×
×

راحتی، کیفیت و زیبایی در ساختمان با ساندویچ پانل آسیا

  • کد نوشته: 43178
  • ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
  • دیدگاه‌ها برای راحتی، کیفیت و زیبایی در ساختمان با ساندویچ پانل آسیا بسته هستند
  • اگر با واژه ساندویچ پانل آشنایی ندارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. نام ساندویچ پانل تداعی کننده ساندویچ خوراکی در ذهن است اما در حقیقت ساندویچ پانل از دسته مصالح ساختمانی پیش ساخته نوین است که امروزه جایگزین مصالح سنتی مانند سیمان، آجر و… شده است. ساندویچ پانل در مجموع از سه […]

    راحتی، کیفیت و زیبایی در ساختمان با ساندویچ پانل آسیا

    اگر با واژه ساندویچ پانل آشنایی ندارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. نام ساندویچ پانل تداعی کننده ساندویچ خوراکی در ذهن است اما در حقیقت ساندویچ پانل از دسته مصالح ساختمانی پیش ساخته نوین است که امروزه جایگزین مصالح سنتی مانند سیمان، آجر و… شده است. ساندویچ پانل در مجموع از سه لایه تشکیل شده است. در ساختار ساندویچ پانل همانند ساندویچ خوراکی دو لایه بیرونی همسان و یک شکل بوده که یک لایه فوم عایق را در برگرفته‌اند.

    ویژگی منحصر به فرد ساندویچ پانل‌ها به دلیل ساختار ساده و یکپارچه آن‌هاست. علاوه بر این ساندویچ پانل‌ها به صورت پیش ساخته در کارخانه طراحی و تولید می‌شوند و تنها نیاز به نصب و اجرا دارند به همین دلیل نسبت به مصالح سنتی سرعت ساخت‌وساز را به طرز چشمگیری افزایش می‌دهند و به تبع آن سبب صرفه جویی در هزینه‌های اجرای پروژه می‌شوند.

    از ساندویچ پانل‌ها هم به عنوان پوشش دیوار و هم به عنوان پوشش سقف استفاده می‌شود به همین منظور ساندویچ پنل‌ها را در دو نوع ساندویچ پانل دیواری و ساندویچ پانل سقفی طراحی و تولید می‌کنند. در بازار ایران جنس ورق‌های ساندویچ پانل از نوع ورق فلزی گالوانیزه، ورق آلوزینک و ورق آلومینیوم است. فوم‌های به کار رفته در ساختار ساندویچ پانل نیز شامل ۴ نوع فوم پلی اورتان، فوم پلی استایرن، فوم اکس پی اس و فوم پشم سنگ است.

    هر کدام از انواع ورق‌ها و فوم‌های ساندویچ پانل ویژگی خاص و منحصربه‌فردی دارند که متناسب با نوع کاربری سازه است. اما طیف کاربرد ساندویچ پانل بسیار گسترده و متنوع است. از ساخت انواع سوله، کارخانه‌ها، استادیوم‌ها و استخرهای شنا گرفته تا ساختمان‌های پیش‌ساخته مسکونی، صنعتی، نظامی، کشاورزی، سیلوها و… همگی با استفاده از ساندویچ پانل اجرا می‌شوند. در ادامه به مزایا و ویژگی‌های هر کدام از انواع ساندویچ پانل‌ها اشاره می‌کنیم.

    تاریخچه ساندویچ پانل آسیا

    اگر قصد احداث یک سازه و خرید ساندویچ پانل را دارید شاید برایتان جالب باشد درباره تاریخچه برند آسیا بیشتر بدانید. آسیا پانل یکی از برترین و بزرگ‌ترین تولیدکنندگان انواع ساندویچ پانل دیواری و سقفی با استفاده از متریال باکیفیت و مجهزترین خط تولید است. آسیا پانل نزدیک به یک دهه است که باهدف ایجاد یک محور تولید و عرضه تجهیزات و مصالح ساختمانی پیش‌ساخته باکیفیت مانند ساندویچ پانل تأسیس شد.

    تیم گرداننده آسیا پانل در حال حاضر از افراد متخصص، حرفه‌ای و مجرب در زمینه طراحی و اجرای پروژه‌های سازه‌های صنعتی و ساختمان‌های پیش‌ساخته تشکیل شده است. وجه تمایز ما نسبت به سایر شرکت‌ها در این است که به طور مستمر در جهت توسعه محصولات خود و ارائه راهکار به مشتریان تلاش می‌کنیم.

