×
×

اتصالات و شیرآلات UPVC مورد استفاده در سیستم لوله‌کشی استخر

  • کد نوشته: 50222
  • ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
  • دیدگاه‌ها برای اتصالات و شیرآلات UPVC مورد استفاده در سیستم لوله‌کشی استخر بسته هستند
  • عبارت لوله‌کشی استخر، برای توصیف لوله‌ها، اتصالات و شیرآلاتی بکار می‌رود که آب از طریق آنها در سیستم فیلتراسیون استخر به گردش درمی‌آید. این سیستم از دو بخش اصلی تشکیل شده است: خط مکش، شامل لوله‌هایی که آب استخر را از طریق اسکیمر و درین اصلی به پمپ استخر منتقل می‌کنند و خط دهش، شامل […]

    اتصالات و شیرآلات UPVC مورد استفاده در سیستم لوله‌کشی استخر

    عبارت لوله‌کشی استخر، برای توصیف لوله‌ها، اتصالات و شیرآلاتی بکار می‌رود که آب از طریق آنها در سیستم فیلتراسیون استخر به گردش درمی‌آید. این سیستم از دو بخش اصلی تشکیل شده است: خط مکش، شامل لوله‌هایی که آب استخر را از طریق اسکیمر و درین اصلی به پمپ استخر منتقل می‌کنند و خط دهش، شامل لوله‌هایی که آب را از فیلتر استخر به نازل‌های دهش کف و دیواره می‌برند. شیرآلات و اتصالات، بخشی جدایی ناپذیر از سیستم لوله‌کشی استخر هستند. در این مطلب قصد داریم، شما را با انواع اتصالات و شیرآلات UPVC پیمتاش آشنا کنیم که گزینه‌ای بسیار بادوام و مقرون به صرفه برای سیستم لوله‌کشی استخرهای شنا و جکوزی‌ها به شمار می‌روند. با ما همراه باشید.

    شیرآلات UPVC پیمتاش

    شیرهای یو پی وی سی PN-16، ابزاری مکانیکی یا الکترومکانیکی هستند که برای کنترل جریان سیالات در سیستم‌های لوله‌کشی فشار قوی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در بیشتر موارد، این شیرها به نوعی مانع مکانیکی – مثل دیسک یا توپی – متکی هستند که از طریق دسته‌ی شیر یا اکچویتور کنترل می‌شود و به شیر اجازه می‌دهد که عملیات مورد نظر کاربر را در سیستم به اجرا در آورد. انواع شیرآلات UPVC پیمتاش، کاربردهای مختلفی دارند؛ از جمله: شروع یا توقف جریان بر اساس حالت شیر، تنظیم میزان جریان و فشار در سیستم لوله‌کشی، کنترل جهت جریان در خط لوله و بهبود ایمنی از طریق کاهش فشار. میراب آرین، پرکاربردترین شیرآلات پیمتاش برای سیستم لوله‌کشی استخرهای شنا را عرضه می‌کند؛ از جمله:

    شیر توپی مهره‌دار UPVC پیمتاش

    این شیرها که عمدتاً مجهز به دسته‌ی اهرمی با چرخش ۹۰ درجه‌ای هستند، از یک توپی حفره‌دار برای قطع / وصل جریان استفاده می‌کنند. شیرهای توپی UPVC پیمتاش، در سه مدل یک سر دنده، دو سر دنده و چسبی عرضه می‌شوند و در سیستم لوله‌کشی استخرها، عمدتاً در ورودی یا خروجی تجهیزاتی نظیر پمپ تصفیه، فیلتر و مبدل حرارتی قرار می‌گیرند و امکان قطع و وصل جریان عبوری از چنین تجهیزاتی را فراهم می‌کنند.

    عبارت “مهره‌دار” در نام این شیرها، بدان معنی است که مجهز به مهره و فلنچ در دو طرف خود هستند. به این ترتیب، کاربر می‌تواند هر زمان که بخواهد، مهره‌ها را باز کرده و شیر را از سیستم خارج کند؛ بدون آنکه نیاز به بریدن لوله‌های متصل به شیر باشد. شیر توپی مهره‌دار یو پی وی سی پیمتاش در دو مدل دستی و اکچویتوردار (مجهز به عملگر برقی) عرضه می‌شود.

