×
×

آینده طراحی معماری در صنعت ساختمان چیست؟

  • کد نوشته: 17939
  • ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
  • دیدگاه‌ها برای آینده طراحی معماری در صنعت ساختمان چیست؟ بسته هستند
  • آینده طراحی معماری در صنعت ساختمان چیست؟ به گزارش ساخت خانه : آینده طراحی معماری در صنعت ساختمان چیست؟ فن آوری ها در حال تغییر روش طراحی معماران و آوردن راه حل های درجه یک برای به تصویر کشیدن ، طراحی پارامتری و غیرپارامتری هستند. طراحی ها می توانند در یک محیط مجازی بهبود یابند که […]

    آینده طراحی معماری در صنعت ساختمان چیست؟

    آینده طراحی معماری در صنعت ساختمان چیست؟

    به گزارش ساخت خانه : آینده طراحی معماری در صنعت ساختمان چیست؟ فن آوری ها در حال تغییر روش طراحی معماران و آوردن راه حل های درجه یک برای به تصویر کشیدن ، طراحی پارامتری و غیرپارامتری هستند. طراحی ها می توانند در یک محیط مجازی بهبود یابند که علاوه بر زیبایی شناسی سازه ها ، تجربه تجسم مشتری را نیز بهبود بخشد. طراحی رستوران معمارانی که روی طراحی کار می کنند قدرت تخیل همه جانبه را در تجسم واضح تر مدل شبیه سازی می کنند که به آنها کمک می کند تا ساختارها را به طور واقعی بسازند. Revit Architecture ، خدمات مدل سازی BIM ، ۳DMax و غیره نرم افزارهای رایجی هستند که معماران از آنها در ایجاد طراحی با کیفیت بالا و نمایش سه بعدی مدل ساختمان استفاده می کنند.

    رشته معماری یکی از اصلی ترین رشته ها در روند ساخت هر پروژه ای است که تاکنون در صنعت AEC انجام شده است. طراحی معماری طرح کاملی از پروژه ، از جمله ملاحظات عملکردی ، فنی و زیبایی شناختی آن ، فراهم می کند. با ظهور واقعیت مجازی ، خدمات چاپ سه بعدی ، دوره طراحی را به طراحی همه جانبه تغییر می دهد.

    خدمات رندر سه بعدی ، فرایندی است که توسط معماران ، طراحان و هنرمندانی انجام می شود که در مقیاس ساختمان وارد کامپیوتر می شوند و به آنها امکان شبیه سازی رعد و برق ، تهویه و سایر خصوصیات را می دهد. از این طریق می توان ساختمان را از هر زاویه و در هر شبیه سازی در دنیای واقعی ارائه داد.

    چرا شرکت ها تمایل دارند از خدمات رندر و تجسم سه بعدی استفاده کنند؟

    ارتباطات در زمان های اولیه برای بسیاری از پیمانکاران ، کارگران و مالکان کاری دشوار و چالش برانگیز بود. معماران ، طراحان و بازرگانان می دانستند که دشوار است که مشتری توضیح دهد و مدل را تجسم کند بدون اینکه هیچ پیشرفت فن آوری منجر به تأخیر ، کار پرهزینه و وقت گیر شود.

    با توجه به این وضعیت که در آن روزها اتفاق می افتد ، فن آوری ها مرتباً ارتقا می یابند که باعث ظهور خدمات رندر و تجسم سه بعدی می شود که یک فضای مجازی از مدل پروژه را ایجاد می کند تا دیده شود و تصور کنید هنگام ساخت چگونه به نظر می رسد.

    این مزایای زیادی را برای شرکتهای ساختمانی که در اوج رشد خود شروع کرده اند به همراه دارد زیرا به آنها کمک می کند تا در مرحله طراحی مسائل را تغییر دهند ، امکان کار مجدد را کاهش دهند و باعث صرفه جویی در هزینه شوند.

    با استفاده از نرم افزارهای سه بعدی ، معماران می توانند در زمان واقعی طراحی را دستکاری کنند ، به سرعت بین مفهوم و تصفیه های بتن ترانزیت کرده و نسخه های مختلفی از طرح را ایجاد کنند. نرم افزار رندر شامل Sketchup ، AutoCAD و Maxwell است.

