×
×

 چرا ایمنی تخت نوزاد بسیار مهم است؟

  • کد نوشته: 34279
  • ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
  • دیدگاه‌ها برای  چرا ایمنی تخت نوزاد بسیار مهم است؟ بسته هستند
  •  چرا ایمنی تخت نوزاد بسیار مهم است؟ به گزارش آگهی ساختمان : از زمانی که نوزاد خود را به خانه می آورید، تخت نوزادی او نقش اساسی در رشد و تکاملش خواهد داشت. این نوع وسایل برای فراهم کردن راحتی و امنیت در زمانی که شما آنجا نیستید، نقش اساسی دارند. اما به چه علت ایمنی برای […]

     چرا ایمنی تخت نوزاد بسیار مهم است؟

     چرا ایمنی تخت نوزاد بسیار مهم است؟

    به گزارش آگهی ساختماناز زمانی که نوزاد خود را به خانه می آورید، تخت نوزادی او نقش اساسی در رشد و تکاملش خواهد داشت. این نوع وسایل برای فراهم کردن راحتی و امنیت در زمانی که شما آنجا نیستید، نقش اساسی دارند. اما به چه علت ایمنی برای استفاده از تختخواب نوزادمان ضروری است؟ اگرچه پاسخ آن ممکن است واضح به نظر برسد، اما دلایل آن بیشتر از آن چیزی است که والدین اغلب متوجه می شوند. در این مقاله به این موضوع می پردازیم که چرا ایمنی تخت نوزاد بسیار مهم است و چگونه می توان آن را در اتاق کودک خود به حداکثر رساند.

    اهمیت ایمنی تخت نوزاد

    نوزادان بیشتر سال اول زندگی خود را در تخت نوزادی خود می گذرانند زیرا برنامه آنها عمدتاً شامل خواب است. در واقع، نوزادان تازه متولد شده می توانند روزانه 17 ساعت بخوابند. همچنین اینگونه انرژی لازم برای رشد را برای بدنشان فراهم کنند. متأسفانه، اگر سرویس خواب نوزادیِ نامناسبی داشته باشید، فرصت زیادی را برای اشتباه ایجاد می کند. برای شروع، این سطح از استفاده می تواند باعث از هم پاشیدن تخت نوزادیِ بی کیفیت شود و به طور بالقوه به کودک شما آسیب برساند.

    حتی وسایل اطراف یا نزدیک تخت نوزادی ممکن است خطرآفرین باشد. زیرا کودک شما می تواند وقتی شما حواستان نیست دست دراز کند و آنها را بگیرد. خطرات در اشکال و اندازه‌های مختلفی وجود دارند. بنابراین اگرچه ممکن است در نگاه اول چیزی خطرناک به نظر نرسد، اما مراقبت از سلامتی کودکتان هرگز ضرری ندارد.

    نکاتی برای به حداکثر رساندن ایمنی تخت نوزادی

    اکنون که متوجه شدید چرا ایمنی تخت برای تربیت کودک بسیار مهم است، می توانید از چند نکته برای به حداکثر رساندن آن استفاده کنید. قبل از هر چیز، ایمنی تخت نوزاد مستلزم این است که تمام جنبه های خود محصول، از ساخت تا کیفیت مواد آن را بررسی کنید. به این ترتیب، شما نه تنها در مورد قطعات ان آگاه هستید، بلکه علائم زوال احتمالی آن را نیز می شناسید. تخت نوزادی با کیفیت دارای میله هایی با فاصله کمتر از شش سانتی متر از هم خواهد بود و هیچ تکه ی شل و ترک خورده ای ندارد.

    برخی از اقدامات اضافی برای افزایش ایمنی تخت نوزاد شما عبارتند از:

    • دور نگه داشتن وسایل دور از دسترس تخت
    • حصول اطمینان از اینکه تشک تخت خواب همه طرف قید را لمس می کند.
    • به طور دوره ای تخت را برای پایداری مناسب آزمایش کنید.

