×
×

اخذ جواز ساختمان را با آروینس تجربه کنید!

  • کد نوشته: 45572
  • ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
  • دیدگاه‌ها برای اخذ جواز ساختمان را با آروینس تجربه کنید! بسته هستند
  • اگر سابقه اخذ جواز احداث سازه را داشته باشید حتما می‌دانید که چنین عملی متناسب با تغییرات مکرر قوانین موجود در این حوزه و روندهای شهرداری و نظام مهندسی تا چه حد می‌تواند چالش برانگیز باشد و حتی گاهی ممکن است با وجود تلاش‌ها و پیگیری‌های مستمر، بی‌ثمر باقی بماند! امری که موجب شده بسیاری […]

    اگر سابقه اخذ جواز احداث سازه را داشته باشید حتما می‌دانید که چنین عملی متناسب با تغییرات مکرر قوانین موجود در این حوزه و روندهای شهرداری و نظام مهندسی تا چه حد می‌تواند چالش برانگیز باشد و حتی گاهی ممکن است با وجود تلاش‌ها و پیگیری‌های مستمر، بی‌ثمر باقی بماند! امری که موجب شده بسیاری از افرادی که قصد دریافت پروانه ساختمانی را دارند نسبت به ساخت‌وساز دلسرد گردند. تحقیقات میدانی حاکی از آن است که گاهی افراد به دلیل عدم آشنایی با پروسه اخذ جواز ساختمان، بیش از یک سال است که درگیر دریافت چنین مجوزی هستند؛ اما خوشبختانه با ورود گروه‌های مهندسی معتبر نظیر آروینس این مشکل تا حد قابل قبولی برطرف شده است. اگر از فعالین باسابقه این حوزه هستید یا به تازگی وارد حیطه جذاب ساخت‌وساز شده‌اید، با خدمات گروه مهندسی آروینس در حوزه اخذ جوازه احداث سازه بیشتر آشنا خواهیم شد.

    دریافت پروانه ساخت با آروینس

    هنگامی که از پروانه ساخت صحبت به میان می‌آید، منظور مجوزی است که امکان ساخت یا انجام تغییرات اساسی در یک ساختمان را برای مالک و سازنده ساختمان فراهم می‌آورد. این جواز هنگامی صادر می‌شود که طرح ساختمان که شامل نقشه‌های معماری، محاسبات سازه، نقشه‌های الکتریکی و مکانیکی، گزارش‌های فنی و سایر مورد مورد نیاز است، کاملا با مقررات و قوانین ساختمانی مربوطه سازگار بوده و به لحاظ فنی و ایمنی رتبه خوبی به دست آورد. به بیان ساده‌تر، ارائه مجوز ساخت از سوی مراجع مربوطه نظیر شهرداری‌ها به این دلیل است که ساختمان مورد نظر منطبق با قوانین و استانداردهای لازم ساخته شود؛ امری که زمانبر بوده ولی تیم آروینس به دلیل تبحر کافی در این حوزه قادرند زمان ۱ الی ۲ ساله مورد نیاز برای دریافت جواز ساختمان را تا ۶ ماه کاهش دهند.

    روند دریافت مجوز ساخت از طریق آروینس

    قدم اول در اخذ چنین پروانه‌ای به ارائه درخواست کتبی به شهرداری‌ها اختصاص پیدا کرده که برای این کار باید به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک شهر مراجعه کرده و تشکیل پرونده را انجام دهیم. برای تشکیل این پرونده به مدارک سند مالکیت، شناسنامه، کارت ملی، آخرین فیش عوارض نوسازی، فیش‌های خدماتی (آب، گاز و برق)، وکالتنامه (درصورتی که وکیل نسبت به چنین کاری اقدام می‌کند) و نقشه ۱/۲۰۰۰ نیاز خواهیم داشت.

    پس از تشکیل پرونده، یک مامور شهرداری برای بازدید به آدرس ملک مورد نظر مراجعه کرده و با کشیدن کروکی بازدید، مشخصات ملک را به شهرداری اعلام می‌کند. بعد از مشخص شدن عدم داشتن خلافی ملک، به یک معمار نیاز خواهیم داشت تا او را به شهرداری معرفی کنیم که این معرفی از طریق برگ سبز تعهد نقشه‌های معماری و مراجعه به دفتر خدمات الکترونیک شهری انجام گرفته و از این طریق نقشه‌ها را به شهرداری ارسال می‌کنیم. پس از تائید نقشه‌ها، فیش معماری صادر می‌شود که باید آن را پرداخت کنید. به خاطر داشته باشید معماری که به شهرداری معرفی می‌شود لزوما همان معماری نیست که نقشه‌های شما را طراحی کرده است.