    از جمله خدمات آسیا پانل…

    • آماده‌سازی سفارش مطابق باکیفیت و ابعاد موردنظر شما
    • مشاوره رایگان در زمینه نصب ساندویچ پانل و انتخاب بهترین نوع پانل
    • پیگیری به‌موقع در تمامی مراحل از تولید تا بارگیری کالا از درب کارخانه
    • سرویس‌دهی در حوزه نصب ساندویچ پانل با در اختیار داشتن یک تیم نصب حرفه‌ای و مجرب

    مزایای استفاده از ساندویچ پانل

    اگر هر کدام از ویژگی‌ها و مزیت‌های ساندویچ پانل را بادقت مطالعه کنید متوجه خواهید شد که چرا سازندگان به استفاده از این نوع مصالح ساختمانی رو آورده‌اند.

    • سرعت در ساخت‌وساز: طبیعتاً کوتاه‌شدن زمان اجرای پروژه جز نیازها و اهداف اصلی سازندگان و کارفرمایان است، چرا که علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌های اجرا، سازندگان می‌توانند در بازه زمانی کوتاه‌تری به مرحله بهره‌برداری از پروژه برسند.
    • عایق‌کاری ساختمان: در برخی از انواع کاربری‌ها یکی از الزامات اجرای پروژه، عایق بودن ساختمان در برابر حرارت و رطوبت است. ساندویچ پانل از جمله مصالحی است که به دلیل داشتن یک‌لایه فوم، در برابر تبادلات انرژی مانند حرارت، برودت و رطوبت با محیط بیرون به شکل عایق عمل می‌کند و مانع از هدررفت آن می‌شود.
    • مقاومت در برابر زلزله و آتش‌سوزی: برخی از انواع ساندویچ پانل‌ها مانند ساندویچ پانل پشم سنگ مقاومت بالایی در برابر آتش‌سوزی داشته و ساندویچ پانل‌ها به دلیل نوع اتصالات و وزن بسیار کم در هنگام حوادثی مانند زلزله نیز مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهند.
    • سهولت در نصب و حمل‌ونقل: همان‌طور که گفتیم ساندویچ پانل‌ها وزن بسیار سبکی دارند به همین دلیل بارگیری و تخلیه آن‌ها به‌سهولت انجام می‌شود. همچنین نصب و اجرای ساندویچ پانل‌ها نیز در کوتاه‌ترین زمان ممکن و توسط یک تیم متخصص نصب انجام می‌شود.
    • قابلیت بازیافت:  ساندویچ پانل‌ها قابلیت بازیافت بالایی دارند و این یکی از مزایای مهم آن‌هاست. باتوجه‌به ساختار لایه‌ای ساندویچ پانل، پانل‌ها قابلیت جداسازی لایه‌ها و بازیافت مواد تشکیل‌دهنده هسته و پوشش بیرونی را دارند. این کار موجب کاهش مصرف منابع طبیعی و مقدار زباله‌های تولیدی می‌شود. همچنین بازیافت ساندویچ پانل‌ها هزینه‌های تولیدی را کاهش داده و به حفظ محیط‌زیست کمک می‌کند.
    • عدم تولید نخاله و ضایعات ساختمانی: ساندویچ پانل‌ها مصالح پیش ساخته‌ای هستند که بر اساس ابعاد و متراژ موردنیاز مشتریان تولید می‌شوند. تمامی متریال در نصب مورداستفاده قرار می‌گیرد و ضایعاتی همانند مصالح سنتی تولید نخواهد کرد.
    • طول عمر بالا: سازه‌هایی که با استفاده از ساندویچ پانل احداث می‌شوند طول عمر بالایی دارند و حداقل تا مدت‌زمان ۲۰ سال نیاز به تعمیر و نگهداری ندارند.
    • مقاومت فیزیکی: ساندویچ پانل ساختار یکپارچه و منسجمی دارد که در برابر نیروهای خمشی و فشاری مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد.

    محصولات ارائه شده توسط آسیا پانل

    آسیا پانل تولیدکننده انواع ساندویچ پانل دیواری و سقفی با متریال گوناگون و متناسب با نیاز مشتریان است. علاوه بر این مجموعه آسیا پانل تأمین‌کننده و ارائه‌دهنده انواع اکسسوری‌ها و ملزومات نصب ساندویچ پانل مانند انواع ورق فلاشینگ، ورق آبرو و فیتر است.

