×
×

بهترین روش‌ها برای افزایش امنیت خانه‌های حیاط‌دار

  • کد نوشته: 50152
  • ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
  • دیدگاه‌ها برای بهترین روش‌ها برای افزایش امنیت خانه‌های حیاط‌دار بسته هستند
  • خانه‌های حیاط‌دار بیش از خانه‌های آپارتمانی مورد سرقت قرار می‌گیرند؛ چراکه دسترسی به این خانه‌ها راحت‌تر است. برای جلوگیری از سرقت در این خانه‌ها می‌بایست روش‌ها و نکاتی را در جهت تأمین امنیت در نظر داشته باشید. شناخت بهترین روش‌ها برای افزایش امنیت خانه‌های حیاط‌دار و عمل به آن‌ها می‌تواند احتمال سرقت از منزل را […]

    بهترین روش‌ها برای افزایش امنیت خانه‌های حیاط‌دار

    خانه‌های حیاط‌دار بیش از خانه‌های آپارتمانی مورد سرقت قرار می‌گیرند؛ چراکه دسترسی به این خانه‌ها راحت‌تر است. برای جلوگیری از سرقت در این خانه‌ها می‌بایست روش‌ها و نکاتی را در جهت تأمین امنیت در نظر داشته باشید. شناخت بهترین روش‌ها برای افزایش امنیت خانه‌های حیاط‌دار و عمل به آن‌ها می‌تواند احتمال سرقت از منزل را به صفر برساند؛ با به کار بردن این روش‌ها هیچ خطری امنیت خانه را تهدید نخواهدکرد.

    بهترین روش‌ها برای افزایش امنیت خانه‎های حیاط‌دار

    استفاده از تکنولوژی درب و پنجره‌های ضدسرقت تا حد بسیار زیادی به امنیت خانه‌ها کمک می‌کند؛ اما برای تضمین صددرصد امنیت، باید از سایر روش‌ها نیز استفاده کرد. نصب دزدگیرهای ضدسرقت روشی مطمئن است که خیال شما را از بابت امنیت منزل راحت می‌کند. در برخی از خانه‌های حیاط‌دار که امکان وجود سرایدار را ندارند، نیز می‌توان در تمامی درب‌ها از قفل هوشمند استفاده نمود.

    امنیت خانه‌های حیاط‌دار با دزدگیر

    با این وجود که استفاده از دزدگیر روش مرسومی در حفظ امنیت خانه نیست، اما بسیار کاربردی است. دزدگیرها در سریع‌ترین زمان ممکن احتمال سرقت را به صاحب‌خانه اطلاع می‌دهند. از طرفی هیچ احتمالی در خطای این دستگاه‌های ضدسرقت داده نمی‌شود و کاملاً عاری از هرگونه مشکل هستند. می‌توان گفت این دستگاه پیشرفته تنها یک وظیفه دارد و آن هم تأمین امنیت خانه‌ها است.

    اغلب سرقت‌های انجام‌شده از خانه‌های حیاط‌دار، مربوط به عدم استفاده از درب‌های ضدسرقت است. درب ضدسرقت اولین مرحله از ایمنی خانه در برابر سرقت می‌باشد؛ هرچند که عوامل دیگری هم برای تأمین امنیت خانه وجود دارد اما سارقین به نوع درب خانه بسیار توجه دارند. البته این موضوع به معنای بی‌توجهی به پنجره‌ها نمی‌باشد.

    درب‌های پیشرفته و ضدسرقت

    در خانه‌های حیاط‌دار قدیمی بیشتر از درب‌هایی استفاده می‌شود که قفلی ساده دارند و به راحتی باز می‌شوند؛ با این وجود سارقین دسترسی راحتی به فضای خانه خواهند داشت. درب‌های ضدسرقت ۹۰% راه‌های نفوذ سارقین را مسدود می‌کنند! این درب‌ها قفل پیچیده‌ای دارند و گاهاً با بیش از یک نوع قفل ساخته می‌شوند.

    استفاده از دستگیره هوشمند

    امن‌ترین راه حفظ خانه از سرقت‌، استفاده از دستگیره هوشمند است. با خرید این دستگیره‌ها می‌توانید آن را به‌جای قفل روی درب‌های خانه نصب کنید. راه‌های بازکردن درب و دستگیره هوشمند استفاده از اثرانگشت، رمز، کارت یا اتصال اینترنتی است؛ در این صورت حتی با پیچیده‌ترین روش‌ها نیز احتمال سرقت وجود نخواهد داشت. این دستگاه در دو نوع حساس به لمس یا دکمه‌دار عرضه می‌شود.

    استفاده از تنوع نورپردازی

    خانه‌هایی که تاریک هستند و دید ندارند هدف اصلی سارقین خواهند بود؛ پس نورپردازی و ایجاد تنوع در آن امنیت منزل را افزایش می‌دهد. برخی از ابزارهای نورپردازی که با حرکت اجسام روشن می‌شوند، گزینه‌های مناسبی هستند؛ به طور مثال هنگامی که جسمی در تاریکی حرکت می‌کند، این نورها روشن می‌شوند و تمام نقاط تاریک را در دیدرس قرار می‌دهند.

