×
×

پنجره upvc بهتر است یا پنجره آلومینیومی ؟

  • کد نوشته: 46220
  • ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
  • دیدگاه‌ها برای پنجره upvc بهتر است یا پنجره آلومینیومی ؟ بسته هستند
  • به گزارش هوش ساختمان: امروزه پنجرهای دوجداره یکی از ملزومات اصلی ساختمان ها می باشند و از آنها به وفور استفاده می شود. با نگاهی گذرا به ساختمان های نوساز سطح شهر ، دیده می شود که تعدادی از این ساختمان ها از پنجره های upvc استفاده کرده اند و تعدادی دیگر نیز از پنجره […]

    پنجره upvc  بهتر است یا پنجره آلومینیومی ؟

    به گزارش هوش ساختمان: امروزه پنجرهای دوجداره یکی از ملزومات اصلی ساختمان ها می باشند و از آنها به وفور استفاده می شود. با نگاهی گذرا به ساختمان های نوساز سطح شهر ، دیده می شود که تعدادی از این ساختمان ها از پنجره های upvc استفاده کرده اند و تعدادی دیگر نیز از پنجره های آلومینیومی.

    ممکن است در ذهن شما هم این سوال پیش بیاید که کدام نوع از این پنجره های دوجداره بهتر است و کارایی و اثر بخشی بهتری نسبت به دیگری دارند؟ و چرا جدیدا اکثر ساختمان های مدرن با پنجره های بزرگ از پنجره های آلومینیومی استفاده می کنند و یا ساختمان هایی با پنجره هایی کوچکتر از پنجره های upvc با ابعاد استاندارد ؟!

    جهت دانستن در مورد اختلاف ها و نقاط تمایز این دو نوع محصول با ما تا انتهای این نوشته همراه باشید.

    همانطور که می دانید پنجره های دوجداره عایق در دو نوع پنجره upvc و پنجره آلومینیومی ترمال بریک قابلیت تولید را دارند. ابتدا به ویژگی های هر یک می پردازیم و سپس به یک خلاصه ای از جمع بندی خواهیم رسید تا انتخاب بین این دو محصول را به راحتی انجام دهید.

    در چه مواقعی از پنجره های upvc استفاده می شود و ویژگی های آنها در چیست؟

    پنجره های دوجداره upvc از اولین نسل های پنجره های دوجداره عایق می باشند، زمانی که پنجره های آلومینیومی نانترمال یا معمولی و غیر عایق در بازار بود ، پنجره های upvc عایق مزیت بسیار خوبی نسبت به پنجره های آلومینیومی معمولی و نانترمال غیر عایق داشتند.

    ماهیت ترکیبات upvc عدم رسانایی حرارتی می باشد، در واقع وقعتی پنجره با پروفیل upvc تولید می شود ، از قسمت فریم و بخشهای پروفیل ، به علت عایق بودن و نارسانایی حرارتی ، تبادل انرژی صورت نمی گیرد. اما آیا پروفیل صرف ، عایق بودن پنجره های upvc را تضمین می کند؟ در جواب این سوال باید گفت خیر. اجزاء دیگر پنجره دوجداره upvc مثل یراق آلات ، شیشه دوجداره نیز در عایق بودن پنجره upvc تاثیر دارند. در واقع کل اجزا پنجره باید یکدست و هماهنگ با یکدیگر کار کنند ، تا محصول نهایی عملکرد عایقی داشته باشد.

    ویژگی ها:

    • عایق بودن
    • در انواع سفید و رنگ های طرح چوب
    • قیمت بهینه تر نسبت به نوع آلومینیومی

    چه مواقعی نمی توان از پنجره های upvc استفاده کرد و یا پیشنهاد داده نمی شود؟

    همگان بر خواص پنجره های upvc آگاه هستیم و آنها را به عنوان پنجره های عایق گرما ، سرما و صوت می شناسیم. اما یک سری محدودیت هایی در استفاده از این محصول داریم که در اینجا به آن اشاره میکنیم.

