×
×

دلایل استفاده از ورق گالوانیزه در سقف عرشه فولادی

  • کد نوشته: 40036
  • ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
  • دیدگاه‌ها برای دلایل استفاده از ورق گالوانیزه در سقف عرشه فولادی بسته هستند
  • به گزارش بازار کار ساخت ویلا : سقف عرشه فولادی یک روش کاربردی و بسیار سریع برای تولید انواع سقف های ساختمانی است. به همین دلیل این روش را به عنوان یک راه آسان و مطمئن برای افزایش سرعت ساخت سقف های ساختمان می دانند. به کمک این نوع سقف ها شما می توانید در هزینه های […]

    دلایل استفاده از ورق گالوانیزه در سقف عرشه فولادی

    به گزارش بازار کار ساخت ویلاسقف عرشه فولادی یک روش کاربردی و بسیار سریع برای تولید انواع سقف های ساختمانی است. به همین دلیل این روش را به عنوان یک راه آسان و مطمئن برای افزایش سرعت ساخت سقف های ساختمان می دانند. به کمک این نوع سقف ها شما می توانید در هزینه های خود تا حد زیادی صرفه جویی کنید. از طرفی نیز وزن کلی ساختمان را کاهش دهید.

    استفاده از سقف عرشه فولادی به کمک ورق گالوانیزه به نسبت روش های سنتی هزینه بسیار کمتری دارد و سرعت ساخت ساختمان را نیز افزایش می دهد. همچنین دیگر لازم به قالب گیری سقف نیستید، این روش در ساختمان های فولادی و بتنی قابل استفاده است. کاربردی بودن و وجود مقاومت بالای این سقف ها سبب شده است تا امروزه در هر ساختمانی قابل استفاده باشند.

    سقف عرشه فولادی چیست؟

    سقف عرشه فولادی که از ورقه های فولادی ایجاد می شود، یک سازه خاص و موج دار است و وزنی بسیار سبک دارد. از طرفی به دلیل استفاده از فولاد مقاومت آن در برابر ضربه و فشار نیز بسیار زیاد است. در اصل این سازه ها از ورق های گالوانیزه ساخته شده است و مقاومت بالایی نیز در برابر زنگ زدگی دارند. این ابزار اکنون برای ساخت ساختمان های بزرگ استفاده می شود و بیشتر از قبل مورد توجه قرار گرفته است.

    در این روش، بخش های فولادی بر روی سازه های فلزی از نوع گالوانیزه خوابانده می شود. همچنین بر روی بخش بالایی آن نیز به دلیل افزایش استحکام از روش آرماتور بندی استفاده می شود تا پیوند بین بتن و سقف بهتر حفظ گردد.

    دلایل استفاده از ورق گالوانیزه در سقف عرشه فولادی

    این روش به دلیل سرعت بالای اجرا، می تواند فرایند تولید سقف را در سازه های ساختمانی تا چند برابر سریع تر نماید. با این روش می توان هزینه های اضافه ناشی از ساخت سقف و خرید تیرآهن را کاهش داد.

    دلایل استفاده از ورق گالوانیزه در سقف عرشه فولادی

    عوامل زیادی وجود دارد که سبب می شود شما از این روش برای تولید سقف محیط مورد نظر خود استفاده کنید، که در ادامه مقاله به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

    • افزایش سرعت نصب و راه اندازی سقف در ساختمان ها
    • حمل و نقل و تعویض آسان سقف ها
    • وزن بسیار کم و قابلیت حمل و نقل ساده تر
    • امکان اجرای چندین سقف مختلف به صورت همزمان بر روی یک ساختمان
    • کاهش نیاز به کارگر و نیروی انسانی جهت راه اندازی سقف
    • کاهش ضخامت سقف
    • عایق حرارت و صدا
    • امکان استفاده از این سقف در شرایط آب و هوای مختلف

    این موارد نشان دهنده اهمیت استفاده از سقف عرشه فولادی می باشد. در اصل این نوع سقف ها مقاومت بالایی در برابر رطوبت، گرما، آب و سایر آب و هواها را دارند. استفاده از این سقف ها به دلیل وجود چندین لایه محافظتی در هر شرایطی امکان پذیر است. همچنین فولاد به خوبی می تواند در برابر فشار و ضربه  مقاومت کند و همین موضوع سبب استفاده از این روش برای ساخت انواع سقف در ساختمان های گوناگون شده است.

