×
×

کاربرد چسبهای پلی سولفاید در صنعت درب و پنجره دوجداره

  • کد نوشته: 28328
  • ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
  • دیدگاه‌ها برای کاربرد چسبهای پلی سولفاید در صنعت درب و پنجره دوجداره بسته هستند
  • کاربرد چسبهای پلی سولفاید در صنعت درب و پنجره دوجداره به گزارش بازار کار ساخت خانه اویم شاهانه  درب و پنجره های دوجداره باید ویژگی عایق بودن را داشته باشند. هم از نظر سرما و گرما و هم از نظر نفوذ آب و رطوبت و همچنین از نظر صوتی. در طی فرایند ساخت یک پنجره دوجداره […]

    کاربرد چسبهای پلی سولفاید در صنعت درب و پنجره دوجداره

    کاربرد چسبهای پلی سولفاید در صنعت درب و پنجره دوجداره

    به گزارش بازار کار ساخت خانه اویم شاهانه  درب و پنجره های دوجداره باید ویژگی عایق بودن را داشته باشند. هم از نظر سرما و گرما و هم از نظر نفوذ آب و رطوبت و همچنین از نظر صوتی. در طی فرایند ساخت یک پنجره دوجداره انواع چسبهای مخصوص برای عایق سازی یا اتصال شیشه بکار می‌رود. چسب های پلی سولفاید، ماستیک و سیلیکون از جمله این چسبها هستند. البته برای گرفتن نتیجه مطلوب بهرت است از چسب پلی سولفاید استفاده شود و چسب دیگری برای درزگیری و اببندی جایگزین آن نشود. در این مقاله به کاربرد چسب پلی سولفاید در این صنعت و معرفی دو برند محبوب آن می‌پردازیم. انواع برندهای چسب پلی سولفاید را می‌توانید از فروشگاه اینترنتی تکنو پخش تهیه نمایید. این فروشگاه که ابزار و مصالح ساختمانی و صنعتی ارائه می‌کند بهترین قیمت بازار را در تمام محصولات خود تضمین می‌کند.

    چرا درب و پنجره دوجداره؟

    پنجره ها نقش ارتباطی بین محیط منزل با خارج را دارند و باعث ایجاد زیبایی می‌شوند. نور را به درون محیط هدایت می‌کنند و مناظر بیرون را برای ما به نمایش می‌گذارند. دربها نیز اگر از جنس شیشه باشند همین نقش را دارند. البته علاوه بر نقش اصلی خود که امکان ورود و خروج را می‌دهند. اما استفاده از شیشه زیاد باعث نفوذ سرما و گرما به داخل نیز می‌شود و انرژی را هدر می‌دهد.

    برای حل این مساله تولید درب و پنجره های دوجداره و سه جداره ابداع شد. این پنجره ها از دو یا سه لایه شیشه تشکیل شده‌اند که فاصله بین دو شیشه از گاز آرگون پر شده و از انتقال گرما و سرما جلوگیری می‌کند. این روش در صرفه جویی انرژی بسیار عالی عمل می‌کند. اما مهمترین نکته در این است که این درب و پنجره ها در زمان ساخت و یا نصب بخوبی عایق شوند.

    چرا درب و پنجره دوجداره

    چرا درب و پنجره دوجداره

     عایق هم از نظر تبادل دمایی و هم از نظر نفوذ آب و رطوبت. در غیر اینصورت این سازه ها رسالت خود را بخوبی انجام نخواهند داد.

    درزگیری و آب‌بندی باید بصورت درستی انجام شود. در غیراینصورت داخل شیشه‌ها رطوبت می‌گیرد و یا گاز آرگون به بیرون نشت می‌کند.

    چسب پلی سولفاید و عایق کاری درو پنجره دوجداره

    برای اینکه تبادل دمایی بین دو طرف پنجره صورت نگیرد باید محل اتصال شیشه ها به فریم با دقت عایق کاری شود. چسب پلی سولفاید ندکسNedex  یکی از بهترین و مرغوبترین گزینه‌های موجود برای این کار می‌باشد.