    1. در ابعاد بزرگ بخاطر پایین بودن ممان اینرسی ( مقاومت ) پنجره upvc نباید از پنجره های upvc استفاده کرد .
    2. در مناطق کویری و گرم و خشک با تابش شدت بالای خورشید و اختلاف بالای دما در شب نسبت به روز ، پیشنهاد می شود که از پنجره های آلومینیومی ترمال بریک استفاده شود.
    3. در ساختمان های بلند مرتبه ، بالای ۸ طبقه ، بعلت فشار بالای باد که بر ستون های عمودی پنجره وارد می شود ، پنجره در طی زمان دفورمه می شود و عملکرد عایق بودن خود را از دست داده و همچنین صدای زوزه باد نیز از پنجره به داخل محیط وارد میشود.
    4. پنجره های دوجداره کشویی در ابعاد بزرگ را حتما آلومینیوم سفارش دهید.

    بجز ۴ مورد گفته شده در بالا، استفاده از پنجره upvc و یا پنجره آلومینیومی از نظر فنی فرقی با یکدیگر ندارند و صرفا از نظرسلیقه و یا تنوع رنگ می توانید یکی از این دو محصول را انتخاب نمایید.

    ویژگی های پنجره های دوجداره ترمال بریک و موارد مصرف:

    همانطور که می دایند به نسل جدید پنجره های آلومینیومی عایق ، پنجره های ترمال بریک گفته می شود، تفاوت در این است که بین لایه بیرونی و داخلی پروفیل آلومینیومی یک تیغه عایقی با نام پلی آمید دوخته میشود که مانع رسانایی قسمت داخلی و بیرونی پروفیل آلومینیوم می گردد، از اینرو پنجره دوجداره آلومینیومی ترمال بریک یک نوع پنجره عایق کامل است که با پنجره upvc برابری می کند.

    ویژگی ها:

    1. تنوع در رنگ و طرح
    2. مقاومت بالا
    3. تنوع در مدل های بازشو

    این ۳ ویژگی بالا شاید باعث شده است که در خیلی از ساختان های لوکس با پنجره هایی در ابعاد بزرگ ، استفاده از پنجره های آلومینیومی ترمال بریک بیشتر دیده شود.

    اما یک ویژگی مهم و تاثیر گذار پنجره upvc در مقایسه با پنجره آلومینیومی ، قیمت مناسب تر این محصول می باشد، در شرایط برابر و استاندارد بودن ابعاد پنجره های ، خیلی از سازندگان جهت مدیریت هزینه های ساختمان، ترجیح می دهند از پنجره های upvc استاندارد استفاده کنند.

    به طور خلاصه:

    • اگر به طور خلاصه بخواهیم بگوییم و با فرض تولید هر دو پنجره به صورت استاندارد ، در شرایط ابعاد استاندارد هر دو نوع پنجره می تواند مورد استفاده قرار بگیرد که چه بسا پنجره های upvc با توجه به قیمت آنها ، استفاده بیشتری دارند.
    • اگر به دنبای پنجره کشویی در ابعاد بزرگ مخصوصا برای ویلاهستید ، بدون شک از پنجره های سری لیفت اسلاید آلومینیومی استفاده نمایید.
    • در مناطق کویری و یا گرم و خشک گزینه اول پنجره آلومینیومی می باشد.
    • اگر می خواهید هزینه های خود را مدیریت کنید و ابعاد پنجره شما هم بزرگ نمی باشد ، بهترین پیشنهاد استفاده از پنجره های upvc می باشد.
    • اگر سازنده ساختمان های بلند مرتبه هستید، اگر ارتفاع پنجره های را کوچک در نظر بگیرید ، استفاده از پنجره upvc در طبقات بالا مشکلی پیش نخواهد آورد و مزیت آن علاوه بر عایق شدن، بهینه هزینه کردن می باشد.

    سخن آخر: یک مشاوره خوب و راهگشا با مانا پنجره ، قبل از سفارش فریم آهنی پنجره طرح نما، می تواند شما را در جهت انتخاب نوع بهینه پنجره دوجداره ، راهنمایی کند. و بهترین پنجره را با بهینه ترین قیمت سفارش دهید تا علاوه بر پاسخگویی به نیاز شما، مسائل فنی نیز در این محصول رعایت شده باشد.

    توجه : این مطلب آگهی تبلیغات، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و اویم شاهانه در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.