    معماری خانه در امنیت آن تاثیرگذار است!

    در خانه‌های حیاط‌داری که از نورپردازی برای امنیت آن استفاده می‌شود، باید از در نظرگرفتن عواملی که مخفی شدن سارقین را فراهم می‌کند، اجتناب نمود. استفاده از بوته‌های بلند به همراه درختان زینتی از نور فضای حیاط می‌کاهند؛ این موارد باعث کاهش امنیت می‌شوند. از طرفی معماری خانه باید به گونه‌ای طراحی شود که هیچ قسمتی خارج از دید دوربین یا نورپردازی نباشد.

    دوربین‌های مداربسته و سیستم اعلام حریق

    خانه‌های حیاط‌داری که دارای دوربین مداربسته هستند حضور صاحب‌خانه را به صورت مجازی فراهم می‌کنند. از طرفی خانه‌ای که از خطر سرقت در امان باشد نیز باید از سایر خطرات احتمالی محفوظ ماند. سیستم اعلام حریق در غیاب ساکنین خانه را از آتش‌سوزی مصون نگه می‌دارد. سنسورهای اطفای حریق نیز در زمان مناسب از خطر جلوگیری می‌کنند. دوربین‌های مداربسته و سیتم اعلام حریق جزو ضروری‌ترین گزینه‌های امنیت خانه‌ها هستند.

    در خانه‌های حیاط‌داری که دوربین‌های مداربسته دارند، می‌توان با استفاده از نورپردازی مناسب، امنیت را ارتقا داد. در چنین خانه‌ای هنگامی که سارق وارد محیط می‌شود، توانایی پنهان شدن را نخواهد داشت. با بهره‌گیری از این موارد، خانه‌ای هوشمند و امن در برابر سرقت و خطرات احتمالی خواهید داشت.

    پنجره‌های بدون حفاظ

    بعضی از خانه‌های حیاط‌دار به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که دسترسی از حیاط به پنجره‌ها آسان است. در این مواقع سارقین از فرصت استفاده می‌نمایند و به راحتی از سد درب‌های ضدسرقت نیز عبور می‌کنند؛ بنابراین حفاظت از درب و پنجره‌ها به یک اندازه اهمیت دارد. حفاظ‌هایی که بر روی پنجره‌ها نصب می‌شوند به اندازه کافی ایمنی را تأمین می‌کنند.

    ایمنی خانه در عدم حضور ساکنین

    عدم حضور ساکنین در خانه را با برخی نکات طلایی می‌توان پوشش داد؛ مثلاً برخی از برنامه‌های اندروید دسترسی به وسایل برقی خانه را امکان‌پذیر می‌کنند. تلویزیون یکی از وسیله‌هایی است که می‌توان با روشن نمودن آن از راه دور، سروصدا ایجاد نمود. با این کار می‌توان چنان جلوه داد که خانه خالی نیست و ساکنین درون آن هستند.

    بیمه خانه، راهی مطمئن برای امنیت خانه‌های حیاط‌دار

    خانه‌های حیاط‌داری که امکان استفاده از راه‌های امنیتی را ندارند، می‌توانند از این گزینه استفاده کنند. بیمه کردن، خانه را از خطر سرقت، آتش‌سوزی، حوادث و خطرات طبیعی محافظت می‌نماید. بیمه خانه‌های حیاط‌دار تا سقف مبلغ مشخصی انجام می‌شود. این مبلغ ثابت است و گاهی نمی‌تواند زیان‌های ناشی از خطرات را جبران نماید؛ اما بخشی از آن را جبران می‌کند.

    گاهی تنها راه محافظت از امنیت خانه بیمه‌کردن آن است؛ در این صورت بهتر است که زیورآلات و اشیای قیمتی را به همراه خود داشته باشید یا آن‌ها را درون گاوصندوق پنهان نمایید. امنیت گاوصندوق‌هایی که به صورت مخفی تعبیه می‌شوند، بیش از گاوصندوق‌هایی است که در معرض دید قرار دارند.

    گاوصندوق امنیت زیورآلات و اسناد ارزشمند را تأمین می‌کند.

    برخی از اسناد ارزشمند را می‌توان در گاوصندوق‌های مخفی و ضدسرقت نگهداری نمود. این گاوصندوق‌ها در برابر ضربه، آتش و سرقت مقاوم هستند. گاهی برای بهره‌برداری بهتر از گاوصندوق‌، آن را درون زمین تعبیه می‌نمایند. گاوصندوق‌ها انواع مختلفی دارند اما بهترین آن‌ها مدل ضدحریق است که از اسناد مهم به‌خوبی مواظبت می‌کند.

    کلام آخر

    خانه‌های حیاط‌داری که از سیستم‌های هوشمند استفاده می‌کنند در برابر سرقت یا خطرات احتمالی آسیب‌پذیر نیستند. بهترین روش‌ها برای افزایش امنیت خانه‌های حیاط‌دار استفاده از دستگیره هوشمند، درب ضدسرقت، دوربین مداربسته، نورپردازی مفید و… هستند. در این بین می‌بایست به نحوه معماری و طراحی خانه نیز توجه نمود تا روش‌های امنیتی به‌درستی کار خود را انجام دهند.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.