    پس از تائید نقشه‌ها و پرداخت فیش، نوبت به بحث طراحی نمای ساختمان و نقشه‌های فاز ۲ آن می‌رسد. در کنار آن باید مهندس برق و مکانیک (محاسب) را نیز به شهرداری معرفی کنید. ناگفته نماند که ساختمان‌های با متراژ بیش از ۲ هزار متر یا دارای ۶ سقف بیشتر، به آزمایش خاک نیز نیاز دارند که پس از تائید شدن اتمام آزمایش خاک و نتیجه آن در سامانه نظام مهندسی، باید فاز ۲ معماری، محاسبات، مکانیک و برق را در این سامانه آپلود نمائید. پس از دریافت تائیدیه، پیش‌نویس آن به شهرداری ارسال شده و بعد از مهر و امضای مهندس به دفتر خدمات ارائه می‌گردد. به خاطر داشته باشید که اقداماتی همچون بیمه، فیش آموزش‌وپروش، تعهد حصارکشی و تعیین مهندس ناظر و عقد قرارداد با وی در این مرحله انجام می‌گیرد.

    در مرحله آخر، دفتر خدمات الکترونیک شهری پک پیش نویس تهیه شده را به شهرداری ارسال کرده که در این مرحله رئیس طرح تفصیلی، صدور پروانه، معاون شهرسازی و در نهایت شهردار آن را امضا کرده و جواز صادر می‌شود. این پروسه پیچیده به راحتی از سوی گروه مهندسین آروینس انجام می‌گیرد و به دلیل مهارت کافی این تیم هیچگونه نگرانی خاصی از بابت عدم دریافت جواز ساختمان نخواهید داشت.

    مزایای اخذ جواز ساخت از طریق گروه مهندسی آوینس

    علت انتخاب تیم مهندسی آوینس در اخذ جواز ساختمان در گرو آشنایی با مزایایی است که هنگام استفاده از خدمات این مجموعه از آن برخوردار خواهید شد که از مهم‌ترین این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    تسریع در دریافت پروانه ساخت

    تیم مهندسی آوینس به دلیل برخورداری از ارتباطات موثر با مراجع مربوطه و تسلط کامل بر تمامی پروسه اخذ جواز ساخت، روند کار را دریافت چنین مجوزی را سرعت بخشیده است.

    تعرفه منصفانه

    اعضای این مجموعه در عین برخورداری از بالاترین سطوح تخصص فنی، کلیه خدمات را بهترین تعرفه ممکن در اختیار مالکان و سازندگان ساختمان قرار داده‌اند که مقایسه تعرفه این مجموعه با سایر مجموعه‌های فعال در این حوزه می‌تواند گواه خوبی بر این ادعا باشد.

    فراهم شدن امکان انجام طراحی‌ها متناسب با سلیقه شخصی هر فرد

    این شرکت معماری با سابقه فعالیتی بالا به خوبی از تخصص و تبحر لازم در طراحی ساختمان برخوردار بوده و به مراجعه‌کنندگان کمک می‌کند به خوبی کلیه ایده‌ها و سلایق خود را بیان کنند تا متناسب با این سلایق طراحی‌ها انجام گرفته و این در حالی اتفاق می‌افتد که کلیه استانداردها و قوانین مربوطه در انجام طراحی‌ها رعایت می‌شود.

    استفاده از خدمات آوینس؛ بهترین راه‌حل برای دریافت سریع پروانه ساخت

    همان طور که در مطالب فوق مشاهده کردید، دریافت جواز ساختمان به دلیل پیچیدگی‌ها و دوندگی‌های اداری که دارد به یکی از مشکلات اصلی سازندگان ساختمان و مالکان زمین‌ها تبدیل شده است، امری که با کمک یک تیم مهندسی مجرب ساده‌تر شده و حتی پروسه زمانی اخذ آن نیز کاهش پیدا می‌کند. یکی از بهترین موسسات فعال در این حوزه، مجموعه مهندسی آوینس است که با ارائه مشاوره‌های حرفه‌ای و پوشش دادن کلیه مراحل اخذ جواز ساختمان به شهرت و محبوبیت قابل توجهی دست پیدا کرده است. اگر شما هم در مسئله اخذ جواز ساختمان دچار سردرگمی شده‌اید، توصیه ما به شما این است که به وب‌سایت آوینس به آدرس www.arvines.com مراجعه کرده و از خدمات منحصربه‌فرد این تیم مهندسی مجرب بهره ببرید.

    توجه : این مطلب آگهی تبلیغات، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و اویم شاهانه در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.