×
×

حدید صنعت طراح وتولید کننده انواع دستگاه برش سنگ

  • کد نوشته: 50147
  • ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
  • دیدگاه‌ها برای حدید صنعت طراح وتولید کننده انواع دستگاه برش سنگ بسته هستند
  • دستگاه برش سنگ یا دستگاه سنگ‌بری، به نوعی تجهیزات کارگاهی گفته می‌شود که با قابلیت برش‌دهی در پروژه‌های ساختمانی سنگین و سبک، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این تجهیزات، برای پیشبرد مصارف سنگین و حجم‌های کاری زیاد، طراحی شده‌اند تا به روند امور، سرعت و دقت بیشتری ببخشند. مجموعه حدید صنعت، یکی از تولیدکنندگان حرفه‌ای انواع […]

    حدید صنعت طراح وتولید کننده انواع دستگاه برش سنگ

    دستگاه برش سنگ یا دستگاه سنگ‌بری، به نوعی تجهیزات کارگاهی گفته می‌شود که با قابلیت برش‌دهی در پروژه‌های ساختمانی سنگین و سبک، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این تجهیزات، برای پیشبرد مصارف سنگین و حجم‌های کاری زیاد، طراحی شده‌اند تا به روند امور، سرعت و دقت بیشتری ببخشند.

    مجموعه حدید صنعت، یکی از تولیدکنندگان حرفه‌ای انواع دستگاه‌های سنگ‌بری است. تولیدات این مجموعه، به شما کمک می‌کند تا کسب‌وکارتان را به‌شکل مدرن‌تری پیش ببرید و با داشتن تجهیزات کافی، از خطای نیروی انسانی پیشگیری کنید. اگر همراه ما باشید، در این مقاله به معرفی تولیدات این برند، انواع، کاربرد و ویژگی‌هایی که باید حین خرید بدانید، صحبت خواهیم کرد.

    ابتدا از تاریخچه دستگاه برش سنگ بخوانید

    خواندن تاریخچه هر چیزی، به شما کمک می‌کند تا اهمیت وجود آن چیز را عمیق‌تر درک کنید. سنگ‌ها به‌دلیل مقاومت بالا و تنوع فراوان در طرح و رنگ‌ها، از دیرباز تاکنون مورد توجه بشر بوده‌اند. در گذشته‌های خیلی دور، افراد به‌منظور استفاده از این عناصر، از تجهیزات دستی برای برش استفاده می‌کردند. این عمل، نیاز به تلاش، دقت و تجربه بالایی داشت. در واقع، هرکسی از عهده امور سنگ‌بری برنمی‌آمد.

    امروز با اختراع دستگاه‌های برش سنگ، بدون اعمال نیروی دست و با کم‌ترین تجربه هم می‌توان وارد این حرفه شد. دستگاه سنگبری، نوعی وسیله اتوماتیکی است که با برنامه‌های کامپیوتری کار می‌کند و دقت و ظرافت بالایی در فرایند برش دارد. کنترل‌کردن این وسیله، به تخصص آن‌چنانی نیاز ندارد و اگر مهارت اولیه کار با آن را بیاموزید، می‌توانید به‌راحتی آن را اداره کنید.

    انواع دستگاه برش سنگ که در مجموعه حدید صنعت تولید می شوند

    حالا که رشد تکنولوژی، ابزارآلات دستی را که نیازمند صرف نیروی زیاد و تجربه بالا بود، کنار زد و تجهیزات پیشرفته‌تری را وارد عرصه کاری کرد، اجازه دهید در مورد انواع آن، گفت‌وگویی کوتاه داشته باشیم. به‌طور کلی، دستگاه سنگ‌بری را می‌توان در ۲ سبک قابل حمل (سیار) و ثابت طبقه‌بندی کرد.

    دستگاه سنگبری قابل حمل

    در اکثر مواقع، برش‌کاران برای افزایش سرعت و صرفه‌جویی در زمان، ناچار به انجام عملیات برش‌کاری در محل هستند. در چنین شرایطی، استفاده از دستگاه‌های سیار به‌دلیل وزن سبک و قابلیت جابه‌جایی، بهترین گزینه هستند. این دستگاه‌ها، هم در مدل‌های دستی و هم نیمه‌اتومات تولید می‌شوند. تجهیزات سیار، قابلیت برش سنگ‌ها را در طول و زوایای متنوعی فراهم می‌کند.

    دستگاه سنگبری ثابت

    همان‌طور که از نام این دستگاه‌ها مشخص است، باید در محل استقرار خود فیکس شوند. آن‌ها وزن بالایی دارند و به‌دلیل ثابت‌بودن، برای استفاده در کارهای سنگین و کارگاهی مناسب هستند. تجهیزات ثابت برش سنگ، دارای توان موتور بالا و طول عمر بیشتری خواهند بود و در برش‌های مداوم، عملکرد خوبی را ارائه می‌دهند. برخی از مدل‌های این فناوری، دارای کارکردی کاملا اتوماتیک است.