    دلایل استفاده از ورق گالوانیزه در سقف عرشه فولادی

    دلایل استفاده از ورق گالوانیزه در سقف عرشه فولادی

    اجزای تشکیل دهنده سقف عرشه فولادی

    برای تشکیل این نوع سقف ها، اجزای مختلفی وجود دارد که به کمک آنها می توانید سقف را به شیوه اختصاصی خود شخصی سازی کنید. ورق گالوانیزه یکی از قسمت های جدایی ناپذیر در این نوع سقف ها می باشد، که سبب مقاومت و نصب راحت تر این سقف ها در ساختمان ها می گردد.

    عرشه فولادی

    در ابتدای شروع نصب سقف، ابتدا ورق گالوانیزه موج دار به ترتیب بر روی تیرهای افقی یا عمودی نصب می گردد. از آنجایی که وزن این ورقه ها بسیار کم است، کار با آنها ساده است و نیاز به نیروی انسانی زیادی نیست.

    گل میخ

    یکی از تجهیزاتی که در هنگام نصب و راه اندازی سقف عرشه فولادی با آن مواجه خواهید شد، گل میخ نام دارد. بعد از سوراخ کردن ورق ها و اتصال آنها به هم به کمک گل میخ و روش جوش الکترونیکی ورقه ها بهم متصل می شوند.

    آرماتور بندی

    بعد از اتصال ورق ها به کمک گل میخ، حال نیاز به ساخت یک آرماتور کامل داریم. برای این روش از همان قسمت هایی که از گل میخ استفاده شده است یک آرماتور کامل بر روی ورقه ها کشیده می شود. در این حالت کار ساده تر انجام می شود و مقاومت سقف بیشتر می گردد.

    بتن ریزی

    مرحله آخر کار بر روی یک سقف عرشه فولادی، بتن ریزی می باشد. به کمک این روش بین آرماتور و دیوار به شکل کامل به کمک این ورقه ها پر خواهد شد و این امکان برای شما وجود دارد که به راحتی محیط سقف خود را برای دوام و استحکام بیشتر با بتن پر نمایید.

    چگونه میزان دقیق بتن را اندازه گیری کنیم؟

    قبل از شروع کار و نصب هرگونه سقف، بررسی میزان بتن مورد نیاز اهمیت ویژه ای دارد. زیرا کم بودن بتن در هنگام بتن ریزی سبب آسیب رسیدن به سقف و کاهش مقاومت آن می شود و از طرفی نیز افزایش بیش از حد آن، باعث می شود تا سقف بیشتر از حالت عادی سنگین شود و احتمال ریزش آن چند برابر می گردد.

    انواع سقف عرشه فولادی

    در حالت کلی سقف های فولادی به دو دسته مرکب و غیر مرکب تقسیم بندی می شوند.

    سقف غیر مرکب

    سقف عرشه فولادی غیر مرکب که به نسبت مدل های دیگر کمتر رواج دارند. در این روش بتن بر روی سقف ریخته می شود و مقاومت آن بیشتر می شود. این روش زمانی کاربرد دارد که به واسطه میلگردهای فولادی نیاز است تا سقف بیشتر تقویت شود.

    سقف مرکب

    انواع مختلفی از سقف مرکب در بازار مورد استفاده قرار می گیرد که شامل سقف مرکب با میلگرد و بدون میلگرد می باشد. استفاده از این نوع سقف ها بیشتر توسط مهندسان صورت می گیرد. دلیل اصلی محبوبیت این سقف ها مقاومت بالا و نصب راحت آنها است. توجه داشته باشید که استفاده از روش سقف عرشه فولادی نیازمند دانش و مواد اولیه خاصی است، به همین دلیل حتما در مورد ابعاد و نیازهای پروژه خود تحقیق کنید.

    توجه : این مطلب آگهی ساختمان، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و اویم شاهانه در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.