×
×

آموزش ویپ کشیدن | آموزش راحت، آسان و کاربردی

  • کد نوشته: 47794
  • ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
  • دیدگاه‌ها برای آموزش ویپ کشیدن | آموزش راحت، آسان و کاربردی بسته هستند
  • با وجود صدها دستگاه الکترواسموک و آی جویس، سیگار کشیدن می‌تواند عملی ناخوشایند و مضر به نظر برسد. برای افرادی که می‌خواهند از سیگارهای الکترونیکی استفاده کنند، ویپ اسموک‌ها با تنوع بالای طعم و درصد نیکوتینی که دارند، گزینه مناسب‌تری هستند. دستگاه ویپ نیاز کسانی که قصد ترک کردن سیگار را دارند یا می‌خواهند هنگام […]

    آموزش ویپ کشیدن | آموزش راحت، آسان و کاربردی

    با وجود صدها دستگاه الکترواسموک و آی جویس، سیگار کشیدن می‌تواند عملی ناخوشایند و مضر به نظر برسد. برای افرادی که می‌خواهند از سیگارهای الکترونیکی استفاده کنند، ویپ اسموک‌ها با تنوع بالای طعم و درصد نیکوتینی که دارند، گزینه مناسب‌تری هستند. دستگاه ویپ نیاز کسانی که قصد ترک کردن سیگار را دارند یا می‌خواهند هنگام ویپینگ شاهد حجم بیشتری از بخار شوند را برآورده می‌کند. اگر شما قصد خرید این محصول را دارید یا آن را خریداری کرده‌اید، نخست باید نحوه کشیدن ویپ چه نوع ویپ مدادی و چه نوع ویپ شارژی را بیاموزید. اگر قصد کشیدن ویپ را دارید، اما نمی‌دانید چگونه باید این کار را انجام دهید، در ادامه همراه ما باشید.

    ویپ چیست؟

    ویپ نوعی سیگار الکترونیکی است که با گرم کردن مایع الکترونیکی، آن را به بخار قابل استنشاق تبدیل می‌کند و باعث می‌شود تا به جای دود، بخار نیکوتین را استنشاق کنید. این نوع اسموک‌ها با سیگارهای سنتی یا دیگر محصولات تنباکو متفاوت هستند؛ زیرا ویپ‌ها تنباکو را نمی‌سوزانند، به این معنا که کربن مونوکسید یا قطران که دو عنصری هستند، بیشترین آسیب را ایجاد می‌کنند و در دستگاه‌های ویپ تولید نمی‌شوند.

    ویپ‌ها مایع الکترونیکی را گرم و آن را به بخار تبدیل می‌کند که به طور معمول حاوی طعم‌های گلیسیرین، محلول در آب و پروپیلن گلیکول است. در اغلب ویپ‌ها برای شبیه‌سازی حس و طعم سیگار کشیدن، نیکوتین اضافه می‌شود.

    ویپ‌ها چگونه کار می‌کنند؟

    ویپ اسموک‌ها با توجه به نوع برند می‌توانند متفاوت باشند، اما تمامی آن‌ها به روشی نسبتاً مشابه عمل می‌کنند. تمامی دستگاه‌های ویپ مایع الکترونیکی حاوی طعم‌دهنده‌ها و نیکوتین را گرم کرده و به بخاری قابل استنشاق تولید می‌کنند و بعد از استنشاق، بخار توسط بینی یا دهان خارج می‌شود.

    انواع ویپ‌ها

    کلمه ویپ یک اسم کاملاً آشنا است و اغلب محصولات ویپینگ را در برمی‌گیرد. همچنین نوع دستگاه ویپ نیز در نحوه کشیدن صحیح ویپ تأثیر می‌گذارد. این ویپ‌ها انواع مختلفی دارند که شامل موارد زیر می‌شوند:

    ویپ شارژی

    این نوع دستگاه می‌تواند مجددا استفاده شوند و یکبار مصرف نیستند. برای استفاده مجدد تنها به یک مایع الکترونیکی جدید یا یک مخزن از پیش پر شده نیاز دارید. اما برای افزایش طول عمر و بازدهی بیشتر، ویپ شارژی به نگهداری دقیق و اصولی نیاز دارد. در نتیجه اگر به دنبال سریع‌ترین سیگار الکترونیکی برای آغاز کار هستید، ویپ‌های شارژی گزینه بهتری هستند.

    ویپ مدادی

    ویپ مدادی در مقایسه با سیگارهای معمولی اختلافات زیادی دارند و در این دستگاه، هیچ دودی تولید نمی‌شود و به جای آن، بخاری که حاوی نیکوتین و سایر مواد شیمیایی است، آزاد می‌شود. همچنین ویپ مدادی قابلیت تنظیم نیکوتین را دارد، به طوری که کاربر می‌تواند سطح نیکوتین مورد نظر خود را انتخاب کند.

    هنگامی که هوا از طریق سیستم تسخیر عبور می‌کند، سنسورهای حساس به تنفس فعال می‌شوند و باتری جریان برق را به المنت گرمایشی ارسال می‌کند. المنت گرمایشی، مایع موجود در مخزن را به بخار تبدیل می‌کند و کاربر می‌تواند آن را تنفس کند. این نوع ویپ برای کسانی که می‌خواهند از سیگار سنتی دست بکشند و به دنبال راه‌حلی برای کاهش مصرف سیگار تنباکویی هستند، مناسب است.