    ویژگی های دستگاه برش سنگ حدید صنعت

    با اهمیت سنگ‌ها در استفاده‌های امروزی، به‌خوبی آشنایی دارید. حال برای اینکه سنگ‌ها قابلیت استفاده در شرایط مورد نظر را داشته باشند، باید فرآوری شوند. عملیات برش، متداول‌ترین شیوه فراوری است که توسط دستگاه انجام می‌شود. حالا چرا دستگاه‌های برش؟ در ادامه، با اشاره به ۹ویژگی دستگاه سنگبری، به شما خواهیم گفت که چرا در عصر کنونی، این تجهیزات، جایگاه ویژه‌ای در صنایع و مشاغل گوناگون یافتند:

    • دستگاه‌های برش سنگ، قابلیت برش انواع مصالح ساختمانی را دارند.
    • سرعت بالا با حفظ دقت، دومین ویژگی‌ مهم دستگاه‌های سنگ‌بری است.
    • از ایجاد ترک و شکستگی در سنگ‌ها جلوگیری می‌کنند.
    • در برش ابعاد و ضخامت سنگ‌ها، دقت و ظرافت فوق‌العاده بالایی دارند.
    • دستگاه‌های سنگ‌بری در قیاس با ابزارآلات قدیمی، سروصدای خیلی کمی دارند.
    • اغلب دستگاه‌های برش سنگ، آب‌بر هستند؛ به همین دلیل از ایجاد گردوخاک در محیط پیشگیری می‌کنند.
    • در دستگاه‌های سنگ‌بری امروزی، از موتورهایی با توان بالا و کیفیتی قابل توجه استفاده شده که دارای گواهی ایمنی و استاندارد است.
    • دستگاه‌های برش سنگ، به‌دلیل داشتن اسکلت فولادی مقاوم و تجهیزات آبی به‌منظور پیشگیری از گرم‌شدن شدید دستگاه، نسبت به ابزارهای قدیمی طول عمر بالایی دارند.
    • دقت و ظرافت بالای این دستگاه‌ها حین برش‌کاری، از تولید ضایعات فراوان و هدررفتن هزینه‌ها پیشگیری می‌کند.

    کاربرد دستگاه برش سنگ حدید صنعت

    تا اینجای مطلب، فهمیدید که دستگاه‌های برش سنگ در پیشبرد اهداف صنعتی و ساختمانی ازلحاظ تولید قطعات سنگی، چه عملکردی دارند. با این ماشین‌آلات، می‌توانید سنگ‌ها را با کم‌ترین میزان خطا و بیشترین سرعت و دقت، به ابعاد دل‌خواه برش بزنید.

    از دستگاه‌های سنگ‌بری می‌توان به‌جهت برش و شکل‌دهی انواع سنگ‌های گرانیت، مرمر، تراورتن و آجر استفاده کرد. همچنین می‌توان از ظرافت این دستگاه، به‌منظور برش سنگ‌های مصنوعی برای تولید سطوحی صاف و مقاوم و تعمیر نمای ساختمان‌های باستانی بهره برد.

    دستگاه‌های سنگ‌بری، بهترین گزینه برای برش و تراش‌کاری سنگ‌های قیمتی به‌‌جهت ساختن قطعات دکوراتیو و برش سنگ‌های معدنی جهت بهره‌برداری بهینه از منابع معدنی هستند.

    نکات مهمی که در خرید دستگاه برش سنگ باید بدانید

    اگر قصد خرید دستگاه سنگ‌بری را دارید، باید اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید و با یک تصمیم هوشمندانه، از زیان‌های مالی پیشگیری کنید. در این قسمت، ۶نکته حیاتی برای خرید دستگاه برش سنگ را نوشته‌ایم تا درراستای مصرف سرمایه‌تان، آگاهانه قدم بردارید:

    • قدرت موتور: قدرت موتور در دستگاه سنگ‌بری، به حجم کار بستگی دارد. بااین‌حال، هرچه موتور قوی‌تری داشته باشید، شاهد سهولت و دقت بیشتری در فرایند برش هستید.
    • ابعاد و وزن: نیاز خود را از دستگاه، مد نظر قرار دهید. دستگاه‌های سنگین و قدرتمند، در نوع ثابت و کارگاهی تولید می‌شوند. درحالی‌که نوع سبک‌تر این دستگاه، نیاز مبرم کاربر را نسبت به جابه‌جایی پاسخ می‌دهد، اما از توان و طول عمر کم‌تری برخوردار است.
    • اتوماتیک یا دستی‌بودن: دستگاه‌های برش سنگ در ۳ سبک اتوماتیک، نیمه‌اتوماتیک و دستی تولید می‌شوند که باید برحسب نیاز خود، به خرید یک نمونه از آن‌ها اقدام کنید.
    • چندکاره‌بودن دستگاه سنگ‌بری: دستگاه‌های چندکاره، برش انواع سنگ‌ها را انجام می‌دهند. همچنین علاوه‌بر قابلیت راسته‌بری، قابلیت فارسی‌بری و برش در زوایای ۹۰درجه و ۴۵درجه را هم دارا هستند و برای ابزارزنی هم می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.
    • دقت برش دستگاه سنگ‌بری: خطای برش و کج‌بری، ضرر قابل توجهی برای سنگ‌کاران خواهد داشت و باعث ازبین‌بردن اعتبار کسب‌وکار آن‌ها می‌شود. بنابراین، باید به طراحی مهندسی و دقت دستگاه توجه کرد.
    • متریال به‌کاررفته در دستگاه‌ سنگ‌بری: استحکام و کیفیت متریال به‌کاررفته در دستگاه‌های برش سنگ، به طول عمر بیشتر دستگاه و حجم خروجی‌های بیشتر در بلندمدت کمک می‌کند.

    جمع‌بندی

    دستگاه برش سنگ در صنایع ساختمانی، طلا و جواهر، صنایع هنری و مجسمه‌سازی و دکوراسیون‌ داخلی، نقش منحصربه‌فردی دارد. بنابر نیاز خود، اگر قصد خرید چنین تجهیزاتی را دارید، از تولیدات ارزشمند و مهندسی مجموعه حدید صنعت غافل نشوید. این شرکت فنی مهندسی، با ۲۰ سال سابقه علمی، عملی و تجربه‌های موفقیت‌آمیز کارگاهی، در جهت رفع نیازمندی‌های شما تلاش می‌کند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.