×
×

آینده بهداشت و درمان معماری درمانی

  • کد نوشته: 13472
  • ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
  • دیدگاه‌ها برای آینده بهداشت و درمان معماری درمانی بسته هستند
  • آینده بهداشت و درمان معماری درمانی به گزارش تبلیغات دکوراسیون : آینده بهداشت و درمان معماری درمانی اصطلاح معماری درمانی شامل طراحی بیمار محور است که در آن رویکرد معماری اثر درمانی دارد. امروز می خواهیم در مورد اینکه سبک معماری درمانی چه تاثیری بر بیماران دارد صحبت کنیم. معماران غالباً برای بهبود عملکرد افراد از طریق […]

    آینده بهداشت و درمان معماری درمانی

    آینده بهداشت و درمان معماری درمانی

    به گزارش تبلیغات دکوراسیون : آینده بهداشت و درمان معماری درمانی اصطلاح معماری درمانی شامل طراحی بیمار محور است که در آن رویکرد معماری اثر درمانی دارد. امروز می خواهیم در مورد اینکه سبک معماری درمانی چه تاثیری بر بیماران دارد صحبت کنیم. معماران غالباً برای بهبود عملکرد افراد از طریق فضاهای طراحی به جستجو می پردازند و مجبورند در محیطهای اجتماعی ، روانشناختی و فیزیکی تجزیه و تحلیل دقیق انجام دهند. اگر این مسئله از نظر سلامتی خطرات باشد ، یک طراحی خوب معماری ، طراحی دکوراسیون و منظره می تواند استرس را کاهش دهد.

    افراد با مدرک پزشکی و معماری یا معماران ، مهندسان ، طراحان داخلی ، طراحان منظره برای سلامت جسمی و روحی بیماران از اتاق بیمار تا باغ کار می کنند.

    در اینجا روش هایی برای استفاده از معماری درمانی وجود دارد:

    اول از همه ، اهمیت استرس باید با در نظر گرفتن یک محیط پر سر و صدا بیان شود ، آلودگی بصری ، بوی بد پزشکی ، آینده بهداشت و درمان | معماری درمانی محیط شلوغ و شلوغ می تواند تأثیر منفی بر بیمارانی داشته باشد که در آنها سعی می شود از راه های مختلف استرس محیطی کاهش یابد. معماری درمانی

    آینده بهداشت و درمان | معماری درمانی

    آینده بهداشت و درمان | معماری درمانی

    در عوض ، ضد اتاق که در آن بیماران در زمان انتظار راحت خواهند بود ، یک اثر هنری مورد استفاده در محیط می تواند جلوه ای آرام و آرام داشته باشد. به عنوان مثال ، اتاق کارکنان باید از نظر صوتی از اتاقهایی که بیماران در آن اقامت دارند جدا شود ، ساخت ویلا تا بیماران مزاحم نشوند یا کیفیت خواب آنها تحت تأثیر قرار نگیرد و همچنین عواقب منفی دیگری رخ ندهد. بنابراین ، بسیار مهم است که اتاق ها باید از مسائل مربوط به صدا و عایق جدا شوند. با این حال ، نور برای زندگی ما از اهمیت حیاتی برخوردار است. ضرب المثلی وجود دارد که همه می دانیم. یک سیب در روز پزشک را دور نگه می دارد در حالی که نور طبیعی برای افرادی که دارای اختلالات روانی هستند نیز به همین ترتیب انجام می شود.

    طراحی مزون

    درمان معماری

    درمان معماری

    در واقع ، نور روز طبیعی ، که به جای یک محیط تاریک مطلق مورد استفاده قرار می گیرد ، عاملی است که بر خلق و خو تأثیر مثبت می گذارد و حتی بر تولید هورمون نیز تأثیر دارد. با این حال ، به جای یک ساختمان چند جداره ، ساختمانهای دارای پنجره هایی که محیط خارج یا جایی که نور طبیعی وارد می شود را باید ترجیح دهند. همچنین استفاده از رنگ مناسب استرس را به سطح پایین تری کاهش می دهد. برخی از رنگ ها مردم را به هیجان آورده و باعث می شوند که حرکت کنند در حالی که برخی به آنها آرامش و استراحت می دهد. از این رو ، طراحان از قدرت رنگ ها استفاده می کنند.

    معماری درمانی

    معماری درمانی

    دید اتاق های بیمار نسبت به طبیعت و فرصت دسترسی به محیط های سرسبز نتیجه مثبتی خواهد داشت. مناطق مراقبه و عبادت را می توان به منظور ایجاد فضای احساس امنیت با آرامش کامل به برنامه اضافه کرد. دالانی که به بیماران امکان پیاده روی ، موسیقی آرام بخش پخش شده به صورت زنده و فضای وسیع در فضاهای عمومی را می دهد و تأثیر مثبت ایجاد می کند. از طرف دیگر ، بیماران یا خانواده های آنها ممکن است به نوعی به چراغ شب ، چراغ مطالعه یا نشانه های دیداری واضح برای انجام برخی فعالیت ها در اتاق یا فضای ذخیره سازی / کمد برای وسایل خود احتیاج داشته باشند. به طوری که بیمار یا بستگانشان باید با علائم مناسب هدایت شوند و راحتی آنها نیز تأمین شود. اگر ما در مورد معماری بیمارستان های آینده صحبت می کنیم ، ساختمان و طراحی آن باید شامل عناصر معماری درمانی باشد.

    طراحی درمانی معماری

    طراحی درمانی معماری

    با این حال ، با شروع از مدیران پروژه ، معماران ، مهندسان و طراحان وظیفه مهمی را بر عهده دارند. خلق و خوی جو می تواند باعث تغییر مثبت در درک و خلق و خوی فرد با استفاده از فضا شود. یک طراحی باغ با پانوراماهای زیبا و برخی نماها باعث کاهش سطح استرس بیمار شده و آنها را آرام می کند. اگر ساختمان با هم سازگار یا در طبیعت باشد ، انتخاب مواد طبیعی و اکولوژیکی محیط را مطلوب تر می کند. در نتیجه ، به نظر می رسد که معماری درمانی تأثیر قابل توجهی در امکانات بهداشتی آینده دارد.

    طراحی معماری درمانی

    طراحی معماری درمانی

    ما می توانیم به عنوان یک متخصص ، با طراحی های معماری به سلامتی شما کمک کنیم که با ایجاد ساختارهای معماری ، عناصر دکوراسیون و منظره متناسب با هدف آنها ، از آسیب دیدگی ساختار فیزیکی و بیولوژیکی بیمار کاسته و از قدرت درمانی معماری درمانی بهره مند می شود. استفاده از عناصر کاهش دهنده تنش. به عنوان طراحی داخلی  ، ما می دانیم که هر انسانی که با ما کار می کند ارزشمند است ، طراحی آپارتمان بنابراین ما با طراحی داخلی منحصر به فرد خود با رویکردهای آگاهانه در کنار شما هستیم که از سلامت مشتریان ما محافظت می کند و نتیجه مثبتی بر سلامت روان خواهد داشت .

     

     

    مقالات پیشنهادی برای مطالعه بیشتر :
    نقاشی ساختمان سنجاق

    طراحی ویلا سلطنتی

    مشارکت در ساخت کارخانه

    طراحی رستوران ایتالیایی

    طراحی ورودی کلاسیک

    پروانه ساخت کارگاهی

    طراحی داخلی قنادی
    ساخت سوله و ساختمان اداری

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.