×
×

بررسی نکات طلایی قبل از خرید فن کویل

  • کد نوشته: 39945
  • ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
  • دیدگاه‌ها برای بررسی نکات طلایی قبل از خرید فن کویل بسته هستند
  • به گزارش بازار کار ساخت ویلا اویم شاهانه:  چکیده : در این مقاله قصد داریم تا نکات بسیار مهم و تاثیرگذاری که باید قبل از خرید فن کویل بدانیم را با هم بررسی کنیم. امروزه فن کویل تبدیل به یکی از سیستم ‌های بسیار تاثیرگذار در دنیای تهویه مطبوع شده است، چرا که نقش مهمی […]

    بررسی نکات طلایی قبل از خرید فن کویل

    به گزارش بازار کار ساخت ویلا اویم شاهانه:  چکیده : در این مقاله قصد داریم تا نکات بسیار مهم و تاثیرگذاری که باید قبل از خرید فن کویل بدانیم را با هم بررسی کنیم.

    امروزه فن کویل تبدیل به یکی از سیستم ‌های بسیار تاثیرگذار در دنیای تهویه مطبوع شده است، چرا که نقش مهمی در این فرآیند دارد؛ شرکت‌های بسیار زیاد داخلی و خارجی امروزه محصولات خود را روانه بازار می‌کنند و ما روبرو هستیم با بازاری پر از تنوع و باید انتخاب کنیم که از بین این همه برند و انواع فن کویل کدامیک مناسب شرایط ما است و در نهایت مقرون به صرفه است.

    از همین رو در این مقاله قصد داریم تا با هم به صورت جامع نکات مهم قبل از خرید فن کویل را مرور و بررسی کنیم تا در انتها انتخاب و خرید مناسبی داشته باشیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

    بررسی نکات فنی قبل از خرید فن کویل

    قبل از اینکه درباره این نکات فنی صحبت کنیم بهتر است تا درک و تعریف درستی درباره فن کویل داشته باشیم و بعد از آن فاکتورهای مهم برای خرید فن کویل را با هم بررسی کنیم. فن کویل یکی از دستگاه‌های دنیای تهویه مطبوع است که همانطور که از نام آن مشخص است ترکیب شده از فن یا دمنده و کویل (لوله‌های مسی) است که وظیفه آن ایجاد و هدایت جریان گرمایش یا سرمایش به داخل محیط است.

    معمولا در کنار دستگاه‌های دیگری مثل چیلر یا موتورخانه استفاده می‌شود که آب گرم یا سرد به داخل فرآیند فن کویل وارد می‌شوند و فن با پرتاب کردن هوا بر روی کویل‌ها جریان گرمایش یا سرمایش را از طریق لوله‌ها به محیط فضای مد نظر ما هدایت می‌کند.

    شاید تا الان فکر کردید که چقدر این ساختار است ساده است! بله ساده است ولی قطعات مختلفی در این دستگاه مشغول کار هستند تا این فرآیند شکل بگیرد و باید این دستگاه را از جنبه‌های مختلف بررسی کنیم تا بیشترین راندمان را داشته باشیم.

    خوب در این مقاله قصد داریم تا خرید فن کویل را با ۶ شاخص مهم بررسی کنیم که در ادامه تک به تک به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

    ۱- قطعات استفاده شده در فن کویل

    ما در واقع قطعات مختلفی در فن کویل داریم که باید بررسی کنیم بهترین گزینه را انتخاب کنیم تا در نهایت راندمان بالاتری را از دستگاه تحویل بگیریم. یکی از این قطعات فن یا همان بلوور (Blower) که نقش بسیار مهمی در فرآیند این دستگاه دارند و هوا را همانطور که گفتیم به سمت کویل‌های آب گرم و یا سرد پرتاب می‌کند. به صورت معمول فن‌ها در دو جنس ورق‌های گالوانیزه (فلزی) و پلاستیک فشرده ساخته می‌شوند ولی برای اینکه انتخاب درستی داشته باشیم پیشنهاد ما این است فن کویلی را انتخاب کنید که جنس بلوور آن از ورق‌های گالوانیزه باشد چون معمولا در پروژه‌ها از شیر برقی استفاده نمی‌شود و گرما در سیستم تله شده و دما بالا میرود و فن‌های پلاستیکی به مرور زمان توانایی تحمل این دما را ندارند و از شکل طبیعی خود خارج میشوند این اتفاق باعث میشود تا بعد از مدتی صدا و نویز زیادی ایجاد شود و آسایش شما از بین برود.

