×
×

سیمان رنگی یا ملات رنگی کدام را انتخاب کنیم؟

  • کد نوشته: 20321
  • ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
  • دیدگاه‌ها برای سیمان رنگی یا ملات رنگی کدام را انتخاب کنیم؟ بسته هستند
  • سیمان رنگی یا ملات رنگی به گزارش تبلیغات ساختمان : سیمان رنگی یا ملات رنگی، سیمان رنگی دارای نام دیگری نیز می باشد و آن هم ملات رنگی است. نحوه تولید آن دقیقا شبیه به سیمان سفید بوده و با توجه به نوع رنگ دلخواه رنگدانه های مورد نظر به آن اضافه می شوند. بیشترین موارد […]

    سیمان رنگی یا ملات رنگی کدام را انتخاب کنیم؟

    سیمان رنگی یا ملات رنگی

    به گزارش تبلیغات ساختمان : سیمان رنگی یا ملات رنگی، سیمان رنگی دارای نام دیگری نیز می باشد و آن هم ملات رنگی است. نحوه تولید آن دقیقا شبیه به سیمان سفید بوده و با توجه به نوع رنگ دلخواه رنگدانه های مورد نظر به آن اضافه می شوند. بیشترین موارد کاربرد سیمان رنگی در نمای داخلی و به خصوص نمای بیرونی ساختمان ها می باشد که نمای بسیار زیبا و جذابی را بوجود می آورد. زیرا امروزه توجه به رنگ و رنگ بندی حتی از کیفیت هم بیشتر طرفدار داشته و در صورت استفاده از رنگ های زیبا و دلنشین قطعا فروش ساختمان خود را سریعتر انجام خواهید داد. البته استفاده از این نوع سیمان ها فقط مختص ساختمان ها نبوده و در بسیاری از خیابان ها به منظور افزایش توجه افراد و وسایل نقلیه مورد استفاده قرار می گیرد.

    رنگ بتن چیست؟

    سیمان رنگی یا ملات رنگی رنگهای بتنی محلولهای رنگی شفاف و نافذ هستند. برخلاف لکه های پایه اسیدی ، آنها واکنش شیمیایی با بتن ندارند. در عوض ، آنها حاوی عوامل رنگی بسیار ریز هستند که به سطح بتن نفوذ می کنند.

    هر دو رنگ مبتنی بر آب و حلال در دسترس هستند ، که هر نوع دارای کیفیت های منحصر به فردی هستند. رنگها تمایل به تولید تنهایی دارند که از لکه ها قابل پیش بینی و یکنواخت تر هستند ، اما دستیابی به تغییرات رنگ جالب همچنان امکان پذیر است.

    رنگها برای رنگ آمیزی بتنی در هر دو مکان تجاری و مسکونی محبوب هستند. یک پیمانکار کف بتونی در نزدیکی خود پیدا کنید که بتواند به پروژه شما کمک کند.

    بیشتر پیمانکاران تزئینی از رنگ ها برای تغییر رنگ پالت های رنگی خود استفاده می کنند. رنگ ها در اکثر لکه ها با رنگ های شاد و روشن با اکثر لکه ها مانند قرمز ، زرد ، نارنجی ، بنفش و آبی کبالت در دسترس هستند. و می توان رنگ ها را به راحتی در محل کار مخلوط کرد یا رقیق کرد تا سایه های دیگری بدست آید.

    اکثر رنگ ها به صورت غلیظ بسته بندی می شوند و امکان انعطاف پذیری در رنگ نهایی را فراهم می کنند. سیمان رنگی یا ملات رنگی می توان از آنها برای دستیابی به عمق بیشتر رنگ استفاده کرد و یا با آب یا حلالها رقیق کرد تا سایه های کم رنگ تر و یا به سادگی یک شستشوی رنگ روشن ایجاد کند. شما همچنین می توانید رنگهای مختلف رنگ را مخلوط کنید تا رنگهای سفارشی خود را ایجاد کنید.

    سیمان رنگی یا ملات رنگی

    سیمان رنگی یا ملات رنگی

    انواع مواد رنگی در سیمان یا بتن

    استفاده از رنگ و مقدار آن باید متناسب با استانداردهای جهانی باشد، در غیر اینصورت بکارگیری آن در ساخت ساختمان ها، دیوارها و بناهای دیگر به طور کلی ممنوع خواهد بود. رنگ دانه های بکارگیری شده برای تولید ملات رنگی باید دارای استاندارد ASTM C 979 بوده و اگر چیزی غیر از این باشد بکارگیری آن امکان پذیر نخواهد بود. سیمان رنگی یا ملات رنگی میزان رنگ اضافه شده به سیمان سفید هم فقط باید بین ۵ تا ۱۰ درصد وزن کلی سیمان باشد تا هم ترکیب درستی ایجاد شده و هم استحکام و مقاومت آن حفظ شود.

