×
×

قیمت موزاییک ساده در سال ۱۴۰۲

  • کد نوشته: 10650
  • ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
  • دیدگاه‌ها برای قیمت موزاییک ساده در سال ۱۴۰۲ بسته هستند
  • قیمت موزاییک ساده به گزارش آگهی ساختمان : موزاییک ها مصالح ساختمانی هستند که معمولا در کف پوش استفاده می شود و متراکم شده‌اند. هزینه ساخت ویلا این موزاییک ها از مصالح سنگی، سیمان و آب، با شکل و ضخامت یکنواخت، ساخته شده و دارای خصوصیات هندسی مشخصی و متنوعی ساخته شده اند. موزاییک‌ ها به […]

    قیمت موزاییک ساده در سال ۱۴۰۲

    قیمت موزاییک ساده

    به گزارش آگهی ساختمان : موزاییک ها مصالح ساختمانی هستند که معمولا در کف پوش استفاده می شود و متراکم شده‌اند. هزینه ساخت ویلا این موزاییک ها از مصالح سنگی، سیمان و آب، با شکل و ضخامت یکنواخت، ساخته شده و دارای خصوصیات هندسی مشخصی و متنوعی ساخته شده اند. موزاییک‌ ها به روش پرس یا ویبره به شکل تک تولید می ‌شوند و یا به شکل بلوک‌ های بزرگ، با پرس، ویبره و یا خلأ قالب گیری و سپس در ابعاد مورد نظر بریده می‌شوند. قیمت موزاییک ساده بر اساس انواع مختلفی که دارد متفاوت است.

    موزاییک ها بر اساس نوع تولید و مواد تشکیل دهنده دارای استقامت متفاوتی می شوند و در نتیجه جهت کاربردهای ویژه ای استفاده می شود.موزاییک های کف حیاطی در واقع نوعی موزاییک می باشد که جهت استفاده برای کف حیاط استفاده می گردد.

    موزاییک کف حیاط باید دارای مقاومت فشاری بالا باشد تا در اثر فشارزیاد و وزن وسایل نقلیه مختلف نشکند و ترک بر ندارد.منظور از موزاییک حیاطی ، موزاییک است که جهت استفاده در فضاهای بیرون و پیاده رو ها مناسب می باشد.علاوه بر مقاومت فشاری بالا ،باید در مقابل سایش و تغییرات آب و هوایی و فصلی مقاوم باشند. بیشتر موزاییک های حیاطی و موزاییک هایی که جهت پیاده رو استفاده می شوند، دارای شیار می باشند .

     

    موزاییک ها تک لایه و دو لایه هستند و براساس شکل ظاهر و دانه بندی، به انواع زیر تقسیم می‌شوند:

    الف) موزاییک سیمانی ساده:

    موزاییکی که در سطح رویی بدون سنگ است را موزاییک ساده می گویند و در دو نوع ساده و شیار دار به فروش می رسد.

    ب) موزاییک سنگ دار:

    موزاییکی که روی آن مصالح سنگی سخت و صیقل پذیر به کار رفته است و به صورت شیاردار یا شسته یا صاف ساخته می‌شود و برحسب اندازه بزرگ‌ ترین قطر دانه‌های سنگی قابل مشاهده، به ۵ گروه نرم دانه، ریز دانه، میان دانه، درشت دانه و تکه ای (پلاکی) و لاشه ای تقسیم می‌شود.

    همانطور که مشخص است به دلیل تفاوت در مصالح استفاده شده در این موزاییک ها، قیمت موزاییک ساده و سنگ دار، متفاوت است و مسلما قیمت موزاییک ساده کمتر  و ارزان تر از موزاییک طرح دار یا سنگ دار است.

    طرح موزاییک ها و تاثیر آن بر قیمت موزاییک ساده

    طراحی های مختلف موزاییک عامل اثر گذار بر قیمت موزاییک ها است. البته در طرح های مشابه رنج قیمت بسیار شبیه هم است و تفاوت زیادی وجود ندارد، زمانی طرح عامل مهم در تعیین قیمت می باشد که طرح درخواستی مشتری دیگر تولید نمی گردد و باید برای مشتری اختصاصا تولید شود و یا طرح جدید و خاص شرکت تولید کننده باشد و گرنه در طرح های عرف بازار تفاوت قیمت زیاد نمی باشد. طراحی پلان ویلا مدرن درجه دانه بندی سنگ ها و نوع سنگ ها نیز عامل مهمی در تعیین قیمت موزاییک، از جمله موزاییک های گرانیتی می باشد. مثلا نوع سنگ مرمر بسیار گرانتر از نوع سنگ های مشابه می باشد.و یا موزاییک هایی که دارای سنگ هایی با درجه بندی بزرگتر و یا یک تکه هستند نیز به نسبت قیمت بالاتری به نوع های مشابه دارند.

    انواع موزاییک

    موزاییک ها علاوه بر نوع ساده ای که دارند، در طرح ها و رنگ های مختلفی ساخته و به فروش می رسند. انواعی از این موزاییک ها عبارتند از:

    • موزاییک ویبره ای
    • موزاییک واش بتن
    • موزاییک شیاردار
    • موزاییک سیمانی
    • موزاییک لاشه ای
    • موزاییک سنگ دار
    • موزاییک گرانیتی

    شما می توانید با توجه به نوع و طرح مورد نظر خود، از قیمت موزاییک ها با خبر شوید طراحی نمای ویلا مدرن و در صورتی که نیاز به خرید داشته باشد بهتر است آن را از کارخانه در حجم بالا و یا نمایندگی های محصول مورد نظر در حجم مناسب و مورد نیاز خود خریداری کنید. این نوع خرید هم ارزان تر و هم مقرون به صرفه تر است.

    مقالات پیشنهادی برای مطالعه بیشتر : 

    مقالات پیشنهادی برای مطالعه بیشتر : 

    قیمت نقاشی ساختمان سال ۱۴۰۲

    طراحی آپارتمان ایرانی

    ساخت ویلا چقدر هزینه دارد

    مراحل شروع به ساخت ساختمان

    هزینه جواز ساخت

    مشارکت در ساخت کیانمهر

    وال پست عمران

    اموزش ترکیب رنگ طوسی برای دیوار

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.