×
×

چه مدت طول می کشد تا یک معمار شوید؟

  • کد نوشته: 18105
  • ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
  • دیدگاه‌ها برای چه مدت طول می کشد تا یک معمار شوید؟ بسته هستند
  • چه مدت طول می کشد تا یک معمار شوید؟ به گزارش طراحی ویلا : اگر به فکر تحصیل در رشته معماری هستید ، احتمالاً از قبل می دانید که چندین سال تحصیل و کارآموزی در پیش دارید. با این حال ، طول دقیق سفر به مدارک تحصیلی از کشوری به کشور دیگر متفاوت است و […]

    چه مدت طول می کشد تا یک معمار شوید؟

    چه مدت طول می کشد تا یک معمار شوید؟

    به گزارش طراحی ویلا : اگر به فکر تحصیل در رشته معماری هستید ، احتمالاً از قبل می دانید که چندین سال تحصیل و کارآموزی در پیش دارید. با این حال ، طول دقیق سفر به مدارک تحصیلی از کشوری به کشور دیگر متفاوت است و حداقل دوره ها از چهار سال تا هشت سال است و برخی از افراد مدت زمان بیشتری را بیش از این طول می کشند.

    در ایران لیسانس معماری 4 سال میباشد ولی میتوان با نمره الف و ترم تابستانی سریع تر تمام کرد.

    در این مقاله ، ما به طور مفصل به مسیرهای صلاحیت در ایالات متحده ، انگلستان و کانادا خواهیم پرداخت. ما این موارد را با سایر نقاط جهان مقایسه خواهیم کرد و سوال خواهیم کرد که آیا در طول دوره شغلی شما احتمالاً برای چنین سرمایه ای بازپرداخت می شوید.

    چه مدت طول می کشد تا در ایالات متحده معمار شوید؟

    هر کسی که معماری را به عنوان شغل حرفه ای در ایالات متحده در نظر بگیرد ، باید اکنون نفس عمیق بکشد ، زیرا این کشور یکی از طولانی ترین دوره ها برای کسب مدرک در جهان را دارد. هشت سال کوتاهترین زمانی است که هر کسی می تواند شرایط را کسب کند و بسیاری از دانشجویان مدت زمان بیشتری را می گیرند – گاهی اوقات به 12 سال می رسد!

    سریعترین مسیر برای صدور مجوز ، گذراندن یک دوره 5 ساله لیسانس معماری است که به آن BArch نیز می گویند ، و به دنبال آن یک برنامه سه ساله تجربه کاری مستند (معروف به AXP) و با آزمون ثبت نام معماران پایان می یابد ( هستند). این تقریباً هشت سال به طول می انجامد و دارای برچسب قیمتی سنگینی است.

    اگر در مقطع کارشناسی موضوعی غیر از معماری بخوانید ، هنوز هم می توانید معمار شوید اما سرمایه گذاری زمان قابل توجه است. بعد از اولین مدرک تحصیلی خود (چهار سال دیگر) لازم است که یک استاد معماری بگیرید ، همچنین M.Arch نامیده می شود. این به طور معمول برای دانشجویانی که دارای مدرک کارشناسی در یک رشته مرتبط با طراحی هستند ، دو یا سه سال طول می کشد ، اما اگر زمینه شما در حیوان شناسی یا سیاست باشد ، می توانید یک دوره پنج ساله را ببینید

    علاوه بر این شما باید AXP و ARE خود را کامل کنید ، که در کل به معنای نه تا 12 سال است.

    چه مدت طول می کشد تا در انگلستان معمار شوید؟

    در انگلستان ، حداقل زمان برای کسب صلاحیت هفت سال است ، یک زمان کمتر از ایالات متحده. برای احراز صلاحیت در این دوره ، دانشجو باید مدرک لیسانس معماری (سه سال) را گذراند و پس از آن یک سال کارآموزی می رود ، و یک دوره کارشناسی ارشد معماری (یک سال) و یک دوره کارآموزی دیگر می رود.

    در حقیقت ، حتی برای دانش آموزانی که هر عنصر را به موقع کامل می کنند ، معمولاً کمی بیش از هفت سال طول می کشد – و همه این کار را نمی کنند! – زیرا در پایان این دوره فقط مجاز به شرکت در قسمت 3 RIBA هستند. (قسمت 3 امتحانی است که داوطلبان باید قبل از اقدام به مجوز در آن قبول شوند.) آماده شدن برای آزمون ، تعیین تاریخ ، گرفتن نتایج و در واقع تبدیل شدن به یک معمار ثبت شده ممکن است چند ماه دیگر طول بکشد.

    بر خلاف ایالات متحده ، اگر شما یک مدرک اول در یک موضوع دیگر دارید ، با گذراندن دوره در سطح کارشناسی ارشد و گرفتن تجربه کار گزینه “تبدیل” به معماری وجود ندارد. شما باید از ابتدا با مدرک لیسانس معماری شروع کنید.

    معمار شدن در کانادا چقدر طول می کشد؟

    در کانادا معمولاً هشت سال طول می کشد تا کسی یک معمار واجد شرایط شود. دانش آموزان می توانند یک دوره شش ساله کارشناسی ارشد معماری را بگذرانند – 11 برنامه از این دست توسط CACB معتبر وجود دارد – یا یک مدرک کارشناسی در یک موضوع دیگر ، و یک دوره سه ساله تبدیل معماری در سطح کارشناسی ارشد دنبال می کند. این مدارک باید با دو سال (یا 3720 ساعت) دوره کارآموزی ، تحت نظارت یک مربی و کاملاً مستند تکمیل شود.