    شیر پروانه UPVC پیمتاش

    این شیرها، همچون شیرهای توپی، برای قطع / وصل جریان کاربرد دارند؛ با این تفاوت که شیر پروانه‌ای UPVC پیمتاش برای قسمت‌هایی از خط لوله با سایز ۱۱۰ میلی‌متر به بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد. عملکرد شیر‌های پروانه‌ای، مبتنی بر قطعه‌ای دیسک مانند است که با قرار گرفتن به صورت عمود بر مجرا یا در راستای مجرا، امکان قطع و وصل سریع جریان را فراهم می‌کند.

    شیر خودکار UPVC پیمتاش

    این مدل شیر، به نام چک ولو یا شیر یک طرفه نیز شناخته می‌شود. نصب شیر خودکار UPVC پیمتاش در قسمت‌هایی از سیستم ضروری است که بازگشت جریان (هنگامی‌که پمپ خاموش است) می‌تواند خطرناک باشد: از جمله در دهش پمپ تصفیه برای جلوگیری از بازگشت جریان به داخل پمپ و پیش از تجهیزات گندزدایی استخر، به ویژه کلرزن خطی، به منظور جلوگیری از بازگشت آب حاوی کلر با تراکم بالا به مبدل حرارتی که می‌تواند باعث بروز خوردگی شدید در مبدل استخر شود. نکته‌ی جالب این است که این شیرها، نیازی به اهرم یا اکچویتور ندارند چراکه در صورت بازگشت جریان سیال، مجرای شیر به صورت خودکار بسته می‌شود. شیر خودکار UPVC پیمتاش، در سه مدل فنردار، دریچه‌ای و بین فلنچی عرضه می‌شود.

    شیر صافی y پیمتاش

    این محصول در ورودی تجهیزات حساسی مانند پمپ نصب می‌شود تا از ورود ناخالصی‌های سیال به آنها جلوگیری کند.

    سایت گلاس پیمتاش

    آیا می‌خواهید جهت یا میزان جریان سیال یا میزان شفافیت آن را بدون نیاز به باز کردن سیستم لوله‌کشی چک کنید؟ سایت گلاس UPVC، شامل استوانه‌ای شفاف است و به شما این امکان را می‌دهد که وضعیت سیال را در نقاط حساس سیستم مورد بررسی قرار دهید.

    اتصالات UPVC پیمتاش

    اتصالات UPVC، شامل قطعاتی هستند که برای اتصال یک لوله به لوله‌ای دیگر (هم‌سایز یا غیر هم‌سایز)، تغییر قطر خط لوله یا تغییر جهت جریان کاربرد دارند. میراب آرین، سبد کاملی از انواع اتصالات یو پی وی سی پیمتاش را در دو دسته‌ی چسبی و رزوه‌ای عرضه می‌کند؛ از جمله:

    فلنچ آب‌بند UPVC: اتصالی که به منظور جلوگیری از بروز نشتی در کاسه‌ی استخرهای بتنی (در محل خطوط لوله‌ی مکش و دهش) مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    فلنچ آداپتور UPVC: اتصالی که برای بستن انواع شیر فلکه بر روی سیستم کاربرد دارد.

    رینگ UPVC: اتصالی که به همراه انواع فلنچ آداپتور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    بوشن UPVC: قطعه‌ی استوانه‌ای شکل که برای اتصال دو لوله با قطر یکسان در مسیرهای مستقیم و طولانی خط لوله کاربرد دارد.

    کپ UPVC: اتصالی که به منظور مسدود کردن مسیر جریان مورد استفاده قرار می‌گیرد و بنابراین، موقعیت آن در انتهای خط لوله است.

    تبدیل UPVC: قطعه‌ای که برای اتصال دو لوله‌ی غیر هم‌سایز مورد استفاده قرار می‌گیرد که هم‌راستا باشند.

    مغزی UPVC: قطعه‌ای که برای اتصال دو قطعه یا اتصال رزوه‌ای کاربرد دارد.

    زانویی UPVC: این قطعه‌، برای اتصال دو لوله و در قسمت‌هایی از سیستم مورد استفاده قرار می‌گیرد که نیاز به تغییر جهت جریان به میزان ۴۵ یا ۹۰ درجه باشد.

    سه راهی UPVC: این قطعه، دارای سه مجرا می‌باشد و برای ایجاد انشعاب در خط لوله یا جمع کردن دو انشعاب فرعی در یک انشعاب مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچون زانویی، سه راهی هم در دو مدل ۴۵ و ۹۰ درجه موجود است.

