینجانب محرض نشده است . شهرداری محترم مالک را ملزم نمایید از مجری ذیصلاح دارای پروانه اشتغال به کار مهندسی معتبرو مجاز ، از شروع کار و شروع عملیات تخریب تا پایان عملیات اجرایی ساختمان ،  استفاده نماید.

    استفاده از کارگران زیر 18 سال و بالای 62 سال و اتباع بیگانه بدون مجوز کار در کارگاه ساختمانی ممنوع است و جلوگیری به عمل آید.

    رعایت آیین نامه حفاظت کارگاه های ساختمانی و همچنین رعایت مبحث 12 مقررات ملی ساختمان  در کارگاه ساختمانی الزامی است.

    شهرداری محترم مالک در حال تهیه لوازم ایمنی فردی میباشد لذا مالک را ملزم نمایید که ،کلیه پرسنل ، کارگران ساختمانی ، و بازدید کنندگان از شروع تا پایان عملیات ساختمانی و در مرحله تخریب میبایستی مجهز به وسایل حفاظت فردی متناسب با نوع کار و فعالیت خود از قبیل ،کلاه ایمنی، کفش ایمنی، دستکش ایمنی، لباس ایمنی ، کمربند ایمنی و … باشند.

    شروع تجهیز کارگاه بارهای حجیم و سنگین که قابیلت تخلیه با دست را ندارد و یا تخلیه با دست منجر به حادثه و خسارات جانی و مالی و ایجاد آلودگی صوتی و ترس برای همسایه ها و مجاورین میشود (از جمله بندیل های میلگرد ، آهن آلات )میبایستی مالک و سازنده ترتیباتی اتخاذ کند که تخلیه بارهای فوق بوسیله جرثقیل و بدون ایجاد آلودگی صوتی و بدون ایجاد مزاحمت برای همسایه ها و مجاورین و اشخاص ثالث صورت گیرد شهرداری محترم لطفا مالک را ملزم نمایید جهت حفظ آرامش همسایه ها و مجاورین و اشخاص ثالث به نحو احسن تخلیه بار را انجام دهد.

    با توجه به استفاده از به کارگیری کپسول اکسیژن در مراحل تخریب و مراحل اجرایی ساختمان ، جهت برشکاری و …  ، کپسول ، شلنگ  ارتباطی ، سرپیک از مواد چربی دار ، گریس ، روغن ، گازوییل و گرد و خاک شدیدا بدور باشد و فردی که از هوا برش استفاده میکند آموزش های لازم و برگه مهارت کار با هوا برش را داشته باشد و به خطرات کپسول اکسیژن وآگاهی داشته باشد و حمل کپسول اکسیژن بوسیله چرخ دستس مخصوص صورت گیرد.

    بعد از کندن و یا حفر چاله و یا چاه بعد از ترک محل روی آن با تخته بنایی و یا سرپوش محکم پوشانده شود.

    استفاده از سیستم گرمایشی برقی و گازی  دست ساز ممنوع است و همچنین استفاده از آتش و زغال جهت گرمایش در فضای بسته ممنوع است.

    در هنگام استفاده  از بخاری گازی بازدید مستمر سیستم گاز رسانی و سیستم دودکش از اتاق کارگری تا پشت بام توسط مالک ، مجری ، یا مسئول ایمنی الزامی است .

    کلیه سیم کشی‌های موقت و نصب تجهیزات برقی باید با رعایت ضوابط و مقررات مبحث ۱۳ مقررات ملی ساختمان و آیین‌نامه حفاظتی تأسیسات الکتریکی در کارگاه‌ها صورت گیرد و موارد زیر انجام گردد:

    برای جلوگیری از ازدیاد و پراکندگی سیم‌های آزاد متحرک ، باید در نقاط مختلف کارگاه به تعداد کافی پریز در محل‌های مناسب نصب شود.

    سیم‌کشی برای استفاده موقت در صورت امکان باید در ارتفاع ۲٫۵ متر از کف انجام شود. شروع تجهیز کارگاه در غیر این صورت باید سیم‌ها طوری نصب شوند که از آسیب‌های احتمال محفوظ بمانند.

    تابلوهای برق موقت بایستی مجهز به کلید محافظ جان و به وسیله محفظه‌هایی با در پوش قفل‌دار مسدود گردند و پیرامون آن‌ها روی زمین یا کف ،فرش و یا سکوی عایق ایجاد شود.

    شهردرای محترم مالک را ملزم نمایید قبل از شروع عملیات تخریب یک سازه سرپوشیده مناسب با لوله داربست و ورق فلزی شیروانی در پلاک ضلع جنوبی (معبر جنوبی )جهت جلوگیری از سقوط اشیا و مصالح تعبیه نمایید.

    مصالح ساختمانی از جمله میلگرد و شن و ماسه نباید داخل خیابان و پیاده رو  تخلیه  شود.

    در صورت تخلیه شدن بلافاصله محل تخلیه شن و ماسه بوسیله جارو جمع آوری و پاکیزه شود تا باعث سر خوردن  عابرین پیاده و راکبین موتور سیکلت نشود.

    تخیله میلگرد در پیاده رو ممنوع میباشد.

    سطل‌های آب و ماسه و کپسول‌های خاموش‌کننده (مناسب با نوع حریق) و الباقی وسایل اطفا حریق و علائم و نشانه‌های ایمنی باید در قسمت‌های مختلف کارگاه ساختمانی به نحوی که همواره در معرض دید و دسترس باشند نصب و آماده استفاده گردند.

    کلیه اجزا بالابر و موقعیت قرار گیری آن باید توسط مسول ذیربطش به طور مستمر بازدید شود و  باید در محل خود به طور کامل محکم و مستقر شده باشد و حمل مصالح باید با باکت بالابر انجام شود و همچنین جابجایی افراد با بالابر اکیدا ممنوع میباشد و حمل وسایل اجرایی در حد مجاز با بالابر بلامانع است.

    ***شهرداری محترم ، مالک را ملزم نمایید موارد فوق را اجرا و تصحیح نماید ، شروع تجهیز کارگاه در غیر اینصورت در صورت بروز هرگونه خسارت جانی و مالی ، بر عهده شهرداری محترم و مالک مبیاشد و این جانب اطاع رسانی جهت رفع موارد فنی و ایمنی را به مالک تحت دستور کار و به  شهرداری محترم تحت این گزارش ابلاغ نمودم.***

    پیشنهاد مقاله برای مطالعه بیشتر : 

    نقاشی ساختمان خراسان جنوبی

    روش رنگ آمیزی منزل

    رنگ آمیزی منزل

    طرح رنگ آمیزی منزل

    نمونه رنگ آمیزی منزل

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.