×
×

بهترین رنگ کابینت ام دی اف؛ راهنمای کامل

  • کد نوشته: 47204
  • ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
  • دیدگاه‌ها برای بهترین رنگ کابینت ام دی اف؛ راهنمای کامل بسته هستند
  • آشپزخانه قلب خانه است. همه افراد و به‌ویژه خانم‌ها، زمان بسیاری را در آشپزخانه سپری می‌کنند؛ ازهمین‌رو رنگ کابینت آشپزخانه اهمیت بالایی دارد. تاثیر رنگ‌ها بر روحیه افراد، میزان انعکاس نور و بزرگ یا کوچک نشان دادن فضا بر هیچ‌کس پوشیده نیست. انتخاب رنگ مناسب برای آشپزخانه به روشن بودن و دلبازتر شدن فضا کمک […]

    بهترین رنگ کابینت ام دی اف؛ راهنمای کامل

    آشپزخانه قلب خانه است. همه افراد و به‌ویژه خانم‌ها، زمان بسیاری را در آشپزخانه سپری می‌کنند؛ ازهمین‌رو رنگ کابینت آشپزخانه اهمیت بالایی دارد. تاثیر رنگ‌ها بر روحیه افراد، میزان انعکاس نور و بزرگ یا کوچک نشان دادن فضا بر هیچ‌کس پوشیده نیست. انتخاب رنگ مناسب برای آشپزخانه به روشن بودن و دلبازتر شدن فضا کمک می‌کند. معرفی رنگ‌های مناسب برای آشپزخانه و عوامل کلیدی در انتخاب رنگ مناسب در چند سطر نمی‌گنجد. ما در این مقاله اطلاعات بسیار ارزشمندی در مورد انتخاب بهترین نوع رنگ برای کابینت ام دی اف آورده‌ایم.

    رنگ سفید؛ بهترین رنگ کابینت ام دی اف برای روشن‌تر شدن آشپزخانه

    کابینت سفید با انتقال حس آرامش و پاکی در محیط، انعکاس نور و بزرگ‌تر نشان دادن فضا، یکی از رنگ‌های پرطرفدار در سال‌های اخیر است. یکی دیگر از دلایل انتخاب رنگ سفید آن است که به‌راحتی با هر رنگ دیگری ست می‌شود. همچنین اگر به‌دنبال جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه ام دی اف در سبک مدرن یا حتی کلاسیک باشید، رنگ سفید در همه سبک‌ها استفاده می‌شود.

    خاکستری؛ رنگی مدرن، خنثی و شیک برای کابینت آشپزخانه

    اگر به‌دنبال رنگی ساده، خنثی، شیک و مدرن برای طراحی کابینت هستید، قطعا رنگ خاکستری یکی از بهترین رنگ‌ها برای کابینت ام دی اف آشپزخانه است. طیف خاکستری روشن برای آشپزخانه‌های کوچک، با بازتاب نور و بزرگ‌تر نشان دادن فضا، به دلبازتر شدن آشپزخانه کمک می‌کند. رنگ خاکستری به‌عنوان یک رنگ خنثی به‌راحتی با هر رنگ دیگری نیز ست می‌شود. خاکستری نیز مانند رنگ سفید، هم به‌صورت مات و هم براق و در هر سبکی قابل استفاده است. استفاده از رنگ خاکستری در هر سبک زیبایی خاص و منحصر‌به‌فرد خود را دارد.

     رنگ آبی؛ نمادی از آرامش و تنوع با طرفداران خاص

    رنگ آبی برای انواع سبک کابینت از کلاسیک تا مدرن استفاده می‌شود و طرفداران خاص خود را دارد. رنگ آبی معمولا با تصاویری از آسمان و دریا به ذهن ما راه پیدا کرده که منشا آرامش در نظر گرفته می‌شود. آبی روشن برای کابینت‌های مدرن و طیف آبی تیره برای کابینت‌های کلاسیک استفاده می‌شود که هرکدام به‌اندازه خود شیک و زیبا هستند. یکی از نگرانی‌های افراد در زمان انتخاب رنگ‌های خاص، هزینه کابینت آشپزخانه است. باید گفت که رنگ در هزینه تاثیری نداشته و متریال کابینت، متراژ کار و یراق‌آلات به‌کار رفته هزینه نهایی پروژه را مشخص می‌کنند.

    سبز؛ رنگ نشاط آور و الهام‌گرفته از طبیعت

    استفاده از رنگ سبز موجب شادی و نشاط در آشپزخانه می‌شود. رنگ سبز نشان‌دهنده انرژی، طبیعت و زندگی نیز بوده و علاوه‌بر زنده‌تر کردن فضای آشپزخانه، فضای آشپزخانه‌های کوچک با این رنگ جذاب بسیار بزرگ‌تر به نظر می‌رسد. استفاده از قفسه‌های باز در کنار کابینت‌های سبز و متریال‌های طبیعی مانند چوب و سنگ، زیبایی طبیعی را به نمایش می‌گذارد​​.

