×
×

آجر چیست؟ درباره آجر چه میدانید ؟

  • کد نوشته: 10222
  • ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
  • دیدگاه‌ها برای آجر چیست؟ درباره آجر چه میدانید ؟ بسته هستند
  • آجر چیست؟ به گزارش طراحی داخلی : آجر چیست؟ آجر یک نوع از بلوک مورد استفاده برای ساخت دیوار، پیاده رو و دیگر عناصر در سنگ تراشی ساخت و ساز است. به طور مناسب، اصطلاح آجر نشان دهنده بلوکی است که از خاک رس خشک شده تشکیل شده است، اما اکنون نیز به طور غیررسمی برای […]

    آجر چیست؟ درباره آجر چه میدانید ؟

    آجر چیست؟

    به گزارش طراحی داخلی : آجر چیست؟ آجر یک نوع از بلوک مورد استفاده برای ساخت دیوار، پیاده رو و دیگر عناصر در سنگ تراشی ساخت و ساز است.

    به طور مناسب، اصطلاح آجر نشان دهنده بلوکی است که از خاک رس خشک شده تشکیل شده است، اما اکنون نیز به طور غیررسمی برای نشان دادن سایر بلوک های ساختاری شیمیایی شده استفاده می شود. آجرها را می توان با استفاده از ملات، چسب ها یا بهم پیوند دادن آنها بهم چسباند. آجر چیست؟ آجرها در کلاس ها، انواع و اندازه های مختلفی تولید می شوند که با منطقه و دوره زمانی متفاوت هستند و به مقدار زیاد تولید می شوند.

     بلوک اصطلاحی مشابه است که به یک واحد ساختمانی مستطیل شکل متشکل از مواد مشابه گفته می شود، اما معمولاً از آجر بزرگتر است. آجرهای سبک (بلوک های سبک نیز نامیده می شوند)  از سنگ رس منبسط شده ساخته می شوند.

    کف آجری

    کف آجری

    آجر های آتش زده یا آتش گرفته

    آجرهای آتش زده یکی از با دوام ترین و مستحکم ترین مصالح ساختمانی است که گاهی از آن به عنوان سنگ مصنوعی نیز یاد می شود و از حدود 4000 سال قبل از میلاد مورد استفاده قرار گرفته است.

     آجرهای خشک شده در هوا که به آنها آجر گل و لای نیز گفته می شود، دارای قدمت بیشتری نسبت به آجرهای آتش زده شده هستند و دارای یک ماده اضافی از یک چسب مکانیکی مانند کاه هستند.

     آجر چیست؟ آجرها در دوره ها و الگوهای متعددی که به عنوان پیوند شناخته می شوند و در مجموع به آنها آجرکاری می گویند، ریخته می شوند و ممکن است در انواع مختلف ملات ریخته شود تا آجرها را به هم بچسباند تا ساختاری مقاوم داشته باشد.

    آجر چیست؟

    آجر چیست؟

    انواع آجر ها

    سه نوع آجر اساسی آجرهای بدون آتش، آتش گرفته و شیمیایی هستند. طراحی ویلا دماوند هر نوع متفاوت تولید می شود.

    آجر خشتی

    آجر خشتی، همچنین به عنوان آجر گل و لای شناخته شده است و از خاک رس مرطوب حاوی مخلوط با کاه و یا مشابه آن ساخته شده است. این نوع آجر ها تا زمان آماده شدن و برای استفاده در هوا خشک می شوند.

    آجر آتش گرفته

    آجرهای خام قبل از آتش گرفتن آفتاب گیری می کنند. آجرهای آتش گرفته در کوره سوزانده می شوند که باعث دوام آنها می شود. آجرهای سفالی مدرن، آتش گرفته و در یکی از سه فرآیند – گل نرم، پرس خشک یا اکسترود شده شکل می گیرند. آجر چیست؟ لیست قیمت پتینه کاری بسته به کشور، روش اکسترود شده یا گل نرم متداول ترین است، زیرا از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است: به طور معمول، آجرها حاوی مواد زیر هستند:

    • سیلیس (ماسه)
    • آلومینا (رس)
    • آهک
    • اکسید آهن
    • منیزیا
    آجر

    آجر

    آجرهای شیمیایی

    آجرهایی که از نظر شیمیایی تنظیم شده اند، آتش گرفته نمی شوند اما ممکن است با اعمال گرما و فشار در اتوکلاو، فرآیند پخت آنها تسریع گردد.

    استفاده از آجر

    از آجرها مخصوصاً در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن 20 در پیاده رو ها و یا سنگ فرش ها استفاده شده است. آجر چیست؟ طراحی ویلا دماوند ورود آسفالت و بتن باعث کاهش استفاده از سنگفرش های آجری شد، فروشگاه معماری اما هنوز هم بعضی اوقات بعضاً به عنوان روشی برای ایجاد آرامش در ترافیک یا به عنوان یک سطح تزئینی در محوطه های عابر پیاده نصب می شوند.

    پیشنهاد مقاله برای مطالعه بیشتر : 

    محاسبه آنلاین هزینه نقاشی ساختمان

    رنگ پلاستیک کاتالوگ ترکیب رنگ ساختمان

    ترکیب رنگ نارنجی

    ترکیب رنگ قهوه ای با گواش

    جدول ترکیب رنگها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.