    درزگیری پنجره‌های دوجداره و سه جداره با استفاده از چسب پلی سولفاید انجام می‌شود. پلی سولفاید نوعی پلیمر انعطاف پذیر است که از خانواده مواد لاستیکی به حساب می‌آید. این چسب در مجاورت هوا و در دمای معمولی اتاق خشک می‌شود. و فرایند خشک شدن آن نیز در مجاورت رطوبت هوا انجام می‌پذیرد.

    چسب پلی سولفات یا پلی سولفاید را برای اتصال فلز و چوب و پلاستیک نیز می‌توان بکار برد. اما بیشترین کاربرد چسبهای پلی سولفاید در درزگیری در و پنجره های دو و سه جداره می‌باشد. برای درزگیری این نوع پنجره ها از ماستیک و چسب سیلیکون نیز استفاده می‌شود. اما چسب پلی سولفاید بهتر عمل می‌کند و استانداردهای لازم را دارد.

    یکی دیگر از برندهایی که به خوبی عمل کرده چسب پلی سولفاید کا اس اس KSS می‌باشد.

    ویژگیهای چسب پلی سولفاید

    ویژگیهای چسب پلی سولفاید

    ویژگیهای چسب پلی سولفاید

    • در دمای اتاق خشک میشود
    • برای خشک شدن کامل حداکثر ۷ روز زمان نیاز دارد.
    • در برابر فرسایش آب و هوایی، در برابر خوردگی و نفوذ آب، روغنها و حلالهای شیمیایی مقاوم است.
    • در دمای پایین و دمای بالا استحکام خود را حفظ می‌کند.
    • خاصیت انعطاف پذیری و همچنین مقاومت بالایی در برابر فشار و ضربه دارد.
    • معمولا بصورت دو جزئی یافت می‌شود.
    • اتصالاتی با مقاومت بسیار بالا ایجاد می‌کند
    • راحتی در نحوه استفاده برای شخصی که درب و پنجره را نصب می‌کند.

    چسب پلی سولفاید ندکس Nedex و چسب پلی سولفاید کا اس اس KSS

    از محصولات معروف و پرفروش این نوع چسبها چسب پلی سولفاید ندکس محصول کشور ترکیه اشاره کرد. این چسب از دمای منفی ۲۰ تا مثیت ۴۰ درجه و حتی بیشتر مقاومت دارد و خاصیت انعطاف پذیری خود را از دست نمی‌دهد. این برند بسیار مقرون بصرفه و پرطرفدار است.

    چسب پلی سولفاید ندکس در بین برندهای پلی سولفاید بسیار معتبر و معروف است. این برند از مواد معدنی در فرمول شیمیایی خود استفاده کرده و به کیفیت بسیار بالایی دست یافته است. توصیه می‌کنیم اگر در حوزه تولید در و پنجره دوجداره هستید حتما برند ندکس را امتحان کنید.

    چسب پلی سولفاید کا اس اس KSs نیز طبق تجربه و نظرات افراد متخصص جزء برندهای بسیار باکیفیت چسب پلی سولفاید می‌باشد.

    یک توصیه مهم

    میزان رقیق کردن چسب پلی سولفاید و نسبت آن با رقیق ساز بسیار باید دقیق باشد. این مقدار به اندازه ای حساس است که حتی با دستگاه در کارخانجات تولید شیشه دوجداره انجام می‌شود. اگر این عدد رعایت نشود و یا ترکیب بخوبی مخلوط نشود کیفیت لازم را نخواهد داشت. پس کسانیکه بصورت دستی این کار را انجام می‌دهند حتما به این موضوع دقت داشته باشند.

    پنجره

    پنجره

    در ضمن جایگزین کردن چسبهای ماستیک و سیلیکون (آکواریوم) برای درزگیری شیشه دوجداره نتیجه خوبی ندارد. زیرا این چسبها به اندازه پلی سولفات مقاوم نیستند و بعد از مدتی کیفیت خود را از دست می‌دهند. در نتیجه نشت گاز آرگون، ورود آب و رطوبت و بخارگرفتگی داخل شیشه را شاهد خواهیم بود.

    توجه : این مطلب آگهی ساختمان، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و اویم شاهانه در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.