×
×

نورگیر سقف با ترموود | صرفه‌جویی در مصرف انرژی و تهویه مناسب با این نورگیرها

  • کد نوشته: 42850
  • ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
  • دیدگاه‌ها برای نورگیر سقف با ترموود | صرفه‌جویی در مصرف انرژی و تهویه مناسب با این نورگیرها بسته هستند
  • نورگیر سقف با ترموود، این روزها انتخاب اول بسیاری از افراد است از مهم‌ترین معیارهای انتخاب خانه برای افراد، میزان نورگیری و روشنایی است. در بعضی از ساختمان‌ها به دلیل نبود نورپردازی مناسب یا نبود سیستم تهویه کافی، نورگیر سقف با ترموود پیشنهاد می‌شود. ترموود، چوبی طبیعی و حرارت دیده است که به دلیل سپری‌کردن […]

    نورگیر سقف با ترموود | صرفه‌جویی در مصرف انرژی و تهویه مناسب با این نورگیرها

    نورگیر سقف با ترموود، این روزها انتخاب اول بسیاری از افراد است

    از مهم‌ترین معیارهای انتخاب خانه برای افراد، میزان نورگیری و روشنایی است. در بعضی از ساختمان‌ها به دلیل نبود نورپردازی مناسب یا نبود سیستم تهویه کافی، نورگیر سقف با ترموود پیشنهاد می‌شود. ترموود، چوبی طبیعی و حرارت دیده است که به دلیل سپری‌کردن فرایندهای حرارتی علاوه بر جذابیت بصری، در برابر عواملی مانند رطوبت و تغییر دما مقاوم است. استفاده از ترموود در نورگیر سقف می‌تواند استحکام آن را تا حد بسیار زیادی افزایش دهد. در این مطلب از مجموعه پارس آرای کوهستان قصد داریم این نوع از نورگیرها و ویژگی‌های آن‌ها را به شما معرفی کنیم.

    نگاهی به انواع نورگیرهای سقفی ترموود و ویژگی‌های آن‌ها

    نورگیر سقف مدرن با ترموود از نظر ظاهری مدل‌های مختلفی دارد. نورگیرهای سقفی حبابی، هرمی، سقفی گنبدی و سقفی قوسی از جمله این موارد هستند که در ادامه ویژگی‌های هر یک از این مدل‌ها را به‌صورت دقیق مورد بررسی قرار می‌دهیم.

    نورگیرهای سقفی حبابی

    یکی از انواع نورگیر سقف با ترموود، نورگیر سقفی حبابی است. این نوع از نورگیرها از قبل باید در کارخانه یا کارگاه ساخته شوند و سپس به محل موردنظر انتقال‌یافته و در آن جا نصب شوند. مهم‌ترین زمینه استفاده از این نورگیرها در سقف‌های پاسیو، پارکینگ‌ها، استخرهای عمومی و شخصی و همچنین حیاط‌خلوت است. این نمونه از طرفی به علت داشتن مقاومت بالا در مقابل وزش باد، بارش برف، باران و تگرگ و همچنین عایق بودن در مقابل گردوخاک گزینه مناسبی برای نصب در سقف آشپزخانه یا اتاق‌ها هستند.

    نورگیرهای سقفی هرمی

    نام نورگیر سقفی بر اساس شکل ظاهری آن و طراحی که شبیه به هرم است، انتخاب شده است. در این مدل از نورگیرهای سقفی ترموود، چارچوب‌ها با سطوح شیب‌دار ساخته می‌شوند. سطح زیرین که قاعده هرم است هم مساحتی متغیر دارد. این ابعاد باتوجه‌به محیطی که قرار است با استفاده از اسکای‌لایت مدل هرمی پوشیده شود، متفاوت خواهد بود. این مدل از نورگیر سقف با ترموود، عمدتاً برای سقف‌های کوتاه بهترین گزینه است. چرا که عمر بالایی دارد و از جمع‌شدن آب باران یا برف روی سقف جلوگیری می‌کنند. به همین خاطر هیچ‌گونه وزن اضافه‌ای بر روی سقف قرار نمی‌گیرد.

    نورگیرهای سقفی گنبدی محکم هستند و دچار شکستگی نمی‌شوند

    نورگیرهای سقفی گنبدی که آن‌ها را با نام نورگیر پلیمری نیز می‌شناسند، از زیباترین نمونه‌های نورگیر است که تاریخچه‌ای طولانی در صنعت ساختمان دارد. بیشتر ساختمان‌ها که به سبک معماری رومی ساخته شده‌اند از این نوع نورگیر استفاده می‌کنند.

    جنس این مدل نورگیرهای سقفی باید از پلاستیک‌های محکم و منعطف باشد تا در اثر خم‌شدن سطح دچار شکستگی و ترک‌برداشتن نشود. دلیل گنبدی‌شکل بودن این نورگیرها فارغ از بحث زیبایی‌شناسی این است که سطوح محدب به نور خورشید این امکان را می‌دهد تا به‌جای تمرکز بر روی یک نقطه، بر روی تمام سطح پخش شود و نور را به‌صورت مساوی به فضا برساند. به همین خاطر با استفاده از این مدل نورگیر سقف با ترموود، حتی در مقابل کمترین تابش خورشید هم شما بیشترین میزان نور دریافتی را دارید.