    صرف نظر از اینکه یک معمار جوان در چه مسیری گام می گذارد ، پس از تحصیل و کارآموزی لازم است که آزمون ExAC (آزمون معماران در کانادا) را بگذرانند. این یک درخواست اساسی در هنگام درخواست مجوز است.

    چه مدت طول می کشد تا در جای دیگر معمار شوید؟

    چین به همان اندازه ایالات متحده و کانادا با حداقل 8 سال مدرک تحصیلی به دانشجویان خود احتیاج دارد. سایر کشورهای آسیایی به افراد اجازه می دهند کمی زودتر واجد شرایط شوند. هنگ کنگ و سنگاپور به پنج سال تحصیل و دو سال سابقه کار نیاز دارند. ژاپن به چهار سال تحصیل و دو سال سابقه کار نیاز دارد. هند به پنج سال تحصیل نیاز دارد اما هیچ تجربه کاری ندارد.

    در اروپا ، الزامات بسیار متفاوت است. آلمان و ایرلند مانند انگلیس به پنج سال تحصیل و دو سال سابقه کار نیاز دارند. در فرانسه این شرط پنج و یک است ، در حالی که در ایتالیا دانش آموزان به مدت پنج سال در مدرسه تحصیل می کنند اما نیازی به گذراندن تجربه کار ندارند. سایر کشورها به طور کلی سیستم های مختلفی دارند – برای مثال ، در سوئد ، سوئیس و فنلاند ، مجوز یک ارگان ملی برای شروع تمرین معماری ضروری نیست.

    استرالیا و آفریقای جنوبی درخواست پنج سال تحصیل و دو سال سابقه کار دارند. روسیه چهار و دو است ، در حالی که ترکیه و مکزیک دارای مدرک پنج ساله هستند اما نیازی به سابقه کار ندارند.

    آیا منظور از “معمار” در همه دنیا یکسان است؟

    کشورها قوانین متفاوتی در رابطه با عملکرد معماری و همچنین عنوان ” معمار ” دارند. به عنوان مثال ، در انگلستان ، تنها کسی که RIBA Part 3 را (پس از هفت سال تحصیل و کارآموزی) به پایان رسانده و به طور رسمی ثبت نام کرده است ، می تواند خود را معمار بنامد. هلند دارای قوانین در مورد کسی که می تواند خود را یک معمار پاسخ، اما نه در مورد کسی که می تواند معماری تمرین.

    و در سوئیس هم می توانید معماری را تمرین کنید و هم اینکه مجوز دارید یا نه خود را معمار بنامید. با این حال، عضویت در انجمن سوئیس مهندسان و معماران می کند نیاز به پنج سال مطالعه مربوطه.

    گیج کننده است؟ قطعاً همینطور است. نکته اصلی که باید به یاد داشته باشید این است که مکان های مختلف الزامات مختلفی دارند ، بنابراین اطمینان حاصل کنید که در مورد کشور مورد مطالعه خود تحقیق کاملی انجام می دهید – مخصوصاً اگر به عنوان دانشجوی بین المللی اقدام می کنید ، که قوانین ممکن است دوباره متفاوت باشد!

    چه مدت طول می کشد تا یک معمار شوید؟

    چه مدت طول می کشد تا یک معمار شوید؟

    آیا ارزش این است که برای معماری شدن این همه وقت صرف شود؟

    پاسخ به این سوال به نحوه تعریف ” ارزش ” بستگی دارد . آیا ارزش این است که معماران این همه مدت مطالعه کنند تا ساختمانها به طور ایمن کار کنند و محیط را آلوده نکنند؟ قطعا. ارزش آن را دارد که افراد چنین بخشی از جوانان خود را در حرفه ای سرمایه گذاری کنند که ممکن است به اندازه پاداش پزشکی ، مثلاً پزشکی یا حقوقی ، به آنها پاداش ندهد؟ متأسفانه فقط فرد مورد نظر می تواند تماس بگیرد.

    واقعیت این است که حقوق معماران به جای یک زندگی عجیب ، امکان زندگی راحت را فراهم می کند. این امکان وجود دارد که هفت یا هشت سال بدهی دانشجویی در بیشتر دوران حرفه ای شما مانند یک زنجیر به گردن شما احساس شود. اما به همان اندازه ممکن است که هر کاری باید کاری را که دوست دارید انجام دهید ، فداکاری “ارزش آن را” داشته باشد.

    اگر می توانید ، با طیف وسیعی از معماران باتجربه صحبت کنید و از آنها احساس کنید.

    خلاصه

    هر کجا که تحصیل کنید ، معماری شدن بیشتر از سایر موضوعات طول می کشد – حداقل چهار سال و شاید تا 12 سال دیگر. نه تنها این ، شما را با بدهی های قابل توجه دانشجویی مواجه می کند.

    معماری برای افراد ضعیف حرفه ای نیست ، اما بسیاری از معماران تصور نمی کردند که کار دیگری انجام دهند. بنابراین اگر این احساس را به اشتراک بگذارید ، ممکن است دریابید که سالهای آموزش شما حداقل به همان اندازه دشوار است که شاد است!

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.