×
×

وینچ بکسلی چیست و چه تفاوتی با سایر جرثقیل ها دارد؟

  • کد نوشته: 40762
  • ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
  • دیدگاه‌ها برای وینچ بکسلی چیست و چه تفاوتی با سایر جرثقیل ها دارد؟ بسته هستند
  • چکیده : وینچ بکسلی هم از جمله کارآمدترین ابزارها در صنایع مختلف به حساب می‌آید. معمولا برای کشیدن بارهایی با وزن بسیار بالا از وینچ بکسلی استفاده می شود. این ابزارها باعث می شوند تا تمامی کارها با سرعت و با زحمت کمتری صورت بگیرد. اکثر مردم فکر می کنند که تفاوتی بین وینچ بکسلی […]

    وینچ بکسلی چیست و چه تفاوتی با سایر جرثقیل ها دارد؟

    چکیده : وینچ بکسلی هم از جمله کارآمدترین ابزارها در صنایع مختلف به حساب می‌آید. معمولا برای کشیدن بارهایی با وزن بسیار بالا از وینچ بکسلی استفاده می شود. این ابزارها باعث می شوند تا تمامی کارها با سرعت و با زحمت کمتری صورت بگیرد.

    اکثر مردم فکر می کنند که تفاوتی بین وینچ بکسلی و جرثقیل پودم وجود ندارد اما این یک فرضیه کاملا اشتباه است هرکدام از این ابزار کارکردهای مخصوص به خود را دارند. از وینچ بکسلی برای کشیدن بار سنگین به صورت افقی با زاویه شیب کم روی سطح صاف استفاده می شود. اما جرثقیل طوری ساخته شده است که مانند جرثقیل پودم اشیاء را به صورت عمودی بلند کند. هر دو دستگاه در دنیای امروز ارزش زیادی دارند. هر دو فعالیت های روزانه ما را آسان تر و سریع تر می کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا بگوییم وینچ سیم بکسل چیست و چه تفاوت هایی با انواع جرثقیل دارند.

    وینچ سیم بکسل چیست؟

    هر نوع وینچ موجود در بازار مانند وینچ سیم بکسل برای کار دیگری غیر از بکسل طراحی نشده است.  اگر بخواهیم به طور واضح توضیح دهیم اساسا دو نوع وینچ بکسلی در بازار وجود دارد. ۱- وینچی های که بارها را می کشند. ۲- وینچ که قادر به بلند کردن بار است. در واقع هر نوع وینچ مانند بالابر زنجیری از موتور، گیربکس، درام و زنجیر تشکیل شده است. هر یک از این عوامل بسته به باری که کشیده می شود و محل استفاده از وینچ می تواند متفاوت باشد.

    وینچ بکسلی پودم

    موتور و گیربکس مهمترین اجزای وینچ سیم بکسل هستند. این موتور در وینچ بکسلی وظیفه دارد انرژی مصرف شده را به نیروی محرکه تبدیل کند و نیروی مورد نیاز برای کشیدن بار را از طریق درام به کابل منتقل کند. وظیفه گیربکس منتقل کردن نیرو توسط موتور به پارامترهای درام است و باید طوری عمل کند که سرعت به قدرت تبدیل شود.

    وینچ سیم بکسل چه ویژگی هایی دارد؟

    1. قیمت آن ها اقتصادی است
    2. استفاده از برق تک فاز ۲۲۰ ولت
    3. نصب و راه اندازی سریع و آسانی دارند
    4. قابلیت نصب شدن روی زمین یا ارتفاع را دارند
    5. امکان افزایش طول کابل در وینچ بکسلی وجود دارد
    6. وینچ سیم بکسل به گونه طراحی شده است که اپراتور با استفاده از یک قلاب استاندارد می تواند به راحتی قدرت وینچ بکسلی را تا ۲ برابر افزایش دهد

    تفاوت جرثقیل با وینچ بکسلی

    کاربرد وینچ سیم بکسل اغلب برای کشش اجسام و بار است در حالی که انواع جرثقیل مثل جرثقیل پودم برای بالا بردن بار از آن ها استفاده می شود. تفاوت اصلی وینچ و جرثقیل در ایمنی و سیستم ترمز است. جرثقیل پودم برخلاف وینچ ها مکانیزم قرقره آزاد ندارند و از ترمز قفل کننده برای توقف استفاده می کنند که ایمنی بار بلند شده را تضمین می کند و از بروز حوادث جلوگیری می کند.

    اما وینچ  سیم بکسل دارای یک ترمز پویا برای توقف است که بسیار ایمن تر از انواع جرثقیل بازویی است. استفاده از وینچ به جای بالابر در جرثقیل که وظیفه بلند کردن آن را بر عهده دارد می تواند صدمات و صدمات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. استفاده از وینچ به جای بالابر در جرثقیل که وظیفه آن بلند کردن است می تواند صدمات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. اما در صورت استفاده از ترمز قفل کننده می توان از وینچ در جرثقیل ها استفاده کرد و ظرفیت آن را افزایش داد.

    وظیفه وینچ در جرثقیل

    وینچ سازه ای است که به همراه مکانیزم سیم و قرقره کار می کند. و به طور گسترده در صنعت استفاده می شود وینچ یکی از کارآمدترین مکانیزم ها در بین انواع جرثقیل ها و جرثقیل پودم می ‌باشد. با استفاده از مکانیزم قرقره مرکب می توان مزیت مکانیکی آن را افزایش داد. در جک های هیدرولیک با انتقال دادن نیروی پمپ هیدرولیکی از طریق موتور هیدرولیک و چرخ دنده اصلی به صفحه وینچ یا درام، حرکت چرخشی را در دو جهت فراهم می کند و با اتصال سیم کشش به سازه می توان حرکت خطی را انجام داد. در این سیستم از قرقره های مرکب برای افزایش استحکام کششی استفاده می شود.

    آیا به جای بالابر در جرثقیل می توان از وینچ استفاده کرد؟

    همانطور که معمولا می گویند،استفاده از وینچ استاندارد برای بلند کردن بار از زمین بسیار خطرناک است زیرا برای این منظور طراحی نشده و خطر سقوط بار وجود دارد. سیستم ترمز یکی از اصلی ترین تفاوت های وینچ ها با بالابرها هستند.

    •  برای تحمل بارهای غلتشی وینچ ها از سیستم ترمز دینامیکی استفاده می کنند نه بارهای عمودی. چرخ دنده‌های سیستم ترمز دینامیکی هنگام یدک‌کشیدن بار به‌طور خودکار قفل می‌شوند، اما بلند کردن وزنه به سمت بالا می‌تواند قدرت سیستم را تحت تاثیر قرار دهد و باعث لغزش آن و آسیب رساندن به چرخ دنده‌ها شود.
    •   جرثقیل هایی مثل جرثقیل پودم از ترمزهای مکانیکی استفاده می کنند که مخصوصاً برای محکم کردن و نگه داشتن باری که بلند می کنند طراحی شده اند. استفاده از این سیستم برای عمودی بلند کرد بار بسیار مناسب است. بر خلاف وینچ های متث وینچ سیم بکسل، اکثر جرثقیل ها دارای یک وسیله محدود کننده بار هستند تا باری بیشتر از وزن استاندارد نتواند بلند کند.

    توجه : این مطلب آگهی ساختمان، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و اویم شاهانه در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.