    نورگیر سقفی قوسی با ترموود

    نورگیرهایی سقفی قوسی که با استفاده از ترموود ساخته می‌شوند، بهترین گزینه برای فضاهایی با مساحت زیاد هستند. برای مثال اسکای‌لایت‌های باحالت قوسی شکل برای پارکینگ مجتمع‌های بزرگ، پاساژها، حیاط‌خلوت و فضاهای باز بهترین گزینه هستند.

    مزایای نصب نورگیر سقف با متریال ترموود

    در این بخش قصد داریم مزایای استفاده از ترموود به‌عنوان یکی از بهترین متریال‌های چوبی در صنعت ساخت‌وساز را به شما معرفی کنیم. اولین مزیت کلیدی این نوع نورگیرها، روشن‌تر کردن فضا در طول روز است. در آن دسته از ساختمان‌هایی که علاوه بر نصب پنجره‌های عمودی، از پنجره‌های سقفی نورگیر ترموود استفاده می‌شود، در طول روز می‌توان از روشنایی بیشتری استفاده کرد.

    صرفه‌جویی در مصرف انرژی

    همین مسئله هم باعث می‌شود تا حد زیادی در مصرف انرژی صرفه‌جویی شود. درصورتی‌که یک پنجره عمودی و یک نورگیر را با ابعادی یکسان در نظر بگیریم، نورگیر می‌تواند تا سه برابر بیشتر از پنجره‌های عمودی باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی شود. از طرفی دیگر به علت قرارگرفتن در سقف، نورگیر سقف با ترموود برخلاف پنجره‌های معمولی، نور خورشید را به شکل مساوی در فضا پخش کرده و باعث جذابیت بصری فضا نیز می‌شود.

    فراهم‌کردن تهویه مناسب

    از دیگر مزایای نصب نورگیر سقف با ترموود، فراهم‌کردن تهویه مناسب در محیط است. یکی از عمده‌ترین دلایلی که سبب شده تا صاحب‌خانه‌ها به دنبال نصب نورگیر باشند، تهویه مناسبی است که این پنجره‌ها می‌توانند برای ساختمان فراهم کنند. در صورتی هم که طبقات بالایی ساختمان سقف کوتاهی داشته باشد، این نورگیرها علاوه بر روشن‌کردن محیط، به تهویه هوا نیز کمک می‌کنند.

    برجسته‌سازی قسمت‌هایی از ساختمان

    امروزه معماران و مهندسان می‌توانند با طراحی نقشه‌های معماری سازه، جای‌گذاری و استفاده بهینه از نورگیرهای سقفی ترموود، میزان مصرف انرژی را تا ۸۰ درصد کاهش بدهند. همچنین با استفاده از نورگیرهای سقفی بخش‌هایی از محیط منزل برجسته می‌شود و همین موضوع نشانه‌ای از کاربرد نورگیر سقفی در زمینه زیبایی دکوراسیون داخلی است.

    نکاتی برای استفاده هر چه‌بهتر از نورگیر سقف با ترموود

    شما در زمان انتخاب مدل و جنس نورگیر باید به فاکتورهای مختلفی توجه نشان بدهید. برای مثال بهتر است در زمان نصب نورگیر، از درزگیر و لعاب‌های مختلف استفاده کنید تا در فصول سرد یا گرم سال انرژی به هدر نرود. همچنین شما باید به شیب نورگیر نیز توجه داشته باشید. به هر میزان که نورگیر سقفی شیب بیشتری داشته باشد، سرعت تغییر دمای اتاق نیز بالاتر خواهد رفت. از دیگر نکات در خصوص استفاده از نورگیرهای سقفی با ترموود، انتخاب بهترین نقطه برای قرارگیری این نوع از نورگیرهای سقفی است. به شکل ایده‌آل، فاصله میان نورگیرها باید ۱.۵ برابر فاصله بین کف و سقف باشد.

    نصب نورگیر سقفی ترموود را به پارس آرای کوهستان بسپارید

    نورگیر، به بخشی از محیط و ساختار یک ساختمان یا یک سازه گفته می‌شود که به‌منظور تهویه هوا و یا هدایت نور به آن محیط از آن استفاده می‌کنند. از دیگر انواع نورگیر ترموود هم نورگیرهای زمینی هستند که برای ساختمان‌های بزرگی که واحدهای منفی (زیر زمینی) دارند، طراحی می‌شوند.

    مجموعه پارس آرای کوهستان یکی از قطب‌های معماری و دکوراسیون داخلی و خارجی در کشور است. در مجموعه ما برای نصب نورگیرهای سقفی ترموود ابتدا باتوجه‌به طرح آرشیتکت بهترین متریال‌ها برای انجام کار مشخص شده و در نهایت باتوجه‌به فضایی که قصد استفاده از این نوع نورگیر را دارید، بهترین نورگیر متناسب با همان محل برای شما نصب می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید با کارشناسان ما در پارس آرای کوهستان در ارتباط باشید.

    توجه : این مطلب آگهی ساختمان، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و اویم شاهانه در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.