    با دادن قدرت تجسم به معماران و غوطه ور شدن در طراحی آنها از طریق نرم افزار ، آنها را در ماهیت کیفی و کمی فضاهایی که طراحی می کنند ، کمک می کند. این نرم افزارها نه تنها کار معماران و طراحان را آسان می کند بلکه به آنها کمک می کند تا مهارت های کیفی کار در فضاهایی را که در مجموعه خدمات مستند ساخت و ساز خود ایجاد می کنند ، ارتقا دهند .

    تصاویر مدل ارائه شده می تواند به مشتری کمک کند تا قبل از ساخت واقعی نحوه ساخت ساختمان را ببیند که به بازار مدل آن کمک می کند و برای مشتری قابل درک است. همچنین به سرعت بخشیدن به ساخت مدل پروژه کمک می کند و تمام مسائل در مرحله طراحی اولیه شناسایی و حل می شوند. ارائه سه بعدی مدل ارائه شده به شما اجازه می دهد مشتری در مورد مدل سازی مبلمان ، استفاده از فضا و مدل سازی داخلی و خارجی آن را بشناسد.

    فواید

    رندر و تجسم سه بعدی مزایای بی نظیری را برای شرکت های معماری ، طراحی و ساخت و ساز از جمله ایده پردازی بیشتر طرح به همراه دارد. پروژه های بزرگتر به دلیل رضایت بیشتر مشتری که کارایی و کیفیت بالای کار را تعیین می کند ، قابل دستیابی است.

    برای نظارت و مشاهده فرآیند طراحی در حین ساخت ، نمای واقع بینانه ای به مدل ساخته شده برای مشتری ارائه می دهد. به معماران و طراحان اجازه می دهد تا تصمیمات طراحی را تأیید کنند. این باعث صرفه جویی در وقت و هزینه کل پروژه به دلیل طراحی موثر می شود. بسیاری از مشتریانی که پروژه را به شرکت شناخته شده AEC واگذار می کنند امیدوارند که یک تیم متخصص را بدست آورند که به راحتی قادر به تبدیل نقشه های CAD به یک شی واقعی باشد تا مدل ساختمانی دقیق با جزئیات دقیق پروژه را بدست آورد.

    آینده را نگه دارید

    فناوری که زندگی معماران را آسان کرده است روز به روز پیشرفت می کند و در آینده نزدیک تأثیر بیشتری دارد. برای معماران ساختمانهای مجازی ایجاد می کند و تحول جدیدی در محل ساخت و ساز دیده می شود. ابزارهای واقعیت مجازی بیشتر باعث افزایش تور مجازی ساخت مدل سازی می شوند.

    با تولید مدل با کیفیت بالا ، نرم افزار رندر با پیشرفت روز به روز به منابع کارآمدتر ، طراحی مطب زمان کمتری و منابع کمتری می پردازد. هر گونه تغییر می تواند اصلاح شود در حالی که ارائه تصاویر و پروژه بدون خطا است. به هر پروژه ای که از رندر سه بعدی در طراحی های معماری استفاده می کند ، می توان سریع تصویب کرد.

    نتیجه

    آینده طراحی معماری به استفاده گسترده از تجسم و رندر سه بعدی بستگی دارد تا پروژه های به موقع مشتری را ارائه دهد که دارای کارآیی بیشتر ، زمان کمتری هستند ، باعث صرفه جویی در هزینه و افزایش دید مدلی که در حال ساخت هستند.

    تور مجازی با Rendering می تواند خدمات بیشتری باشد که توسط هر بنگاه ارائه می شود تا مشتریانشان یک تور مجازی داشته باشند و احساس مدل ساخته شده را داشته باشند. هرگونه تغییر را می توان در روند ساخت اصلاح کرد. این یک ابزار مفید برای بازاریابی است ، زیرا خدمات Walkthrough 3D را برای دیدن فضای طراحی در مدل شما به طور مجازی ارائه می دهد.

     

     

    مقالات پیشنهادی برای مطالعه :

    ویلا معماری سبز

    طراحی باغ ۱۰۰۰ متری

    نقاشی ساختمان نیاز روز رشت

    هزینه ساخت ویلا فلت

    طراحی نما راه پله

    طراحی کافه رستوران مدرن

    پنت هاوس | طراحی پنت هاوس | ساخت پنت هاوس

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.