    تخت های قدیمی کمتر احتمال دارد که این استانداردها را رعایت کنند. این نوع تخت ها، نوزادان را بیشتر به خطر می اندازد. آنها ممکن است لت هایی داشته باشند که خیلی از هم فاصله داشته باشند، دارای رنگ سربی یا چوب ترک خورده یا خرد شده باشند، یا دارای ستون های گوشه ای تیز باشند.

    تخت نوزاد

    تخت نوزاد

    اندازه تخت نوزادی باید مناسب باشد.

    پهنای میله ها یا لت های تخت نوزاد نباید بیشتراز 5 تا 9.5 سانتی متر باشد (تقریباً عرض یک قوطی نوشابه)، هیچ یک از میله ها نباید ترک خورده باشند یا اینکه از بین روند. بالای نرده تخت باید حداقل 66 سانتی متر از بالای تشک فاصله داشته باشد.

    در نهایت، میله های گوشه باید همسطح با بالای سرتاج تخت قرار گیرند یا بسیار بلندتر باشند. بیش از40 سانتی متر اگر کوچولوی شما بخواهد از آن بالا برود، میله‌های بین این ارتفاعات می‌توانند به لباس های او گیر کنند.

    گوشه ها نباید تیز باشند.

     گوشه ها باید همسطح با پانل های انتهایی باشند (اگر میله ها گوشه کوچکی وجود دارند، نباید بیش از 40.5 سانتی متر ارتفاع داشته باشند). اگر می‌خواهید تخت خواب مستعملی با دستگیره‌های فانتزی استفاده کنید، باید آن‌ها را سمباده بکشید و لبه‌های ناهموار آن را از بین ببرید.

    قطعات به طور محکم متصل شده است؟

    در یک تخت نوزادی ایمن، قطعات – پیچ و مهره و غیره – باید محکم بسته شوند. بدون لبه های تیز یا نواحی ناهموار و بدون هیچ نقطه ای که می تواند به نوزاد زیبای شما گیر کند یا به هر طریق دیگری به آن آسیب برساند. چوب تخت خواب باید بدون شکاف باشد. (کل تخت – کناره ها، نوارها و همه آنها – باید با اتصالات بسیار محکم باشد.)

    تخت نوزاد

    تخت نوزاد

    رنگ تخت نوزادی غیر سمی باشد.

    در مورد رنگ تختخواب بیشتر از رنگ را در نظر بگیرید. تخت‌خواب‌هایی که خیلی قدیمی باشند ممکن است دارای سرب باشند که خطرات جدی برای سلامت نوزادان و خردسالان به همراه دارد.

    تشک به خوبی در داخل تخت قرار می گیرد؟

    اطمینان حاصل کنید که تشک به خوبی در داخل تختخواب قرار می گیرد. برای اطمینان از ایمنی تخت، تست دو انگشت را امتحان کنید: اگر می توانید بیش از دو انگشت – مادر، نه پدر اگر دست های بزرگی دارد – بین تشک و تخت قرار دهید، تشک مناسب نیست. (هرچه مرتب کردن تخت برای شما سخت تر باشد، برای نوزادتان بهتر است.)

    یک تشک تخت با اندازه کامل باید حداقل 68.5 در 10.5 سانتی متر و یا 129.5 در 10.5 سانتی متر باشد و ضخامت آن از 15.2 سانتی متر بیشتر نباشد.

    همچنین اگر تشک نو است، پلاستیک آن را بردارید و فورا دور بیندازید. همچنین مطمئن شوید که خود تشک سفت است، زیرا تشک های نرم خطر SIDS را افزایش می دهند . به جای اینکه به سطح سفتی بر روی برچسب تشک اعتماد کنید، خودتان آن را آزمایش کنید: اگر به شدت فشار می دهید، تشک باید محکم بماند و به عقب برگردد.

    تخت نوزاد

    تخت نوزاد

    از اسباب بازی های نرم و ملافه خودداری کنید.

    اطمینان حاصل کنید که هرگز اسباب‌بازی‌های مخمل‌دار یا ملافه‌های نرم را در گهواره کودک خود قرار ندهید (شامل یک بالش و روتختی است که همراه با ست رختخواب تخت می‌آید) زیرا می‌توانند خطر خفگی را ایجاد کنند. همچنین از پدهای ضربه گیر خودداری کنید، زیرا خطر ابتلا به SIDS و سایر مرگ و میر را افزایش می دهند.