    نحوه کشیدن ویپ

    بهترین روش برای کشیدن ویپ، خرید دستگاه‌های ساده است. برای کشیدن ویپ اسموک، بایستی مراحل زیر را دنبال کرد:

    • ابتدا مطمئن شوید که باتری دستگاه شارژ دارد و مخزن حاوی مایع الکترونیکی (e-liquid) پر است.
    • به طور معمول مخزن دارای یک حفره یا شیاری است که برای پر کردن مایع از آن استفاده می‌شود. پس از پر کردن مخزن، آن را به دقت ببندید.
    • با فشار دادن دکمه روشن / خاموش یا دوران دستگاه به حالت روشن، دستگاه را روشن کنید. قبل از کشیدن، صبر کنید تا دستگاه به درستی روشن شود و قابل استفاده باشد.
    • برخی از دستگاه‌ها قابلیت تنظیم قدرت (Wattage) یا دمای (Temperature) بخار را دارند. در صورت وجود این قابلیت، مقدار مورد نظر را تنظیم کنید.
    • با لب‌های خود به آرامی روی دستگاه را فشار دهید و سپس با آرامی نفس عمیقی بکشید و بخار را به داخل دهان خود انتقال دهید. توصیه می‌کنیم نفس عمیق و آرامی بکشید و بعد از کشیدن، برای چند ثانیه آن را نگه دارید و سپس با آرامی بیرون دهید.
    • پس از کشیدن، دکمه را رها کنید و تنفس عادی خود را ادامه دهید.

    مرحله ۱ (کشیدن ویپ)

    تمامی کیت‌های ویپ دارای دستورالعمل هستند.

    یک کیت استارتر خریداری کنید. صرف نظر از ظاهر، تمامی آن‌ها به یک شکل بخار می‌کنند. چهار دسته اصلی برای این نوع کیت‌های ویپ وجود دارد که می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید:

    1. پاد ویپ
    2. AIOs
    3. سیگارهای الکترونیکی
    4. سیگارهای الکترونیکی یکبار مصرف

    تمامی کیت‌های ویپ با یک نوع دستورالعمل عرضه می‌شوند و از آنجایی که تا حدودی تمامی دستگاه‌ها ساخت چین هستند، امکان دارد توضیحات دفترچه راهنمای آن‌ها کمی متفاوت باشد. با این حال دستورالعمل‌ها بهترین روش استفاده از کیت را برای شما توضیح می‌دهند و به طور معمول نمودارهای مفیدی برای توضیح بیشتر دارند.

    به جز دستگاه‌های از پیش پر شده، تمامی ویپ اسموک‌ها بایستی توسط کاربر با جویس ویپ پر شوند. اگر به کمک بیشتری نیاز داشتید، برای بررسی دستگاه خود به دفترچه راهنمای آن مراجعه کنید.

    مرحله ۲

    باید برای دستگاه خود بهترین ایجوس را تهیه کنید و طعمی را مورد استفاده قرار دهید که برای شما متفاوت و خاص باشد. در نهایت سطح نیکوتین خود را انتخاب کنید. به طور معمول ایجوس‌هایی با نیکوتین بالا در بطری‌های کوچک‌تر ۳۰ میلی‌لیتری یا کمتر و غالبا ایجویس‌هایی با نیکوتین کمتر در بطری‌های بزرگ‌تر ۳۰ میلی‌لیتری یا بیشتر تولید و عرضه می‌شوند. انتخاب نیکوتین به سلیقه مصرف کننده بستگی دارد. در حالت کلی برای انتخاب میزان نیکوتین مناسب می‌توان به صورت زیر عمل کرد:

    نیکوتین بالا

    ۱۲ تا ۶۰ میلی‌گرم، بهترین مقدار نیکوتین برای توان پایین.

    نیکوتین متوسط

    ۶ تا ۱۲ میلی‌گرم، بهترین مقدار نیکوتین برای توان متوسط و کم.

    نیکوتین پایین

    ۰ تا ۶ میلی‌گرم، بهترین اندازه نیکوتین برای توان‌های بالا.

    اگر نمی‌دانید که چه سطح ویژه‌ای از نیکوتین برای شما مناسب است، باید تحقیق کنید و ببینید که آیا شما یک سیگاری قهار هستید یا صرفا به طور تفریحی سیگار مصرف می‌کنید؟ اغلب در سطوح بالا، نیکوتین به عنوان ایجویس سالت نیکوتین فروخته می‌شود و طعم آن به سرعت احساس می‌شود و تجربه خوبی را به فرد القا می‌کند. اما در سطوح پایین طعم نیکوتین دیرتر احساس می‌شود و تجربه ملایم‌تری را به فرد می‌دهد.

    زمانی که تصمیم گرفتید که از نیکوتین کم، متوسط یا زیاد استفاده کنید، توصیه می‌کنیم ازپایین‌ترین سطح آن شروع کنید و مطمئن شوید که قدرت دستگاه برای این سطح از نیکوتین مناسب است.

    سخن پایانی

    ویپینگ جایگزین مطمئن و مناسب‌تری برای سیگارهای سنتی است و با کاهش تدریجی مقدار نیکوتین به سیگاری‌ها کمک می‌کند تا آن را ترک کنند. با این حال، کارشناسان توصیه نمی‌کنند که اگر قبلاً سیگاری نبوده‌اید، مصرف ویپ را آغاز کنید؛ زیرا خطرات دراز مدت آن هنوز شناسایی نشده است. این دستگاه بر خلاف سیگار هیچ‌گونه دود خطرناک و حاوی مواد سرطان‌زایی را تولید نمی‌کند؛ بنابراین شما می‌توانید این محصول را در انواع اندازه‌ها، رنگ‌ها و مدل‌ها خریداری کنید و نهایت لذت را ببرید.

    توجه : این مطلب آگهی تبلیغات، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و اویم شاهانه در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.