    حال سوال دیگری که پدید می آید این است که چه رنگ هایی را می توان در سیمان به وجود آورد و مواد تشکیل دهنده ملات رنگی آنها از چه نوعی می باشند؟ پروانه ساخت برای ایجاد رنگ دو راهکار پیش رو می باشد که یکی استفاده از رنگدانه های مستخرج شده از معادن و زیر زمین بوده که به نوعی رنگ طبیعی محسوب می شود و نوع دیگر هم تولید رنگ مصنوعی و شیمیایی در کارخانجات می باشد. همچنین رنگدانه های موجود هم در سه شکل مایع، پودر و دانه های خیلی ریز در دسترس هستند که کارخانجات تهیه بتن و سیمان رنگی می توانند هر شکلی را که خواستند تهیه کرده و برای تولید سیمان استفاده کنند.

    سیمان رنگی یا ملات رنگی در واقع در تمام دنیا فرم کلی رنگدانه ها به همین سه شکل بوده که هر یک با توجه به مزیت ها و نحوه کاربردی که در صنعت دارند مورد استفاده قرار می گیرند. سیمان های تولید شده هم در طیف وسیعی از رنگ ها نظیر قرمز، قهوه ای، سبز، آّبی و … تولید می شوند که در دسته بندی های مختلفی با توجه به مواد به وجود آورنده تقسیم بندی می شوند. این مواد باید به گونه ای باشد که در هنگام مواجه با تابش نور خورشید تغییر رنگ نداده و به همان صورت قبلی خود باشد که برای رسیدن به این هدف از مواد غیر آلی و نامحلول و از اکسیدهای مختلف استفاده می شود که چند نمونه از آنها را ذکر خواهیم کرد:

    • تولید رنگ سفید با استفاده از اکسید تیتانیوم
    • ایجاد رنگ قهوه ای با اکسید کبالت
    • سیمان رنگی یا ملات رنگی
    • تهیه رنگ های سبز و زرد متمایل به سبز با اکسید کروم
    • تهیه رنگ آبی از نوع لاجوردی بسیار زیبا از اکسید منگنز
    • ایجاد رنگ همه پسند سرمه ای با اولترامارین
    • رنگ های قرمز، سیاه، زرد و قهوه ای با اکسید آهن
    • تهیه رنگ سیاه به وسیله دوده
    • ایجاد رنگ های قهوه ای با کهربا خام و …

    حال که با نحوه تولید رنگ های مختلف و مواد تشکیل دهنده آن آشنا شده اید، این را هم باید بدانید که نحوه تهیه ملات رنگی به این آسانی هم نخواهد بود. موقع اضافه کردن مواد رنگی به مخلوط سیمان یکی از چالش های مهم آماده سازی سیمان بوده و در صورت اشتباه در این کار سیمان شما شکل و شمایل درستی را نخواهد گرفت و دچار ضرر و زیان زیادی خواهید شد. مراحل ساخت ساختمان از این رو در رابطه با این موضوع تجربه و تحقیق به کمک شما خواهد آمد و بهترین موقع برای اضافه کردن مواد رنگی به سیمان سفید و بعضا سیمان طوسی، در زمان آسیاب کلینکر می باشد. سیمان رنگی یا ملات رنگی نکته مهم دیگری که باید به آن توجه ویژه داشته باشید این است که مخلوط کردن رنگ به ملات و مخلوط کردن آن به خوبی رنگ را در کل سیمان پخش نخواهد کرد، زیرا سیمان دارای غلظت بسیار زیادی بوده و رنگ به خوبی به خورد آن نمی رود. برای اینکه رنگ در ملات رنگی به بتن رنگی یک دست و زیبا برسد باید از فوق روان کننده استفاده نمایید. این ماده باعث می شود رنگ به خوبی در سراسر بتن پخش شده و سیمان رنگی زیبا و بدون گسستگی داشته باشید.

    نما رنگی

    نما رنگی

    خصوصیات سیمان رنگی

    سیمان رنگی یا ملات رنگی قبل از اینکه در مورد ویژگی های اصلی این دسته از سیمان ها صحبت کنیم باید بدانید که رنگهای اصلی سیمان شامل سفید، مشکی، قرمز، قهوه ای، نارنجی، زرد، سبز و آبی می باشد که در این بین به غیر از رنگ سفید بقیه رنگ ها دارای ۷ طیف رنگی مختلف می باشند که به وسیله شیمیایی تولید و روانه بازار شده اند. یعنی در مجموع تعداد رنگ های مورد نظر برای ملات رنگی با در نظر گرفتن رنگ اصلی و فرعی ۵۶ رنگ می باشد که دست شما را برای هر نوع رنگی در هر کاری باز خواهد گذاشت. در ادامه قصد داریم چند نمونه از خصوصیات مهم سیمان رنگی را بازگو کنیم:

    • در بین تمامی اقلام و مصالح ساختمانی نظیر بلوک، آهک، سنگ گچ و … سیمان رنگی از نظر هزینه بسیار ارزان تر از سایر موارد بوده و می توانید به راحتی از آن در رنگ بندی ساختمان و نمای آپارتمان خود استفاده کنید.
    • سطح سیمان صاف بوده و از استحکام بسیار بالایی در عین داشتن ضخامت کم برخوردار است که همین مورد کافی است که ما از این نوع مصالح در ساخت و ساز خود استفاده کنیم.
    • به دلیل دارا بودن ضخامت کم و تنوع بالا در رنگ بندی، سیمان رنگی یا ملات رنگی سریعا اجرایی می شود.
    • مهمترین ویژگی سیمان رنگی مقاومت خوب آن در برابر تابش خورشید و آب باران می باشد که در برابر دیگر سیمان ها دیرتر ترک خورده و طول عمر بالایی دارد.
    • سیمان خوب و محکم سیمانی است که بعد از ریختن بر روی کار به خوبی به سطح مورد نظر بچسبد، این نوع سیمان ها دارای چسبندگی فوق العاده بالایی هستند و سرعت کار را افزایش می دهند.
    • به دلیل ترکیب شدن دوباره آن با مواد رنگی تمامی حباب های داخلی ملات از بین رفته و هیچ درزی را به وجود نمی آورد. یعنی بعد از کار به صورت کاملا یکپارچه بر روی دیوار نقش می بندد و نمای بسیار زیبایی را به وجود می آورد.
    • خصوصیات مهم دیگر این نوع سیمان ها دارا بودن وزن کم آن می باشد که بر خلاف دیگر مصالح ساختمانی نظیر آجر و سنگ بار زیادی را بر ساختمان قرار نداده و در هنگام وقوع زلزله دوام پذیری بالاتری دارد. همچنین میزان ترک خوردن آن در برابر تکانه های شدید بسیار کمتر از مصالح های قدیمی می باشد.
    • در برابر آب خاصیت مقاوم نشان داده و گرد و غبار کمتری را به خود جذب می کند.
    • به دلیل وجود اکسیدهای مختلف و همچنین ترکیبات غیر آلی در برابر محیط زیست سازگار بوده و در بسیاری از کشورهای بزرگ جهان در ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرد. این ویژگی در شهرهای پیشرفته یک حسن به حساب می آید و همانطور که در شبکه های اجتماعی و تلویزیون مشاهد می کنید بسیاری از نماهای ساختمانی در خارج از کشور به صورت رنگی می باشد.
    • ضخامت های تولیدی بتن رنگی بین ۱ تا ۴ میلی متر بوده و بر حسب نیاز و طراحی می توانید از آنها بهره ببرید.
    • سیمان رنگی یا ملات رنگی
    ملات رنگی کف

    ملات رنگی کف

    مزیت های سیمان رنگی

    مهمترین مزیت استفاده از ملات رنگی در ساختمان ها ظرافت و زیبایی کار می باشد که همین مورد باعث آرامش درونی ساکنین ساختمان خواهد شد. برای اینکه بتوانید حس مثبت را از رنگ مورد نظر داشته باشید باید رنگ را مطابق با نوع منطقه محل سکونت خود انتخاب کنید. سیمان رنگی یا ملات رنگی یعنی اگر شهر شما ساحلی می باشد آرامش بخش ترین رنگ برای سیمان رنگی باید از نوع آب کم رنگ، سبز کم رنگ و کرمی باشد.

    چنین رنگ هایی باعث آرامش ذهن شده و حس نشاط را برای شما به همراه خواهد داشت. طراحی شهرک ویلایی و ساخت شهرک ویلایی همچنین در مناطق شهری شلوغ که بسیاری از رنگ ها متمایل به تیره می باشد برای خنثی سازی آن باید از رنگ روشن نظیر زرد، سبز،  سفید و … استفاده شود. دومین مزیت بزرگ این نوع سیمان ها فراوان بودن آن در تمامی مغازه ها می باشد. زیرا تولید آن در کشور زیاد بوده و به دلیل استقبال زیاد، کارخانجات زیادی آن ها را در رنگ بندی متنوع به صورت کیسه ای تولید و روانه بازار می کنند. اما بهتر است از یک تامین کننده مطمئن برای خرید اقدام کنید تا همیشه سیمان با کیفیت را به شما بدهد.