    شما باید حداقل تا اولین سالگرد تولد فرزندتان و در حالت ایده آل تا 18 ماهگی او از هرگونه رختخواب نرم در تخت نوزادی خود دوری کنید. برای نوزادان 12 تا 18 ماهه، یک وسیله انتقالی مانند یک حیوان عروسکی کوچک یا یک پتوی نازک می تواند به مشکلات خواب او کمک کند و آن را ایمن نگهدارد.

    حتی پس از اینکه نوزادتان 1 ساله شد و خطر SIDS به طور چشمگیری کاهش یافت، باید از پدهای محافظ تخت نوزاد خودداری کنید. در حالی که احتمالاً هنگامی که کودک شما یک کودک نوپا است، خطر خفگی ایجاد نمی کند، یک بچه کنجکاو می تواند سعی کند از آنها بالا برود تا از تخت نوزادی بیرون بیاید و به طور بالقوه صدمه ببیند.

    اقدامات ایمنی را برای گهواره ها را نیز دنبال کنید.

    اطمینان حاصل کنید که اگر قصد دارید کودک خود را با یک تخت قابل حمل با ویژگی‌های گهواره نگهداری کنید. باید بهترین روش‌های ایمنی را برای آن نوع تخت نیز رعایت کنید. از جمله موارد دیگر، اجتناب از ضربه گیرها، بالش ها، اسباب بازی ها و ملافه های نرم و اطمینان از اینکه تشک به خوبی در گهواره قرار می گیرد (یعنی فقط از تشکی استفاده کنید که با آن مدل خاص عرضه می شود یا متناسب است).

    انتخاب تخت نوزادی مناسب برای اتاق کودک شما می تواند کمی توجه را به همراه داشته باشد. اما در حالی که به رنگ ها، پارچه ها و ظاهر کلی فکر می کنید، فراموش نکنید که به ایمنی نیز فکر کنید.

    خلاصه انتخاب تخت نوزادی ایمن :

    • تخت نوزاد باید عاری از لبه های تیز و پیچ و مهره ای باشد که می تواند باعث خراشیدن یا بآسیب رساندن به کودک شما شود.
    • گهواره نباید هیچ گوشه ای تیز داشته باشد که بتواند لباس کودک شما را بگیرد و به طور بالقوه باعث خفگی یا آسیب جدی دیگر به او شود.
    • تشک باید به خوبی روی تختخواب قرار گیرد (کمتر از دو انگشت باید بین تشک و دو طرف تخت قرار گیرد).
    • ملحفه های تخت باید در تمام گوشه ها و کناره ها محکم بچسبند تا از گره خوردن به کودک شما جلوگیری شود.
    • چفت های کناره های قابل تنظیم تخت کودک باید محکم نگه داشته شوند. کودک شما نباید بتواند چفت ها را تنظیم یا باز کند.
    • تکیه گاه تشک تخت باید محکم باشد.
    • صفحات انتهایی گهواره نباید دارای طرح های برش خورده باشد که کودک شما به آن گیر کند.
    • رنگ روی سطوح تخت نوزاد باید غیرسمی باشد.
    • تا زمانی که کودک شما ایستادن را یاد بگیرد، تشک تخت را در پایین ترین حالت قرار دهید.
    • زمانی که فرزندتان 89 سانتی متر قد دارد یا ارتفاع ریل کناری کمتر از 75 درصد قد او است، او را در تختخواب قرار دهید.

    شرکت سرویس خواب هومودکورز

    شرکت سرویس خواب هومودکورز تولیدکننده انواع سرویس خواب نوزادی در مدل های فانتزی ، ساده و کلاسیک می باشد. تمامی محصولات مجموعه دارای دو سال گارانتی و پنج سال خدمات پس از فروش می باشد.

    توجه : این مطلب آگهی تبلیغات، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و اویم شاهانه در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.