    چهار راهی UPVC: این اتصال، شامل چهار مجرا و به صورت علاوه جمع (+) است. چهارراهی، برای انشعاب‌گیری یا اتصال سه انشعاب فرعی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    مهره ماسوره UPVC: این اتصال از دو قسمت نر و ماده تشکیل شده است که توسط قطعه‌ی سومی به نام مهره به یکدیگر متصل می‌شوند. مهره ماسوره UPVC پیمتاش عمدتا برای نصب آسان تجهیزات سیستم و انواع شیرفلکه کاربرد دارد. مهره ماسوره پیمتاش، امکان سرویس آسان و سریع قطعات و تجهیزات را فراهم می‌کند چراکه برای جداسازی قطعه‌ی متصل شده به سیستم توسط این قطعه، فقط کافی است که مهره را باز کنیم.

    مهره ماسوره UPVC یک سر دنده برنجی و مهره ماسوره UPVC یک سر مغزی برنجی پیمتاش، شامل یک سر چسبی (از جنس UPVC) و یک سر رزوه‌ای (از جنس آلیاژ برنج) هستند. اولی، برای اتصال لوله‌های UPVC به خطوط پایپینگ غیر هم‌جنس (فلزی، PP و …) مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاربرد دومی هم عمدتاً در قسمت‌هایی از خط لوله است که دمای سیال عبوری از سیستم، بالا باشد؛ مثلاً در ورودی و خروجی مبدل‌های حرارتی استخر و جکوزی.

    بست لوله: قطعه‌ای است که برای ثابت نگه داشتن لوله بر روی سطوحی مثل دیوار، سقف یا زمین و جلوگیری از جابه‌جا شدن آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از بست لوله به ویژه در مسیرهای طولانی لوله‌کشی و در مواردی که به دلیل بالا بودن دمای سیال، احتمال به اصطلاح شکم انداختن لوله وجود دارد، به شدت توصیه می‌شود.

    چراغ استخر

    چراغ استخر، یکی از ضروری‌ترین لوازم استخری است که نه تنها نقش مهمی در زیبایی استخر شما دارد، بلکه می‌تواند منجر به افزایش ایمنی شما در محوطه‌ی استخر ‌شود. علاوه بر این، اگر استخرتان را به چراغ مجهز نکنید، لذت شنا در تاریکی شب را از دست می‌دهید. این روزها، چراغ‌های LED به محبوب‌ترین گزینه برای نورپردازی استخرهای شنا تبدیل شده‌اند. در ادامه به برخی از مزایای چراغ های استخر LED اشاره می‌کنیم.

    ویژگی‌های چراغ LED استخر

    اگرچه چراغ‌های LED استخری، گران‌تر از چراغ‌های هالوژنی یا رشته‌ای هستند، اما مصرف انرژی آنها به میزان قابل توجهی پایین‌تر است که باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها در طولانی مدت می‌شود. علاوه بر این، برخلاف سایر انواع چراخ استخر که بخشی از انرژی مصرفی را به گرما تبدیل می‌کنند و بر دمای آب تاثیر می‌گذارند، تمام انرژی مصرفی در لامپ‌های LED به روشنایی تبدیل می‌شود.

    طول عمر لامپ LED به طور قابل توجهی بیشتر است و به بیش از ۲۰۰۰۰ ساعت می‌رسد. از این رو، نیاز به تعویض چراغ در استخرهایی که از چراغ‌های LED استفاده می‌شود، بسیار پایین‌تر است. این امر، بدان معناست که شما زمان بیشتری را صرف لذت بردن از استخر خود و زمان کمتری را صرف نگهداری از آن خواهید کرد. لامپ‌های LED به همراه کنترل از راه دور (برای خاموش/روشن کردن و تغییر رنگ چراغ) عرضه می‌شوند و قابلیت اتصال آنها به سیستم هوشمندسازی استخر نیز وجود دارد.

    چراغ استخر مگاپول

    شرکت میراب آرین، علاوه بر لوله، اتصالات و شیرآلات UPVC، کامل‌ترین سبد تجهیزات و لوازم جانبی استخر و جکوزی را عرضه می‌کند. یکی از این محصولات، چراغ‌های استخری MEGA POOL است. این چراغ‌های استخری، مجهز به قاب پلی‌کربنات با مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی استخری و رویه نشکن پلی اورتان هستند. برخورداری از درجه حفاظت مکانیکی IP68، طراحی لانه زنبوری برای انتشار بهتر نور و سهولت در نصب با توجه به امکان جمع شدن کابل در قسمت پشتی چراغ، از دیگر ویژگی‌های این محصول است. چراغ‌های استخری مگاپول برای هر نوع استخر و جکوزی مناسب هستند و با ۱۸ ماه گارانتی معتبر عرضه می‌شوند.

    توجه : این مطلب آگهی تبلیغات، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و اویم شاهانه در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.