    موارد کاربرد سیمان رنگی

    در این قسمت چند مورد از کاربردهای این نوع سیمان را ذکر می کنیم:

    • محوطه سازی
    • نمای بیرونی ساختمان
    • نمای داخلی برخی از ساختمان های ساحلی و بیابانی
    • کفپوش خیابان ها
    • کفپوش ساختمان اعم از داخلی و خارجی
    • استفاده در کف استخر و همچنین دیواره آن
    • دیوار اتاق
    • پارک و حیاط خلوت شهرداری و اداره های بزرگ
    • سیمان رنگی یا ملات رنگی
    رنگ آمیزی نما

    رنگ آمیزی نما

    بتن به چه رنگ هایی در می آید؟

    سیمان رنگی یا ملات رنگی رنگ های زمینی که از مواد طبیعی تقلید می کنند ، محبوب ترین رنگ های بتونی در میان صاحبان خانه هستند. اما شما همچنین می توانید آبی بتونی ، نارنجی ، سبز ، سیاه یا سایر رنگها را رنگ کنید. به علاوه ، بسیاری از پیمانکاران بتنی می توانند رنگ های سفارشی را دقیقاً به دلخواه شما ترکیب کنند. برای پروژه های تجاری ، رنگ بتن را می توان با آرم ، رنگ مدرسه و موارد دیگر مطابقت داد.

    رنگ ملات SGS

    این قسمت برای مهندسین خارج از کشور تهیه شده.

    Solomon Colors Mortar Colors استاندارد را برای چندین دهه به عنوان ثابت ترین و اغلب مشخص ترین و مورد استفاده ترین رنگ ملات قرار داده است. رنگ آمیزی مداوم و عمق انتخاب رنگ ، زیبایی و ارزش آجر ، سنگ و بلوک بتنی رنگی را افزایش می دهد. اتصالات ملات تا ۲۰٪ از سطح سازه آجری را تشکیل می دهند ، بنابراین رنگ آمیزی ملات به زیبایی نمای ساختمان را افزایش می دهد.

    بتن رنگی

    بتن رنگی

    متخصصان بنایی برای ارائه رنگهای ثابت و قابل اعتماد به Solomon Colors Mortar Colors تکیه می کنند و کار خود را آسان تر می کنند. هر بسته از Solomon Colors Mortar Color برای اطمینان از قوام دقیق رنگ ، از قبل وزن شده و از قبل اندازه گیری شده است. Mortar Colors در ۶۰ رنگ استاندارد در رنگهای ملات سری A ، H و X موجود است . هر بسته به عنوان یک واحد رنگی طراحی شده است که به یک کیسه سیمان آماده شده بنایی یا معادل وزن پورتلند و آهک اضافه می شود.

    توزیع کنندگان در سراسر کشور حمل Solomon Colors Mortar Colors را انجام می دهند و از تحویل سریع و دسترسی آسان اطمینان حاصل می کنند. همانطور که با دیگر رنگ سلیمان رنگ آمیزی محصولات، سلیمان رنگ آزمایشگاه رنگ می تواند در رنگ مطابق و ترکیب های سفارشی کمک می کند، ساخت پروژه خود را هیجان انگیز و آوردن طراحی خود را به زندگی است. این که آیا شما در حال ساخت یک خانه جدید هستید یا یک خانه جدید ، Solomon Colors مورد اعتمادترین رنگ ملات است.

    منبع خارجی: link

    مخلوط ملات رنگی

    بیست درصد سطح دیوار آجری ملات است و اثرات ایجاد شده با ملات رنگی می تواند واقعاً دگرگون کننده باشد. ملات رنگی ما تمام ویژگی های مربوط به ملات استاندارد را در خود جای داده است ، اما در رنگ های جسورانه جدید که توجه را به خود جلب می کند.

    استفاده از این منبع بصری که اغلب نادیده گرفته می شود می تواند سنگ محکی برای طراحی معماری واقعاً خلاقانه باشد. رنگ ملات مناسب می تواند با خود آجر ترکیب شده و بر آن تأکید کند و آن سایه غالب را به چشم می آورد. متناوباً ، ملات را می توان در تضاد شدید با آجر قرار داد تا جلوه های بصری غیر معمول و به یاد ماندنی ایجاد کند. در هر یک از سایه های چشمگیر ما ، ملات رنگی ما می تواند این ۲۰ درصد مهم را بازسازی کند – از روزمره تا خارق العاده.

    گلن گری ۲۰ رنگ ملات آماده ، به علاوه تعداد نامحدود رنگ سفارشی می سازد. ملات رنگ گلن-گری از بهترین سیمان پرتلند ، آهک و رنگدانه های تأیید شده تهیه شده است. دارای مشخصات BIA-MI Type N و ASTM-C270 ، نوع S است و تنها نوع ملات توصیه شده توسط انجمن صنعت آجر و سایر متخصصان بنایی آجر است.

    ملات رنگی

    ملات رنگی

    ملات رنگ Glen-Gery نه تنها زیبا و مقرون به صرفه است ، بلکه مزایای بسیار دیگری نیز ارائه می دهد:

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.