×
×

معرفی و بررسی چیلر آب خنک

  • کد نوشته: 37791
  • ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
  • دیدگاه‌ها برای معرفی و بررسی چیلر آب خنک بسته هستند
  • معرفی و بررسی چیلر آب خنک به گزارش آگهی ساختمان : در این مقاله قصد داریم تا به معرفی و بررسی چیلر آب خنک بپردازیم و بتوانیم اطلاعات مفیدی در این راستا به شما علاقه مندان بدهیم که اگر قصد دارید این سیستم تهویه مطبوع را انتخاب کنید بدانید که آیا چیلر آب خنک برای محیط مد نظر […]

    معرفی و بررسی چیلر آب خنک

    معرفی و بررسی چیلر آب خنک

    به گزارش آگهی ساختمان : در این مقاله قصد داریم تا به معرفی و بررسی چیلر آب خنک بپردازیم و بتوانیم اطلاعات مفیدی در این راستا به شما علاقه مندان بدهیم که اگر قصد دارید این سیستم تهویه مطبوع را انتخاب کنید بدانید که آیا چیلر آب خنک برای محیط مد نظر شما مناسب است یا نه؟ پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا پاسخ این سوال را بدست آورید.

    چیلر آب خنک چیست؟

    در واقع چیلر آب خنک یک چیلر تراکمی است که در فصل تابستان مورد استفاده قرار می‌گیرد و البته برای خنک کردن سیستم‌های صنعتی مورد استفاده قرار میگیرد. البته اگر بخواهیم دقیق تر مصارف چیلر آب خنک را بررسی کنیم میتوانیم بگوییم از این سیستم برای مجتمع‌های مسکونی، اداری، تفریحی و ورزشی انجام می‌شود.

    چیلر آب خنک یا همانWater Cooled Chiller آب سرد را برای فن کویل‌ها، هواساز و تجهیزات صنعتی فراهم میکند. در اصل یک تصور خیلی غلط درباره این نوع چیلرها وجود دارد و آن هم اینست که همه فکر میکنند چیلر آب خنک، آب را خنک میکند و چیلر هوا خنک، هوا را خنک میکند ولی این تصور کاملا اشتباه است.در حالی که هر دو مدل وظیفه سرد سازی آب را دارند.

    نحوه کارکرد چیلر آب خنک

    چیلرهای آب خنک از چهار بخش تشکیل شده است که عبارتند از کمپرسور، کندانسور، شیر انبساط و اواپراتور که در ادامه به بررسی اجزای چیلر آب خنک خواهیم پرداخت تا شما بیشتر با این دستگاه آشنا شوید و نحوه کارکرد آن را بیشتر متوجه شوید.

    ولی شاید برای شما سوال پیش بیاید که چرا اسم این دستگاه چیلر آب خنک است؟ دلیل اصلی این نام گذاری نوع کندانسور آن است. کندانسور چیلر آب خنک، آب گرمی را که از کمپرسور خارج میشود را تقطیر و سرد کنید.

    نکته بسیار مهم درباره چیلر آب خنک این است که حتما چیلر آب خنک و برج خنک کننده را از یک تامین کننده تهیه کنید تا این دستگاه‌ها با هم سازگار باشند و بهتر کار کنند.

    انواع چیلر آب خنک

    چیلرهای آب خنک را بر اساس نوع کاربردی دسته بندی میکنند که در ادامه با توجه به همین قطعات نوع دسته بندی را بیشتر توضیح خواهیم داد.

    کندانسور

    این قطعه در چیلر آب خنک وظیفه تقطیر را در این فرایند دارد که مدل یا نوع کندانسور در ضریب عملکرد، طول عمر و ابعاد رابطه مستقیم دارد.

    کمپرسور

    نوع کمپرسور به عنوان قلب تپنده تاثیر مهم و مستقیمی بر عملکرد چیلر آب سرد دارد و همچنین بر ضریب عملکرد، راندمان، ابعاد، عمر مفید واحد، مصرف برق و سرمای تولید شده توسط دستگاه موثر است.

    اواپراتور

    اواپراتور به عنوان یک واحد تبخیری نتیجه عملکرد کولر را نشان می دهد. به این ترتیب سرمای لازم در اواپراتور چیلر ایجاد می شود.

    نوع اواپراتور و میزان انتقال حرارت آن بر نسبت کارکرد، راندمان، ابعاد، عمر مفید دستگاه، توان مصرفی و سرمای تولید شده توسط چیلر هوا خنک تأثیر مستقیم دارد.

    نصب چیلرهای آب خنک

    با توجه به اینکه چیلر آب خنک بر خلاف چیلر هوا خنک برای خنک کردن مبرد داغ داخل کندانسور نیازی به جریان هوا ندارد، چیلر آب خنک را می توان در هر مکانی نصب کرد. معمولا چیلر آب سرد در قسمت های زیرین ساختمان و داخل موتورخانه نصب می شود اما به دلیل کم صدا بودن و لرزش چیلر آب سرد می توان آن را در فضای باز و پشت بام نیز قرار داد.

    در مورد نصب چیلر آب سرد در فضای باز و پشت بام، بهتر است چیلر داخل جعبه قرار گیرد تا کمپرسور و قطعات کنترلی در معرض نور خورشید، باران و برف قرار نگیرند.

    به طور کلی چیلر آب خنک به دلیل فشار کاری کمتر، راندمان بیشتر و صدا و لرزش کمتر، انتخاب مناسب و اقتصادی تری است، اما باید توجه داشت که هزینه های بالای نگهداری و تعمیرات و مصرف بالای آب آن. به خصوص در شرایط فعلی، به عنوان انتخاب اول کاهش می یابد.

    چیلر آب سرد را نمی توان در مناطقی با رطوبت نسبی بالا استفاده کرد. دمای زیر خنک کننده پایین چیلر آب خنک و فشار کاری پایین آن را به مناسب ترین گزینه برای تولید سرمایش زیر صفر در فرآیندهای شیمیایی، دارویی و صنعتی تبدیل کرده است.

    مزایای چیلر آب خنک

    • مقرون به صرفه بودن
    • برق کمتری مصرف میکند
    • صدا و لرزش کم
    • راندمان بالا در بخش سرمایش
    • ابعاد کم
    • فشار کم

    معایب چیلر آب خنک

    • هزینه نگهداری بالا
    • مصرف زیاد آب
    • محدودیت جغرافیایی بر اساس آب و هوا
    • پمپ برای برج خنک کننده
    • نیاز به برج خنک کننده

    در این مقاله سعی کردیم تا شما را با چیلر آب خنک آشنا کنیم و از طرفی انواع آن را بررسی کنیم امیدواریم این اطلاعات برای شما مفید بوده باشد ولی در انتها بهتر است تا قبل از خرید چیلر آب خنک با کارشناسان متخصص در این حوزه مشورت کنید و در همین راستا مشاورین فنی آسا تهویه آماده خدمت رسانی به شما عزیزان میباشد. برای کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید.

    asatahvieh.com

    توجه : این مطلب آگهی تبلیغات، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و اویم شاهانه در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.