    ساندویچ پانل پلی اورتان

    یکی از بهترین و پرکاربردترین انواع ساندویچ پانل‌ها، ساندویچ پانل پلی اورتان است. فوم پلی اورتان یک فوم یکپارچه، منسجم و با بالاترین درجه مقاومت در برابر نفوذ حرارت و رطوبت است. از ساندویچ پانل پلی اورتان در ساخت بسیاری از انواع کاربری‌ها مانند سوله‌های صنعتی، انواع کانکس، سردخانه و کلین روم استفاده می‌شود.

    ساندویچ پانل اکس پی اس

    فوم اکس پی اس به‌کاررفته در ساختار ساندویچ پانل، نوع تقویت شده و فشرده شده فوم پلی استایرن است. این فوم مقاومت قابل‌توجهی در برابر رطوبت دارد و عدد جذب رطوبت این فوم به صفر نزدیک است.

    ساندویچ پانل پشم سنگ

    ساندویچ پانل پشم سنگ در بین پانل‌های موجود بالاترین مقاومت را در برابر آتش‌سوزی و حریق دارد. علاوه بر این فوم پشم سنگ  در بین فوم‌های موجود بالاترین مقاومت صوتی را به خود اختصاص داده است. از ساندویچ پانل پشم سنگ به دلیل  ویژگی‌های منحصربه‌فرد در ساخت سازه‌هایی که بیشتر در معرض حرارت و آتش‌سوزی قرار دارند استفاده می‌شود؛ مانند کوره‌ها، پالایشگاه‌های chp، مراکز نظامی و حتی سالن‌های سینما و کنفرانس

    ساندویچ پانل پلی استایرن

    فوم پلی استایرن که همگی ما آن را با نام یونولیت نیز می‌شناسیم یکی از انواع فوم‌های مصرفی در ساختار ساندویچ پانل است. فوم پلی استایرن بسیار سبک است و قیمت پایین‌تری نسبت به سایر انواع فوم‌ها دارد. از معایب این فوم می‌توان به این اشاره کرد که مقاومت تبادلات حرارتی و رطوبتی ندارد به همین دلیل از ساندویچ پانل پلی استایرن برای کاربری‌های ساده‌تر که در معرض حرارت مستقیم قرار ندارند مورداستفاده قرار می‌گیرد.

    پروژه‌های اجرا شده ساندویچ پانل

    آسیا پانل تا کنون افتخار همکاری، اجرا و تامین ساندویچ پانل‌های بسیاری از پروژه ها را بر عهده داشته است. در زیر به چند نمونه از پروژه‌های اخیر آسیا پانل اشاره می‌کنیم:

    • پروژه پارسیان چوب در حدود ۸۰۰۰ متر ساندویچ پانل دیواری و سقفی
    • پروژه سوله تولید مواد غذایی نو آفرین در حدود ۲۰۰۰ متر ساندویچ پانل دیواری و سقفی
    • پروژه سوله انبار خاتم الانبیا در حدود ۱۰۰۰ متر ساندویچ پانل دیواری و سقفی
    • پروژه سوله تولید لیفتراک کارا ماشین آرنا در حدود ۲۷۰۰ متر ساندویچ پانل دیواری و سقفی

    خرید ساندویچ پانل آسیا

    کارشناسان ما در مجموعه آسیا پانل آماده ارائه خدمات و ارائه مشاوره‌های فنی به شما عزیزان هستند. اگر قصد خرید یک ساندویچ پانل باکیفیت، مقاوم و اقتصادی را دارید، ما به شما ساندویچ پانل آسیا را پیشنهاد می‌کنیم. شما می‌توانید با خیال راحت از کیفیت محصولات مانند کیفیت رنگ، میزان چسبندگی فوم به ورق، گام‌های استاندارد، ابعاد و برش‌های دقیق خرید خود را انجام دهید. برای دریافت اطلاعات بیشتر به آدرس سایت آسیا پانل مراجعه نمایید و از مقالات این وبسایت در خصوص انواع ساندویچ پانل استفاده کنید.

    جهت ارتباط با کارشناسان فروش از طریق شماره‌های زیر با ما در ارتباط باشید.

    دفتر تهران: ۰۲۱-۲۶۴۰۹۶۹۸ / ۰۹۳۵-۳۱۹۹۲۶۶

    دفتر کرج: ۰۲۶-۳۴۴۳۴۷۶۶

    توجه : این مطلب آگهی ساختمان، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و اویم شاهانه در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.