    کرمی؛ رنگی خنثی و گرم برای طرفداران سبک ساده

    رنگ‌های روشن مانند کرمی در دلباز‌تر شدن فضا و بزرگ‌تر نشان دادن آشپزخانه تاثیر بسیاری دارند. اگر می‌خواهید در آشپزخانه از یک رنگ گرم و روشن استفاده کنید، رنگی کرمی یکی از بهترین انتخاب‌ها است. یکی از نکات مهم در انتخاب رنگ کابینت ایجاد هماهنگی بین اجزای مختلف است. رنگ‌های زرد تیره، طلایی، نارنجی تند، آبی دریایی، بنفش پاستیلی یا پررنگ، صورتی تیره و روشن و قهوه‌ای برخی رنگ‌های مکمل برای کرمی بوده که با استفاده درست از هر کدام می‌توان دکوراسیونی بسیار زیبا طراحی کرد.

    در انتخاب رنگ به چه مواردی باید دقت کنیم؟

    عوامل مهمی در انتخاب بهترین رنگ کابینت ام‌دی‌اف تاثیر دارد. با در نظر گرفتن این موارد می‌توان بهترین انتخاب را داشت. این عوامل که در ادامه آن‌ها را شرح خواهیم داد به آن دلیل اهمیت دارند که رنگ‌ها تاثیر بسیاری بر روحیه افراد و میزان روشنایی یا دلباز بودن فضا می‌گذارد. این موارد مهم عبارتند از:

    سبک دکوراسیون آشپزخانه؛ عامل مهم در انتخاب رنگ کابینت ام‌دی‌اف

    سبک طراحی آشپزخانه باید در انتخاب رنگ کابینت لحاظ شود. برای مثال در سبک مینیمال استفاده از رنگ‌های خنثی مانند سفید یا خاکستری پیشنهاد می‌شود درحالی‌که در سبک کلاسیک رنگ‌ها محدودیت کمتری داشته و حتی از رنگ‌های مانند سبز یا قهوه‌ای که بازتابی از طبیعت هستند استقبال بیشتری می‌شود.

    سایز آشپزخانه؛ نکته کلیدی در انتخاب رنگ‌های تیره

    انتخاب رنگ کابینت باید باتوجه‌به اندازه آشپزخانه صورت گیرد. رنگ‌های روشن، فضای کوچک را بزرگ‌تر و روشن‌تر نشان می‌دهند، درحالی‌که رنگ‌های تیره ممکن است فضای بزرگ را خنک و خالی کنند. به‌همین دلیل اگر فضای آشپزخانه شما کوچک است رنگ‌های روشن انتخاب بهتری خواهند بود. رنگ‌های تیره نیز برای آشپزخانه‌های بزرگ پیشنهاد می‌شود.

    نورپردازی؛ بررسی تاثیر رنگ‌ها بر تاریک شدن فضا

    نورپردازی آشپزخانه در انتخاب رنگ کابینت تاثیرگذار است. رنگ‌های روشن با بازتاب نور باعث روشن‌تر شدن فضا می‌شوند؛ در حالی‌که رنگ‌های تیره، نور را بازتاب نداده و فضا را تاریک می‌کنند. اگر آشپزخانه شما منابع نوری طبیعی یا مصنوعی کافی دارد، استفاده از رنگ‌های تیره مناسب است؛ اما برای آشپزخانه‌‌هایی که نور کافی ندارد، رنگ‌های تیره فضا را تاریک‌تر و دلگیر می‌کنند.

    طراحی ۳ بعدی آشپزخانه؛ راهکاری جذاب برای انتخاب بهترین رنگ کابینت

    رنگ‌های سفید، خاکستری، آبی، سبز و کرمی به‌عنوان بهترین رنگ کابینت ام دی اف معرفی شد. اما در انتخاب رنگ برخی عوامل تاثیر به‌سزایی دارند. سبک دکوراسیون، ابعاد آشپزخانه و نورپردازی از مهم‌ترین این عوامل هستند. انتخاب رنگ موضوعی است که کاملا به سلیقه افراد بستگی دارد. ممکن است شما رنگی به‌غیراز موارد عنوان شده را انتخاب کنید. در این شرایط با سنجش عوامل نام برده، خودتان می‌توانید بررسی‌های لازم را انجام دهید. طراحی ۳ بعدی نیز راه حلی عالی برای تصمیم گیری است. تغییر رنگ کابینت‌ها در طراحی، دید بسیار خوبی به‌ شما خواهد داد و در انتخاب بهترین رنگ کابینت نیز به شما کمک می‌کند. مجموعه دکورین با طراحی ۳ بعدی قبل از اجرا در این مسیر همراه شما است. با مراجعه به سایت دکورین می‌توانید نمونه کارها و خدمات مجموعه را بررسی کنید.

    توجه : این مطلب آگهی تبلیغات، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و اویم شاهانه در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.