    پس در انتخاب این قطعه از فن کویل حتما دقت کنید البته بارها اشاره کرده‌ایم که مشورت با متخصصین شرکت‌های بزرگ همانند آسا تهویه شما را در این مسیر کمک میکند.

    البته قطعات دیگری هم در فن کویل وجود دارند که شما باید با مشاوره متخصص در انتخاب بهترین‌ها دقت کنید.

    1. فیلتر فن کویل
    2. سینی درین
    3. مبدل حرارتی

    ۲- جنس بدنه فن کویل

    جنس بدنه فن کویل یکی از فاکتورهای مهم است که شاید در نگاه اول تاثیری نداشته باشد ولی اگر جنس بدنه فن کویل از جنس خوبی ساخته شده باشد مطمئنا در عمر مفید دستگاه تاثیرگذار است و از طرف دیگر اگر بدنه یکپارچه باشد در مرور زمان موجب ایجاد لرزش و صدا نخواهد شد پس حتما این فاکتور را هم به درستی بررسی کنید تا در آینده مغموم نشوید.

    ۳- ظرفیت فن کویل

    ظرفیت فن کویل نیز یکی از اساسی‌ترین شاخص‌ها است که باید قبل از خرید فن کویل به آن دقت کرد. در اصل یک متخصص در حوزه تهویه مطبوع باید بار برودتی و حرارتی را محاسبه کند و نسبت به این مقدار اندازه گیری شده بتوانید سیستم مد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید.

    محاسبه کردن بار حرارتی و برودتی به عوامل مختلفی بستگی دارد که عبارتند از:

    • ارتفاع سقف
    • جهت تابش نور خورشید
    • تعداد درب و پنجره‌ها
    • تعداد افرادی که سکونت دارند
    • متراژ محیط مد نظر

    بهتر است تا با در نظر گرفتن تمام این فاکتورها این بار برودتی و حرارتی محاسبه شود.

    ۴- زیبایی و ظرافت

    بعضی از انواع فن کویل نقش مهمی در دکوراسیون داخلی منازل دارند و مثل گذشته فقط مسائل فنی تاثیرگذار نیست و خیلی از مهندسین به زیبایی دستگاه‌های تهویه مطبوع اهمیت میدهند، از همین رو زیبایی نیز میتواند یکی از فاکتورهایی باشد که قبل از خرید فن کویل به آن دقت کنیم.

    ۵- مدل Fancoil

    همانطور که اشاره کردیم امروزه شرکت‌های مختلف انواع مختلفی از این دستگاه یعنی فن کویل را تولید و روانه بازار میکنند و این دستگاه‌ها عبارتند از:

    • فن کویل زمینی
    • فن کویل دیواری
    • فن کویل کانالی (داکتی)
    • فن کویل سقفی توکار و روکار

    که شما بسته به نیازتان باید با یک متخصص مشورت کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

    ۶- قیمت فن کویل

    در نهایت هم قیمت میتواند یکی از اساسی‌ترین فاکتورهای ممکن در انتخاب فن کویل باشد که خیلی از افراد بعد از بررسی هم فاکتورها برای این شاخص اهمیت زیادی قائل هستند؛ وع فن کویل، مدل فن کویل، میزان ظرفیت برودتی، میزان بار حرارتی، جنس بدنه دستگاه، نوع عملکرد آن، خدمات پس از فروش شرکت، کیفیت قطعات و امکانات دیگری که در فن کویل وجود دارد مانند فیلتر تصفیه هوا و…از مواردی است که در قیمت فن کویل تاثیر گذار است.

    شرکت‌های بزرگی مثل آسا تهویه برای اینکه شما را راهنمایی کنند سرویس مشاوره رایگان ارائه می‌دهند تا شما به راحتی و رایگان بتوانید با یک متخصص با تجربه در زمینه خرید فن کویل مشورت کنید.

    ما سعی کردیم تمام نکاتی که میتواند قبل از خرید فن کویل مهم و حیاتی باشد را با هم بررسی کنیم و امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد و بتوانید با مشورت افراد متخصص بهترین و مقرون به صرفه‌ترین خرید را داشته باشید.

    توجه : این مطلب، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و اویم شاهانه در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.